Aizvadot pilnībā perfektu sacīksti no starta līdz finišam, par Indijas “Grand Prix” izcīņas uzvarētāju Formulā 1 šodien, 30. oktobrī, kļuva “Red Bull” komandas pilots Sebastians Fetels no Vācijas.

Startā nosargājis pirmo pozīciju, visā atlikušajā sacensību daļā jaunajā Ņūdelī trasē Sebastians Fetels noturēja vairāku sekunžu attālumā tuvāko sekotāju Džensonu Batonu no “McLaren”, turklāt nepieļāva ne vismazāko kļūdu. Batona temps 60 apļu garumā bija ļoti līdzīgs, taču pietuvoties tuvāk par trim sekundēm brits nespēja, izcīnot otro vietu, kas ir nenoliedzami vēl viens labs solis pretī otrajai vietai arī 2011. gada sezonā.

Spraigāka izvērtās cīņa par trešo vietu. Vispirms jau pirmajā aplī uzvarētāja Fetela pārinieks Marks Vēbers zaudēja otro vietu Batonam, bet otro boksu apmeklējumu laikā palaida garām arī Fernando Alonso. “Ferrari” pilotam radās lieliska iespēja noturēt trešo vietu, kad Vēbers pieļāva vairākas kļūdas, cenšoties atgūt zaudēto. Alonso finišēja trešais, bet Vēbers – tikai ceturtais.

Nu jau kārtējo reizi trasi nespēja sadalīt Felipe Masa un Luiss Hamiltons, kurš startā zaudēja vienu pozīciju, ilgi brauca sestais, līdz sāka vajāt priekšā braucošo brazīlieti. Vienā no līkumiem “McLaren” formula jau gāja garām Masas pilotētajam “Ferrari”, taču rezultātā atkal sadursme. Hamiltons bija spiests mainīt priekšējo antispārnu, zaudējot pozīcijas, bet Masa saglabāja piekto vietu, tomēr tika sodīts ar izbraukšanu cauri boksiem. Vēlāk Masa sāka sūdzēties par problēmām ar ātrumkārbu, līdz galu galā, tieši tāpat kā kvalifikācijā, pret vienu no līkuma apmalēm nolauza priekšējo riteni, šoreiz gan kreiso. Maz ticams, ka tam bija kāda saistība ar iepriekš notikušo sadursmi.

Konkurentu saķeršanos lieliski izmantoja “Mercedes” komanda, Mihaelam Šūmaheram finišējot piektajā vietā, kamēr Niko Rosbergs ierindojās sestajā. Hamiltons tik garāk Haimem Algersuari un ieguva septīto vietu, kamēr “Toro Rosso” vienības pilots finišēja astotais. Pēdējos punktus Indijā ieguva Adrians Zutils un Serhio Perezs.

Jāpiemin, ka Sebastians Fetels šajā F1 posmā startēja no “pole position”, atradās vadībā visus apļus, izcīnīja uzvaru un pēdējā aplī vēl arī uzrādīja ātrāko apli. Šis viņam pirmais “Grand Slam” karjerā.

Indijas “Grand Prix” izcīņas rezultāti

 1.  Vettel        Red Bull-Renault           1:30:35.002
2.  Button        McLaren-Mercedes           +8.433
3.  Alonso        Ferrari                    +24.301
4.  Webber        Red Bull-Renault           +25.529
5.  Schumacher    Mercedes                   +1:05.421
6.  Rosberg       Mercedes                   +1:06.851
7.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +1:24.183
8.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari         +1 aplis
9.  Sutil         Force India-Mercedes       +1 aplis
10.  Perez         Sauber-Ferrari             +1 aplis
11.  Petrov        Renault                    +1 aplis
12.  Senna         Renault                    +1 aplis
13.  Di Resta      Force India-Mercedes       +1 aplis
14.  Kovalainen    Lotus-Renault              +2 apļi
15.  Barrichello   Williams-Cosworth          +2 apļi
16.  D'Ambrosio    Virgin-Cosworth            +2 apļi
17.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +3 apļi
18.  Ricciardo     HRT-Cosworth               +3 apļi
19.  Trulli        Lotus-Renault              +4 apļi
Izstājās:
Massa         Ferrari                      33 aplī
Buemi         Toro Rosso-Ferrari           25 aplī
Maldonado     Williams-Cosworth            13 aplī
Glock         Virgin-Cosworth              3 aplī
Kobayashi     Sauber-Ferrari               1 aplī

Kopvērtējums

 1.  Vettel       374        1.  Red Bull-Renault          595
2.  Button       240        2.  McLaren-Mercedes          442
3.  Alonso       227        3.  Ferrari                   325
4.  Webber       221        4.  Mercedes                  145
5.  Hamilton     202        5.  Renault                    72
6.  Massa         98        6.  Force India-Mercedes       51
7.  Rosberg       75        7.  Toro Rosso-Ferrari         41
8.  Schumacher    70        8.  Sauber-Ferrari             41
9.  Petrov        36        9.  Williams-Cosworth           5
10.  Heidfeld      34
11.  Sutil         30
12.  Kobayashi     27
13.  Alguersuari   26
14.  Di Resta      21
15.  Buemi         15
16.  Perez         14
17.  Barrichello    4
18.  Senna          2
19.  Maldonado      1

1 KOMENTĀRS

  1. Šumahers pēdējās sacīkstēs rāda ļoti labu sniegumu..patīk tas, ka nu vairs ir tikai 5 pts starp Rosbergu.

    Mazliet jau apnicies, dzirdēt visu laiku vācu un austriešu himnu..bet nu, ko lai dara?

    Skatoties ierakstu,BBC eksperti teica, ka Massa vēl ir pagriezis galvu..tādējādi stabili redzēja, kur ir Hamiltons… tīra Masas vaina esot. Protams, Hamiltons varēja piekāpties..piebremzēt..bet nu ..jā.

    Manā izpratnē galvenā intriga uz šo brīdi- Vai MSC būs priekšā,kopvērtējumā, Rosbergam!

    • BBC “experc”, kas teica par to , bija Ediks Dzordans, un tas jau bija PÉC tam, kad bargie fia sogji bija taisíjusi savu spridumu.

      Reálie experti-raceri, Brandls ar Kulthardu, ká reiz ABI teica, ka izskatás péc tíra “racing incident”, kur nav iespéjams nozímét kádu vienu par vainígo, un otru – par nevainígo

  2. Ja godīgi, tad vienīgais iemesls, kāpēc ar aizrautību skatos F1, tad tas ir Šūmahers – ja visi pārējie jau ir daudz savās vietās no sezonas sākuma, tad Šūmahers ir tas pilots, kas reāli ir pielicis savās prasmēs un trasē spēj izmantot izdevības (un kā jau to šī sezona neskaitāmas reizes parādījusi – pats sacīkšu starts un vietas aizstāvēšana ir viņa trumpji… tam klāt nākusi spēja atrast papildātrumu braucot). Pēdējās 4 reizēs, kad finišējis, tad priekšā Rosbergam (tā jau ir tendence). Viņa vājā vieta ir spēja izspiest maksimumu kvalifikācijā, bet izskatās, ka viņam tikai vajag mazliet vairāk apļu, lai iegūtu savu īsto ātrumu, ko sacīkstē varēja redzēt (apmēram līdz sacīkšu vidum apļa laiki bija par kādu desmitdaļu lēnāki ik apli.. bet tad sāka nostabilizēties.. Un līdz pat beigu pitstopam apļus 10-15 konstanti brauca ātrāk par Rosbergu (skatoties, turu vaļā F1 datu logu, labi var redzēt sektoru laikus, lai gūtu priekšstatu par reālo ātrumu).
    Un starp citu, Šūmaheram vēl vajag tikai 2 punktus, lai atkārtotu pērnā gada sasniegto, pat neskatoties uz to, ka šogad Mercedes ātruma ziņā ir “gabaliņu no top3” nevis “turpat iekš top4″…
    Ja vien izdosies uztaisīt normālu formulu, tad nākošgad varētu pat tikt palabots dažs labs “vecuma” rekords 🙂
    HAM vs Masa nu jau kļuvis par sacīkšu tradīciju, ja viņiem gadās satikties (un pateicoties HAM formas kritumam, tas vairs nav retums). Jau jutu, ka tūlīt kaut kas būs, kad tiešraidē no HAM kameras rādīja to mirkli, kad tika astē un sākā apdzīšanas manevru.. un Masa noteikti redzēja (pat bez galvas griešanas formulas bija gandrīz blakus), bet cerēja, ka HAM noraustīsies… Nākotnes neskaidrība laikam nedod mieru, un negribējās palikt pēdējam no lielā 6-nieka..
    Batons patīkami pārsteidz ar to, ka spēj reāli turēt līdzi Fetelam un neļauj atslābt (varbūt tas pat nāk par labu pašam vācietim, ka ir tomēr kāda spriedze visu laiku). Ja vien McLaren pieliks ātrumu starpsezonā, tad no šī brita var sagaidīt reālu kanditātu uz 2.titulu….

  3. Paldies “elvijslasis” par ļoti izsmeļošo komentāru! No sirds pateicos tik inteliģentam cilvēkam!! Es saceni tikai fonā dzirdēju, jo bija jātaisa ēdiens, bet tā kā Šūmis kopš 95.gada ir mans dievs, tad komentārs par viņa laiku dinamiku man ļoti ļoti noderēja!!