“Red Bull” viltīgā riepu sildīšanas sistēma pirms sacīkšu starta ir izstrādājusi ļaunu joku ar Sebastinu Fetelu Abū Dabī un tieši tas kļuva par iemeslu čempiona izlidošanai no trase jau otrajā līkumā Jas Marina trasē.

Fetela mašīnas riepas plīsums ilgi netika izskaidrots – radās versijas par riepas brāķi, bremžu cilindra problēmu vai pārdurtu riepu, tomēr šodienas (ceturtdienas) AUTOSPORT žurnālā ir izskaidrota lietas būtība.

Izrādās, ka “Red Bull” pirms sacīkšu starta izmantoja viltīgu riepu sildīšanas sistēmu, kad izplūdes karstās gāzes pirms starta, pateicoties īpašiem dzinēja regulējumiem tukšgaitā, sildīja riteņu disku un tas nodrošināja arī nepieciešamo temperatūru riepās. Ar šo viltīgo risinājumu mēs varam izskaidrot arī Fetela fenomenālo sniegumu startā šīs sezonas gaitā – vairāk kā 10 gadījumos pēc pirmā apļa vācietis jau bija sekundi priekšā saviem sāncenšiem.

Tomēr Abū Dabī startā sistēmā radās kļūme, kuru varēja izraisīt arī pārāk ieilgusī aizkavēšanās uz starta laukuma. Par to liecina arī sīkāka video izpēte – laikā, kad nodziest sarkanās gaismas, no Fetela mašīnas aizmugures paceļas neliels zilu dūmu mākonītis un eksperti atzīst, ka tas saistīts ar pārkarsušo riepu, kas beidza savu dzīvi jau pāris sekundes vēlāk.

Kamēr “Pirelli” noliedza, ka pie vainas būtu bijis brāķis riepā, “Red Bull” komanda arī skaidru atbildi nesniedza, izsakot minējumus par pārdurtu riepu uz kādas no zemāko klašu formulu virsbūves atlūzām. Tas ir saprotams, jo “Red Bull” apzināti nevēlētos izpaust šī viltīgā risinājuma detaļas žurnālistiem un līdz ar to konkurentiem. Kristians Horners noliedza, ka pie vainas būtu izplūdes gāzes, jo starta procedūra Fetelam un Vēberam esot vienāda, taču austrālietim problēmas nav radušās. Tomēr eksperti skaidro, ka Vēbers atradās zemākā starta pozīcijā un viņš startā nostājās pāris sekundes vēlāk par Fetelu. Tieši šis ‘liekais’ laiks pāris sekunžu garumā izšķīra Fetela mašīnas riepas likteni – tā tika sildīta par ilgu.

Pēc visa spriežot, šo sistēmu, kas ir pilnībā legāla, “Red Bull” izmanto jau ilgāku laiku un tiek lēsts, ka ugunsgrēks pirms sezonas testos Barselonā “Red Bull” boksos izcēlies tieši dēļ eksperimentiem ar šo sistēmu. Tomēr nākamajā sezonā šo sistēmu izmantot būs gandrīz neiespējami, jo stājas spēkā ierobežojumi, kas attiecas uz izplūdes gāzu cauruļu novietojumu formulā.

1 KOMENTĀRS

    • Avāriju/izstāšanās izmenkēšana ir komandas ziņā un izmeklē jau visu pilotu avārijas, tikai tam nav tik liela ažiotāža vai ir vienkāršs skaidrojums. Bet ja izstājas čempions no vadības jau 1.aplī ar neizsaidrojamu riepas defektu, tad rodas ažiotāža – un kā izrādās pamatoti.

      Bet par Vēbera un Fetela vienlīdzibu runājot, tas ir dziļš temats. Pilnīgi vienāda tā tehnika nav, bet šaubos, ka Vēbers iesēžoties Fetela mašīnā sāktu uzvarēt un Fetels, braucot ar Vēbera formulu, izgāztu visus startus pēc kārtas.

      • nu vismaz šogad (bez antispārnu skandāliem 🙂 drīzāk runa ne par tehnikas vienādību, bet piemērotību vienam vai otram. redzams tak, ka Vēberam šī gada sajūgs nepatīk. bet, protams, komandai būtu muļķīgi upurēt Fetela startus, kaut ko mēģinot mainīt. arī ar riepām Sebs saprotas labāk – bet nu tas arī ir viņa paša nopelns.

  1. Q: Sebastian, what do you know now about the tyre issue from Abu Dhabi? Pirelli said that it was not a structural failure so have you had another look at it?

    Sebastian Vettel: “Of course I have – but you can look at it a hundred times and the result will not change. I think in the end we will never completely know what the cause was so the best thing we can do is get it out of our head.”

    es izveelos ticeet pirmavotam, nevis vaardaa nenosauktiem “expertiem”. kaapeec Fetelam buutu jaamelo? ja jau zurnaljugas zin RBR sildiitaaja nosleepumu, tad to zin arii paareejaas komandas. shii ir tikai un vieniigi versija par notikusho.