Foto: FerrariŠodien Deli notika Pasaules Motoru Sporta padomes sēde, kurā kopā ar 2012.gada sezonas kalendāra ratificēšanu tika apstiprinātas arī vairākas notikumu izmaiņas.

Par vairākām noteikumu izmaiņām jau iepriekš tika runāts sezonas gaitā. Piemēram, par iespēju apli atpalikušajiem pilotiem drošības mašīnas perioda laikā atgūt zaudēto apli un nostāties rindas biegās. Tāpat nedrīkstēs nogriezt līkumus arī aplī, kad piloti atgriežas boksos pēc lidojošā apļa, kā to kvalifikācijā Korejā izdarīja Sebastians Fetels. Tāpat interesants ir jauninājums par iespēju tikai vienu reizi mainīt trajektoriju pirms līkumiem.

Izmaiņas 2012.gada tehniskajos noteikumos:

– Izplūdes gāzu cauruļu gali turpmāk drīkstēs atrasties stingri noteiktā reģionā, lai līdz minimumam ierobežotu izplūdes gāzu ietekmi uz aerodinamiku.

– Noteikumi paredz labākas redzamības brīdinājuma indikācijas gaismas signālus uz stūres paneļa.

– Kokpita sānu stingrības testiem turpmāk būs paplidus augšup vērsta spēka izturības mērījumi.

Izmaiņas 2012.gada sportiskajos regulējumos:

– Mašīnas turpmāk nedrīkstēs piedalīties pirmssezonas testos, ja tās nebūs izgājušas visus triecienizturības testus.

– Turpmāk maksimālais sacīkstes kopgarums nedrīkstēs pārsniegt četras stundas, lai novērstu ilgus sacīkstes atcelšanas periodus.

– Pirms drošības mašīnas ir atgriezusies boksos, visiem atpalicējiem par apli būs iespēja atgūt zaudēto apli un nostāties peletona beigās pareizā secībā. Tas tiek darīts, lai nodrošinātu ‘tīru’ sacīkstes atsākšanu un atpalicēji netraucētu cīņai par vadošajām pozīcijām.

– Piloti vairs nedrīkstēs pamest trases robežas, bez pamatota iemesla. Tas nepieļaus līkumu nogriešanu bremzēšanas aplī, lai taupītu degvielu vai laiku.

– Piloti vairs nedrīkstēs atgriezties ideālajā trajektorijā, ja viņi to būs pirms līkuma pametuši, tādejādi cenšoties aizsargāt savu pozīciju.

– Visus riepu komplektus, kas tiek piešķirti uz nedēļas nogali pilotam, varēs izmantot jau pirmajā treniņu dienā. Līdz šim piektdienas treniņos varēja izmantot tikai 3 riepu komplektus.

1 KOMENTĀRS

  1. Kas pie velna? Manuprāt, par ideālo trajektoriju ir lielākais absurds. Tātad – nākamajā gadā kam būs mašīna ar lielāko topspeedu un accelerationu, iespējams arī būs lielākā ieguvēja. Laikam visa banka tiek likta uz DRS sistēmu. But Why??? Un kā ja tevi apdzina, un tu brauc pa NEideālo trajektoriju, ko tad arī nevar atgriezties cīņā? Šo varētu raksturot ar vārdu angļu valodā kas sākas ar “s” un beidzas ar “t” un tas nav “soot”

  2. Kur vēl var ņemties ap tiem triecienizturības testiem? Tāpat ir skaidrs, ka jau daudzus gadus mašīnu kabīnes zona ir praktiski nesagraujama. Vienīgā iespēja tikt pie smagām traumām ir dabūt ar kaut ko pa galvu…

  3. Uzskatu, ka noteikumi galīgi garām. Ko var visu laiku čakarēt sacīkstes.
    Kā arī pārlieku liela izturība vairs nedod iespēju pilotiem riskēt un viņi pat nebaidās kļūdīties.

    Ar trajektorijām un apdzīšanām. 8-90tajos bija normālas apdzīsānas un braukšana. Kāpēc viss ir jašarežģī ar DRS, Trajektorijām un stuff. Stulbi.

  4. vienīgais jēdzīgais izmaiņās man šķiet atpalicēju iespēja atgriezties līderu aplī, ka tas ir Nascar,ka arī “rūpes par pilotu degvielu”
    citādi pats esmu domājis, a kapēc vienam drīgst izbeigties degviela pēc finišlīnijas, bet citam jābrauc ar pilnu baku pa otro vietu.

  5. tas jaunais noteikums par izpuuteejiem ir konkreeta veershanaas pret RBR dominanci. kam tas naaks par labu jau uz vienu saciiksti redzeejaam pagaajushajaa sezonaa. tas vispaar bija murgs- sezonas viduu mainiit noteikumus.

  6. atbalstu iespēju atgriezties atpalicējiem savā aplī – citādi nereti pēc restarta starp līderiem iemaisījās HRT, Marussia, Lotus u.c. formulas, būtībā izbojājot iespēju uzreiz mesties cīņā ātrākajiem.

    neatbalstu par līkumu griešanu – iesildīšanās un bremzēšanas aplī šādiem ierobežojumiem nevajadzētu pastāvēt – pirkārt jau lai būtu vienkāršāk atbrīvot ceļu tiem kuri ir lidojošajā aplī – citādi tā jau pietiekami bieži tiek piešķirti sodi par bloķēšanu kvalifikācijā.

    neatbalstu par ideālo trajektoriju – tas liekas pilnīgs sviests – mākslīgi tiks mēģināts ierobežot šī sporta veida galveno jēgu tiešo cīņu trasē. tiem kuriem nepatīk apdzīšanas, lai skatās ralliju. kers, drs, tagad vēl aizliegums atgriezties ideālajā trajektorijā – tā vien rādās, ka drīz apdzīšana nebūs nekas sarežģītāks, kā pa kreiso joslu uz Jūrmalas šosejas apsteigt pensionāru ar 1980.g. Pasātu 😀 kas pats stulbākais – ka nevarēs jau šo noteikumu īsti izmērīt – būs atkal subjektīvi tiesniešu lēmumi, tāpat kā par trajektorijas maiņu starta / finiša taisnē.

    pārējie noteikumi (t.sk. tehniskie) vairāk vai mazāk liekas loģiski.

  7. Ja šie gudrie noteikumu plānotāji tā turpinās varēsim trasē redzēt skaistu rindu no 22 formulām kuras viena otru neapdzen un atrodas sekundes atstatumā viena no otras, pie reizes boksos arī viņas varētu braukt kopā :)! Varbūt ātrumu trasē varētu ierobežot, nu nezinu uz kādiem 100 km/h, tas tā lai būtu drošāk???? Dažreiz tas sāk palikt smieklīgi!!! Mīļie F1 varasvīri autosports tās ir sacīkstes starp pilotiem, nevis izrāde kurā viss iepriekš ir saplānots!

    • Nedaudz savādāk – pat ja kāds no ātrāko komandu pilotiem nolaiž lažu kvalifikācijā vai noguļ startu, finišā visi nonāks “pareizajā kārtībā”, jo pārējiem būs viņi bez ierunām jālaiž garām. Nepietiek jau ar DRS, kas apdzīšanu ir padarījis nevērtīgu…

  8. Sviests. Jau iepriekšējais noteikums par iespēju mainīt trajektoriju vienreiz bija sviests, bet šitais ir sviests dubultā. Tiks mainīts atpakaļ 100%. Jautājums tikai – KAD? Pirms sezonas? Sezonas vidū? Jeb mums izčakarēs veselu sezonu?