Felipem Masam ir līgums ar “Ferrari” komandu uz 2012.gada sezonu un viņš pats uzskata, ka šogad vēl spēs reanimēt savu karjeru, gūstot uzvaras “Scuderia” sastāvā.

2011.gadā vairums vadošo komandu braucēju pagarināja savus līgumus uz vairākām sezonām un šobrīd tikai trīs top komandu pilotiem 2012.gada laikā ir jānoskaidro savu nākotnes plāni, jo viņim beidzas līgums. Tie ir Mihaels Šūmahers, Marks Vēbers un Felipe Masa. Nav izslēgts, ka visi trīs šogad aizvadīs savu pēdējo sezonu F1.

Ja atgriežamies pie Masas, tad viņa nākotne ir ļoti neskaidra. Interlagosā viņš nosvinēja savu 100-to sacīksti “Ferrari” sastāvā, tomēr sezonas gaitā viņam nebija daudz iemeslu svinībām. Šis bija otrais Masas gads kopā ar Fernando Alonso un ja iepriekšējā sezonā brazīlieša zaudējumu savam komandas biedram attaisnojām ar adaptāciju pēc Ungārijas incidentā gūtās acs traumas un rehabilitācijas, tad 2011.gadā šādu attaisnojumu viņam nebija.

Kamēr Alonso paguva 10 reizes sezonas laikā kāpt uz goda pjedestāla, Masam labākais rezultāts bija piektā viņa un viņš kļuva par pirmo “Ferrari” pamatsastāva pilotu kopš 1992.gada (Ivans Kapelli), kurš nav kāpis uz goda pjedestāla visas sezonas gaitā.

Tagad Masas uzdevums 2012.gada sezonā ir sasniegt iespaidīgu progresu un parādīt spožus rezultātus, lai saglabātu cerības pagarināt savu palikšanu Maranello vēl uz kādu gadu. Lai gan tik pat labi “Ferrari” jau ir noskatījuši viņam aizstājēju (pirmie rindā esot Roberts Kubica un Žils Bjanki) un Masa nenoturēsies savā formulā līdz sezonas beigām.

Kas tad bija lielākā Masas problēma 2011.gada sezonā? Pats viņš atzīst, ka tas ir vairāku apstāku un lietu salikums, tomēr nopietnākā loma šeit acīmrezot ir riepām. Jau “Bridgestone” ēras pēdējos gados Masam regulāri bija problēmas panākt riepu temperatūru viena apļa formātā un līdz ar to starta pozīcijas brazīlietim nebija tās labākās. 2011.gadā ar “Pirelli” situācija īpaši nemainījās, lai gan pirms pārejas uz itāļu gumiju Masa solīja, ka ar “Pirelli” viņa tādas problēmas nebūšot un nu tik sāksies panākumi. Taisnības labad jāatzīmē, ka cietākā sastāva riepu uzsildīšana līdz darba temperatūrai bija problēma arī Fernando Alonso un šeit daļa vainas jāuzņemas arī “Ferrari”. Masa tā arī nespēja savu pilotēšanas stilu pielāgot, lai uzlabotu situāciju sezonas gaitā.

2012.gada modelis tiek solīts ‘revolucionārs’ un līdz ar to jāpazūd pēdējo gadu neveiksmīgai tendencei, kad mašīnas kopējā piespiedējspēka sadalījums ir ar uzsvaru uz priekšējo daļu. Tādejādi vismaz izejas pozīcijas Alonso un Masam būs vienādas un arī pats brazīlietis neslēpj, ka labākā viņa snieguma mēraukla būs tieši Alonso.

“Tā ir smaga situācija, tomēr tas ir normāli,” atzina pats Masa. “Braucot vadošā komandā, partneris vienmēr būs kāds no pašiem labākajiem pilotiem. Man visas karjeras laikā ir bijuši ļoti spēcīgi komandas biedri: Haidfelds, Fisikella, Vilnēvs, Mihaels, Kimi un Fernando.”

Felipe Masa ļoti labi apzinās, ka viņa uzdevums ir pēc iespējas ātrāk izcīnīt savu pirmo uzvaru kopš 2008.gada Brazīlijas GP. Ja tas neizdosies, viņš var nonākt situācijā, kad viņa menedžeris Nikolā Tods būs spiests upurēt Masas intereses un “Ferrari” pamatsastāvā censties iekārtot otru savu protežē – Žilu Bjanki, kas šobrīd ir komandas trešais pilots.

1 KOMENTĀRS

  1. Diemžēl kopš Šūmahera laikiem Ferrari kļuvuši līdz stulbumam garlaicīgi. Te jau minēts klasisks piemērs – Kapelli 92. neko neparādīja un izlidoja jau pirms sezonas beigām, lai gan pirms nonākšanas komandā bija nesalīdzināmi perspektīvāks par Masu, kurš uzradās no tipiska autsaideru pulka. Domāju, ka Enco Ferāri kapā jau vairākkārt apgriezies otrādi, redzot kā notiek auklēšanās ar pilotu, kurš 3 gadus nevar izcīnīt uzvaru. Un, kas ir šis Žils Bjanki??? Kārtējais ieliktenis, kas pildīs galma āksta lomu?