“Caterham” komanda šodien ‘pa īstam’ ir prezentējusi savu jaunās sezonas modeli “CT01”.

Pēc tam, kad vakar “F1 Racing” žurnāls priekšlaicīgi tika izsūtīts daļai abonomentu Lielbritānijā, arī interentā nonāca “Caterham” jaunā modeļa pirmās fotogrāfijas un šodien no lielās intrigas komandai nekas neizdevās.

Savā “Facebook” vietnē “Caterham” ir publicējusi vēl vairākas fotogrāfijas ar jauno modeli kā arī tehniskā direktora Maika Gaskoina interviju. Pati prezentācija vismaz pēc komandas viedokļa ir “F1 Racing” žurnāla februāra numurā.

Uzreiz pēc pirmajām CT01 fotogrāfijām varēja nojaust, ka šajā sezonā vizuālā ziņā pamanāmās izmaiņas būs jauno modeļu priekšējā daļā, kur ir ieviestas izmaiņas tehniskajos noteikumos. Jaunie noteikumi reglamentē zemāku monokoka galējās starpsienas augstumu – tā ir vieta, kur pie šasijas tiek piestiprināts mašīnas purngals. Tomēr no aerodinamiskā viedokļa veiksmīgāks risinājums ir augstāks mašīnas purngals un līdz ar to vismaz “Caterham” gadījumā vizuāli mašīna atgādina pīļknābi.

Gandrīz nav jāšaubās, ka arī citām komandām būs līdzīgi risinājumi, jo aero tuneļa dati šajā ziņā būs vienādi. Tāpēc arī “Ferrari” komandas boss Luka di Montidzemolo atzina, ka jaunais “Ferrari” nav īpaši glīts.

Atgriežoties pie “Caterham”, Gaskoins uzsvēra, ka komanda ļoti iegūs no tā, ka ir aizliegta izplūdes gāzu un difuzora mijiedarbība, jo komandai nebija resursu un laika, lai šo sarežģīto sistēmu attīstītu. Turklāt 2012.gadā “Caterham” beidzot izmantos arī KERS sistēmu, kas pēc Gaskoina vārdiem ļaus vienībai nopietnāk iejaukties cīņā ar lēnākajām vidus ešelona komandām gan kvalifikācijā, gan jo īpaši sacīkstes startā.

Pirmajās divās sezonās Formulā 1 “Caterham”, jeb kā mēs to pazinām iepriekš “Lotus”, finišēja 10.vietā un tas arī esot bijis komandas mērķis, tomēr 2012.gadā ir pienācis laiks progresēt. Taču pagaidām Gaskoins nekādus konkrētus mērķus un vietas nemin.

Atgādinu, ka “Caterham” sastāvā startēs Heiki Kovalainens un Jarno Trulli, kurš jau esot veicis sēdekļa piemērīšanu komandas fabrikā, lai gan prese joprojām baumo par iespējamo itālieša nomainīšanu ar Vitāliju Petrovu.

1 KOMENTĀRS

  1. Liekas, ka tas “snīpis” būs visiem… 🙁 Nevajag aizmirst, ka formu no sākuma veido noteikumi un tikai pēc tam aerodinamika.

    p.s. Man gribētos redzēt kādu bildi šķērsgriezumā, kur var redzēt, kā formulā sēž pilots. Vai viņiem pēdas jau nav acu augstumā?

  2. vai ir kāds pamatojums jaunajam noteikumam par zemāku galējo starpsienu? ja tas ir tikai noteikumu pamainīšanas dēļ, tad nu no estētiskā viedokļa, pagalam neizdevies risinājums.
    uzlabojums ir paredzams pilotu drošības ziņā?

  3. Šos ”lauztos” degunus laikam redzēsim vairākumam, Sauberam un Ferrari arī tādi esot. Turklāt ja var kautcik ticēt Marca un Corriere della Sport, tad Ferrari sānos tādi kā spārni, līdzīgi kā kaujas helikopteriem liel-un-citu gabalu turēšanai