Sers Frenks Viljams ir atzinis, ka savulaik pieļāvis kļūdu, nepiešķirot Adrianam Ņūvejam komandas līdzīpašnieka statusu un tādejādi nepaturot viņu “Williams” uz visiem laikiem.

Pēc aiziešanas no “Leyton House” komandas Adrians Ņūvejs pirms 1991.gada sezonas pievienojās “Williams” un vistiešākajā viedā palīdzēja komandai starp 1992. un 1997.gadu izcīnīt piecus čempiona titulus.

Ņūvejs toreiz vēlējās kļūt par komandas līdzīpašnieku un tādejādi palikt vienībā, tomēr Sers Frenks Viljams un Patriks Heds nepieļāva šādu iesēju, kā rezultātā Ņūvejs pievienojās “McLaren” komandai un palīdzēja Mikam Hakinenam izcīnīt divus titulus deviņdesmito gadu beigās.

Tālāk britu konstruktora ceļš aizveda uz “Red Bull” komandu, kuru pēc neliela ieskrējiena arī tā ir sasniegusi Formula 1 virsotnes, pateicoties Ņūveja ģenialitātei. Šobrīd Ņūvejs, kurš ir “Red Bull” tehniskas direktors ar visai iespaidīgu algu, ir kļuvis par visu laiku tituliem bagātāko Formula 1 konstruktoru.

Tagad arī Sers Frenks Viljamss, kuram šogad apritēs 70 gadi, atzīst, ka vajadzēja ar visiem paņēmieniem censties paturēt komandā Adrianu Ņūveju un nežēlot arī komandas daļas.

“Viņš vēlējās zināmu daļu no komandas un toreiz es viņam tās nevēlējos piešķirt,” Viljamss atzīst intervijā žurnālam “F1 Racing”. “Tagad es saprotu, kā tā bija kļūda. Adrians ir ģeniāls savā jomā. Jaunajā sezonā mums komandā ir jauni cilvēki, tomēr problēma paliek. Tā saucas Adrians Ņūvejs – viņš tāds ir tikai viens.”

Jāpiebilst, ka šajā sezonā “Williams” komandu ir atstājis arī Patriks Heds, kurš gan jau pirms pāris gadiem tehniskā direktora amatu bija nodevis Sema Maikla rokā. Heds, kuram savulaik Vilajamss piedāvāka kopā veidot komandu, turpinās strādāt “Williams Hybrid” departamentā, kas nodarbojas ar enerģijas reģenerācijas sistēmas, kas balstīta uz spararata iekārtu un jau tiek izmantota sportscar sacīkstēs, izstrādi un attīstīšanu.

Tikmēr “Williams” vienība 2012.gada sezonu uzsāks ar jaunu tehnisko direktoru – Maiku Kuglanu, jaunu pilotu – Bruno Sennu un jaunu dzinēju partneri – “Renault”.

1 KOMENTĀRS

  1. Nu nepiestaav shhitaadi luuzeriskie tekstinji taada liimenja komandai! Ja vien mums buutu Adrians ai, ai, ai… Ne jau nu visas Williams labaas mashiinas bija Njuuija rokudarbs, un, attieciigi, ne jau visas Njuuija mashiinas ir bijushas winneri. Domaa, Frenkij! 🙂

  2. Kas to lai zina, vai Ņūveja palikšana Williams būtu nospēlējusi izšķirošu lomu un tagad komanda atrastos starp vadošajām. Nedrīkst aizmirst, ka kopš 90-to gadu beigām Williams kļuva par sava veida “eksperimentētājiem” dzinēju izmantošanas jomā, nevedās arī ar stabilu un ilglaicīgu sponsoru piesaisti. Visbeidzot, šis gadsimts atnācis ar tendenci, ka privātās komandas izmirst, un sērs Frenks palicis par vienu no retajiem (relatīvi) vientuļajiem karotājiem, kurš nav pārdevies miljardu vērtiem zīmoliem vai naudas magnātiem. Te arī rezultāts…

  3. vajadzēja gan. kaut vai tas pats Brauns ir parādījis, ka arī mūsdienu F1 personībām komandas vadībā ir liela nozīme, bet privātajās komandās tas ir vēl būtiskāk – nepieciešami cilvēki, kas tiešām ieinteresēti komandā, kas gatavi par to cinīties līdz pēdejam, arī pavisam sliktos gados. talantīgi cilvēki, kas ne tikai strādā komandā, bet ir tajā iekšā līdz ausīm.