Vakar vakarā Minhenē “Audi” kompānija prezentēja savu jauno Lemānas sacīkšu prototipu “Audi R18 e-tron quattro”.

Šī gada Lemānas 24 stundu sacīkstē un WEC (Pasaules Izturības čempionāts) sērijās “Audi” ar savu dīzeļa un elektro hibrīdu ražotāju ieskaitē stāsies pretim “Toyota TS030 Hybrid” prototipam.

Pirmais WEC posms notiks jau 17.martā ASV – Sebringas 12H, tomēr tajā “Toyota” vēl nepiedalīsies, bet “Audi” startēs ar uzlabotiem pērnā gada R18 modeļiem. Savukārt jaunais “Audi R18 e-tron quattro” sacīkstēs debitēs 5.maijā – Spa 6H sacīkstē.

“Audi R18 e-tron quattro” prototips izmanto kinētisko enerģiju, kas iegūta no priekšējās ass bremzēšanas laikā. Elektriskā lādiņa formā šī enerģija tiek uzkrāta spararata tipa akumulatorā un paātrinājuma brīdī pie 120 km/h liela ātruma tiek padota papildus jauda. Šis process ir saistīts tikai ar priekšējo asi. Tostarp V6 TDI dzinējs, kas attīsta 375 kW (510 zs) jaudu, turpina ar jaudu apgādāt aizmugurējās ass riteņus un kombinācijā ar elektroiekārtu tiek iegūts “e-tron quattro” princips.

Prezentācijā “Audi” apstiprināja arī savu pilotu sastāvu uz Lemānas 24H sacīksti, kur ierindā būs būs četras kompānijas ekipāžas: divas startēs ar jauno “Audi R18 e-tron quattro” un divas ar uzlabotu pērnā gada modeli “Audi R18 Ultra” bez enerģijas reģenerācijas sistēmas.

Ar “Audi e-tron quattro” startēs: Marsels Faslers/Andrē Loterers/Benuā Trelujē un Dino Kapello/Toms Kristensens/Alans Maknišs. Bet ar “Audi R18 Ultra” diennakts sacīkstē piedalīsies Timo Bernhards/Romēns Dimā/Luī Duvāls un Marko Bonanomi/Olivers Jarvis/Maiks Rokenfellers.

Kas attiecas uz pārējiem WEC čempionāta posmiem, tad “Audi” ir apstiprinājuši, ka tiks pieteiktas vismaz divas mašīnas: viena hibrīds un viena pērnā gada R18.

1 KOMENTĀRS