Ar Mihaela Šūmahera labāko apļa laiku ir noslēgušies otrie brīvie treniņbraucieni pirms Austrālijas GP izcīņas Melburnas trasē.

Arī pirms otrās treniņu sesijas Melburnā nolija pamatīgs lietus un pilotiem lielāko sesijas daļu nācās izmantot lietus riepas. Tikai pēdējās 15 minūtēs trases ideālā trajektorija bija pietiekami nožuvusi, lai būtu iespējams izmantot sausam laikam paredzētās riepas.

Šajos mainīgajos laika apstākļos lieliski jutās “Force India” piloti, kas pastāvīgi uzlaboja savu rezultātu, regulāri nokļūstot pirmajās pozīcijās. Tomēr jau pēc rūtotā karoga izkāršanas ar savu pēdējo lidojošo apli Niko Hilkenberga labāko rezultātu pārspēja Mihaels Šūmahers, kuram bija trešais labākais rezultāts pirmajā treniņā.

Jāpiebilst, ka FIA dienu iepriekš deva zaļo gaismu “Mercedes” komandas ļoti sarežģītajam tehniskajam risinājumam, kas DRS sistēmas izmantošanas laikā novērš disbalansu starp mašīnas priekšējās un aizmugurējās daļas piespiedējspēku. Šī sistēma ir balstīta uz iepriekš 2010.gadā “McLaren” ieviesto ‘F-Duct’ principu, tomēr šajā gadījumā pilots procesā tiešu dalību neņem.

Tostarp žūstošajā trasē notika arī vairāki incidenti, kas par laimi nebeidzās ar sadauzītām formulām. Heiki Kovalainens pēc lidojošā apļa uzrādīšanas, nespēja sabremzēties pirmajā līkumā un pa slapjo drošības joslu bīstami atgriezās trasē priekšā diviem sāncenšiem. Tostarp Kobajaši saslīdēja uz pēdējā līkuma slapjās betona apmales un tikai ar savas meistarības un veiksmes palīdzību nesadauzīja formulu pret betona sienu starta finiša taisnē.

Austrālijas GP – Treniņi 2

V.

Nr.

Pilots

Mašīna

Laiks

Atst.

1 7 Michael Schumacher Mercedes 1’29.183
2 12 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1’29.292 0.109
3 15 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1’30.199 1.016
4 5 Fernando Alonso Ferrari 1’30.341 1.158
5 14 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1’30.709 1.526
6 11 Paul di Resta Force India-Mercedes 1’31.466 2.283
7 6 Felipe Massa Ferrari 1’31.505 2.322
8 20 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1’31.932 2.749
9 8 Nico Rosberg Mercedes 1’32.184 3.001
10 1 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1’32.194 3.011
11 2 Mark Webber Red Bull-Renault 1’32.296 3.113
12 24 Timo Glock Marussia-Cosworth 1’32.632 3.449
13 21 Vitaly Petrov Caterham-Renault 1’32.767 3.584
14 10 Romain Grosjean Lotus-Renault 1’32.822 3.639
15 3 Jenson Button McLaren-Mercedes 1’33.039 3.856
16 4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1’33.252 4.069
17 18 Pastor Maldonado Williams-Renault 1’34.108 4.925
18 9 Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1’34.275 5.092
19 19 Bruno Senna Williams-Renault 1’34.312 5.129
20 17 Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1’34.485 5.302
21 16 Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1’34.604 5.421
22 25 Charles Pic Marussia-Cosworth 1’34.770 5.587
23 23 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1’42.627 13.444
24 22 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth Nav laiks

1 KOMENTĀRS

    • nu es nezinu vai to var skaitīt pie mazās, bet nu Force India ar Hulkenbergu varētu pārsteight un es arī par to priecātos. citu mazo domāju ka nebūs uz podestiem, moška lotus.., bet tie jau ar nav nekādi mazie

  1. Var kāds ātrumā uzrakstīt kvalifikācijas formātu kāds tagad ir?
    Es pēdējās divas sezonas vispār neesmu skatījies…
    Ir tāpat kā bija kādreiz, 3 sesijas un katrā atsijā kaut kādu daļu pilotus līdz pēdējā sesijā labākie 10 cīnās par pole?

    Un sacensības ir jāsāk ar tādu benzina daudzumu bākā kā izbraukta kvalifikācija?
    Un cik daudz sacīkstes laikā vaveikt pitstopus? Riepas maina nemaina? Esmu galīgi atpalicis…

    • Q formāts: 3 sesijas, kur atbirst 7 + 7 un Q3 paliek 10 ātrākie. Sacīksti sāk ar pilnu degvielas tverti vai tik cik vajadzīgs, lai aizbrauktu līdz finišam, jo degvielas uzpilde ir aizliegta. Maina tikai riepas cik nu bieži tas ir vajadzīgs. Top10 piloti no Q sacīksti sāk ar tām pašām riepām, ar ko pabeidz Q3. Pirelli riepas (apzināti) ir krietni neizturīgākas par Bridgestone un līdz ar to: vairāk apdzīšanu, lielāka nozīme stratēģijai, spēja taupīt riepas un pareizā brīdī tā mainīt.