Ceturto uzvaru pēc kārtas svētdien Spānijas “Grand Prix” izcīņā guva britu F1 pilots Luiss Hamiltons, bet “Mercedes” komanda, pateicoties Niko Rosberga otrajai vietai, tika pie ceturtās dubultuzvaras pēc kārtas. Trešo vietu pēc cīņas ar Valterī Botasu guva “Red Bull” pilots Daniels Rikjardo.
“Mercedes” piloti pirmajās divās pozīcijās noturējās visu sacīksti. Jau startā abi saglabāja vadību, Hamiltons visai ātri spēja iekrāt nelielu pārsvaru, līdz ar to Rosbergam neradās iespējas pacīnīties par uzvaru. Labumu deva arī “Williams” pilota Botasa nokļūšana trešajā vietā, jo viņš bija lēnāks par Rikjardo, kurš garām tika vien pēc pirmā pitstopa, kad “Mercedes” vīri bija atrāvušies jau par vairāk nekā 20 sekundēm.
Tiesa, pēdējā aplī Rosbergs bija pietuvojies Hamiltonam un mēģināja uzbrukt, parūpējoties par patīkamu intrigu.
Rikjardo izdevās gūt pārliecinošu trešo vietu, kas viņam oficiāli ir pirmais pjedestāls karjerā, jo Melburnā, kad arī tika gūta trešā pozīcija, austrālieti diskvalificēja. Botass bija tuvu ceturtajai vietai, tomēr dažus apļus pirms beigām viņu apdzina Sebastjans Fetels, kuram izdevās aizvadīt ļoti labu sacīksti. “Red Bull” komanda līdz ar to izcīnīja trešo un ceturto vietu.
Fetels sacīksti uzsāka no 15. pozīcijas un tikai pēc pirmajiem pitstopiem pacēlās uz pirmo desmitnieku. Uz trešo pitstopu rēķina viņš tika garām Fernando Alonso, bet nedaudz vēlāk trasē apdzina Kimi Raikonenu, kam sekoja Botasa apsteigšana neilgi pirms finiša. Botass ieguva piekto vietu, aiz sevis atstājot abus “Ferrari” braucējus. Alonso visu sacīksti pavadīja Raikonena ēnā, taču neilgi pirms finiša uzsāka cīņu ar somu pilotu un, par prieku vietējiem līdzjutējiem, spēja viņu apdzīt.
Pirmo desmitnieku noslēdza “Lotus” pilots Romēns Grožāns, kā arī Serhio Peress un Niko Hilkenbergs no “Force India”.
Pēc divām nedēļām F1 čempionāts turpināsies ar posmu Monako.
Spānijas GP rezultāti:
Vieta | Pilots | Komanda | Apļi | Rezultāts |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes-Mercedes | 66 | 1:41:05.155 |
2. | Nico Rosberg | Mercedes-Mercedes | 66 | +0.6 |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 66 | +48.9 |
4. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 66 | +1:16.5 |
5. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 66 | +1:19.0 |
6. | Fernando Alonso | Ferrari-Ferrari | 66 | +1:27.4 |
7. | Kimi Raikkonen | Ferrari-Ferrari | 66 | +1 aplis |
8. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 65 | +1 aplis |
9. | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 65 | +1 aplis |
10. | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 65 | +1 aplis |
11. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 65 | +1 aplis |
12. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 65 | +1 aplis |
13. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 65 | +1 aplis |
14. | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 65 | +1 aplis |
15. | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 65 | +1 aplis |
16. | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 65 | +1 aplis |
17. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 65 | +1 aplis |
18. | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 64 | +2 apļi |
19. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 64 | +2 apļi |
20. | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 64 | +2 apļi |
– | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 36 | Izstājās |
– | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | 26 | Izstājās |
F1 kopvērtējums:
Vieta | Pilots | Punkti | Vieta | Konstruktors | Punkti |
1. | Lewis Hamilton | 100 | 1. | Mercedes | 197 |
2. | Nico Rosberg | 97 | 2. | Red Bull-Renault | 84 |
3. | Fernando Alonso | 49 | 3. | Ferrari | 66 |
4. | Sebastian Vettel | 45 | 4. | Force India-Mercedes | 57 |
5. | Daniel Ricciardo | 39 | 5. | Williams-Mercedes | 46 |
6. | Nico Hulkenberg | 37 | 6. | McLaren-Mercedes | 43 |
7. | Valtteri Bottas | 34 | 7. | Toro Rosso-Renault | 8 |
8. | Jenson Button | 23 | 8. | Lotus-Renault | 4 |
9. | Kevin Magnussen | 20 | |||
10. | Sergio Perez | 20 | |||
11. | Kimi Raikkonen | 17 | |||
12. | Felipe Massa | 12 | |||
13. | Romain Grosjean | 4 | |||
14. | Jean-Eric Vergne | 4 | |||
15. | Daniil Kvyat | 4 |
nu shitas bija kaa Sudraba Bultu vecajos labajos laikos. gandriiz visus pa apliiti palaida. prieks ka Rosbergs min Hamim uz papeezhiem un saglabaa sezonas intrigu.
bet nu lielaakais shiis gongas monstrs bija Fetels 🙂 beidzot mashiina vinjam klausa. izcils sniegums no 15taas uz 4to, trasee kuraa gruuti apdziit. atrada vienu liikumu kur guut virsroku uz bremzeeshanas reekjina, un cirta garaam vienam peec otra.
beidzot arii duelis starp aaiem kupravalju pilotiem. bet tas ka KuploUzaci pirmajos boxos iesauca pirmo gan bija fui, fui!
nu ko – tagad tie kuri visus 4xVettela panākumus norakstīja tikai un vienīgi uz labākās mašīnas rēķina, tagad uz kādu laiku varētu pastāvēt klusi.
Nu nez – jā, nobrauca labi, bet tāpat ir stipri aiz sava jaunā un mazāk pieredzējušā komandas biedra!
Nu gan salīdzināji, cik RIC bija daudz darba jaizdara un cik Sebim. Sebis bija daudz ātrāks.
Ugjis laikam nesekoja liidzi 5dienai un 6dienas kvalifikaacijai. peec taam neveiksmeem shits shodien bija mega sniegums no Sebinaatora. pieraadiija ka ir uber alles netikai pashaa aatraakajaa mashiinaa.
Zaigas plusi skaidri noraada uz to ka tavs koments ir pilniigi aplams.
Nu džeki jūs arī – es tak rakstu, ka nobrauca labi un čempionam atbilstoši, bet jūs rakstiet ka mans komentārs ir aplams 😀
Nezinu ko nozīmē tevis minētais “uber alles”, bet ja tas ir 4.vieta un 25sec aiz komandas biedra, tad es tev pilnībā piekrītu 😉
es labaak padiskuteeshu ar seetas mietu pagalmaa… 🙂 tas varbuut sapratiis par ko ir runa.
Absolūti pretēji. Visa formulas vēsture rāda…galvenais ir mašina. Reizēm kombinācija vislabākā mašina + ļoti labs pilots sakrīt (Šumahers, Hakinens, Senna), reizēm sanāk – vislabākā mašina + labs pilots (Hils, Vilnēvs, Batons). Un Vettela vieta šajā sacīkstē, daudzmaz likumsakarīga….vinš apdzina visus kuru formulas bija lēnākas…un loģiski nespēja panākt ne tos divus ar stipri ātrākajām formulām, ne komandas biedru kam apmēram līdzīga tačka. Kvalifikācijas ātrumi – Mercedes 1s ātrāki par RB, kas savukārt 0.5s ātrāki par tuvākajiem sekotājiem lieliski atspoguļojās sacīkstē.
100% piekrītu!
Es teiktu tā- superpilots var no mašīnas potenciāla izspiest papildus ceturdaļsekundi uz minūti, slikts pilots var šo pašu ceturdaļsekundi uz minūti pazaudēt. Ja mašinu potenciāli atškiras vairāk, tad atkarībā no pilota, tur nekas nevar izmainīties. Ja konkrētā sacensībā vienas komandas opilotu rezultāti iziet ārpopus šīm robežām, tad ir kaut kāds iemesls, kuru dēļ nevar uzskatīt, ka abām formulām ir bijuši vienādi potenciāli. Protams, sava ietekme var būt arī konkrētajiem apstākļiem piemēram, var ietekmēt trafiks
Meršus un Hami atliek tikai apsveikt ar dabīgu rezultātu savā līgā. 🙂 Nu ko, izskatās Sebs sāk atgūties, cienījams rezultāts pēc tādas tehnisko neveiksmju sērijas 🙂
Jā, tiešām sāk izskatīties pēc tās pašas Mercedes vienības pārsvara 55.gadā vai – modernajā F1 ērā – pēc McLaren nospiedošās dominances 88.gadā. Pārējie var cerēt uz panākumu vienā gonkā, ja abi merši izstāsies…
Vispār gribējās sagaidīt Eiropas posmus, kad, kā daudzi saka, spēku samērs var pamainīties. Izskatās, ka ir gan pamainījies – Mercedes tikai palielinājuši pārsvaru, pārējie pārsteigumus nav sarūpējuši, bet leģendārās blices Ferrari un McLaren kļuvušas tikai bezzobainākas. Sarkanajiem pēdējais laiks sākt strādāt pie nākamās sezonas šasijas 😉
P.S. Kāds tomēr varēja beidzot uzdāvināt Viasat Sport Baltic runātājiem kādu latviešu valodas gramatikas grāmatiņu, lai paskatās sadaļu par personvārdu atveidi un locīšanu. Citādi nabaga somu čalis Botass drīz sāks valodu raustīt, kad atkal tiks izlocīts par “botu” 😀
ja runā par personvārdu atveidi tad Raikonens pareizi būtu jāsauc par Reikenenu, man gan nav iespējas skatīties VSB taču šaubos ka komentētāji viņu tā sauc 😀
Nejauksim vienkāršus lingvistikas dabas jautājumus ar striktu valodas gramatiku! Tas, vai jāsaka Raikonens jeb Raikenens, Hulkenbergs jeb Hilkenbergs, Verņē jeb Verņs, ir samērā diskutabli momenti, jo te svarīgākais, pie kādas izrunas pieturamies – oriģinālvalodas vai starptautiskiem atvasinājumiem. Taču personvārdu galotnes un to locīšana ir skaidri definēta. Absolūtā vairākumā gadījumu (un somu valodas personvārdi pieder pie šī vairākuma) personvārdiem, kas beidzas ar ‘s’, latviešu valodā pievieno vēl vienu ‘s’. Tātad ‘Botass’ 🙂
pareizi jau tu saki un jā šajā gadījumā ar Botasa uzvārdu latviešu valodā sanāk nedaudz smieklīgi 😀 vispār sagribējās kādreiz noskatītes sacīksti latviski 🙂
Man patika Bulje (mclaren dirisa) komentars, visi atved uzlabojumus un Mersedesi brauc vel atrak 😀
Redzēsim kas notiks kad Honda atgriezīsies. tad jau Sudrabnieki būs uz līnijas.un cerēsim ka Ferrari arī.Ka nekā uz ferrari dominekali vietu pretendē Bob Bell:) tad būs jautrība
visdriizaak jau ka Maklaren vairs nebuus sudraba kraasaa kad Honda atgrieziisies. Maklaren saciikshu kraasa ir volcanic-orange.
Kaut kā skumji vērot tādas leģendāras komandas kā McLaren lejupslīdi. Kopš Hakinena laikiem Mclaren ir simpatizējuši, jo daudzus gadus bija vienīgā komanda, kas spēja ko likt pretī Ferrari. Šā gada pirmā sacīkste bija visnotaļ cerīga – jauna komandas vadība, jauns daudzsološs pilots un dubultpjedestāls (lai arī pēc Rikardo diskvalifikācijas), bet nu viss ļoti strauji iet uz leju un atgādina pagājušo gadu. Un diez vai Peresa sasteigtā nolīgšana un nomaiņa bija veiksmīgs gājiens.
Mclaren paslaik veido komandu nakosai sezonai parvilinajot tehniskos darbiniekus no citam komandam un si sezona viniem ir ka starp sezona lai gatavotos 2015 gada sezonai. Tadat vari vien gaidit nakoso sezzonu jo saja sezzona ipasi labakus rezzultatus vini neuzzradis.
Nu man kaut ka neliekas ka Honda dizi palidzes mclarenam, jo ja skatas jau kops 2008 gada, vina vienmer bija eksperts uz to ka uz sezonas sakuma vienmer iepalika un tikai pec tam sanemas un bija konkuretspejiga. sogad sezonas sakums ari bij daudzsolos, bet pec tam kaut ko neta izdarija un viss auzas aizgaja.
Alonso labākais! Bet ne ar labāko formulu. To var atzīt.
Rosbergs piemēram ir pilnīgs nūģis, otrā desmitnieka braucējs, lūk ko nozīmē formula.
Rosbergs visu sacīksti turējās ne vairāk 4,5 sekunžu robežās no šā brīža top pilota Hamiltona. Rosbergam savā ziņā nav paveicies ar komandas biedru. Ja Mercedes otrs pilots būtu, piemēram, Batons, tad Rosbergs viņam neatstātu nekādas cerības uz uzvaru.
Katrs brauc ar tik labu formulu kādu ir pelnījis, respektīvi labākasi pilots parasti atrod labāko mašinu vai otrādi 🙂 Ja Tu gadiem ilgi nevari nonākt līdz šādai situācijai, tad kaut kas ar to labumu nav īsti kedā 😛
kā tam ALO gan neiet, nu nekādīgi nevar tikt pie tās ‘labākās formulas’.. 😀
aciim redzot nav pelniijis. karma is a bichh, ka saciit jaasaka.
Dievs nav mazais bērns – latvju versijā 😉
you are lucky sanava bitch:D ja vari šādus vārdus teikt. Tad pasaki ko doma par J.Batton ,Magnusen,…ka tu to vari zināt ka vinsh nav pelnījis.da vinja sapnis ir jau piepildīts,ar diviem tituliem. ka tik kādam nejiet,te shini portalā atradisies bļāvēji,lai nokacinātu kādu.
pēc veida, kā ALO notinās no reņiem, viņš jau bij’ godīgi nopelnījis visas ļaunās karmas uz tuvākajiem dažiem gadiem. Nu un šamējā anabāze pie McLaren, tā ALO nolaida uz viszemākā iespējamā līmeņa uz mūžu mūžiem. Āmen.
protams ka Maklraarenos shams arii shmuceejaas. tomeer, manupraat, lielaako demedzhu savai karmai vinjsh nokjeera Singapuuraa. kad komandasbiedram bija jaaliek sienaa, lai superpilots vareetu ieguut ‘skaistu’ uzvaru.
IMHO, par Singapūras epizodi trūkst faktu/veščdoku par to, vai un ko tieši ALO zināja.
Atklāti sakot, ņemot vērā Pikē famīlijas tradīcijas, mazliet ir šaubas par visu storiju.. Protams, kko nozīmē arī tas, kā storijs beidzās priekš senjora Briatores un mistera Simondsa, bet tomēr..
a karmai ir vienalga zinaaja vai nezinaaja. vinja tik piefiksee notikusho, un attieciigi pieregulee naakotnes notikumus.
Austin es atkal kaut kā izrādēm, kurās spēlējošie aktieri nenojauš kādu lomu spēlē, ticu ļoti vāji 😛
kaa ta. Alonso ir tik labs, ka Ferrari bija jaaiejaucas Raikonena strateegjijaa, lai kuplaa Uzace vareetu padizhoties ar 6to vietu savu fanu priekshaa. taa ir pierasta praxe, ka komanda pirmo boxos sauc iekshaa to mashiinu kura ir priekshaa trasee.
kur Alonso- tur riebekliibas.
un kur plūģis tur dir….s sākās:D ja viņš tev kā skabarga vienā vietā. tas ir labi:D:D:D
kur Bresiitis-tresiitis, tur nelogjiska pljuutiishana.
izrunājies uzmanigāk! tādiem mulkjiem ka tev vajag visspār mazāk uzmanības pievērst.izrunājies tik tiešām ka mazs bērns.Fettels arī nav nekāds svētais.nu red bul ari spelējās ar taktiku.neaizmirsti ka neviena komanda nav svēta un GODĪGA.katrs cinās ka var.
😀 es saaku izrunaaties un kashkji mekleet? Tresiit, palasi veelreiz savu komentu ka Pluugjis irsh no taas vietas kur skabarga.
starp citu vai tad nav ka pilots un vinju inzhenieris nosaka savu pit stopu strategjiju?ko a? nevis,te tikai,alonso,alonso un alonso!!! katram pilotam ir savs inzhenieris man liekas.un katram pilotam ir savs plans uz strategjiju.ta kaa nesac dziedaat dziesmu ko nezini no GALVAS!
Luuk intervija ar Hakinenu——>Вопрос: Фернандо Алонсо опередил Кими Райкконена за счет лучшей стратегии. Что вы думаете о действиях Ferrari?
Мика Хаккинен: Стратегия в гонке зависит от многих факторов, от износа шин, позиции пилота на трассе. У Кими она действительно была не самой лучшей, но нельзя забывать, что стратегия разрабатывается совместно гонщиком и его инженером. В любом случае, в той гонке я бы не хотел оказаться на месте Кими. Un vel pasaki Āri ka apstridēsi pierdzējuša pilota viedokli un labākas zināšanas.Jo ka es domāju,man liekas vairak vinsh zinās nevis tu teiksi ka atkal F.Alonso ir vainīgs!:D
un..?
1) vai tiešām, Mikka krieviski runāja intervijā?
2) ‘atslēgas frāze’ varētu būt šī – “В любом случае, в той гонке я бы не хотел оказаться на месте Кими”.. Domu paturpinot – “jo ļoti pēc ‘gonkas’ gribētos uzdauzīt dažus purnus paša komandas boksos, ne ar ko labu tas nebeigtos..”
nevis man Alonso ir skabarga, bet tev vinjsh ir sveetaa un vienmeer pareizaa mesaija. domaaju ka man un daudziem citiem, uzaciis nesamiileejushamies, F1 liidzjuteejiem bija skaidri redzams, ka Ferrari speelee pitstopu taktiku Chikotaaja labaa. un ir pilniigs pamats izteikt nepatiku par to. ja tas tev liekas irshana, taadaa gadiijumaa tu pats ar to galu domaa, chaliit.
Bet ja es butu pateicis ka Verņē ir labākais, neviens tam nepieverstu uzmaniibu, jo visi zin ka vins to4 nav labākais. Bet redz kaa pieminin ALO taa jasarosās. Besi tas ja esi Ferrari fans tad jau tas nav nekas jauns, jo taa jau kjipa kulta lieta par ferrari fanot. Un sanaak ka uzreiz baigais ienaidnieks visiem kas fano par parejam komandam.
tu vari fanot par ko gribi. tomeer veelams savos spriedumos saglabaat objektivitaati.