Ceturto uzvaru pēc kārtas svētdien Spānijas “Grand Prix” izcīņā guva britu F1 pilots Luiss Hamiltons, bet “Mercedes” komanda, pateicoties Niko Rosberga otrajai vietai, tika pie ceturtās dubultuzvaras pēc kārtas. Trešo vietu pēc cīņas ar Valterī Botasu guva “Red Bull” pilots Daniels Rikjardo.

“Mercedes” piloti pirmajās divās pozīcijās noturējās visu sacīksti. Jau startā abi saglabāja vadību, Hamiltons visai ātri spēja iekrāt nelielu pārsvaru, līdz ar to Rosbergam neradās iespējas pacīnīties par uzvaru. Labumu deva arī “Williams” pilota Botasa nokļūšana trešajā vietā, jo viņš bija lēnāks par Rikjardo, kurš garām tika vien pēc pirmā pitstopa, kad “Mercedes” vīri bija atrāvušies jau par vairāk nekā 20 sekundēm.

Tiesa, pēdējā aplī Rosbergs bija pietuvojies Hamiltonam un mēģināja uzbrukt, parūpējoties par patīkamu intrigu.

Rikjardo izdevās gūt pārliecinošu trešo vietu, kas viņam oficiāli ir pirmais pjedestāls karjerā, jo Melburnā, kad arī tika gūta trešā pozīcija, austrālieti diskvalificēja. Botass bija tuvu ceturtajai vietai, tomēr dažus apļus pirms beigām viņu apdzina Sebastjans Fetels, kuram izdevās aizvadīt ļoti labu sacīksti. “Red Bull” komanda līdz ar to izcīnīja trešo un ceturto vietu.

Fetels sacīksti uzsāka no 15. pozīcijas un tikai pēc pirmajiem pitstopiem pacēlās uz pirmo desmitnieku. Uz trešo pitstopu rēķina viņš tika garām Fernando Alonso, bet nedaudz vēlāk trasē apdzina Kimi Raikonenu, kam sekoja Botasa apsteigšana neilgi pirms finiša. Botass ieguva piekto vietu, aiz sevis atstājot abus “Ferrari” braucējus. Alonso visu sacīksti pavadīja Raikonena ēnā, taču neilgi pirms finiša uzsāka cīņu ar somu pilotu un, par prieku vietējiem līdzjutējiem, spēja viņu apdzīt.

Pirmo desmitnieku noslēdza “Lotus” pilots Romēns Grožāns, kā arī Serhio Peress un Niko Hilkenbergs no “Force India”.

Pēc divām nedēļām F1 čempionāts turpināsies ar posmu Monako.

Spānijas GP rezultāti:

Vieta Pilots Komanda Apļi Rezultāts
1. Lewis Hamilton Mercedes-Mercedes 66 1:41:05.155
2. Nico Rosberg Mercedes-Mercedes 66 +0.6
3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 66 +48.9
4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 66 +1:16.5
5. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 66 +1:19.0
6. Fernando Alonso Ferrari-Ferrari 66 +1:27.4
7. Kimi Raikkonen Ferrari-Ferrari 66 +1 aplis
8. Romain Grosjean Lotus-Renault 65 +1 aplis
9. Sergio Perez Force India-Mercedes 65 +1 aplis
10. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 65 +1 aplis
11. Jenson Button McLaren-Mercedes 65 +1 aplis
12. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 65 +1 aplis
13. Felipe Massa Williams-Mercedes 65 +1 aplis
14. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 65 +1 aplis
15. Pastor Maldonado Lotus-Renault 65 +1 aplis
16. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 65 +1 aplis
17. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 65 +1 aplis
18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 64 +2 apļi
19. Max Chilton Marussia-Ferrari 64 +2 apļi
20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 64 +2 apļi
Kamui Kobayashi Caterham-Renault 36 Izstājās
Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 26 Izstājās

 

F1 kopvērtējums:

Vieta Pilots Punkti Vieta Konstruktors Punkti
1. Lewis Hamilton 100 1. Mercedes 197
2. Nico Rosberg 97 2. Red Bull-Renault 84
3. Fernando Alonso 49 3. Ferrari 66
4. Sebastian Vettel 45 4. Force India-Mercedes 57
5. Daniel Ricciardo 39 5. Williams-Mercedes 46
6. Nico Hulkenberg 37 6. McLaren-Mercedes 43
7. Valtteri Bottas 34 7. Toro Rosso-Renault 8
8. Jenson Button 23 8. Lotus-Renault 4
9. Kevin Magnussen 20
10. Sergio Perez 20
11. Kimi Raikkonen 17
12. Felipe Massa 12
13. Romain Grosjean 4
14. Jean-Eric Vergne 4
15. Daniil Kvyat 4

1 KOMENTĀRS

  1. nu shitas bija kaa Sudraba Bultu vecajos labajos laikos. gandriiz visus pa apliiti palaida. prieks ka Rosbergs min Hamim uz papeezhiem un saglabaa sezonas intrigu.

    bet nu lielaakais shiis gongas monstrs bija Fetels 🙂 beidzot mashiina vinjam klausa. izcils sniegums no 15taas uz 4to, trasee kuraa gruuti apdziit. atrada vienu liikumu kur guut virsroku uz bremzeeshanas reekjina, un cirta garaam vienam peec otra.

    beidzot arii duelis starp aaiem kupravalju pilotiem. bet tas ka KuploUzaci pirmajos boxos iesauca pirmo gan bija fui, fui!

      • Ugjis laikam nesekoja liidzi 5dienai un 6dienas kvalifikaacijai. peec taam neveiksmeem shits shodien bija mega sniegums no Sebinaatora. pieraadiija ka ir uber alles netikai pashaa aatraakajaa mashiinaa.

        Zaigas plusi skaidri noraada uz to ka tavs koments ir pilniigi aplams.

      • Nu džeki jūs arī – es tak rakstu, ka nobrauca labi un čempionam atbilstoši, bet jūs rakstiet ka mans komentārs ir aplams 😀
        Nezinu ko nozīmē tevis minētais “uber alles”, bet ja tas ir 4.vieta un 25sec aiz komandas biedra, tad es tev pilnībā piekrītu 😉

      • es labaak padiskuteeshu ar seetas mietu pagalmaa… 🙂 tas varbuut sapratiis par ko ir runa.

    • Absolūti pretēji. Visa formulas vēsture rāda…galvenais ir mašina. Reizēm kombinācija vislabākā mašina + ļoti labs pilots sakrīt (Šumahers, Hakinens, Senna), reizēm sanāk – vislabākā mašina + labs pilots (Hils, Vilnēvs, Batons). Un Vettela vieta šajā sacīkstē, daudzmaz likumsakarīga….vinš apdzina visus kuru formulas bija lēnākas…un loģiski nespēja panākt ne tos divus ar stipri ātrākajām formulām, ne komandas biedru kam apmēram līdzīga tačka. Kvalifikācijas ātrumi – Mercedes 1s ātrāki par RB, kas savukārt 0.5s ātrāki par tuvākajiem sekotājiem lieliski atspoguļojās sacīkstē.

      • Es teiktu tā- superpilots var no mašīnas potenciāla izspiest papildus ceturdaļsekundi uz minūti, slikts pilots var šo pašu ceturdaļsekundi uz minūti pazaudēt. Ja mašinu potenciāli atškiras vairāk, tad atkarībā no pilota, tur nekas nevar izmainīties. Ja konkrētā sacensībā vienas komandas opilotu rezultāti iziet ārpopus šīm robežām, tad ir kaut kāds iemesls, kuru dēļ nevar uzskatīt, ka abām formulām ir bijuši vienādi potenciāli. Protams, sava ietekme var būt arī konkrētajiem apstākļiem piemēram, var ietekmēt trafiks

  2. Jā, tiešām sāk izskatīties pēc tās pašas Mercedes vienības pārsvara 55.gadā vai – modernajā F1 ērā – pēc McLaren nospiedošās dominances 88.gadā. Pārējie var cerēt uz panākumu vienā gonkā, ja abi merši izstāsies…
    Vispār gribējās sagaidīt Eiropas posmus, kad, kā daudzi saka, spēku samērs var pamainīties. Izskatās, ka ir gan pamainījies – Mercedes tikai palielinājuši pārsvaru, pārējie pārsteigumus nav sarūpējuši, bet leģendārās blices Ferrari un McLaren kļuvušas tikai bezzobainākas. Sarkanajiem pēdējais laiks sākt strādāt pie nākamās sezonas šasijas 😉

    P.S. Kāds tomēr varēja beidzot uzdāvināt Viasat Sport Baltic runātājiem kādu latviešu valodas gramatikas grāmatiņu, lai paskatās sadaļu par personvārdu atveidi un locīšanu. Citādi nabaga somu čalis Botass drīz sāks valodu raustīt, kad atkal tiks izlocīts par “botu” 😀

      • Nejauksim vienkāršus lingvistikas dabas jautājumus ar striktu valodas gramatiku! Tas, vai jāsaka Raikonens jeb Raikenens, Hulkenbergs jeb Hilkenbergs, Verņē jeb Verņs, ir samērā diskutabli momenti, jo te svarīgākais, pie kādas izrunas pieturamies – oriģinālvalodas vai starptautiskiem atvasinājumiem. Taču personvārdu galotnes un to locīšana ir skaidri definēta. Absolūtā vairākumā gadījumu (un somu valodas personvārdi pieder pie šī vairākuma) personvārdiem, kas beidzas ar ‘s’, latviešu valodā pievieno vēl vienu ‘s’. Tātad ‘Botass’ 🙂

      • pareizi jau tu saki un jā šajā gadījumā ar Botasa uzvārdu latviešu valodā sanāk nedaudz smieklīgi 😀 vispār sagribējās kādreiz noskatītes sacīksti latviski 🙂

      • visdriizaak jau ka Maklaren vairs nebuus sudraba kraasaa kad Honda atgrieziisies. Maklaren saciikshu kraasa ir volcanic-orange.

    • Kaut kā skumji vērot tādas leģendāras komandas kā McLaren lejupslīdi. Kopš Hakinena laikiem Mclaren ir simpatizējuši, jo daudzus gadus bija vienīgā komanda, kas spēja ko likt pretī Ferrari. Šā gada pirmā sacīkste bija visnotaļ cerīga – jauna komandas vadība, jauns daudzsološs pilots un dubultpjedestāls (lai arī pēc Rikardo diskvalifikācijas), bet nu viss ļoti strauji iet uz leju un atgādina pagājušo gadu. Un diez vai Peresa sasteigtā nolīgšana un nomaiņa bija veiksmīgs gājiens.

      • Mclaren paslaik veido komandu nakosai sezonai parvilinajot tehniskos darbiniekus no citam komandam un si sezona viniem ir ka starp sezona lai gatavotos 2015 gada sezonai. Tadat vari vien gaidit nakoso sezzonu jo saja sezzona ipasi labakus rezzultatus vini neuzzradis.

      • Nu man kaut ka neliekas ka Honda dizi palidzes mclarenam, jo ja skatas jau kops 2008 gada, vina vienmer bija eksperts uz to ka uz sezonas sakuma vienmer iepalika un tikai pec tam sanemas un bija konkuretspejiga. sogad sezonas sakums ari bij daudzsolos, bet pec tam kaut ko neta izdarija un viss auzas aizgaja.

    • Katrs brauc ar tik labu formulu kādu ir pelnījis, respektīvi labākasi pilots parasti atrod labāko mašinu vai otrādi 🙂 Ja Tu gadiem ilgi nevari nonākt līdz šādai situācijai, tad kaut kas ar to labumu nav īsti kedā 😛

      • you are lucky sanava bitch:D ja vari šādus vārdus teikt. Tad pasaki ko doma par J.Batton ,Magnusen,…ka tu to vari zināt ka vinsh nav pelnījis.da vinja sapnis ir jau piepildīts,ar diviem tituliem. ka tik kādam nejiet,te shini portalā atradisies bļāvēji,lai nokacinātu kādu.

      • pēc veida, kā ALO notinās no reņiem, viņš jau bij’ godīgi nopelnījis visas ļaunās karmas uz tuvākajiem dažiem gadiem. Nu un šamējā anabāze pie McLaren, tā ALO nolaida uz viszemākā iespējamā līmeņa uz mūžu mūžiem. Āmen.

      • protams ka Maklraarenos shams arii shmuceejaas. tomeer, manupraat, lielaako demedzhu savai karmai vinjsh nokjeera Singapuuraa. kad komandasbiedram bija jaaliek sienaa, lai superpilots vareetu ieguut ‘skaistu’ uzvaru.

      • IMHO, par Singapūras epizodi trūkst faktu/veščdoku par to, vai un ko tieši ALO zināja.
        Atklāti sakot, ņemot vērā Pikē famīlijas tradīcijas, mazliet ir šaubas par visu storiju.. Protams, kko nozīmē arī tas, kā storijs beidzās priekš senjora Briatores un mistera Simondsa, bet tomēr..

      • a karmai ir vienalga zinaaja vai nezinaaja. vinja tik piefiksee notikusho, un attieciigi pieregulee naakotnes notikumus.

      • Austin es atkal kaut kā izrādēm, kurās spēlējošie aktieri nenojauš kādu lomu spēlē, ticu ļoti vāji 😛

    • kaa ta. Alonso ir tik labs, ka Ferrari bija jaaiejaucas Raikonena strateegjijaa, lai kuplaa Uzace vareetu padizhoties ar 6to vietu savu fanu priekshaa. taa ir pierasta praxe, ka komanda pirmo boxos sauc iekshaa to mashiinu kura ir priekshaa trasee.

      kur Alonso- tur riebekliibas.

      • izrunājies uzmanigāk! tādiem mulkjiem ka tev vajag visspār mazāk uzmanības pievērst.izrunājies tik tiešām ka mazs bērns.Fettels arī nav nekāds svētais.nu red bul ari spelējās ar taktiku.neaizmirsti ka neviena komanda nav svēta un GODĪGA.katrs cinās ka var.

      • 😀 es saaku izrunaaties un kashkji mekleet? Tresiit, palasi veelreiz savu komentu ka Pluugjis irsh no taas vietas kur skabarga.

      • starp citu vai tad nav ka pilots un vinju inzhenieris nosaka savu pit stopu strategjiju?ko a? nevis,te tikai,alonso,alonso un alonso!!! katram pilotam ir savs inzhenieris man liekas.un katram pilotam ir savs plans uz strategjiju.ta kaa nesac dziedaat dziesmu ko nezini no GALVAS!

      • Luuk intervija ar Hakinenu——>Вопрос: Фернандо Алонсо опередил Кими Райкконена за счет лучшей стратегии. Что вы думаете о действиях Ferrari?
        Мика Хаккинен: Стратегия в гонке зависит от многих факторов, от износа шин, позиции пилота на трассе. У Кими она действительно была не самой лучшей, но нельзя забывать, что стратегия разрабатывается совместно гонщиком и его инженером. В любом случае, в той гонке я бы не хотел оказаться на месте Кими. Un vel pasaki Āri ka apstridēsi pierdzējuša pilota viedokli un labākas zināšanas.Jo ka es domāju,man liekas vairak vinsh zinās nevis tu teiksi ka atkal F.Alonso ir vainīgs!:D

      • un..?

        1) vai tiešām, Mikka krieviski runāja intervijā?
        2) ‘atslēgas frāze’ varētu būt šī – “В любом случае, в той гонке я бы не хотел оказаться на месте Кими”.. Domu paturpinot – “jo ļoti pēc ‘gonkas’ gribētos uzdauzīt dažus purnus paša komandas boksos, ne ar ko labu tas nebeigtos..”

  3. nevis man Alonso ir skabarga, bet tev vinjsh ir sveetaa un vienmeer pareizaa mesaija. domaaju ka man un daudziem citiem, uzaciis nesamiileejushamies, F1 liidzjuteejiem bija skaidri redzams, ka Ferrari speelee pitstopu taktiku Chikotaaja labaa. un ir pilniigs pamats izteikt nepatiku par to. ja tas tev liekas irshana, taadaa gadiijumaa tu pats ar to galu domaa, chaliit.

  4. Bet ja es butu pateicis ka Verņē ir labākais, neviens tam nepieverstu uzmaniibu, jo visi zin ka vins to4 nav labākais. Bet redz kaa pieminin ALO taa jasarosās. Besi tas ja esi Ferrari fans tad jau tas nav nekas jauns, jo taa jau kjipa kulta lieta par ferrari fanot. Un sanaak ka uzreiz baigais ienaidnieks visiem kas fano par parejam komandam.