Aizraujošā sacīkstē Spa trasē savu trešo uzvaru sezonā izcīnīja Daniels Rikjardo, kamēr otrais finišēja Niko Rosbergs, kurš tagad palielinājis savu pārsvaru kopvērtējumā. Tostarp Luiss Hamiltons bija spiests izstāties ar mašīnas bojājumiem pēc plīsušās riepas un sadursmes ar komandas biedru Rosbergu.

Startā Niko Rosbergs zaudēja savu pirmo starta posīziju ne tikai komandas biedram, bet arī Sebastianam Fetelam, kurš jau garās taisnes beigās pateicoties saviem “Red Bull” reguējumiem spēja iegūt labāku maksimālo ātrumu un uzbruka Hamiltona līderpozīcijai. Tomēr cīņa beidzās ar Fetela atkāpšanos un tas viņam maksāja otro vietu, jo garām tika arī Rosbergs. Jau nākamajā aplī Rosbergs mēģināja uzbrukt Hamiltonam un sekoja neliela sadursme, kuras rezultātā Rosbergs ar priekšējo antispārnu aizķēra un pārdūra Hamiltona aizmugurējo riepu. Tā rezultātā Rosbergs izvirzījās vadībā, jo Hamiltons ar pārdurtu riepu bija spiests ‘klibot’ līdz boksiem un mainīt riteni, atkrītot uz 19.pozīciju.

Pēc pāris apļiem arī Rosbergam nācās doties boksos, lai mainītu priekšējo antispārnu un tādejādi vadībā nokļuva Daniels Rikjardo, kurš bija ticis garām savam komandas biedram Sebastianam Fetelam, kurš pieļāva kļūdu otrajā sektorā. Tostarp Fernando Alonso nācās izciest 5 sekunžu spodu boksos, jo viņa sacīkšu inženieri nepameta starta vietu pirms noteikumos noteiktā 15 sekunžu gatavības signāla. Pēc tam, kad boksos devās abi “Red Bull” piloti, vadībā izvirzījās Valteri Botass, kuram tā bija tikai otrā reize karjerā esot sacīkstes vadībā pēc 3 apļiem, ko soms pavadīja vadībā Austrijas GP izcīņā.

Tostarp Niko Rosberga mašīnas radio antenā bija ieķērušās audekla atliekas no Luisa Hamiltona saplēstās riepas. Vācietis vairākus apļus netika vaļā no drazas, kas novērsa uzmanību, jo plivinājās tieši acu augstumā. Drīz vien Rosbergs mēģināja atgūt boksu apmeklējumā zaudēto laiku un tikt garām Fetelam, tomēr nobloķēja riteņus pēdējā līkumā un vēlāk zaudēja vēl vienu pozīciju Valteri Botasam, kurš izmantoja savas “Williams” formulas maksimālo ātrumu.

Luisa Hamiltona centieni uzlabot savas pozīcijas nevainagojās panākumiem, jo plīsusī riepa bija nodarījusi pamatīgus bojājumus formulas grīdai, kas nopietni atsaucās uz piespiedējspēja līmeni un līdz ar to ātrumu. Brits sacīkstes vidusdaļā pat apsvēra domu izstāties un pataupīt dzinēja resursu. Galarezultātā tas tika arī izdarīts 5 apļus pirms finiša.

Desmit apļus pirms finiša pēc diviem boksu apmeklējumiem vadībā joprojām atradās Rikjardo, kurš bija iekrājis sev pārsvaru, kamēr sekotāji bija iesaistīti savstarpējā cīņā. Austrālietim sekoja Rosbergs un Kimi Raikonens, kurš Spa izcīnījis četras uzvaras un divas no tām pēdējos četros gados. Tuklāt Rosbergs 9 apļus pirms finiša nolēma uzlikt mīkstākā sastāva riepas un atkrita uz 4.vietu – aiz Valteri Botasa, kuru gan jau apļa beigās spēja atkal apdzīt. Rosbergs tika garām arī Raikonenam un metās pakaļ Rikjardo, kurš bija iekrājis vairāk kā 20 sekunžu pārsvaru, tomēr Rosberga apļa laiki tobrīd bija vairāk kā 2 sekundes aplī labāki. Paralēli risnājās cīņa par trešo vietu starp abiem somiem un Botass atkal izmantoja “Williams” ātruma pārsvaru un garās ‘Kemmel’ beigās tikā garām Raikonenam, paceļoties uz trešo pozīciju.

2 apļus pirms finiša aizraujoša cīņa sākās par pēdējām punktu pozīcijām starp četriem pilotiem – Magnusenu, Alonso, Fetelu un Alonso. Šajā cīņā jaunais dāņu pilots nodemonstrēja ļoti agresīvu pozīcijas aizstāvēšanas stratēģiju un tomēr nespēja nosargāt savu 5.pozīciju.

Tostarp Daniels Rikjardo izcīnīja uzvaru ar 3,3 sekunžu pārsvaru, kamēr Niko Rosbergs finišēja otrais un ievērojami palielināja savu pārsvaru kopvērtējumā. Kārtējais goda pjedestāls arī Valteri Botasam, kamēr Kimi Rsikonens finišēja ceturtais un pirmo reizi sezonā pārspēja savu komandas biedru Fernando Alonso.

Beļģijas GP – sacīkste

V Nr Pilots Komanda Apļi Laiks Startā Punkti
1 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 44 5 25
2 6 Nico Rosberg Mercedes 44 +3.3 s 1 18
3 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 44 +28.0 s 6 15
4 7 Kimi Räikkönen Ferrari 44 +36.8 s 8 12
5 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 44 +52.1 s 3 10
6 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 44 +54.2 s 7 8
7 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 44 +54.5 s 10 6
8 14 Fernando Alonso Ferrari 44 +61.1 s 4 4
9 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 44 +64.2 s 13 2
10 26 Daniil Kvyat STR-Renault 44 +65.3 s 11 1
11 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 44 +65.6 s 18
12 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 44 +71.9 s 12
13 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 44 +75.9 s 9
14 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 44 +82.4 s 14
15 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 44 +90.8 s 20
16 4 Max Chilton Marussia-Ferrari 43 +1 aplis 19
17 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault 43 +1 aplis 22
18 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 39 +5 apļi 16
44 Lewis Hamilton Mercedes 38 +6 apļi 2
8 Romain Grosjean Lotus-Renault 33 +11 apļi 15
13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 1 +43 apļi 17
45 Andre Lotterer Caterham-Renault 1 +43 apļi 21

1 KOMENTĀRS

      • Hamis vienmēr brauc pēc principa -gudrākais piekāpsies 🙂 Nu nenostrādāja 🙂 Abi pār vienu kārti metami 50:50 🙂

      • Vermin, un kurš tad brauc savādāk? Sacīkstes taču. Rosbergs varēja būt uzmanīgāx un nestrebt karstu.. Pats taču savu antispārnu un iespējams uzvaru arī pačakarēja.

      • Tāli visi taču mācās 🙂 Pāris reizes Britnija bija gudrāka jau šosezon , bet secināja , ka gudrība nenes augļus 🙂 Tas pats secinājums arī šoreiz 🙂
        Kas attiecas uz visiem ,tad ir arī tādi ,kas paši cenšās būt gudri , nevis paļaujas ,ka cits būs gudrāks. 🙂 Nu nav visiem tas pašnovērtējums tik zems 🙂

      • piekrītu par 50/50

        nevar gluži apgalvot, ka ROS/HAM bija blakus, bet ROS bija gana tuvu, lai HAM viss spogulis būtu pilns

        Ka Les Combes pēc garās kalna virsotnes taisnes nav vieta, kur aplam daudz laika ir apkārt blenzt, tas gan arī taisnība..

      • Pilnīgi piekrītu, ka 50:50! Ham neatstāja vietu, Ros agresīvi uzbruka kā rezultātā bija kontakts – vienkārši Ham šoreiz nepaveicās un pārdūra riepu!

  1. Ja kaut ka varu piekrit tam ko esmu teicis sezonas vidu, bet jutu sogad rosbergs klus pa cempionu,nevar ticet cik nerealivinam visu laiku veicas, jo visas vina ludas beidzas ar veiksmes stastu vinam, kad kanada vins izdarija kludu vins vienkarsiaibrauca talak un palielinaja atstarpi, monako izdarija kludu hamm sacakareja kvalifikaciju, Spa izdarija kludu un pardura konkurentam riepu….
    bet biku sitas izskatijas pec netisam,tisam akcijas…
    un mersi ari, loti jocigi bet jau pie 30 apla bij skaidrs ka drosibas masina nebus un vareja hamja motoru pataupit, lai tad kad tas butu vajadzigsto varetu griezt uz pilnu..

  2. kā jau teicu iepriekš – kamēr Merc ņemas viens ar otru…Kautkas prasīja ko es ar to domāju – vot šito kas notika Spa otrajā aplī. Pilnīgi bez kādas pamatotas vajadzības. Karstās galvas. He, pretstatā – tas ledus spaiņa challenge RIC reāli nācis par labu 🙂

  3. Te laikam nevar bildi pievienot.

    Man pc ir bilde pirms HAM ROS saķeršanās, kur Rosbergs ir viņam blakus bez maz rats ratā. Nez kā tur var atrast ROS vainu. Ko tad viņam bija jādara? Jāapstājās, lai HAM var izbraukt pa ideālo trajektoriju un jāpalaiž vēl pie reizes kādi 5 piloti? Līdzīgas epizodes bija arī ALO/MAG cīņā, ka Magnusens atstāja vietu ārmalā. HAM gan negribēja to vietu atstāt, lai ROS nebūtu jālido ārā no trases.

  4. Einar ja vini bija abi bija blakus, ka tu saki tad vajadzeja but sadursmei ar abiem ratiem, bet saduras jau prieksejais antispars ar aizmugurejo riteni, tas nozime ka vins bija stipri aiz blakus 😀
    tu nesakties uz bildi bremzesanas bridi, bet gan likuma otraja dala 😉

    • nu-s, pazaudēt +/- drošu 1-2 rezultātu nav patīkami, sevišķi, jau kad biedīgais pirmā apļa Turn1 ir veiksmīgi aiz muguras.. var saprast, ka uzvalki Štutgartē ‘were not amused’

      Un vēl – vai tik definīcija ‘this is UNACCEPTABLE’, ko bībiem atkārtoja i Nikolā ir Toto (intervēti atsevišķi), nav gadījienā atskanējusi no Štutgartes pa teleponu..(?) tikai minējums, protams

      Un pa lielam, IMAO ar šo arī ‘free racing’ ēra meršos būs izbeigusies

  5. Sacīkste bija tik tiešām iespaidīga. Galvenais starp abiem Mercedesiem… luuk teksts no hamiltona intervijas. kad komandai notika pēc sacīkstēm bīfrings( vai kā tur to sauc) ——->Льюис Хэмилтон: «У нас только что был брифинг, и он сказал, что сделал это специально. Он сказал: “Я хотел доказать свою точку зрения”. Если не верите мне, спросите у Тото Вольффа, Падди Лоу и у тех парней, которые тоже были на встрече и недовольны его действиями. un beidzam strīdēties cik kursh te vainīgs. Komanda atļāva vinjiem savā starpā cikstēties,tad lai cikstās:) Vinji padara sho sacīksti interesantu:) Rikiardo ar laiku jau plaiks buljiem NR 1 . Nav brīnums ka S.Fettels 2016 gadā beidzas līgums,un jau skatās uz citu komandas pusi. Alonso un Magnusena cīņa bija iespaidīga,īpaši uz begām:) beidzot kimi izjūt autinju:)):))

    • ‘točka zreņija’ (klai gan nu neticu, ka HAM interviju sniedza krieviski 😉 ) arī var būt, ka _ņegože_ ir aizbraukt konkurentam priekšā, var pašam tas gauži atsaukties..

      HAM kā visa liela ‘hama’ reputācija šādās situācijās ir diezgan labi zināma, un ne jau pirmo gadu..

      • Es nesaku ka vinsh krieviski runājā:D ja nekļūdos uz saciksēm daudzi sporta zhurnālisti brauc.. vienkarshi sho interviju ielika vinji…

  6. Sacīkste interesanta, taču jāatzīst, ka Hamiltons lielā mērā pats bija vainīgs pie pārdurtās riepas (tiesa ne 100%). Žēl, ka dēļ šāda viena momenta mazinās intriga kopvērtējumā. Nepaveicās arī ka tas no tika apļa sākumā (turklāt aplis stipri pagarš), citādi vēl būtu redzējuši kapāšanos no beigām, kā jau tas ierasts Luisa izpildījumā.

    Aizvien vairāk pieķeru sevi jūtam līdzi Valteri Botasam – teicama sezona somam. Masa (ex-Ferrari ilggadējs pilots) uz viņa fona izskatās pēc skolas puišeļa.

    • raxc ‘interesants’ UK iedzīvniekiem, pa lielam, kurējo simpātijas un antipātijas arī (pa lielam) reflektējas Autosport.com ‘pozīcijā’.

      Ka ROS “TO” izdarīja tīšām/varēja izvairīties no sadursmes, tā nu ir tikai un vienīga HAM-a (alias “nekauņas” tīrlatvju mēlē) personīga interpretācija.

      ka HAM nogrieza ROS ‘ceļu’ (alias ‘neatstāja vietu’), tas IMHO arī ir visai nepārprotami ‘uz sejas’.

      Un kamēr nav pierādīts pretējais, es personīgi turpinu uzskatīt, ka Rosberga “point” tai tīma brīfingā bija/varēja būt, ka neatstājot konkurentam vietu, var arī pašam gadīties ‘scheisse’, kā tas notikās HAM gadījumā..

      ka tīma pr-ki vaino ROS, tas saprotams, kā nekā pazaudēts 1-2 finišs. No ROS pozīcijas, arī neaizmirstot, ka hibrīdā ķerra viņam diez ko neripoja pirmajos apļos, tas bija ‘make or break’ moments – ja netiks garām uzreizi, tad HAM aizbrauks tālēs zilajās..

      Kā reizēm dzirdēts jo īpaši Zolderas paddockā/parc-ferme – ‘That’s racing, man’.. 😀

    • un te ir mazliet citāda satura infa, no avota, kuru personīgi vērtēju kā gana objektīvu un gana kompetentu –

      “..Elsewhere, Hamilton, who has said that at the post-race meeting Rosberg admitted deliberately hitting him in order to make a point, a claim that Toto Wolff denies, saying the German driver’s comment has been misinterpreted..”

      Pilns raksts šeit – http://www.pitpass.com/52314/Rosberg-It-was-a-racing-incident

      un ja kādam patiesi interesē tanki (kurus piemin ‘objektīvā avota’ raksta ievadā 🙂 ) – kā pēdējais mohikānis no ‘Kampfgruppe Peiper’ (t.s Ardēnu Ofensīvas avangarda formācijas), no Spa ne tik attālajā ciematiņā ar nosaukumu La Gleize, brīvā dabā un bez maksas ir apskatāms un aptaustāms Pzkpfw. Tiger Ausf. B (viņš arī Koenigstiger).. Ir vēl šur un tur pa izrūsējušam pantēras ģindenim vai rūpīgāk piekrāsotam šermanim skaistajos Ardēnos, bet ‘lielajam’ Tīģerim nu nekas nestāv klāt.. sorī par offtopu, bet ja brauc uz Spa, izmest līkumu caur La Gleize ir to vērts.

  7. Par puišeļiem runājot, lielākā daļa pēdējo 3-4 gadu debitantu ir vairāk pieauguši nekā lielākā daļa svēto veco tā saucamās elites šoferu , īpaši uz vispārējā fona izceļas TotoNika bērnudārzs.

  8. paskatamies sikak so lietu:
    Pirms 4 gadiem Rosbergs vs Shumahers, tas pats likums un tiesi lidziga situacija, tikai soreiz Rosbergam bij ieksmala un vins tiesi tapat ka Hamis tikai toreiz Rosbergs aizbrauca idealaja trajektorija, jo bija prieksa 😉

    seit var redzet onboard un pasakiet kura bridi rosbergs bija blakus Hamim lielie breceji un bilzu eksperti:
    max ko vins bija dabujis bija pus formula un tad vel tas tikai tapec ka brauca vel taisni bet hamis jau gaja ieksa likuma

    incigi ka dazi zurnalisti apstiprinaja hamja teikto ka ari Toto to apstiprinajis, bet pec tam mainijis savu teikto:
    https://twitter.com/JennieGow/status/503582975511248896

    laudas viedoklis ir seit:
    http://en.espnf1.com/belgium/motorsport/story/172305.html

    palasiju tiko Batona komentaru, interesants:
    http://www.bbc.com/sport/0/formula1/28931224

    ja nemaldos 2011 gada Hamis izdarija lidzigi ar masu un toreiz hamis dabuja sodu par to ka sagrieza masas riepu aizmugurejo, jocigi ka rosbergs nedabuja tagad biku klist baumas ka FIA varetu rikoties un atvert lietu, bus incigi paskatities ka viss sis beigsies 😀