Jau rītdien Pekinā tiek dota zaļā gaisma Formula E čempionāta jaunajai sezonai. Atklāšanas sezona izrādījās krietni aizraujošāka nekā daudzi bija gaidījuši. Ielūkosimies, kādas izmaiņas skārušas čempionātu starpsezonā un ko varam gaidīt nākotnē.

Komandas un braucēji

Šai sezonā čempionātā startēs tās pašas 10 komandas, kuras startēja pērn. Vairākas komandas šogad izvēlējušās sadarboties ar dažādiem autoražotājiem, tādēļ, piemēram “ABT Audi Sport” pārtapusi par “ABT Schaeffler Audi Sport”, bet “China Racing” kļuvusi par “NEXTEV TCR”. Tikmēr apdrošināšanas uzņēmums “Amlin” izlēmis pārtraukt sadarbību ar “Aguri” un doties “Andretti” komandas virzienā.

Par vienu no starpsezonas galvenajiem notikumiem noteikti kļuvusi 1997. gada F1 čempiona Žaka Vilnēva pievienošanās “Venturi” komandai, kur kanādietis ieņems Nika Haidfelda vietu, kurš šosezon startēs “Mahindra” komanda sastāvā. 44 gadus vecais Vilnēvs kļūs par vecāko braucēju čempionāta vēsturē.

Viens no pirmās sezonas spožākajām zvaigznēm Žans Ēriks Verņē, kurš pērn startēja “Andretti” komandas sastāvā, šogad kļūs par Sema Bērda komandas biedru, aizvietojot Haimi Algersuari, kurš tikai 25 gadu vecumā pielicis punktu savai autosporta karjerai.

Pagājušajās sezonas sākumā čempionātā piedalījās arī divas daiļā dzimuma pārstāves – Mišela Ceruti un Katerīna Legge. Lai gan ne vienai, ne otrai punktus neizdevās gūt, to centīsies paveikt šveiciete Simona de Silvestro, kura savus spēkus ar elektroformulu izmēģināja sezonas noslēgumā Londonā.sezona2_sastavs


Kalendārs

Šogad Formula E rīkotāji izlēmuši sezonu sākt 6 nedēļas vēlāk nekā pērn, tomēr lielu izmaiņu kalendārā nav. Sacīkstes Argentīnā pārceltas no janvāra uz februāri, bet Monako ePrix nomainīs sacīkstes Parīzes ielās. Arī Maiami ielās šogad elektromobiļus neredzēsim, tomēr aizvietotāji šim posmam vēl nav nosaukti. Tāpat kā pagājušogad čempionāts sastāvēs no 11 posmiem, no kuriem pēdējie divi notiks 2 dienas pēc kārtas Londonā. Sezona noslēgsies 3. jūlijā.

sezona2_kalendars

Noteikumi

Galvenās izmaiņas ir tādas, ka mašīnas padarītas jaudīgākas, turklāt spēs veikt nedaudz garāku distanci. Esošo 150kW vietā braucēji varēs izmantot līdz pat 170 kW. Tāpat dota lielāka brīvība šasijas un bateriju lauciņos. Vairākas komandas savas mašīnas izveidē sadarbojušās ar rūpnīcu pārstāvjiem, piemēram, “Aguri” un “Andretti” ar “McLaren”, bet “Virgin” izmanto “Citroen” pakalpojumus. Pagājušās sezonas ātrākā komanda “e.DAMS” palikuši uzticīgi “Renault” pārstāvjiem.

Nelielas izmaiņas skārušas arī pretrunīgi vērtēto “FanBoost” sistēmu. Turpmāk par braucējiem varēs balsot arī sociālajos tīklos, izmantojot attiecīgos haštagus. Savukārt kvalifikācijas formāts palicis nemainīgs, ja neskaita to, ka katras kārtas labākajiem braucējiem tiks rīkota papildus kārta, lai sarindotu šos braucējus peletona priekšgalā. Sākot no šīs sezonas, katra komanda varēs izmantot tikai 4 braucējus. Šādas izmaiņas pieņemtas, lai skatītājiem būtu vieglāk sekot līdzi notikumiem, jo pagājušosezon “Andretti” komanda pamanījās izmantot pat 8 braucējus.

Pirmssezonas testi

Starpsezonā tika aizvadītas 6 testu dienas. Spēku samēri izskatās līdzīgi pagājušajai sezonai – joprojām jūtams “e.DAMS” pārsvars, taču viņiem uz papēžiem min “ABT Schaeffler” un “Virgin”. Nebeidzamas problēmas turpina piemeklēt “Trulli” komandu, kurai vairākas testu dienas beidzās bez rezultāta.

Pilnus testu rezultātus var aplūkot šeit:

1. testu diena
2. testu diena
3. testu diena
4. testu diena
5. testu diena
6. testu diena

Vai Nelsonam Pikē Jr. izdosies nosargāt titulu? Kā veiksies Žakam Vilnēvem? Vai debitantiem izdosies sagādāt pārsteigumus? Atbildes uz visiem šiem jautājumiem gūsim jau pavisam drīz. Kvalifikācijas sākums – sestdien pl. 7:00, bet sacīkšu starts pl. 11:00.