“Mercedes” komandas braucējs Niko Rosbergs izcīnījis pirmo starta pozīciju Brazīlijas GP, atkārtojot pagajušogad iespēto. Rosberga pārsvars pār komandas biedru Hamiltonu bija mazāks par vienu desmitdaļu, kas vieš cerības uz saspringtu cīņu rītdien. Sacīkšu sākums pl. 18:00 pēc Latvijas laika.

Pirmajā kvalifikācijas kārtā neveiksmi piedzīvoja “McLaren” braucējs Fernando Alonso, kurš bez rezultāta ar dzinēja defektu nobrauca trases malā. Uz otro kārtu netika arī viņa komandas biedrs Džensons Batons, kā Pastors Maldonado un abi “Marussia” braucēji. Aleksandram Rosi jau atkal izdevās pārspēt Vilu Stīvensu.

Otrajā sesijā neveiksmi piedzīvoja Romēns Grožāns, kurš saslīdēja un sabojāja gan riepas, gan savu apļa laiku. Atkārtotā mēģinājumā ātruma vairs nebija un Grožāns palika 15. vietā. Cīņa beidzās arī abiem “Sauber” braucējiem, Karlosam Sainsam un Serhio Peresam. Felipem Nasram nāksies zaudēt desmito starta pozīciju, jo brazīlietis pirmajā kārtā bloķējot izbojāja tautieša Felipes Masas apļa laiku un saņēma trīs starta vietu sodu, kā arī 2 soda punktus.

Izšķirošo kārtu ar labākajiem rezultātiem sāka “Mercedes” braucēji. Abiem gan izdevās savus apļa laikus uzlabot, tomēr secība palika nemainīga – Rosbergs priekšā Hamiltonam. Uzreiz aiz viņiem sacīkstes uzsāks abi “Ferrari” braucēji, jo ceturtā rezultāta īpašniekam Botasam 3 starta vietu sods par apdzīšanu sarkano karogu laikā treniņos. Tikmēr vietējo fanu mīlulim Felipem Masam tikai astotā starta pozīcija.

Brazīlijas GP kvalifikācijas rezultāti
V. Braucējs Komanda Q1 Q2 Q3 Poz. startā
1 Nico Rosberg Mercedes 1:11.746 1:12.213 1:11.282 1
2 Lewis Hamilton Mercedes 1:11.682 1:11.665 1:11.360 2
3 Sebastian Vettel Ferrari 1:12.240 1:11.928 1:11.804 3
4 Valtteri Bottas Williams 1:12.934 1:12.374 1:12.085 7
5 Kimi Raikkonen Ferrari 1:12.185 1:12.243 1:12.144 4
6 Nico Hulkenberg Force India 1:12.595 1:12.485 1:12.265 5
7 Daniil Kvyat Red Bull Racing 1:12.730 1:12.527 1:12.322 6
8 Felipe Massa Williams 1:12.980 1:12.858 1:12.415 8
9 Daniel Ricciardo Red Bull Racing 1:12.639 1:12.825 1:12.417 19
10 Max Verstappen Toro Rosso 1:12.824 1:12.712 1:12.739 9
11 Felipe Nasr Sauber 1:13.111 1:12.989 13
12 Carlos Sainz Jr. Toro Rosso 1:13.267 1:13.045 10
13 Sergio Perez Force India 1:13.140 1:13.147 11
14 Marcus Ericsson Sauber 1:13.346 1:13.233 12
15 Romain Grosjean Lotus F1 Team 1:13.056 1:13.913 14
16 Pastor Maldonado Lotus F1 Team 1:13.385 15
17 Jenson Button McLaren 1:13.425 16
18 Alexander Rossi Manor 1:16.151 17
19 Will Stevens Manor 1:16.283 18
20 Fernando Alonso McLaren 20

22 KOMENTĀRI

      • da nejau pa favorītiem ir runa. vis F1 kopumā ir kautkā apnicis. nez, varbūt pārāk dziļi man tā nostaļģina pēc V8 atmosfēriskajiem uzsit. a varbūt pārtāk daudz pilotiem ir jātaupa, nevis jādzen pedāli grīdā. nez. varbūt viss kopā plus vēl apDRSošanas.

        pilnīgi nopietni apsveru likt mierā F1, kamēr atgiežas 1000 ZS endžini. šitie V6 mopēdnieki nedod gaidīto thrillu no gonkas. sorrz

      • Par kuriem 1000ZS endžiniem tu runā?

        Jau RB laikā bija tik pat jaudīgi, cik tagad. Un tad nez kāpēc tev patika F1 un varēji rakstīt 30 slavinošus komentus par Fetelu vienā rakstā.

      • man vienalga par kādiem endžiniem tā F1 attīstības grupa domā. galvenais la F1 ir jaudīgāki agregāti nekā mūsdienu ielas hiper-mašīnas.

        RB laikā vismaz skaņa bija. tagad nav ne skaņas ne jaudas.

        ai, nu karoč F1 vairs nepiedur. un viss. tad jau labāk sekoju World RX čempionātam kur nākamgad divi mūsējie startē, turklāt mājas trasē Biķerniekos arīdzen. arī Porziņģis iekš NBA spridzina skaļāk nekā V6 mopēd-turbo.

      • Es nezinu… varbūt jaucu: Bet vai tad Biķerniekos nebūs Eiropas rallijkrosa čempja posms, bet mūsējie brauc Pasaules rallijkrosa čempionātā?
        Vai viņi varbūt pārklājās vai kā tur?

      • Nu Āri, tad vēl atliek Indy, nākamgad vēl 2 ovāli tiek nahrenizēti uz normālajām Eiropas tipa trasēm un laikam drīz paliks tikai Indianapolisa 500, beztam ir 80/90gadu F1 dzinēju rēkoņa un situāciju, kā ar Mercedes nekad nav. 🙂

  1. Priecē Rosberga pole, nav tomēr puika norakstāms (dažus posmus atpakaļ domāju ka puikam viss pulveris izšauts). Cerams ka labi finišēs arī, man ta vienalga kurā vietā, galvenais ka nepalaidīs garām Hamiltonu. Kas ta cacei, oi rok stāram notikās ka nebija uz oficālo fotosesiju, tikai Rosbergs un Fetels? Vai ta sāk strādāt princips dots devējam atdodas?
    Meršu dominance nešķiet tik apnicīga ka savulaik Ferrari un Red Bull. Vēl jo vairāk šobrīd, sezonas beigās Ferrari ir pamatīgi pielikuši. Vai tā būs atkal tikai gadus četrus, piecus? Vai tomēr pārspēs Mercedesus?
    Apbēdina uzlecošās saules vīriņu padarītais, deg tās Hondas ziliem uguņiem. Nu ja, drīz jau Jaunais Gads 🙂

    • Kaudze – Tev nešķiet tas tā mazliet dīvaini, ka Rosbergs rāda nepārspējamu sniegumu kopš brīža , kad Hamiltona tituls bija drošs, bet sacīkšu sniegums – kad tituls jau tika izcīnīts???? ….te gadījumā neož pēc politikas , kad komanda atlaiž grožus ,kad rezultāti tabulā jau noskaidroti , un arī komandas otrais numurs tiek pie gāzes pedāļa??? kautkā baigi redzēta situācija…..

      • Redzēta ir tā situācija. Bet ja līdz pēdējiem posmiem Rosberga nevarēšana tracināja vairāk nekā Hamiltona dominēšana, tad šobrīd var aprīnot Rosberga saņemšanos.

      • …Kaudze…comoon…kāda tur saņemšanās…tā ir komandas iekšējo attiecību nogludināšana – morālā kompensācija un parāda atdošana Rosbergam…visi ir atslābuši , un Rosberga pārsvars ir ierakstīts plānā….rezultāti tiek atdoti Rosbergam, kamēr komanda nu jau sāk strādāt pie nākamā gada plāniem…. 2014 gads – Rosbergs izrāda tādu konkurenci Hamiltonam , ka tas sāk traucēt iegūt maksimālo komandas rezultātu (tika slēpts pat ātrums vienam no otra treniņos, kas negatīvi ietekmēja komandas attīstību, un komanda sāka bārties) …pēc pirmo mēslu sataisīšanas Rosbergs pēkšņi sāk zaudēt Hamiltonam vienos vārtos…., kas turpinājās arī šosezon, lai neatkārtotos pērnā gada situācija, kad divi piloti savstarpējā cīņā vairāk var zaudēt, nekā iegūt…..un tad pēkšņi , kad tituli garantēti – cīņa kā no jauna atsākas ar jaunu elpu…. šis mehānisms ir atstrādāts gadu kadiem… Ferrari un Red Bull dominante man patika labāk nekā Mercedesu dominante ar to, ka Ferrari un Red Bull neslēpa, ka viņi strādā uz vienu pilotu… Šūmahera laikos to skaidri un gaiši lika saprast… Red Bull laikos , to centās mazliet noslēpt, taču tas vienalga atklājās….savukārt tagad – Mercedesi to slēpa un slēps rādot , ka itkā pastāv sīva cīņa starp komandas pilotiem, lai uzturētu tā saukto spriedzi kaut par gramu…bet kam tas vajadzīgs, ja viss kā uz delnas redzams….cīņas nav bijis un nebūs…kā visās līderkomandās, kas cīnās par augstāko mērķi…

      • Redzēta ir tā situācija. Bet ja līdz pēdējiem posmiem Rosberga nevarēšana tracināja vairāk nekā Hamiltona dominēšana, tad šobrīd var apbrīnot Rosberga saņemšanos.

  2. HAM droši vien arī drusku mazāk riskē/steidzās: a kas viņam – tituls rokā; tagad var tikai pole un uzvaru ciparu audzēt tālāk, bet pie pašreizējās konkurences maz ticams, ka aiztiks līdz MSC sasniegtajiem cipariem. Un nav jau teikts, ka ROS atkal neiemieg startā vai VET nodemonstrē HOTROD dragsteru reakciju. 🙂

    • Inci – pie jaunās ēras F1, kas nodrošina bezcerīgu dominanci kvalifikācijās, kā arī tehnisko dominanci vairāku gadu gaumā visi rekordi pavisam drīz tiks pārsisti….ja Sennas un Šūmahera kvalifikāciju rezultāti pa sezonām tika izcīnīti konkurencē , tad tagad jau kopš 20010 gada kvalifikācijās dominē konkrētā gada dominējošā komanda…. tu to sauc par konkurenci??

      • Konkurence Messeršmitu starpā+maziet Ferrari(tā bija domāts, Edža:) ), nākamgad jau būs tas pats, varbūt piemēram Ferrari vai Williams starpā vai vēl kāds kaukādu brīnumu uzkonstruēs. Bet ļoti ticams, ka nekas īpaši nemainīsies.

      • …..tas bija super izņēmums, kad Ferrari un Williamsi tika pie poles….. diemžēl tīrajā ātrumā neviens konkurēt nespēja 🙁 ….. nu ja, tad jau manīs , kas būs nākamgad.. Ferrari varētu pievilkt, bet Williamsiem nav nekādu cerību , jo viņi lieto ne sava zīmola dzinēju…tēlaini runājot – Williamsiem ātrumu piegriezīs, tāpat kā pārējām komandām , kas ir dzinēju uzpircējas…..bet kvalifikācijas dominante saglabāsies līderkomandas izpildījumā…. to nodrošina riepu faktors (ja komanda pielāgotībā trāpa, tad visu atlikušo sezonu šis jautājums vairs nerada problēmas) , kā arī degvielas daudzumi, kas tikai izlīdzina spēku samērus un vēl vairāk noliek visus pa savām ierastajām vietām….kamēr nemainīsies šie noteikumi – neko interesantu neredzēt….