Daniela Rikjardo sejas izteiksme 24 stundu laikā strauji mainījusies. Pole position sestdienā ar iespējām sacīkstes uzsākt ar cietāku riepu komplektu kā konkurentiem viesa cerības, ka “Red Bull” braucējam izdosies reabilitēties par Spānijas GP neveiksmi, tomēr cilvēcīga un stratēģiska kļūda liedza Rikjardo pievienoties prestižā Monako GP uzvarētāju sarakstam.

Fakts, ka sacīkstes tika uzsāktas slapjos laika apstākļos aiz drošības mašīnas, pat uzlaboja Rikjardo cerības, likvidējot varbūtību tikt apdzītam startā. Daži braucēji, kuru vidū arī mainīgo laikapstākļu speciālists Batons pēc pārejas laika riepām devās līdz ar drošības mašīnas došanos malā, lai gan vēlāk atzina, ka tā bijusi kļūda un viņš tādā veidā zaudējis laiku.

Kur tieši meklējama robeža, kad došanās boksos būtu bijusi vispareizākā, nav viennozīmīgi atbildams, jo Fetels ar Alonso savu pirmo pitstopu veica attiecīgi 13. un 14. aplī, tomēr pēc atgriešanās, lai gan brīvā trasē, iespējams, būtu ātrāki par slapjā laika riepu lietotājiem, iestrēga aiz lēnākiem braucējiem un apļus veica līdzīgā ātrumā. Tas ļāva uz augšu pakāpties Sainsam un Peresam, kuri boksos devās tikai 21. aplī.

Diez vai Peress šai brīdī zināja, cik izšķirošs šis aplis viņam bija. Veicis boksu apmeklējumu 2 sekundes ātrāk kā Sainss, viņš atgriezās trasē tieši aiz Rosberga, bet priekšā Fetelam un Hilkenbergam, kamēr Sainsam tas maksāja 2 pozīcijas un atgriešanos trasē aiz abiem vāciešiem.

Cjo1s8eWEAAyC6V

Tikmēr “Mercedes” veica drosmīgu soli, cerot, ka trase turpinās strauji žust, ļaujot Hamiltonam izlaist pārejas riepu nogriezni un pēc pirmā pitstopa sūtīt viņu trasē ar sausā laika riepām. Rikjardo ar vidēji slapjam laikam paredzētām riepām ātri vien noķēra Hamiltonu, tomēr jau atkal pierādījās, cik grūti Monako ir veikt apdzīšanu.

Šai brīdī bija skaidrs, ka uzvaru savā starpā sadalīs tieši šie abi braucēji. Aktuāls palika viens jautājums – kurā brīdī trase būs pietiekami sausa, lai dotos boksos? Pirmo objektīvo mērauklu varēja gūt pēc Ēriksona 29. apļa pitstopa. Drīz vien viņam pievienojās vēl daži braucēji. Šis bija mirklis, kad valdīja unikāla situācija – trasē vienlaikus atradās braucēji ar 5 dažādiem riepu komplektiem.

“Red Bull” nolēma Rikjardo sūtīt boksos apli pēc Hamiltona, tādējādi dodot pole position ieguvējam brīvu trasi ātram aplim, vienlaikus minimizējot risku, ka Hamiltons ar jaunajām riepām varētu iegūt nepieciešamo laiku, lai noturētu sacīkšu vadību. Šī ideja būtu strādājusi un atnesusi Rikjardo uzvaru, ja vien komanda nebūtu pieļāvusi kļūdu. Lai gan Rikjardo boksos zaudēja 10 sekundes, viņš atgriezās tieši aiz Hamiltona, kurš gan bija pieļāvis nelielu kļūdu, tomēr tas lieliski apliecināja, ka zaļā marķējuma riepas tobrīd vēl bija krietni ātrākas un Rikjardo, iespējams, pat ar misēkli boksos saglabātu vadību, ja dotos tajos apli vēlāk.

CjtwiF0WUAEj-Eg

Interesanti, ka pēdējam sacīkšu nogrieznim vadošie braucēji izvēlējās atšķirīgus riepu sastāvus – Hamiltons tika pie ultramīkstajām, Rikjardo – supermīkstajām, kamēr Peress un Fetels trasē devās ar mīkstajām riepām. Ņemot vērā to, ka testos neviens neuzdrošinājās veikt 47 apļu nogriezni ar ultramīkstajām riepām, radās jautājums, kā Hamiltonam izdevās tikt līdz finišam, tās nesadeldējot? “Ja tu esi pārliecināts, ka tiksi līdz galam, tad mīkstākais pieejamais sastāvs ir loģiskākā izvēle. Mēs zinājām, ka braukšana nebūs kā parasti pa sausu trasi, jo trase vēl žuva un bija vēsāka, mazinot riepu nodilumu,” atzīst “Mercedes” tehniskais direktors Padijs Lovs.

“Red Bull” komanda apzinājās “Mercedes” mērķus, kas bija par iemeslu uz Rikjardo mašīnas uzmontēt supermīkstās riepas. Ar vienādām riepām Rikjardo nebūtu bijušas cerības apdzīt Hamiltonu, tādēļ šis risinājums ļautu viņam tikt pie panākuma, ja “Mercedes” aprēķini būtu kļūdaini un trīskārtēja čempiona riepu mūžs nebūtu pietiekams. Jau atkal jāuzteic “Williams” komanda, kas veica ātrākos pitstopus, tomēr tas arī ir praktiski vienīgais pozitīvais, ko Klēras Viljamsas komanda šonedēļ sniedza saviem atbalstītājiem.

CjpTbw8VAAAUHKg

164 KOMENTĀRI

  1. ..lūk arī apliecinājums, ka diviem pilotiem bija lēnāks sacīkšu temps (Ham un Vet) …nekā viņu galvenajiem konkurentiem pēdējā sacīkšu nogrieznī ar cietāka sastāva riepām…ko tas izsaka – lieki piebilst….

    • Kurā vietā klaunu kungi redz šo apliecinājumu par to lēni tempu? 😀 Tieši pretēji ir redzams, ka Ham ir visātrākais laiks ar Us, Un Vet ar cietāka sastāva riepām (S) ir spējis uzrādīt labāku laiku kā Rikjardo ar Ss

      • Vermin – cilvēk – paņem acis rokā.. – Hamis loģiski ka varēja štancēt labākus apļa laikus , jo Ric bija aiz viņa..tu saproti, kas notiek tad, kad viens pilots notur otru?? vēl pie tam ņemot vērā, ka Rikjardo gan atpaliekot vairāk dažu bremzēšanas kļūdu dēļ, gan atpalicēju dēļ, izkrītot aiz Hamja ārpus DRS zonas šim zibenīgi atkal pietuvojās..tev tas neko neizsaka?? un vēl pie tam pēc Hamja pita tiekot brīvā trasē uzštancēja tādus apļa laikus, ka par ar tādu kļūdu boksos Hamim knapi pietika ,lai paliktu priekšā Rikjardo…acis paņem rokā….pat Alonso spētu uzrādīt labākus apļa laikus, ja viņam Rikjardo būtu aizmugurē… tas ir Monaco vecīt…pat sekundes pārsvars nedod garantiju apdzīt…

      • Tu nespriedelē, labāk izstāsti, kāda sastāva kāsītis jauztin, lai šajā rakstā ieraudzītu kādu apliecinajumu Taviem murgiem 😛

      • ..satin kāsīti no katra pilota apļa laikiem viņu konstantajos ātrumos par katru no viņu izmantotajiem riepu tipiem un saliec tos kopā ,salīdzini un aizdedzini…

      • Profesor a Jūs ko, nopietni domājiet, ka sacīkšu laikā piloti visus apļus brauc kvalifikācijas režīmā t.i. uz iespējamā robežas. 😀 Nekā nebija – piloti brauc nevis uz maksimāli ātrāko rezultātu, bet gan uz izcīnāmo vietu 😀 Un tam arī viss ir pakļauts. Tikko Jūs šo elementāro patiesību būsiet sapratis, tad varbūt Jums arī pieleks, ka visa šitā Jūsu spriedelēšana par sacīkšu tempiem nav kaķa pirdiena vērta 😀

      • ..kādā vēl kvalifikācijas ātrumā Vermin 😀 ???? tad man tev jājautā – vai maz zini, ko nozīmē konstants ātrums un tas, kā to noturēt ilgāku laika posmu??? ….starpcitu – par kvalifikācijas ātrumu… droši vien nekad neesi dzirdējis komandu radiosarunas ar frāzēm ,,push, push now,, ….maksimālā ātrumā piloti veic tikai pāris apļus – dažus apļus pirms boksiem , un dažus apļus pēc boksiem, ja tas nepieciešams, lai paliktu priekšā pilotam, kas veic pitu apli vai dažus apļus vēlāk… pārējā sacīkšu daļā gan lai sataupītu degvielu, gan lai turētu konstantu ātrumu – ir domātas pogas uz stūres un režīmi (dzinēja režīmi) …pie katra atsevišķa režīma piloti brauc maksimāli ātri – cik konkrētais dzinēja režīms spēj dot….vai tas taupīšanas režīms, vai maksimālais režīms….(izņemot nogriežņus, kad jātaupa riepas) …es tev labprāt uzdāvinātu biļeti uz simulatora izmēģinājumu pašam…tas tev noteikti palīdzētu saprast to , kā tavs ātrums mainās ,kad pagrozi sviras uz stūres ,tajā pašā laikā braucot uz savu pilota spēju maksimumu…. braucot kvalifikācijas režīmā visu vai kaut pusi sacīkstes – tu diezvai vispār tiktu līdz finišam….jeb netiktu…. kā arī – katrs režīms katrai komandai atsevišķi ,,noslāpē,, vai ,,piedod,, resursus aptuveni vienādās ,,devās,, …..

    • vucān, kur tu, pamuļķi, redzi to ‘apstiprinātu’??

      R.Graudiņa naratīvā, vai?

      Kuŗš itin nekādu uzmanību nepievēŗš >10 sekunžu RIC dīkstāvei boksos, sak’ ‘HAM bija ātrāks par RIC’, un basta??

      • …kādu apstiprinājumu?? paseko datiem lāčuk….tev ar karoti mutē kautkas būs jāieliek ,lai kautko spētu izsecināt..kā gan tu varētu kautko izsecināt, ja kā man šķiet – tu nespēj saprast principu, kā riepu nobraukuma un apļa laiku dati vispār tiek analizēti…..tas tāpat kā uzdot 7 klasniekam izrēķināt saistīto pierakstu algebrā pie tā noteikuma, ka viņš šo vielu nemaz nav apguvis….

      • jeb atkal būs aiz rociņas tevi jāved pie notāriusa, lai šis tev kautko apstiprinātu ar savu parakstu??? 😀

      • p.s. vai vispār proti salikt kopā pilotu apļa laikus ar konkrēta tipa riepām nogriežņos, kuros šie piloti brauca savā konstantajā ātrumā neviena netraucēti , līdz posmam, kad bija jāsamazina savs ātrums braucot aiz kāda konkurenta??? vismaz šo vienkāršo formulu atrisinātu – tev jau būtu pamata zināšanas par katra pilota sacīkšu tempu…. ja tas tev par grūtu, tad ko vēl runāt par sarežģītākām analīzēm….
        nekas, drīz taps mans pusgada pētījums par pēdējām 4 sezonām, kurā izmantojot riepu datus var noteikt komandu tīro ātrumu bez riepu faktora ietekmes….vismaz pamati, kā un ko analizēt tur būs….

      • vucāns rakstīja 31/05/2016 17:30: “…kādu apstiprinājumu??:

        vucāns rakstīja 31/05/2016 00:27: “..lūk arī apliecinājums, ka (..)”

        ja jūs tur uz maiņām vairāki vucāni driķējat komentus – ieviesiet, dieva dēļ lūdzami, kaut kādu dežūru nodošanas/pieņemšanas procedūru

      • opaņķi..labrīt mīļo cilvēk….otrajā tabulā ir tīrie skaitļi ar pilotu ātrākajiem apļa laikiem pie noteiktiem riepu tipiem un to, cik kurš ar kuru tipu veica garu distanci….tālāk jau tev pašam jāsameklē informācija ar pilotu apļa laiku tempu konstantos ātrumos, (tev kā informācijas citēšanas specam jau nu tas būtu jāprot) , un tālāk jau pašam jāizanalizē dati, cik kurš ar kādu komplektu ir veicis savus labākos sacīkšu nogriežņus…bitīt matos 😀 …tu gribi izlasīt kādu virsrakstu vai , kurā rakstīts ,ka kādam bija kādas problēmas…? dodot sacīkšu rezultātus un to, kurš ar kuru riepu cik ilgi ir braucis un kur kuram ir veicies labāk, kur mazāk – loģiski ka neviens nepublicēs ziņu portālos kā šis….tās jau ir atsevišķas analīzes…kur ta tev bija notāriusa apstiprināti raksti par to, cik tieši bija
        lielas problēmas Mercedesiem piemēram 2012 gadā, kautgan tās bija, un pamatīgas….ar analīzēm jādarbojas atsevišķi, nevis jāmeklē tās šāda tipa portālos….nu moins 😀 …jau šādu informāciju vien papētot daudzkas ir skaidrs, kur nu vēl saliekot kopā un veicot analīzi…..

      • p.s. vermin , ja tu domā, ka hamis un rikjardo cīņā par uzvaru izmantoja dažādus režīmus, td tu pamatīgi kļūdies..katra režīma resursi ļoooti krasi atšķiras…kaut viens režīms Hamim zemāk, un Rikjardo pat Monaco trasē spētu tikt garām Hamim… to uzskatāmi varēja redzēt iepriekšējā sacīkstē, kad Rosbergs nokļūdījās ar režīmiem startā un Hamis tūdaļ bija pie sāniem….režīmu resursa atšķirības ir ievērojamas….diemžēl lai par to pārliecinātos, tev būtu jāiegūst dati no pašu komandu rokām , vai arī pašam jāizmēģina kāds simulators vai pat tikai vienkārša f1 spēlīte, kur to skaisti var izjust un pārbaudīt….

      • Runājot par braukšanu kvalifikācijas režīmā es galīgi nebiju domājis kaut kādu pogu slēgšanu, kas maina dzinēja darbības režīmus. Ne jau par velti devu papildus skaidrojumu, kas sākas ar t.i. 😀
        Tev taču galīgi ir smadzenes sviestā sagājušas f1 spēlīšu geimeri 😀

      • Vermin , interesanti ,kas tad skaitās tas tavs kvalifikācijas režīms tavā izpratnē???? 😀 …nu moins 😀 …maksimālā spēju robežā pilots brauc vienmēr, par to tu vari nešaubīties – īpaši ,ja cīnās par pozīciju…grožus atlaist pilots var tikai dažos gadījumos – tad , kad ir tālu visiem priekšā un tā teikt – kontrolē sacīksti , atļaujoties spēlēties pat ar dzinēju regulējumiem , kā arī taupot degvielu vai bremzes (problēmu gadījumā), ja nepieciešams… pārējā sacīkšu daļā vari nešaubīties, ka pilots no savas pilota puses atdod maksimumu…kas tu domā – šie tur vizināties sanākuši?? 😀 …
        pat ja Hamis taupītos – ultramīkstās riepas dod noapaļojot sekundi aplī..taupīšanās režīms šo sekundi noņem (un pat vairāk par sekundi) ..tātad Hamim taupoties bija jābūt vismaz tikpat ātram kā Rikjardo ar cietāku sastāvu….kā redzējām tā nebija, jo tiklīdz Rikjardo kādā no trases vietām atpalika kāda iemesla dēļ, tā tūlīt pat bija Hamim atkal klāt, un vēlpietam pēc Hamja pita sakrājot vairāku sekunžu pārsvaru brīvā trasē…. Hamim bij jābūt ātrākam – taupoties ,vismaz tikpat ātram – bet viņš nebija ne ātrāks, un nedz arī tikpat ātrs kā Rikjardo…..tāka tur tu vecīt protams vari pievērt acis gan uz trases konfigurāciju, gan vēl kautko – bet tas, ka Rikjardo bija daudz labāks temps gandrīz visu sacīksti , tas nu vecozēn ir fakts…tikai jautājums – kurš to saskata un kurš uzskata, ka pilots, kurš brauc aiz kāda ir lēnāks , jo BRAUC AIZ KĀDA 😀 😀 😀
        spēlīšu geimeris gan neesmu – es izmēģinu spēkus daudz nopietnākās lietās kā spēle kompikā..taču tev pietiktu ar kompika spēlīti vien, jo nopietnākā simulatorā, kas vairs nav spēlīte – tu diezvai tiktu tālāk par pirmo līkumu…

      • Pamēģini jefiņ pats sev atbildēt uz jautājumu – kāpēc, piemēram, tajā pašā kvalifikācijā q1 ir zemāki rezultāti kā q2, un q2 savukārt ir zemāki rezultāti kā q3 😀 Nekādas domas nerodas uz maksimālās spēju robežas braucēj? :D. vIenkārši q1 nav vajadzības riskēt. Tieši tas pats ir spēkā arī sacīkstē – pietiekami reti notiek braukšana uz maksimālās spēju robežas. Jo ir jāpilda sacīkšu stratēgija, un arī izstāšanās pārlieka riska dēl nevienam nav vajadzīga, 😀 Nu kur rodas tādi nejēgas kāTu? 😀

      • Ir jau labi, ka padumji fani, tādi kā Tu tic, ka viss vienmēr maksimālā spēju robežā. Bet realitātē tā nenotiek, jo tad piloti ļoti ātri ‘sadegtu’ un ar to viss būtu beidzies.

      • Verminčik, tu kārtējo reizi kļūdies. 🙂
        Šoreiz ne tikai tavi secinājumi bet pat arī novērojumi ir aplami. 😀
        Nu paņemsim par piemēru 2016.g. Ķīnas GP kvaleni:
        http://www.f1news.ru/Championship/2016/china/qual.shtml
        Fetels Q2 1:36.183; Q3 1:36.246
        Massa Q1 1:38.016; Q2 1:37.347
        Alonso Q1 1:38.451; Q2 1:38.826
        Batons Q1 1:37.593; Q2 1:39.093
        Grožāns Q1 1:38.425; Q2 1:39.830
        Ēriksons Q1 1:38.321; Q2 1:40.742
        Nasrs Q1 1:38.654; Q2 1:42.430.
        Учись студент, Verminčik! 😛

      • IMO NEpietiekama statistiskā bāze – viena atsevišķi ņemta GP IZLASĪTU šoferu (pēc kādiem kritērijiem??) rezultāti, lai tā uzreizi varētu globāli tālejošus secinājumus bīdīt. 😛

      • Austin pričom tur statistiskā bāze – piemērs bija par principu , ka pat kvalifikācijā ne vienmēr notiek braukšana maksimālā spēju robežā 🙂
        Un centība kā zināms ne vienmēr atsopguļojas rezultātā – vairāk centies vieglāk kļūdīties

      • es raxtīju kā atbildi anduļa-anduča piemēram iz dzīves – pārāk daudz specifisku faktoru var ietekmēt viena konkrēta GP kvalifikācijas sesiju, pie tam piemērā lietāta pēc nezināmiem (nenosauktiem) kritērijiem atlasīta rezultātu apakškopa.

        i vyss

  2. Edgar…mums te tgd visiem ir skaidrs…Tu ar Pūdeli esiet ļoti zinoši F1…kāpēc Jums abiem CV neaizsūtīt uz kādu F1 komandu…Būtu daudz lietderīgā savas zināšanas likt lietā nevis te ar “idiotiem” cīnīties! Es piemēram būtu lepns,ja Edgars Vutnāns būtu Ferrarī boss un Andis pilots nr.1 😀

    • priekš kam man tas viss, pat ja es to varētu?? 😀 ..pirmkārt mani galīgi un vispār neinteresē LIELA nauda – es labāk izvēlos brīvu laucinieka dzīvi , nekā staigāt ar piebāztām ķešām ar naudu nemitīgi cīnoties ar ienaidniekiem, kas gaida katru tavu kļūdu …nauda laimi nenes..liela nauda… otrkārt – neesmu nedz zaglis, nedz cilvēku čakarētājs – es tajā politikā ilgi nenoturētos ar savu ,,mīksto sirsniņu,, ..lielās dzelās jābūt lielam ,,bandītam ,, ,ja tā var teikt…tāpēc viltība un prašana izlavierēt nežēlīgā politikā nav mans lauciņš…..tāpēc palikšu vien laucinieks..kaut nabagāks un pieticīgāks- toties brīvāks un daudz laimīgāks… 😀 ..tāka par velti dodat kaut līgumus – neparakstīšu nemūžam 😀

    • Vermin , nu man ir pilnībā skaidrs, cik daudz tu saproti no sacīkšu procesa….tavs redzējums man ir skaidrs…tur pat vairs nav ko piebilst….
      par kvalenēm runājot – ar loģiku tu šķiet esi uz Jūs…. uz pilnu banku iet piloti, kas cīnās par iekļūšanām izšķirošajās kārtās,savukārt tiem, kam ātrums ļauj , var pilnīgi mierīgi uzstādīt savus apļa laikus… fakts, ka apļa laiki REIZĒM (atkārtoju – REIZĒM) aug- par to arī liecina , ka temps top pilotiem ar katru kārtu ir jāpalielina, un VĒL PIE TAM ,katrā kvalifikācijas kārtā komandas savāc tai dienai un stundai nepieciešamos datus, un pamainot savus regulējumus katrai nākamajai kārtai – tā teikt – atrod vēl pa kādai simtdaļai aplī….arī šī iemesla dēļ aug ātrumi pa kārtām..bet arī ne vienmēr…
      tāpēc tā ir kvalifikācija….sacīkstē valda pavisam citi pamatprincipi….sacīkstēs piloti izmanto vienu no trīs (vidējo) dzinēja pamatrežīmiem, kas uztur konstantu ātrumu (izņemot boksu apļus un taupīšanās apļus) …tāpēc jau tie ir F1 piloti, ka viņi spēj uzturēt tempu ilgā laika posmā, savādāk f1 braukātos visvisādi Vaņkas un Jankas…ar to f1 piloti arī atšķiras no gonščikiem parastajiem…. iemācīties trajektorijas var gandrīz katrs puika – strādāt ar savu ātrumu un spējām – tikai maza pasaules cilvēku daļa (f1 piloti) ….starpcitu savu tempu tā vienkārši pamainīt un samazināt sacīkstēs nemaz nav vēlams, jo tas izjauc pilota ritmu, kas var novest pie koncentrēšanās zuduma..īpaši bīstami tas ir moču klasēs….

      • Redzi ja tu spētu saprast ne tikai to ,kas ir teikts, ( arī ar to Tev bieži ir grūtības), bet arī kāpēc kaut kas ir teikts, tad Tev nerastos grūtības saprast, ka mana piemēra ar kvalifikāciju kārtu rezultātiem pamatdoma bija tieši tā, ka pat kvalifikācijās ne vienmēr notiek braukšana uz maksimālās spēju robežas. 😀 Pat tur darbojas nepieciešamības princips 😀 Un tad tiešām ir tā, ka uz pilnu banku iet piloti, kas cīnās par iekļūšanām izšķirošajās kārtās,savukārt tiem, kam ātrums ļauj , var pilnīgi mierīgi uzstādīt savus apļa laikus. Q3 Lielākoties visi cenšas braukt uz pilnu banku, bet pat tur var būt izņēmumi – ja kāds augstākajā kārtā ir iekļuvis gadījuma pēc, un skaidri saprot, ka augstāk par savu pakaļu neuzlēks, var mierīgi noripināt q3 vai nebraukt nemaz , taupot riepas 😀
        Un arī tad kad tiek braukts uz pilnu banku, nav garantijas, ka tiks sasniegts augstākais rezultāts, kā Zaigandis te augstāk iedomājas 😀 Kā reiz braucot uz pilnu banku pieaug kļūdīšanās iespējas un līdz ar to arī rezultāts var nebūt augstākais
        Tu šito nopietni – ….sacīkstēs piloti izmanto vienu no trīs (vidējo) dzinēja pamatrežīmiem, kas uztur konstantu ātrumu ? 😀 Kas Tev tādu fufeli iestāstīja , ka F1 mašīnās ir kruīzkontrole? 😀

      • Ne pa tēmu rakstu, bet man radās ideja, ka jūs visi savas savstarpējās domas varētu apspriest F1.LV foruma sadaļā (http://www.f1.lv/?post_type=forum), bet komentāru sadaļu zem rakstiem atstāt tikai konkrētās tēmas, kas ir rakstā, apspriešanai. Manuprāt forums ir lieliska vieta, kur var savā starpā diskutēt, protams, gan neizskarot vienam otru!

      • Tu neesi pirmais, kam radās tāda ideja. Šito rekomendēju pirms kāda laika, kad tas bija par tēmu 🙂 Diemžēl dzirdīgas ausis tas neatrada.
        Vai tik nebija pat tā, ka kāds no “labo karaspēka” iebilda pret to.
        Visai dīvaini…

      • Redziet veči var jau uz šito lietu paskatīties ar zināmu humora piedevu 😀 Un tad viss reducējas uz seno jautājumu – kāpēc ods lido, bet zilonis nelido, uz ko atbilde ir – nav materiālās ieinteresētības 😀 Kā tad lai tajā forumā ar tām karstajām diskusijām – iznāk ka jādara apmēram kā kafūzī vai skolas balē – jāiet klāt un jāsaka – izejam ārā (kur to tur dara ar mērķi pa muti sadot ) 😀 Nu tak vot , ja izejot ārā t.i uz forumu, varētu reāli pa muti sadot, tad jau sen viss notiktu tikai forumā 😀

      • Šoreiz, godīgi sakot, ņepoņal šutku jumora, bet nav arī tik svarīgi.
        Ja reiz atkal šitā tēma paķerta, iedomājos (šeit gan laikam jāvēršas pie “augšām”), varbūt komentus pie rakstiem vispār nost? Rakstīt gribētāju un varētāju šeit, redzams, netrūkst, gan jau atradīs vietu, kur izpausties.
        Sākumā skan varbūt mazliet paskarbi, bet ja tā padomā…

      • Vermin – konstantā ātruma uzturēšanai kalpo viens režīms, maksimālā ātruma uzturēšanai cits, un degvielas taupīšanai vēl cits…. (vēl ir dzinēja ierobežotāju apakšrežīmi, kuri gan maina resursu padeves daudz mērenāk… konstantā ātruma uzturēšanas režīms tiek lietots visilgāko laika posmu sacīkstēs…apsveicu ar iesoļošanu Tev jaunā priekš sevis pasaulē…..fantastiski no Tavas puses :D…

      • Vispār jau Edgar ja Tu būtu kaut ko dzirdējis par automobiļiem, tad Tu zinātu, ka ierīci konstanta ātruma uzturēšanai sauc par kruīzkontroli. Bet ir viena problēma – ir bezgala grūti iedomāties sacīkšu auto pārvietojoties pa trasi šādā režīmā. šitāds režīms formulām ir un tiek lietots tikai un vienīgi pitstopu zonā, lai nepārsniegtu atļauto ātrumu. Bet nu Tavi stāstiņi par šāda režīma lietošanu trasē jau robežojas ar superanalfabētismu 😀

      • tavu kvalifikācijas domu es sapratu Vermin..tikai kā tu vari salīdzināt kvalifikāciju ar sacīksti, kur ir pavisam citi mērķi un citi uzdevumi…? ārprāts…

      • Vermin – varbūt formulas stūre arī ir tāda pati kā automobilim??? 😀 …pamatu pamati…nabaga cilvēks….jej bogu iekačā kaut spēlīti, – tā būs laba palīgskola 😀

      • …tas konstantais režīms nozīmē dzinēja darbības parametru samazināšanu , nedzenot to uz maksimālu slodzi, kā arī automātiski samazinot degvielas patēriņu atšķirībā no maksimālā režīma…cilvēk…..

      • Vutnāns kārtējo reizi savu cepuri nepazīst – izlasi ko rakstīji 😀 Un rakstīji Tu par konstanta ātruma uzturēšanu. Un pat pēc tam, kad es Tev pajautāju vai Tu to nopietni 😀 Es taču Tevi aiz mēles nevilku 😀

      • Jā un Vutnāna kungs Arī formulas dzinējs ir automašīnas dzinējs, formulai ir bremzes kā jau mašīnai, riteni kā jau mašīnai un arī stūre kā jau mašīnai 😀 Un tas ka konstruktīvi tajā stūres ratā ir sapičkāta elektronika un uz tās ir visādas pogas, nekādi nemaina to, kas attiecas uz sturēšanas funkciju 😀
        Tas sevišķi apdāvinātiem 😀

      • p.s. Vermin – ja formulas pārvietotos pilnā režīmā sacīkšu gaitā, tad pirmkārt – neaizbrauktu līdz finišam ,jo degvielas nepaliktu bākā ne kripatas, un otrkārt – riepas sadalītos daudz ātrāk par ieplānoto sacīkstes stratēģiju….ar to arī atšķiras šī f1 ēra…., ka tu nevari gāzēt cik uziet, par ko arī paši piloti sūdzas, ka nevar braukt uz mašīnu spēju robežām, tikai uz savām, pilotu spējām…. tu šķiet esi apmaldījies f1 pagātnē, kad bija citi laiki un citi noteikumi……..

      • Arī sacensību laikā piloti tā saucamo ‘push hard’ režimu nelieto pārāk bieži. Visbiežākie iemesli tādai braukšanai ir vai nu, ja ir vajadzība, pirms pitstopiem, lai pēc pitstopa atgrieztos kādam priekšā. Vai arī tad, kad ir redzamas reālas iespējas kādu apdzīt. Un kā tikai nav, tā arī tiek pārtraukts Piemērs no pēdējās sacīkstes – Fetela ātrākais aplis 62. Viņam bija ideja mēģināt apdzīt Peresu. Bet tas gandrīz beidzās sienā a la Max . Un ar šo signālu pietika, lai pārtrauktu – labāk tomēr zīle rokā, nekā mednis kokā 😀

  3. Sasmējos līdz asarām:
    “vēl ir dzinēja ierobežotāju apakšrežīmi, kuri gan maina resursu padeves daudz mērenāk…”

    Maina resursu padeves!? Tobiš regulē arī riepu padevi? Riepas taču ir resurss, vai ne? :)))))

    Turpmāk, būs jāpalasa no rītiem. Garastāvokļa uzlabošanai :)))) Tā persona, kuru jūs te visi saucat par Zaigu, var iet gulēt salīdzinājumā ar šo ģēniju! :))))

  4. Un vēl… Edgar, vai drīkst pajautāt, kāpēc Tu esi iedomājies, ka formulai ir tikai trīs motora darbības režīmi? Kāpēc ne 4 ? vai 5? Vispār, ātri uzmetot aci formulas stūrei, var saprast, ka tādu režīmu var būt pat desmit. Kāpēc esi iedomājies, ka tikai trīs? Kruizkontrole, kvalifikācijas un sacīkšu režīms? Kā tad paliek ar pārējo?

    • Ivar , formulai ir trīs pamatrežīmi , un vairāki apakšrežīmi, kuru starpība nav tik krasi atšķirīga kā pamatrežīmiem….apakšrežīmi ātruma vai resursu ziņā ir vajadzīgi tādēļ, lai sabalancētu formulas ātruma īpašības izvēloties tam atbillstošu dzinēja ,,power,, padevi ,regulējot to ar konkrētā sacīkšu nogriežņa vajadzīgajiem ,,taupības,, vai gluži otrādi – ,,maksimuma,, vēlamajiem parametriem….diezvai to tik vienkārši saprast, ja par šo principu ir melna bilde…
      …nez, vai bērns iemācīsies reizrķina tabulu, ja nezinās skaitļus, bet pacentieties vismaz skaitļus iemācīties un tad izdariet pareizos secinājumus, kas u kā notiek….laigan man ir lielas šaubas vai Verminam šis uzdevums būs pa spēkam – meklēt kruīza kontroli stūrē 😀 😀 😀 …. tu Ivar liecies daudz sakarīgāks, tāpēc šo to varētu saprast..es ceru….
      http://soulsteer.com/wp-content/uploads/2015/06/Learn-about-Sauber-F1-Team-mechanism-with-these-detail-infographics-8.jpg
      http://soulsteer.com/wp-content/uploads/2015/06/Learn-about-Sauber-F1-Team-mechanism-with-these-detail-infographics-8.jpg

    • Ivar – nu pirmkārt – lai samazinātu degvielas resursus, tev vispirms ir jāsamazina arī dzinēja jaudas ,,apmēri,, , kas viss kopā nozīmē lēnāku tempu , kas vēl savukārt nozīmē, ka pie lēnāka tempa arī riepu nodilums nav tādā līmenī, kā būtu pie maksimāla ātruma…. 2×2 Ivar..
      …bet nu tas ir tas pats kas bērnam iemācīties reizrēķina tabulu nepazīstot skaitļus…priekš vermina droši vien šis būs par smagu , bet tu šķiet mazliet sakarīgāks , varbūt kautko varētu saprast, es ceru….
      ir 3 pamatrežīmi un vairāki apakšrežīmi, kuru darbība ir daaaaudz mērenāka nekā pamatrežīmiem , kuri sabalancē atkarībā no sacīkšu konkrēta nogriežņa uzdevuma gan degvielas resursus ,gan dzinēja resursus pie maksimālā vai gluži otrādi – taupības režīma….
      http://soulsteer.com/wp-content/uploads/2015/06/Learn-about-Sauber-F1-Team-mechanism-with-these-detail-infographics-6.jpg

      kautgan, ja šis viss princips kādam ir kā melna bilde, tad arī mācīt un skaidrot nav īpašas jēgas….tad arī vien ar acīm spēj pārvilkt pāri ,,tekstam,, ..

    • Edgars ir ieraudzījis daudzās pogas un slēdzīšus uz f1 stūres, un tad nu iedomājies, ka braucot pilots to vien dara kā slēgā visu ko turpatpakaļ. Kaut aŗī īstenibā slēgāti, protams tiek ātrumi. Ir droši vien vēl dažas lietas ko pilots var aiztikt pēc vajadzības un izjūtām. Lielākā daļa no pārējām pogam ir setingi, kas katrai trasei atkarībā no tās īpatnībām ir piemeklēti iz inženieriem un adjustēti treniņu, laikā un ir ar statusu -‘ne troš ptičku’ 😀

      • Edgaram ir bijusi viena no tām retajām veiksmēm – tikt pabraukāties īstā F1 simulatorā (līdzīgu izmanto arī paši piloti trenējoties) …viss kā īstā bolīdā ar to atšķirību , ka neatrodies īstā trasē…. kompja spēlītes salīdzinājumā ar to nav pilnīgi nekas….tāpēc pamatlietas ,kas un kā notiek šajā jomā man ir zināmas, nesatraucies…. parasta spēlīte tev dos tikai mazu iepazīšanos ar šo ,,pasauli,, , jo spēlītē vispār ir pieejami tikai pamatrežīmi bez jebkā cita….
        šis viss man atgādināja Barikello viņa pēdējos gados Williamsos, kad viņš kādā no sacīkstēm jau jaunajā ērā sacīkšu laikā bļāa komandai – ,,a kurš režīms man tagad jāslēdz, kur tas sasodītais kloķis,,? 😀 ..tāka kuram negadās ar to reizrēķinu..pat pilotam tādā sirmā vecumā 😀

      • Vispār jau puikiņ visos f1 sporting regulation ir bijusi un ir frāze – The driver must drive the car alone and unaided. 😀 Tā ka diez vai komanda tā tieši var broadcastēt – nospied šito pogu. Ir jau droši vien kaut kādas ‘šifrētas’ frāzes, kas faktiski nozīmē kaut ko pārslēgt, nu bet ne jau tā kā Tu te stāsti. 😀

      • …Vermin , skumji ,ka palaidi garām to sacīksti, bet nu ok….. bija Baričello jautājums – un sekoja komandas atbilde..un tieši tā – šifrēta…

      • Ja es Edgar mēģinātu piesārņot savas smadzenes ar visu laiku un paaudžu f1 sacīkšu laikā dzirdamo radiokomunikāciju, tad iespējams man galvā būtu tāds pats ķīselis kā Jums 😀

      • …comoon veco zēn – pilotam stūre iz vesels birojs ar kuru intensīvi ir jāstrādā sacīkstes gaitā…jāseko līdzi visam pēc kārtas – dzinēja, bremžu darbībām un vēl daudziem daudziem faktoriem….ļoti daudziem… tas pats kas ar to dīķīša saimnieku – pats nav neko racis , bet turpina tik spriest…ar stūri daudz un dikti ir jāstrādā ,īpaši jaunajā ērā…

  5. Blin, nu ku tādi klauni rodas. Un tad brīnās ka te raksta herņas. Rīts iesākas ar diviem ākstiem. Zinu teicienu: s utra ņe vipil, ģeņ propal, a te diviem klauniem rīts nav sācies ja nav pasmirdējuši.

    Kāda jums ākstiem šķirba cik režīmu, trīs vai trīsdesmit trīs?? A par kruīzi, tad tāda bija tikai Miškam Ferrari :)))

    A resursi, kapēc tikai riepas, mošk ka tas varētu būt hamburgers??? Ko, ar tak resurs, vairāk rīsi vairāk ānuss jānoslogo.

    • Miškam Ferrari bija krietni mazāk kruīzu , jo noteikumi bija citi..varēja laist gāzi grīdā, un ne riepu , ne degvielas jautājuma, kā ir šai ērā nebija…. nebija nekas jāsabalansē…..tieši to laiku pietrūkst pilotiem, kad varēja iet uz pilnu klapi….

      • Pilnīgi garām. Ja nu kāds tiešām brauca ar kruīzu visu laiku, tad tas bija 7-kārtējais žuļiks. Viņam vispār nebija jāapdzen trasē, viņam bija ar atrāvienu labākā formula, labākā komanda, vājākais komandas biedrs, kuram neļāva viņam traucēt un ja nu galīgi viss sagāja greizi, tad vēl FIA aizmugure, kas pieregulēja noteikumus tā, lai Šumis var kruizēt tālāk. Bet nu šo tēmu tiešām labāk neatsākt…

      • Ivar…kāpēc Tu cilvēku,kas dzīvē ir daudz ko sasniedzis un ziedojis līdzekļus bērniem ar īpašām vajadzībām sauc par žuļiku?!

      • šito Tu labi pateici Ivar ….nu bet ir divu veidu žuļiķi – žuļiķi parastie, un žuļīķi labie…. labie žuļiķi padalās un kārto rēķinus ar žuļiķiem parastajiem, bet žuļiķi parastie aptīra visus 😀

      • Karma vecīt Tevi jau ir noskatījusi…Cilvēks,kurš cīnās tgd par savu dzīvību Tu sauc par žuļiku….Tu esi lielāks žuļiks savā MIKROUZŅĒMUMĀ!

    • dārkais trauks, opreģeļisj – ja Tev šeit notiekošais tā riebj, tad kamdēļ pūlies, komentēt, un ja komentē enīwej, tad vismaz blakusesošos savos postos papūlies nenonākt pretrunā pac ar sevi, kā jau esi paspējis šodien

      • par zilumu nekas nevaida zināms man, kamēr konsekventi demonstrētais uzvedības modelis kkāds dīvains šķiet patiesi – no vienas puses ‘pē, kaka, jau rīta agrumā te pieķēzīts’ (šodienas gadījumā), un tad – ‘dotiet vēl to ‘pē, kaku”..
        savāda loģika, to say the least…

      • Lasi pa vārdam: Kaudze 03/06/2016 at 10:18 Kā jau te vienam no traķenes teicu

        Man tev pretjautājums, ko tu traķenē dari?

        jā, var Saldū vai Bročos.

      • ” 03/06/2016 at 10:18 Atbildēt
        Kā jau te vienam no traķenes teicu, esmu no Liepājas. un tu? ”
        Kuram vienam Tu to teici? 🙂 6dien? :)))

      • Kāda tev daļa kam un kad to teicu?? Kam vajadzēja, tam pateicu. Ja nebiji tai laikā te, tad sorry.

      • tad jau varēji vienkāršāk uzrakstīt,ka esi no Liepājas 🙂 nevis tur kaut kam traķenē esot teicis :))) Bieži uz traķeni braukā? 🙂
        Labi…salīgstam mieru :DDDDD

      • A Jums nav vienkāršāk to lietu elektroniski nokārtot? 😀 Aizsūtiet viens otram sava viepļa fočeni 😀 Un tas kurš ar fotošopu var labāku fingalu uzkombinēt uz pretinieka viepļa, arī ir uzvarētājs 😀

      • nē…mēs abi no Kurzemes…vajag izvicināties…es tak par saviem vārdiem gribu atbildēt 🙂 vēl ceļu izmaksāšu čalim 😀

    • psīchiatrijas (un ar to saskarošos jomu) praktizētājiem te patiešām diezgan incants materiāls pētījumiem pieietams, un par baltu velti, tikai saukt to par ‘zināšanām’ vārda normālajā nozīmē nezin vai vajag 😉

  6. Edgars man atgādina par viduslaiku zinātnieku Galileju (ceru, ka cienījamais vīrs piedos). Viņš zīmēja nenormāli sarežģītas planētu orbītas, lai izskaidrotu to kustību. Tikai viņš pieļāva kļūdu, domājot, ka planētas un Saule riņķo ap Zemi. Tāpat ir ar Edgaru. Daudzi no viņa secinājumiem ir loģiski… tikai pamati, no kuriem viņš tos izsecina ir kļūdaini. Rezultāts – totāls sviests.

    P.S. Edgar, Tu tā arī neatbildēji uz elementāru jautājumu – kāpēc tieši 3 režīmi? Un kādi tie ir?

    • Ivar, diemžēl tu kļūdies arī par Galileju!
      Galilejs tieši uzskatīja, ka zeme riņķo ap sauli.
      “Zvaigžņu vēstnesis” (Siderius Nuncius, 1610.) — astronomisko pētījumu un atklājumu, izmantojot teleskopu, apkopojums. “Zvaigžņu vēstnesī” Galilejs konstatēja, ka Mēness ir maza planēta, kas riņķo ap Zemi, Piena ceļš ir milzīgs zvaigžņu kopums, nevis miglājs; atklāja Jupitera pavadoņus un fiksēja Veneras fāzes, kas nozīmēja tikai vienu: Venēras riņķošanu ap Sauli un izmaiņas Zemes un Veneras stāvoklī, attiecībā pret Sauli. Astronomijā tas bija apvērsums.
      Itāļu zinātniekam bija jāpieliek lielas pūles, lai par savu atklājumu patiesumu pārliecinātu laikabiedrus. Tā kā G. Galileja novērojumu rezultāti bija krasā pretrunā ar baznīcas mācību, viņam nācās stāties baznīcas tiesas priekšā un atsacīties no saviem “maldiem”. Taču zinātnieka gars acīmredzot palika nesalauzts, jo leģenda viņam piedēvē vārdus, ko viņš esot teicis pēc tiesas: “Un tomēr tā griežas!”
      😉

      • anduli-anduci-mīļumiņ, paštudierē to hištoriju mazliet rūpīgāk, pirms sien kādam ‘kļūdīšanos’.
        Nabags (Galilejs) 2 (divām!) kontrreformācijas ziedulaiku inkvizīcijas prāvām izgāja cauri

        Līdzīgi kā pie jagodas prokuratoriem AD1937/38 – kad tie pamasējuši tev pirkstus ar āmuru – parakstīsi visu ko prasīs, zīmēsi, kādas vien debesu ķermeņu orbītas pieprasīs zīmēt. Un izdomāsi tam visam tejorētisku pamatojumu, kādu vajadzēs.

      • Austin, tu tēlo pamuļķi vai esi? Galilejs bija viens no pirmajiem cilvēkiem, kas pētīja Visumu ar teleskopu. Galilejs nonāca pie secinājuma, ka viņa novērojumi apstiprina ideju, kas viņa dzīves laikā joprojām lielā mērā tika apšaubīta, proti, ka Zeme griežas apkārt Saulei un līdz ar to nav Visuma centrs. Tas ko uzrakstīja Ivars par Galileju ir muļķības, bet tu pat nespēj saprast par ko vispār ir runa, Austin! 😀 😀

      • mīļumiņ, vispārpieņemtā versija ir, ka visi rakstījumi par ģeocentrisko pasaules modeli kā ‘pareizo’, kuriem Galileja paraksts apakšā (un tādi pastāv), ir tapuši pēc tam, kad ar pētnieku bija parunājuši ļaudis no Sv. Inkvizīcijas anštaltes.
        A parunāt ar pētnieku inkvizitoriem radās vēlēšanās pēc tam, kad publicitāti guva pētnieka paustais atbalsts Kopernika formulētajam (nu vismaz tolaiku kristīgās pasaules lasītāju-interesentu lokam) t.s. ‘heliocentriskajam’ kosmoloģijas modelim.

      • Austin, nestāsti man par Galileju, man astronomija bija viens no mīļākiem mācību priekšmetiem. Tā kā tēlot pamuļķi tu vari citiem, bet par Galileju es Ivaram jau atbildēju. 😛

      • Es nekļūdījos, Andi. tas, ko tu raksti, notika vēlāk, kad viņš saprata, ka Kopernikam bija taisnība. Galilejs, atšķirībā no dažiem šeit, spēja atzīt savas kļūdas un mainīt viedokli pierādījumu priekšā.

      • Ivar, viss bija tieši otrādi! 😀
        Jau 16. gadsimta beigās Galilejs kļuva par Kopernika teorijas piekritēju un atbalstīja uzskatu, ka Zeme griežas ap Sauli, nevis otrādi. Šādu Visuma uzbūves modeli sauc arī par heliocentrisku sistēmu (Saule atrodas centrā). 1610. gadā Galilejs ar teleskopu atklāja līdz tam vēl nenovērotus debess ķermeņus un nonāca pie pārliecības, ka ir atradis heliocentriskās sistēmas pastāvēšanas pierādījumu.
        1633. gada 22. jūnijs. Galilejs bija nometies ceļos Romas inkvizīcijas tiesas priekšā. Kaut gan viņš bija viens no sava laika slavenākajiem zinātniekiem, kura zinātniskie uzskati bija veidojušies daudzu gadu garumā, izzinot un pētot apkārtējo pasauli, tomēr, lai glābtu savu dzīvību, viņš bija spiests noliegt faktus, par kuru patiesumu viņš bija pārliecināts.

      • anduli-mīļumiņ – tu te acīmredzami nodarbojies ar kopīpastu no kkādiem zinātniski-populāristiskiem avotiem.

        ja tā dari – tad lūdzams, norādi tos avotus, a ja pats stāvēji klāt, kad ‘Galilejs bija nometies ceļos Romas inkvizīcijas tiesas priekšā’ (sic), tad lūdzu norādi arī to..

      • Austin, diemžēl tev astronomija ir pilnīgi tumša bilde, ja tu pat nezini par Galileja attiecībām ar baznīcu. Aizej pie notāra pēc Galileja parakstītas atzīšanās Romas tiesā. 😀 😀

      • mīļumiņ – Galileja [attiecības] ar dajebko man personīgi patiešām pilnīgi tumša bilde – šodien ārā ir 21. gadusimtenis tā k-ga ērā, ne 16/17-to mija, kurā dzīvojis esot piesauktais personāžs.. 😛

        Tikai kāds [attiecībām] sakars ar astronomiju (ar to domājot zinātni par debesīs novērojamo objektu kustību – vienīgo sfēru, ko tā patiešām spējīga ‘pētīt’ un nonākt pie kkādiem empīriski pārbaudāmiem teoriju konstruktiem)?

        Un cik mūslaiku skolās mācītā ir par ‘vēstures faktiem’ patiešām ir fakti, cik – vēlāku laiku piedzejojumi jeb vispār pilnīgi izdomājumi..? Padomā kādreiz par to, no troļļošanas brīvajā laikā.

      • Austin, vai nu tev ir 3 klašu izglītība, vai arī tu biji 2nieku karalis astronomijā. Ja tev ir pretenzijas pret manu viedokli, tad esi tik laipns un linkus ar “pareizu” info “studijā”!
        P.s. Rīt dodies uz Izglītības ministriju ar savām pretenzijām par mācību vielu astronomijā! 😀 😀 😀

      • Viss kārtībā, Ivar, es saprotu, ka gadās kaut ko sajaukt, it sevišķi ja tā tēma nav sirdij tuva. Ar faktiem par Galileja (1564-1642) stāšanos inkvizīcijas tiesas priekšā 1633.g. var iepazīties jebkurā pasaules kultūras un vēstures notikumu enciklopēdijā. Piem.2001.g. Jumavas izdotajā. 🙂

      • Nu es vairs pilnīgi neko nesaprotu… Atradu šādu tavu tekstu Edgar :

        “esi tak simtiem reižu redzējis, kā piloti…… speciāli atpaliek, lai pietaupītu savu formulu….”

        Te itkā melns uz balta tu raksti, ka pilotam jāatpaliek, lai taupītu formulu… Vēl nesen tu teici, ka pilotam ir jābrauc cieši aizmugurē, lai taupītos. Kā tad tur īsti ir?

  7. ..nu redz, ja tev pats darbības princips nav skaidrs, tad tev stūres iekārtas vadību var rādīt, var nerādīt…
    par režīmiem jau aprakstīju, pašķir augstāk.. maksimālais, (lieto parasti pēdējos apļos pirms pitiem, pirmajos apļos pēc pitiem, un to var izmantot arī apdzīšanas laikā… otrais režīms – kompaktais – sabalansēts degvielas patēriņš un mazāks dzinēja resurss, kas samazina arī ātrumu ( + – sekunde, pusotra aplī ,atšķirībā no trases specifikācijas) …un degvielas taupīšanas režīms, kuru piloti parasti lieto taupot mašīnu un tajos pat ar neapbruņotu aci redzamajos brīžos, kad ietur drošu distanci līdz priekšā braucošajam… par pārējo viss nolikts priekšā..studē….
    Tu savukārt man atgādini vienu saimnieku, pie kura braucu haltūrā izrakt plēves piemājas dīķīti…es šim skaidroju, ka plēves dīķus vislabāk rakt ar dažāda platuma sašaurinājumiem , lai gaiss labāk cirkulētu un ūdens tik ātri nebojātos, a šis man skaidro, ka jārok bļodveidīgi, kā parastam āderes dīķim, neko neapjēdzot no tā, ka stāvošam ūdenim vajag pavisam savādāku nodrošinājumu temperatūras un gaisa cirkulācijai, nekā tas ir dabiskajos dīķos… principu nesaprot, bet skaidro pa savam…tāpat arī te – ko tev līdz pogu izkārtojums un nozīme, ja tu nepārzini principu, kādi resursi samazinās, kādi palielinās taupot riepas, degvielu vai braucot uz pilnā u.t.t…..

    • Edgariņ, nu taču apskaties pat uz to stūre bildīti, linku uz kuru ieliki. Slēdzim Fuel consumtion vien ir 12 stāvokļi, kas acīmredzot ierobežo/palielina degvielas daudzuma padevi. Tad kā Tev saka tā vieta, kurā bija jābūt smadzenēm – vai mainot degvielas padeves daudzumu tas neatstāj nekādu iespaidu uz pārējiem dzinēja darbības rādītājiem? 😀 . Nu ieslēgsi Tu režīimu , kas atļauj dzinēja paaugstinātus apgriezienus – tad ko bez attiecīgas degvielas daudzuma degvielas tā arī notiks? 😀
      Jej bogu sviests 😀

      • Vermin – o joooooohaidīīīīī 😀 😀 😀 ..Izsmējos līdz asarām… 😀 ..paklausies pašu pilotu komentus par degvielas taupīšanas režīmiem, un to, ka tajos piloti nevar veikt savu tik ļoti iemīļoto nodarbi – spiest grīdā, cik tehnika tur…ārprāts..pamatu pamati…. degvielu tu vari ietaupīt tikai samazinot ātrumu (tempu) …pieņemsim sekundi lēnāks temps aplī (uz dzinēja resursa ierobežojumu) arī nodrošina degvielas ekonomiju, kā arī tai pašā laikā riepu nodiluma intensitāti…apžēliņ vecīt 😀 ..to jau es teicu – kloķi redz, bet kloķa darbību neizprot… tāpēc nav nekādas jēgas no tā attēla… kas tu domā, ka braucot uz dzinēja resursu maksimuma ietaupīsi degvielu ,spiežot fuel podziņu?? tu varbūt esi redzējis kādu , kas štancē vienu ātrāko sacīkstes apli pēc otra – pamanās vēl sataupīt degvielu??? dēļ tā ir tie režīmi… ,,atvieglo,, dzinēja jaudas padevi , nospied vēlamo fuel rādītāju (atkarībā no savas stratēģijas sataupīt vairāk ātrākā laika posmā ,zaudējot mazliet vairāk laika, vai taupīt ilgākā nogrieznī zaudējot laiku mēreni) un sākas tava degvielas taupīšana… jāmāca kā tāds skolēns….

      • Es Edgar esmu dzirdējis, ka esot ari tādi muļķi, kam pietiek parādīt pirkstu, lai tie sāktu smieties 😀
        Es tomēr atļaušos atgādināt, ka runa bija par dzinēja režīmiem, kuri kā Jūs apgalvojāt esot tieši 3 😀 Lai arī Jūsu taktika aiziet no diskusijas tēmas, gveļžot visādas citas lietas 😀 Dzinēju režīmu sakarā mani ne mazākā mērā neinteresē visādas iespējamās degvielas ekonomijas metodes, tādas es Jums pats varētu nosaukt, ja par to būtu diskusija 😀
        Tad nu atgriežoties pie tēmas – Vutnāna kungs, lūdzu skaidri un gaiši bez jebkādas spriedelēšanas atbildiet uz vienkāršu jautājumu – vai Vutnānprāt pie degvielas padeves, tās daudzumam ir ietekme uz dzinēja darbības režīmu. 😀 Lūdzu īsi un skaidri- jā vai nē. 😀 Varbūt arī man radīsies iemesls pasmieties 😀

      • Vermin ….
        ,, Dzinēju režīmu sakarā mani ne mazākā mērā neinteresē visādas iespējamās degvielas ekonomijas metodes,,
        jēziņ bitīt matos – nu ja tevi neinteresē ,tad tā nu ir tava paša problēma 😀 ..jo bez vajadzīgā dzinēja režīma nemaz nav iespējama nekāda degvielas taupīšana….āksts 😀

        es tev atbildēšu tā .. – izej pagalmā, iesēdies savā auto – ja tev tāds ir , nobrauc 10 apļus ap māju, cik vien ātri spēj, un nākamos 10 apļus lēnām….un salīdzini, cik kurā gadījumā degvielas tu esi patērējis….tev vismaz būs pamati zināšanām , uz kādu principu darbību degviela tērējas vairāk, uz kādu mazāk….

        skaidrā un gaišā atbilde uz tavu jautājumu ir – nē …
        pilnīgi otrādi – dzinēja darbības režīmam ir ietekme uz degvielas kopējo patēriņu..

        ..ar dzinēja darbības režīma podziņu tu ieslēdz dzinēju vajadzīgajā ,,jaudas padeves tempā,, , un tad plus nospied fuel podziņu uz to režīmu, kāds ir vēlams pie tavas stratēģijas degvielu pietaupīt vairāk ilgākā laika posmā, vai mazāk ātrākā laika posmā (varianti vairāki)….

        man nu skaidrs bija jau sen, ka tu podziņas redzi, bet ko tās pilda, nesaproti 😀 ….tava fuel podziņa ir pilnā mērā atkarīga no dzinēja režīmu podziņām..taupīšanas režīmā tās ir jālieto abas cilvēk …

        ..sanāca gari , bet es īsi atbildēt neprotu, tu jau zini..neuzdod īsus jautājumus 😀

      • Es saprotu ka visi pārējie iespējamie jautājumi ir lieki 😀 😀 😀 Vutnānprāt dzinēja darbības pamatā ir – cast spell jauda, 😀 😀 😀 Un ir pilnīgi pie kājas degviela 😀 Ja motoram ir ieburta vajadzīgā jauda, tad viņš šo jaudu dos ārā neatkarīgi no degvielas padeves 😀
        Vutnāna kungs apgaismojiet vēl – kāda velna pēc tie Sauber stūres ražotāji vispār ir uzlikusī kaut kādu Fuel consumption slēdzi, ja tas viss neko neietekmē Vai tiešām tikai tāpēc, lai tas stures rats gudrāk izskatītos ? 😀

      • ..Vermin , tu šo sviestu lej speciāli mani provocējot uz to, lai es nolamātos??? 😀 ….

        …,,Un ir pilnīgi pie kājas degviela Ja motoram ir ieburta vajadzīgā jauda, tad viņš šo jaudu dos ārā neatkarīgi no degvielas padeves ,,
        ..nu tu dod vaļā 😀
        vismaz principu saproti , ka kautvai braucot ar parasto automobili braucot lēnāk un mazāk spiežot dzinējam strādāt – tavs degvielas daudzums krasi atšķirsies no tā, kad tu brauc lielā ātrumā??? ..tu vispār kādreiz esi braucis ar auto vismaz??? 😀

        ,,kāda velna pēc tie Sauber stūres ražotāji vispār ir uzlikusī kaut kādu Fuel consumption slēdzi, ja tas viss neko neietekmē,,

        ..tu slims ar galvu , vai??? Fuel consumption slēdzis ir regulējums , kurš jāveic pēc tam, kad esi ieslēdzis taupīšanās režīmu (dzinēja jaudas režīmu) ..ja parastam automobilim tu dzinējam lielāku vai mazāku slodzi nodrošini tikai ar gāzes un bremzes pedāli braucot ātrāk vai lēnāk pats, tad formulā par to parūpējas elektronika, kas ar režīmu palīdzību ieslēdz dzinējam vajadzīgos apgriezienus , un notur tos ,…un tad sākas tava taupīšanās ieslēdzot fuel slēdzīti , kas ir regulējums – pie kādas konkrētas jaudas tu vēlies pagarināt vai paildzināt savu ,,taupīšanās ilgumu,, un tādā veidā arī intensitāti….kā tev nesvarīgs kloķītis?? pat ļoti svarīgs… …kāda tev tur jauda neatkarīgi no degvielas padeves, ja sākumā tiek nobalansēta paša dzinēja jauda….. tas jau ir tas pirmais solis… 😀 ….
        ..pilnīgi tas pats kas ar to dīķīša saimnieku – kamēr neiezubrīja principu ,tikmēr man ar viņu gāja jautri… te tas pats… īsti neizprot Fuel comsumption darbību , bet cenšas kautko izspriest ….

      • Tev taču klauns pilnīgi cēloņi ar sekām ir sajukuši 😀 Kas tad ir dzinēja jaudas avots , vai tad ne dzinējā sadegusī degviela? :D. Pēc tavām domām jauda rodas ne no kurienes un šī jauda tad sadedzina degvielu :D. Tātad Tu iesaki man vispirms būtiski samazināt degvielas sprauslas un tad pabraukt lielā ātrumā. Nu jeb kaut kas līdzīgs pārlikt loti mazjaudīgu degvielas sūkni un tad pamēģināt ļoti ātri pabraukt :D. Tu ko, pilnīgi stulbs esi? 😀
        Tev vispār ir vismazākā jēga, ko nozīmē fuel cosumption? Redzi ir trases, kurās to īpatnību dēļ ir liels degvielas patēriņš. Bet degvielas daudzums ir ierobežots. Un tad nu lai nebūtu tā, ka kaut kur nedaudz pārspīlējot tev tā degviela izbeidzas priekšlaicīgi arī ir šis fuel consumtion, kas neļauj paņemt vairāk degvielas kā pieļaujam , lai tā neizbeigtos ( uzskati par vājāku degvielas sūkni) Un ja nav pietiekoši degvielas tad spied grīdā cik gribi , lielāku jaudu kā degvielas daudzums atļauj nedabūsi. 😀 Tātad potenciāli formulu parametri pie neierobežota degvielas daudzuma ļautu šo trasi izbraukt ātrāk, bet to neļauj degvielas padeves ierobežojums. 😀
        Līdz ar to Tavs apgalvojums, ka degvielas padeves daudzums neietekmē dzinēja darbības režīmu ir idiotisms vispārākajā pakāpē 😀

      • ….a es domāju, par kādu zvēru tu runā? 😀 …mēs runājam par vienām lietām, tikai katrs ,,savā valodā,, ….vienīgā problēma – neesi izpratis Fuel darbību…

        ,,Kas tad ir dzinēja jaudas avots , vai tad ne dzinējā sadegusī degviela?,,

        …nu tieši tā – a ko ta es tev saku??
        dzinēja trešais pamatrežīms , kuru lieto degvielas taupīšanai to arī pilda – samazina tautas valodā runājot ,,ātrumu,, , jeb tavā zinātniskajā – degvielas padevi dzinējam, kas ietekmē tā jaudu…par to jau es i runāju , ka dzinēja režīmi samazina vai palielina dzinēja jaudu – a kurš ta to nezina, ka tas notiek ar degvielas padošanu vai piegriešanu tajā??…

        skaidrā un gaišā atbilde uz tavu jautājumu ir – nē …
        pilnīgi otrādi –

        bļin cilvēk, mēs pašlaik runājam par pogu nozīmi uz stūres un ko tās pilda…..šo frāzi sakot es tev izskaidroju šīs pogas principu, KO TĀ nodrošina , nevis degvielas sadegšanas pašu procesu …

        ,,DZINĒJA DARBĪBAS REŽĪMAM ir ietekme uz degvielas kopējo patēriņu.. ,,
        (ar to, kas izcelts ar lielajiem burtiem es domāju pašu sviru (tās apzīmējumu), kas atbild par dzinēja darbību ,un piespiežot to tu panāc vēlamo ietekmi uz degvielas kopējo patēriņu , bet nevis dzinēja jaudas samazināšanas pašu procesu…pirms lasi , teikumu, padomā par ko iet runa ākst….. )

        ko tu te man p…s smadzenes? 😀 ..runājam par vienu un to pašu , tikai es aprobežojos ar dzinēja režīmu nosaukšanu , bet tu ar šī procesa darbību. kurš ta šo procesu nezina?? .. ja es saku, ka trešajā režīmā tiek samazināta jauda – un tas saucās DEGVIELAS TAUPĪŠANAS REŽĪMS , tad loģiski ka tas iekļauj sevī procesu , kuru tu
        aprakstīji… tāpēc jau tas saucās – degvielas taupīšanas režīms ,kā rezultātā samazinās jauda ,ākst…. p..š man te smadzenes 😀

      • Te tad arī slēpjas atbilde uz jautājumu, kāpēc tāds slēdzis ir 😀 Pieņemsim Tev pēkšņi sacīkstes laikā ,piemēram SC dēļ, ir radusies degvielas ekonomija. Tad pārslēdzot slēdzi var atļaut paņemt vairāk degvielas, tātad dabūt lielāku jaudu un ātrumu. 😀

      • ….nu tak par to jau arī iet runa bitīt matos.. – par to , ja vēlies paņemt vairāk degvielas arī atbild dzinēja viens no trijiem režīmiem (maksimālais) ….par to tak es i runāju…. vidējais režīms konstantam patēriņam … bet pēdējais trešais režīms par degvielas ekonomēšanu , kurai klāt pieliek vēl
        Fuel pogas regulējumus..
        .. jo lielāks ekonomēšanas režīms, jo mazāka degvielas padeve , jo zemāks ātrums trasē taupīšanās laikā…

      • Edgar es jau Tev teicu , ka tev ir nelāgs ieradums mētāties ar izteikumiem, nepadomājot par to , kas tieši no katra izteikuma izriet 😀
        Un tad nu vari pats izlasīt , ka Tu atļāvies atbildēt ar nē uz jautājumu, vai pie degvielas padeves, tās daudzumam ir ietekme uz dzinēja darbības režīmu. 😀 Un brīnies par to, ka es par to smejos :D.
        No Tava nē tieši izriet , tas, ka Tu vispār noliedz iekšdedzes dzinēja darbības principus. Jo redzi iekšdedzes dzinējiem ir tāda uzparikte kā akselerators, uz kuru spiežot tiek mainīts uz dzinēju padodamās degvielas daudzums. 😀 Un rezultātā motors sāk griezties ātrāk, jeb attīsta lielākiu jaudu 😀 A Jūs profesora kungs apgalvojiet – nē pasdodamās degvielas daudzumam nekādas ietekmes 😀 Tad ko man darīt? Nesmieties? 😀

      • Vermin ….atvainojos , es reti kad mētājos ar vārdiem un spriedumiem, bet šī ir tā reize , ka ar pilnu pārliecību atļaušos lietot vārdu – idiots ….savādāk es nespēju vērtēt cilvēku , kurš izvēlas spēlēties ar vārdiem kā pagadās jaucot citiem galvas….

        …tu maz filtrē, ko runā?? .. mūsu saruna gāja par stūres iekārtu un pogām uz tās…. ,,dzinēja režīms,, ir viena podziņa (apzīmējums) , bet fuel ir tā otrā podziņa…. pēc tava teiktā es sapratu tā, ka tu runā domājot par to pogu darbību , jeb , ka fuek podziņa atbild par kautkādu tur tevis nosaukto degvielas padevi vai nepadevi , no kuras darbības ir atkarīgs dzinēja režīms (nevis dzinēja darbība vai jauda – bet PODZIŅA REŽĪMS ,idiot) …..tāpēc nesapratu sākumā, ko tu tur klārē par degvielas padevēs ietekmēm uz jaudu.. es par pogu savstarpējo darbību – tu , nesaprotu kāda velna pēc par jaudas izcelšanās principiem…..kas ta tos nezina?? katrs puika pagalmā tavus jaudas rašanās principus zina…varēji vēl paķert no kautkurienes principu , ka riepās piepūš gaisu , nevis pieber akmeņus….. izfiltrē par ko iet runa, un tad sapratīsi , ka dzinēja jaudas režīms , ir ne tikai dzinēja jaudas režīms, bet arī vienas podziņas apzīmējums….jau galvu un pēc tam pats par to priecājas…

      • Diemžēl gan šoreiz šo vārdu vari attiecināt uz sevi 😀
        Iznāk ka atkal jācitē 😀
        ===
        Vermin
        02/06/2016 at 20:13
        …atbildiet uz vienkāršu jautājumu – vai Vutnānprāt pie degvielas padeves, tās daudzumam ir ietekme uz dzinēja darbības režīmu.
        Edgars Vutnāns
        02/06/2016 at 20:35
        skaidrā un gaišā atbilde uz tavu jautājumu ir – nē …
        ===
        Iemācies taču vienreiz izlasīt un saprast, gan to ko Tev jautā, gan to ko Tu atbildi
        Var jau mēģināt saprast , kas notika Tavā galviņā, kad rakstīji. Bet tā vai savādāk Starp visiem tām slēdzīšu un pogu iedarbēm ir starpība, atkarībā no tā uz ko tas rezultējas. Ir lietas, kuru iedarbe ir immediate, piemēram, kruīza kontroles ieslēgšana, jo nospiežot šo pogu, Tu faktiski uz laiku atsakies no akseleratora nododot vadību elektronikai. Vai arī, ja ir kāda boost tipa poga, kas arī darbojas immediate. Savukārt tādas lietas kā dzinēja režīma ieslēgšana uz max, vai fuel consumption neiedarbojas uzreiz , tās tikai izmaina režīnu , kas iedarbosies sasniedzot kaut kādu līmeni . Dzinēja režims uz max atļaus pāsniegt noteikyu apgriezienu līmeni, fuel consumtion, izmainīs degvielas daudzuma līmeni, ko atlaus paņemt. Bet tas viss reāļi iedarbosies tikai saniedzot kaut kādu robežlīmeni

      • Edgars Vutnāns
        02/06/2016 at 20:35
        skaidrā un gaišā atbilde uz tavu jautājumu ir – nē …

        ….mana atbilde ,,nē,, bija attiecināma uz pogu tēmu idiņ… kā gan es varēju paredzēt, ka tu pēkšņi pārslēgsi savas domas un dzinēja darbības principiem??? kāda velna pēc tu vispār sāki runāt par šiem principiem, ja tēma par to pilnīgi un absolūti negāja…

        …atbildiet uz vienkāršu jautājumu – vai Vutnānprāt pie degvielas padeves, tās daudzumam ir ietekme uz dzinēja darbības režīmu.

        ,,UZ DZINĒJA DARBĪBAS REŽĪMU,, – ar to es domāju dzinēja darbības regulējumu sviru , nevis paša dzinēja darbošanos, tāpēc ka gāja runa par šo divu pogu savstarpējo mijierardību, tāpēc nevarēju saprast, kāpēc tu tai sarunai piespraudi kautkādu tur padevi un jaudu.. tā kā mēs runājām par pogu darbību , tad to arī tā uztvēru , ka tu domā apmēram tā – poga Fuel padod vai noņem kautkādas tur padeves, kas atsaucas un pogas ,,dzinēja režīms,, darbību… ja tu runā , tad runā par vienu lietu , nepin iekšā citas……

        bet skaidrs man ir viens – kura podziņa ir tā galvenā, tad kad pilots izvēlas taupīt – tu nezini.. domā,ka uz sviras rakstīts vārdiņš Fuel , tad tā arī ir noteicošā, vai ne??? …viss sākas ar dzinēja 3 režīmu , fuel podziņa seko tikai pēc tam , un šī podziņa sevī ietver nevis galveno degvielas taupīšanas mehānismu, bet gan degvielas taupīšanas regulējumus, kuri ir vairāki , lai pilots varētu izvēlēties , cik konstanti un kādā laika posmā vēliet taupīties, atkarībā no savas stratēģijas… galvenā podziņa ir minimālais dzinēja režīms , tālāk jau iet Fuel ar regulējumiem, kas arī nav mazsvarīgi…. šo te principu tu joprojām neesi izpratis…

      • Redzi Tev laikam galvā ir tāds ķīselis, ka pat latviešu valodu esi pārstājis saprast. Un lasi vēlreiz citējumu – kāds bija jautājums un kāda atbilde kā rakstīts tā jālasa. Tas ka te tev pa galvu svira maisās nav mana bet gan tava problēma :D. Tieši Tu vienmēr centies visur iepīt citas lietas, jo esi spītības un prāta nesakārtotības totāls apvienojums 😀

    • Paga , paga Edgar… sāksim skaitīt…

      maksimālais, (viens)
      otrais režīms – kompaktais (divi) super nosaukumu izdomāji, ja kas xD
      un degvielas taupīšanas režīms (trīs)

      Pirmajā internetā atrastajā F1 stūres bildē es ātri vien saskatīju arī
      apdzīšanas/uzbrukuma režīmu un aizstāvēšanās režīmu. Tas jau kopā būs kā minimums 5 režīmi (nevis trīs, kā Tu apgalvoji agrāk). Un es pat vēl neesmu sācis skaitīt, jo dzinējas jaudas režīmu vien tur bija 10.

      Ko nu mēs tagad darīsim? Beidzot atzīsim, ka kaut ko tomēr esam salaiduši greizi, jeb turpināsim locīties? :))))

      • Ivar, pag pag, nejauc krāsas kopā… protams, ka ir vēl push poga, jeb uzbrukšana, aizstāvēšanās – bet to lieto tikai šajos gadījumos UN KOPĀ AR maksimālo režīmu (ja to atļauj komanda gadījumos, kad formulai ir vēl kādas rezerves dzinēja darbībā, jo push + maksimālais režīms diezgan pamatīgi var kaitēt dzinējam un tas reizēm var novest pie palomkas)..tā podziņa Ivar ir palīgpodziņa apdzīšnai , ja tā var teikt…piemēram pirms un pēc boksiem piloti izmanto tikai maksimālo režīmu, bez ,,puša,, ..tie ir divi atšķirīgi režīmi Ivar un tos nevar bāzt vienā maisā…. ja ,kā tu saki – mēs sāktu skaitīt režīmus – to ir diezgan daudz – piepluso vēl pitstopa
        ātruma ierobežošanas režīmu, piepluso vēl drošības mašīnas ,,slow,, režīmu u.t.t. es runāju Ivar tikai par pamatrežīmiem , un papildus pamatrežīmu balansa palīgmehānismiem (jeb apakšrežīmiem, kuru ir paprāvs skaitiņš) ….izstudēt stūres mehānismu (ko kas nozīmē) ir viens – bet saprast , kā tas viss darbojas , un kurai podziņa ir atkarīga vēl no kādas podziņas , un kā viss strādā kopā – tas ir pavisam kas cits….princips..katrā lietā ir jāizprot princips….

      • Ivar – ja kas, svarīgi ir arī papētīt ,, pareizo stūri,, 😀 ..es ceru ka neiekačāji kādu 2006 gada stūres iekārtu un tagad nepēti to 😀 ….nu domāju, ka tik traki ar Tevi vēl nav 😉 ….pietiekami sakarīgs cilvēks…

      • Par kādu kļūdas saprašanu Tu runā? 😀 Man nebija nekādas kļūdas, toties Tu gan melns uz balta izgvelzi tādas muļķības, kuras, ja es būtu Zaigandis, es Tev varētu atgādināt turpmākos 20 gadus 😛
        Tev droši vien nav skaidrs kāpēc tāds jautājums vispār tika uzdots. Arī tas ir ļoti viegli paskaidrojams, paskatoties uz diskusijas attīstību un gaitu, kā tas būtu bijis jāuztver jebkuram normālam cilvēkam, kas ir spējīgs uzturēt diskusiju. Tad redzi diskusija sākās ar Tavu apgalvojumu par dzinēja 3 režīmiem. kuru citi diskusijas darbinieki apšaubīja. Tad Tu kā savu domu pierādošu argumentu izvirzīji Sauber stūri. Iz skatot Tavu argumentu es pievērsu Taviu uzmanību, ka tur redzamajam slēdzim fuel consumption ir vismaz 12 stāvokļa un manā uztverē jau tikai šī slēdža katrs stāvoklis faktiski nozīmē citu režīmu. Tā vietā, lai mēģinātu mani apšaubīt, piemēram, mēģinot diskutēt , ka atšķirība starp degvielas padeves daudzumu pie slēdza stāvokļiem ir niecīga (pieņemama diskusijas taktika), lai to varētu uzskatīt par režīmu, Tu piepeši mēģināji aiziet no diskusijas , sākot pļukstēt par degvielas ekonomijas metodēm, kas nekādi nesaistās ar diskusiju un tās argumentiem. Un tad nu es piekopu pilnīgi normālu diskusijas taktiku , lai nostiprinātu savu argumentu, uzdodot Tev ļoti tiešu jautājumu, uz kuru īstenībā nav citas atbildes kā jā. Jo diskusijā piespiežot oponentu pateikt jā, pieaug cerība dabūt arī tālākos jā 😀 Bet Tu kā jefiņš pamanies pateikt nē uz jautājumu, kuram tādas atbildes nemaz nav 😀 Tad kurš šeit kļūdījās. Redzi vecīt arī diskusija ir māksla, un vēl jo vairāk, šai mākslai ir pat apmācību kursi 😀

      • ….turpmāk runājot par kādu konkrētu tēmu , lūgums nepārslēgties uz citu , īpaši ,kā šajā gadījumā, kad viens apzīmējums (dzinēja jaudas režīms) nes sevī divas krasi atšķirīgas nozīmes.. (procesu , un sviras apzīmējumu) ..kad runa iet par sviras apzīmējumu, nepin iekšā procesa izskaidrojumu, tad nebūs pašam jāsmejas par savu muļķību….a viss pārējais – tev svešs un nezināms.. tas nu tā – rezumē…. tikai atšķirībā no tevis – citi nerunā par lietām , kuras neizprot (izņemot protams konkrēti dažus kadrus,kas kopā veido vietējo bandu , kas nodarbojas ar provocēšanu) .. viss takā būtu skaidrs ar šo tēmu……

    • Tad mani vēl konfuzē šī frāze:

      “ar neapbruņotu aci redzamajos brīžos, kad ietur drošu distanci līdz priekšā braucošajam…”

      Kas tad tā tagad par “drošu distanci”!? Cik sapratu no tevis teiktā, tad visizdevīgākā vieta ir karāties otram tieši astē, jo tur varot sataupīt visādus resursus. Jeb tā tomēr nav?

      Neko nesaprotu…

      • Ivar – ieturēt ‘drošu distanci’ ir rekomendējama prakse arī diskusijās – citādi pret Tevi var tikt pielietots manevrs-paņēmiens ‘novilkt līdz savam [izkrāso_pats] līmenim un sakaut ar pieredzi’..

      • Tikai mieru 🙂 Man šī frāze ir zināma un es to paturu prātā visu laiku 🙂 Man vienkārši ir jautri. Vienlaikus arī pārbaudu savas zināšanas, jo pirms rakstu, izčekoju netu. Nissan GT-R situācijas atkārtošanos nedrīkst pieļaut. Tā ka… Relax and enjoy the show 🙂

      • Ivar, a kāpēc tā??? ,,pirms rakstu – izčekoju netu ,, …. vaitad tev sava viedokļa nav, ka tev pirms runāšanas vispirms kautkas jāizčeko un jāmeklē internetā ,,špiķeris,, , pēc kura veidot savu sakāmo ??? 🙁 🙁 🙁

      • Ivar – tā drošā distance ir tā distance, kuru ieturēt komanda pa radio palūdz pilotam brīžos, kad mašīna ir pārslogota un turpināt braukt tuvu nav ieteicams….esi tak simtiem reižu redzējis, kā piloti turās viens pie otra un tad speciāli atpaliek, lai pietaupītu savu formulu…. to dara vēl arī otrā gadījumā, kad pilots taupa degvielu, uzturot tādu ātrumu un distanci, kas nekaitē viņa mašīnai, jo taupot degvielu uzbrukt, vai braukt tuvu nav nekādas jēgas…
        par to ietaupīšanu braucot aiz kāda… lūk par to es jau minēju komentārā, kuram tu tikai pārlaidi pāri acis…
        tā ietaupīšana izpaužas biku savādāk…. tāpēc es tev prasīju,
        a) vai tu redzi atšķirību , kad pilots aiz līdera brauc savā maksimāli iespējamā ātrumā ,knapi turoties līdzi
        b) un ja pilots strauji noķer sev priekšā braucošo – UN AR REZERVI turās viņam astē….

        lūk šis pilots , KURŠ AR REZERVI turās otram astē, BET VARĒTU pabraukt vēl ātrāk – mazliet ietaupa tādā ziņā, ka pieņemot konkurenta ātrumu viņš patērē mazāk resursu, nekā ja būtu līderim priekšā turpinot braukt ar savu maksimālo ātrumu, ar kādu līderi noķēra….saproti starpību??? .. tas nozīmē, ka viņš ar savu rezervi tā var pabraukāties aiz otra un tikai vēlāk veikt kārtējo uzbrukumu…ko rikjardo arī darīja, kad uzkrāja lielu pārsvaru pēc sava pita, bet mehāniķi visu nočakarēja… ja tu brauc uz maksimālā kādam aizmugurē – tas čakarē tavu formulu daudz ātrāk, nekā tad, kad tu kādam aizmugurē brauc ar ātruma un resursu rezervi , jo pie rezerves resursi NAV MAKSIMĀLI ,,noslogoti,, … tas nav tas pats , kas knapi turēties līdzi līderim , tas ir – sekot līderim viņa ātrumā, zaudējot savējo , ar kādu tu līderim pirms tam tuvojies….saproti atšķirību???

      • pārrakstījos.. ,,ko rikjardo arī darīja, kad uzkrāja lielu pārsvaru pēc sava pita, bet mehāniķi visu nočakarēja,,

        es gribēju teikt – pēc Hamja pita..

      • Tu vari vienreiz īsi un konkrēti pateikt? vai braukt cieši aiz otras formulas taupa resursus vai netaupa? Jā vai nē? Tas tiešām ir tik grūts jautājums?

      • Galilejam arī droši vien nenācās viegli tejorētiski pamatot debess ķermeņu orbītas, vienlaicīgi taisot reveransu ģeocentriskam kosmoloģijas modelim.. ko Tu no vucāna sagaidi…

      • Sāls laikam ir tajā KĀ brauc. NASCAR un INDYCAR to izmanto jo brauc ovālos(nav līkumu un strauju līkumu, līdz ar to nav tik svarīgs downforce un tā kā nav pirmo nav arī strauju bremzēšanu) un braukšanas ātrums vairāk vai mazāk ir tuvu maksimumam, līdz ar to visi aerodinamikas “jaukumi” pārākā pakāpē. Tātad 1 škeļ gaisu, līdz ar to 2jam pretestība mazāka,arī resursi tērējas mazāk, bet pat formulai nav absolūti iedeāla aptekamība un priekšā tomēr veidojoties gaisa spilvens ar kuru 2ais spiežot uz 1ā antisparnu tā savā veidā atkal stumjot 1o uz priekšu. ( šo te es izlsīju kaut kādā aprakstā par INDYCAR, mēģināšu atrast kur ). Šadu braukšanu izmanto superlielajos ovālos Talladegā un Daytonā. Šī 2vu INDY formulu vai NASCAR vāģu kombinācija spēj kustēties ātrāk nekā braucot pa vienam. Nianse ir ka NASCAR reizēm 2ais reāli spiež pa priekšējā aizmugurējo bamperi, INDYCAR tas nav iespējams:)
        Formulā braukšnas grafiks, paši zināt kāds, uzrāviens un strauja bremzēšana, līkumi pa labi pa kreisi etc. Reāli draftings nestrādā tik efektīvi kā ovālos, protams ka var mēģināt, bet tas laikam noved tieši pie pretējā, lielāka resursu patēriņa 2jam.
        Palabojiet, ja kļūdos.

      • Tāli, ir fundamentāla pretruna starp augstu aero piespiedējspēku un ‘ideālu aptekamību’..

        Braucamrīks, kuram piemīt pirmā īpašība, VIENMĒR radīs gaisa turbulenci (‘netīro gaisu’) sev aizmugurē, tas ir vienkāŗši un elementāri kā āmen baznīcā.

      • Ivar – skaidri un gaiši runājot – jebkāda braukšana aiz konkurenta NAV VĒLAMA un čakarē formulu….
        … bet gadījumā, kuru pieminēju – tā neizbēgamā formulas čakarēšana tam, kurš nebrauc uz maksimumu IR MAĶENĪT MAZĀKA , nekā tam , kurš aiz kāda brauc TIK VIEN KĀ TUROT LĪDERIM LĪDZI…. tā resursu patērēšana māāāzliet pietaupās tad, kad tu vienkārši brauc aiz līdera un seko viņam viņa tempā , nekā tad, kad knapi turies līdzi līderim, izmantojot maksimālo ,ko var izspiest no formulas…..

      • p.s. tāpēc, ka tas bija Monaco – Rikjardo tik ilgi varēja atļauties sēdēt aiz Hamja un uzbrukt pilnā apmērā pēc Hamja došanās boksos…Monaco tā sēdēšana aiz kāda nav tik kritiska kā citās , ātrās trasēs…Monaco bija tā vieta, kad braucot aiz kāda var mazliet pietaupīties , ja tev ir lielāks temps un tu tiec bremzēts… protams to var darīt arī citās trasēs – taču mazāku laika sprīdi pie noteikuma, ka tev ir krietni lielāks temps nekā priekšā braucošajam…bet to dara reti , parasti jau apdzen…tikai Monaco ar to apdzīšanu ir kā ir…tur pat sekunde rezervē neko daudz nedod…

  8. Jūs visi esiet čempiona cienīgi komentētāji 😉 Diez kurš no Jums sezonas beigās paņems titulu?! Pagaidām kopvērtējuma līderis ir E.Vutnāns…Vermins cieši seko…Andis(Pūdelis) arī turpat netālu…Austins stabili 5.vietā…pārējie ik palaikam iebrauc 10-niekā 😉
    Turpinājums sekos 😉

      • Austin – tātad jāsecina jau pavisam, pavisam droši, ka Fetelam uz titulu cerēt nav ko 😀

    • Ivar – nevis maķenīt ir vēlama , bet gan pilots var iegūt ļaunumā arī kādu kripatu labuma… protams būtu vēl labāk apsteigt un būt priekšā, tāka jebkurā gadījumā braukšana aizmugurē nav nekas labs, pat ar to visu ,,pietaupīšanās,, kripatu….

  9. …laba gonka Fan 😀 …nebiju iedomājies šitādu 😀 …diemžēl savā konstantajā tempā es komentēt nevaru , jo konkurenti mani dzen uz priekšu vienmēr prasot kādus paskaidrojumus, kāpēc es domāju tā, un kāpēc šitā, kā arī vērtē manu personību..reizēm jau arī es kādu padzenu uz priekšu uzdodot kādu pretjautājumu, bet tad jau atkal sākas maksimālā režīma ,,push now,, , un vai nu psihošana, vai oponenta vērtēšana – un dziļās priedēs iekšā…. skat kā Plūģis pitos aizsēdējies ,pat ne degvielas smakas.. 😀 …. bet nu tas tā… klau , Fan , a kam pieder šās dienas sacīkšu lielākais komentāru ,,aplis,, ?? vaitad arī man? 😀 ….

  10. Ivar….saliec visu pa plauktiņiem….

    a) jebkāda braukšana aizmugurē NAV vēlama un rada ZAUDĒJUMUS

    b) Rikjardo gadījumā trases specifikas dēļ un tā dēļ , ka Rikjardo bija labāks temps nekā līderim un viņš varēja braukt vēl ātrāk , nozīmē to , ka NEVĒLAMĀ braukšana aiz Hamja Rikam NEBIJA TIK KRITISKA
    salīdzinājumā ar to , ja Rikjardo tikai turētos līdzi Hamim knapi turoties viņam līdzi ….tas nozīmē, ka tās ātruma rezerves dēļ Riks varēja mazliet ,,atpūtināt resursus,, vienkārši sekojot Hamim Hamja ātrumā…. tur ir tas mazais, bet būtiskais ieguvums..

    c) taču arī šāda braukšana aizmugurē NAV VĒLAMA ilgākā laika posmā…. un nav vēlama arī tā iemesla pēc , ka Rikjardo protams būtu vēlamāk tikt Hamim garām un braukt savā pilnajā ātrumā brīvā trasē…loģiski ka braukšana aiz kāda rada tikai zaudējumus, bet vismaz kautkāds mazs pluss tajā nevēlamajā braukšanā ir – ar noteikumu- ja tev ir rezerve resursos salīdzinājumā ar līderi…

      • rezerves resurss ir tas, ja tu līderim tuvojies piemēram ar sekundi aplī, bet ietrēgstot aiz līdera tev nākas samazināt savu tempu pa šo sekundi, ar kuru tu tuvojies līderim, pirms to noķēri…..jeb tavs temps tiek piebremzēts… un ja tavs temps tiek piebremzēts, tava mašīna neizmanto pilnus resursus uz maksimumu , jo brīvā trasē tu varētu pabraukt vēl ātrāk…. tur ir tas resursu ietaupījums, ka tu nebrauc uz pilno….
        maksimāli tu patērē resursus tikai tad ,kad knapi noķer līderi un knapi turi viņa tempu….

      • Diemžēl nekur nav rakstīts, ka arī priekšā braucošajam nav šis rezerves resurss, jo arī priekšā braucošais var braukt uz nepieciešamās pietiekamības robežas, lai netiktu apdzīts, nevis uz maksimumu. Tā , ka tas viss ir tikai spriedelēšana 😀

      • 😀 kaut desmit reižu var skaidrot, bet šis idiņš neko nesaprot….cik tev var teikt, ka Hamim normālos apstākļos vispār nebūtu bijusi vajadzība neko taupīt, jo ULTRAMĪKSTĀ riepa dod + – sekundes pārsvaru aplī pār cietāku sastāvu…. ja Hamim nebūtu bijis problēmu, viņš pilnīgi mierīgi uzaudzētu pārsvaru un tālāk jau varētu kontrolēt sacīksti jau esot lielā atrāvienā….. pilots visu sacīksti tāpat vien nebraukājas taupoties cilvēk, jo tad jāmaina gan stratēģija, gan viss pārējais, lai aizmugurē sēdošais nevarētu izmantot nedz tavas kļūdas, nedz kļūdas pitstopos, uz kurām varētu tev tikt garām… ja ir temps- piloti taisa atrāvienus cilvēk…. riepu tipa atšķirība un tas ,ka Riks tūlīt bija klāt ir tam pierādījums…. un uz stratēģiju un visu pārējo Hamis arī visu zaudētu , ja ne pitu kļūda Rikjardo….kāda tev tur taupīšanās Hamim un rezerve, ja viņš bez šīs kļūdas pitos būtu vismaz 7 sek aizmugurē Rikam??? …vēl pie tam štancējot ātrākos sacīkšu apļus Hamis taupījās vai ne?? kamēr Rikjardo sēdēja aiz viņa un gluži vienkārši nespēja izmantot savu rezervi un pabraukt vēl ātrāk…. nu pilnīgs sviests ar tevi veco zēn….

      • es domāju,ka Hamis varēja taupīt formulas resursus Moncas trasē,jo zin,ka te apdzīt nav iespējams tik vienkārši un Rikiis taupīja taupījamo( :D) … Vopšem,ko te vēl ņemties 2 nedēļas….rezultāti no šiem spriedelējumiem nemainīsies!

      • Kas būt bijis , ja nebūtu bijusi RIc aizkavēšanās boksos, var tikai minēt , vai Ric ietu prom vai Ham nāktu klāt. Tā tagad jau ir bezjēdzīga spriedelēšana 😀 Tu vari savā galvā bīdīt jebkādas fantāzijas un iebļaut tās teiksim savā akā. Tomēr komunicējot ar citiem lūdzu atšķir to , kas ir fakts un kas ir tavas ne pārāk skaidrās galvas fantāzijas un nejauc to visu kopā, pasniedzot to visu kā faktus

      • Fan , tādas pasēdēšanas pirtī pie aliņa ir laba lieta..bet tikai līdz brīdim, kad pārdozējot kādam sāk vērties šīberis ciet 😀 ….kāds tad noteikti atcerētos kautko jau sen sacīto – un kautiņi tā vai šā būtu neizbēgami….. 😀 ….

    • Vermin , man prieks, ka Tu vari tikai minēt, kas būtu ar Rikjardo pēc pita bez 7 sekunžu aizkavēšanās, kad Riks tiktu priekšā Hamim vēl pie tam spējot uzturēt labāku tempu…..mini nu cik uziet 😀

      • Tas ātrākais temps tikai tavās smadzenītēs ir ieklemmējies kā iecirsts klintī 😀 Tad redzi: Pirmkārt par Ric ātrāku tempu mēs varam runāt pietiekoši īsā periodā pēc pitstopa, dažus apļus kamēr panāca un vēl dažus apļus kuros bija intensīvi apdzīšanas mēģinājumi. Pēc tam tie beidzās – tātad nebija nekāds ātrāks temps Otrkārt, protams , ka negaidītā aizkavēšanās pitstopā, kā rezultātā viņš atgriezās trasē aiz Ham uz Ķirzakas smaidu iedarbojās līdzīgi kā saujiņa ozverin tabletīšu, kāpēc kādu brīdi, un kamēr pārstāja darboties tad arī bija tas temps :D. Tā ka who knows vai bez ozverin tas ātrākais temps būtu bijis. Pār tālāko vispār neko nevar pateikt – Skaidrs , ka Hamis nezinot vai Us izturēs to garo distanci noteikti centās taupīt riepas, un brauca ar rezervi. Cik liela bija tā rezerve , kā jau teicu varam tikai minēt. Tieši tāpat varam tikai minēt vai atrašanās aizmugurē uz Ham tāpat nedarbotos kā ozverin 😀 Esmu jau teicis – tikai muļkiem vienmēr viss irs skaidrs 😀

      • …nu kopumā visu noskaidrojām..gan par tavu sacīkšu redzējumu , gan par studēšanas prasmi…man prieks ka viss nostājās savās vietās 😀 ….un žēl par šī sporta sabiedrības ,,izglītotību,, ..

      • Edža, man jau sen šaubu nav par to, ka Vermins spēj apmaldīties trīs priedēs. Jauni pierādījumi tam jau sen nebija nepieciešami. 🙂 Pietiek kaut vai ar to, ka pasaules čempions (!!!) J. Rints viņaprāt esot piedalījies F1 vēl 24 gadus (!!!) pēc savas nāves – 1994.g. Sanmarīno GP. Āmen! 🙂

    • Fan , jā ,varam pieņemt ka viņš baaaigi taupījās – tikai tas atkal nozīmē to , ka viņam tādā gadījumā bija fantastiski jāapspēlē Rikjardo , bet nez kāpēc knapi pietika tikt priekšā pat pēc 7 sekunžu Rikjardo pita aizkaves….kāda tur taupīšanās, ja viņš nevienā brīdī nebija ātrāks par Rikjardo salīdzinot abu tempus brīvā trasē… un vēl pie tam Hamim ar mīkstāku sastāvu , kuram jādod lielāks pārsvars pār cietāku….visas ,,zīmes,, liecina pilnībā par pretējo….

  11. Varēju vienkārši uzrakstīt tādam, kurš vienkārši komentē. Uzbraucienus sev un citiem nepaciešu. Tu man uzbrauci, pa bazaru atbildi. No traķenes te ir divi frukti, kad netu viņiem palatās pieslēdz, tad nu te ķēzī. Un lasi pareizi, nevis TUR traķenē, bet vienam TE (portālā) NO TRAĶENES (kurš ir no traķenes). Ja vel nedaleca, tad strelkā apskaidrošu.