Aizvadītajā nedēļas nogalē Baku trasē kopā ar F1 čempionāta posmu notika arī sacensības GP2 čempionātā, kur piektdien tika pārcelta kvalifikācija vaļīgo trases apmaļu dēļ. Tomēr lielā drāma un galvenie notikumi bija tikai priekšā.

Pirmajā braucienā lielisks starts padevās Macušitam, kurš pirmo līkumu izbrauca kā līderis, kamēr cīņā par zemākām pozīcijām notika vairākas sadursmes, kuru vidū arī čempionātu līderu Nato un Gazlī sadursme, kas izsita arī Kanamazasu. Sacīkstēm atsākoties Marčello gandrīz tika garām Macušitam, kad pēc Armanda neveiksmes jau atkal trasē devās drošības mašīna. Liela daļa braucēju nolēma izmantot izdevību, lai dotos boksos. Vadībā nokļuva Marčello, bet sekoja vēl viena sadursme – šoreiz starp Piku un Monako posma varoni Markelovu. Macušita nespēja nodemonstrēt tādu pašu ātrumu kā konkurenti un drīz nonāca arī aiz Džiovinaci un Roulanda. Džiovinaci apdzina savu tautieti, bet līdz 2. vietai paspēja tikt Sergejs Sirotkins. No 22 braucējiem finiša līniju šķersoja vien desmit sportisti.

GP2 Baku 1. brauciens
V. Braucējs Komanda Atst.
1 Antonio Giovinazzi Prema Powerteam
2 Sergey Sirotkin ART Grand Prix 1.2
3 Raffaele Marciello RUSSIAN TIME 1.3
4 Oliver Rowland MP Motorsport 2.1
5 Mitch Evans Pertamina Campos Racing 2.6
6 Nobuharu Matsushita ART Grand Prix 3.1
7 Sean Gelael Pertamina Campos Racing 5.8
8 Daniel de Jong MP Motorsport 6.6
9 Luca Ghiotto Trident 7.0
10 Gustav Malja Rapax 7.5
11 Jimmy Eriksson Arden International 2 apļi
12 Jordan King Racing Engineering 2 apļi
NF Norman Nato Racing Engineering
NF Nabil Jeffri Arden International
NF Arthur Pic Rapax
NF Artem Markelov RUSSIAN TIME
NF Philo Paz Armand Trident
NF Marvin Kirchhofer Carlin
NF Alex Lynn DAMS
NF Nicholas Latifi DAMS
NF Sergio Canamasas Carlin
NF Pierre Gasly Prema Powerteam

Otrajā braucienā pirmajā rindā startējošajiem De Jongam un Gelaelam starti nepadevās un jau atkal vadībā nonāca “ART” vienības braucējs Macušita. Otrajā vietā esošajam Evansam drīz vien garām aizsteidzās Roulands un Sirotkins, bet japāņa pārsvars jau atkal tika dzēsts drošības mašīnas dēļ pēc 7 apļiem. Drošības mašīnai dodoties malā, “McLaren” komandas jauno braucēju programmas biedrs paātrinājās pietiekami ātri, tomēr tas neļāva noturēt Roulandu sev aizmugurē, kurš gan pieļāva kļūdu un zaudēja savu pozīciju. Jau atkal trases malā palikušas mašīnas dēļ braucēji nokļuva aiz drošības mašīnas.

Tomēr atkārtotais restarts bija ļoti neparasts. Macušita pēc paātrināšanās strauji samazināja ātrumu pirms starta finiša taisnes. Tā kā pirms tās apdzīt nav atļauts, negaidītā rīcība lika strauji bremzēt visiem pārējiem braucējiem, kuri jau bija ieņēmuši vietu cīņai par pozīcijām. Evanss un Malja saskrējās, nolaužot zviedra priekšējo antispārnu. Tas pakļuva zem mašīnas, kā rezultātā, mašīnu nebija iespējams nobremzēt un tā nekontrolēti lielā ātrumā ieskrēja Roulanda mašīnā, izsitot arī Gelaelu. Pēc drošības mašīnas došanās malā Macušita centās vēl vienu reizi izspēlēt līdzīgu triku, tomēr šoreiz sadūrās ar Marčello, liekot abiem izstāties. Vadību pārņēma Gazlī, tomēr Džiovinaci viņu panāca un guva uzvaru, neraugoties uz atrašanos pēdējā vietā pēc pirmā apļa.

GP2 Baku 2. brauciens
V. Braucējs Komanda Atst.
1  Antonio Giovinazzi  Prema Powerteam
2  Pierre Gasly  Prema Powerteam 1.7
3  Sergey Sirotkin  ART Grand Prix 4.1
4  Jordan King  Racing Engineering 5.6
5  Artem Markelov  RUSSIAN TIME 14.8
6  Sergio Canamasas  Carlin 16.1
7  Nabil Jeffri  Arden International 17.6
8  Arthur Pic  Rapax 18.2
9  Alex Lynn  DAMS 19.8
10  Marvin Kirchhofer  Carlin 22.7
11  Raffaele Marciello  RUSSIAN TIME 23.6
12  Luca Ghiotto  Trident 26.4
13  Nicholas Latifi  DAMS 28.8
14  Daniel de Jong  MP Motorsport 52.8
15  Oliver Rowland  MP Motorsport 1 aplis
NF  Nobuharu Matsushita  ART Grand Prix
NF  Mitch Evans Pertamina Campos Racing
NF  Sean Gelael Pertamina Campos Racing
NF  Gustav Malja  Rapax
NF  Philo Paz Armand  Trident
NF  Norman Nato  Racing Engineering
NF  Jimmy Eriksson  Arden International

Redzot Macušitas avāriju “Campos” braucēji Gelaels un Evanss boksos neslēpa savu sajūsmu ar aplausiem. Lai gan priecāšanās par citu neveiksmēm parasti nenotiek tik atklāti, katra avārija rada risku braucējiem gūt traumas. Bīstamie manevri, ko veica Macušita, šim riskam pakļāva visus trasē esošos braucējus, tādēļ Gelaela un Evansa rīcība ir pilnībā saprotama. Sacensību rīkotāji Macušitam piešķīruši diskvalifikāciju 2. un 3. jūlijā notiekošajā posmā Austrijā. Lai gan par kopvērtējuma līderi kļuvis Markelovs, vadošos braucējus šķir vien daži punkti.

1 KOMENTĀRS