Austrijas GP noslēdzies. Citam tā bijusi veiksmīgāka, citam ne tik, tomēr lielāko kausu pacelt izdevās Luisam Hamiltonam, kurš pārņēma sacensību vadību pēdējā apļa otrajā līkumā. Pēdējo 10 gadu laikā līdera maiņa pēdējā aplī notikusi tikai 1 reizi – 2011. gadā Kanādā, kad Džensons Batons žūstošajā trasē izmantoja Fetela pieļauto kļūdu un izcīnīja vienu no neaizmirstamākajām uzvarām karjerā. Tikmēr situācija, kad braucējs, kas atrodas vadībā, sākoties pēdējam aplim, sasniedz finišu, bet netiek uz goda pjedestāla meklējama 1959. gada ASV GP izcīņā, kad pēdējā aplī bez degvielas palikušais Džeks Brebems aizstūma savu mašīnu līdz finišam 4. vietā.

Austrijas GP ātrākie apļi
V. Braucējs Komanda Rezultāts Aplis
1 L. Hamiltons Mercedes 1’08”411 67
2 N. Rosbergs Mercedes 1’08”491 66
3 D. Rikjardo Red Bull 1’08”770 66
4 K. Raikonens Ferrari 1’08”876 66
5 M. Verstapens Red Bull 1’09”618 69
6 E. Gutjeress Haas 1’09”694 55
7 F. Masa Williams 1’09”899 59
8 R. Grožāns Haas 1’09”925 67
9 Dž. Batons McLaren 1’10”001 70
10 S. Peress Force India 1’10”120 66
11 K. Sainss Toro Rosso 1’10”138 68
12 V. Botass Williams 1’10”210 55
13 Dž. Palmers Renault 1’10”228 53
14 N. Hilkenbergs Force India 1’10”309 53
15 R. Harjanto Manor 1’10”342 66
16 F. Nasrs Sauber 1’10”415 46
17 K. Magnusens Renault 1’10”450 56
18 M. Ēriksons Sauber 1’10”704 58
19 P. Verleins Manor 1’10”859 67
20 F. Alonso McLaren 1’11”020 44
21 S. Fetels Ferrari 1’11”441 10
22 D. Kvjats Toro Rosso 1’18”302 2

Pats Hamiltons ne tikai izcīnīja pole position un uzvaru, bet īsi pirms finiša paguva arī uzstādīt sacīkšu ātrāko apli, ļaujot “Mercedes” braucējam izcīnīt desmito hat-trick karjerā. Šai rādītājā Hamiltons pagaidām piekāpjas tikai Džimam Klārkam, kas to paveicis 11 reizes un Mihaelam Šūmaheram, kura kontā 22 hat-trick. Šī bija 30. reize, kad Hamiltons izcīna ātrāko apli, ļaujot viņam noķert Naidželu Manselu. Vairāk ātrāko apļu guvuši tikai Šūmahers (77), Raikonens (42) un Prosts (41). Turklāt Hamiltons atnesa Apvinotajai Karalistei 250. uzvaru F1 vēsturē. Ar 46 uzvarām viņš ir bijis galvenais uzvaru pienesējs savai nācijai.

Tā kā pēdējos gadus Austrijā pārāks bija Niko Rosbergs, tad šī bija pirmā reize, kad Hamiltons triumfē Austrijā. Trīskārtējais pasaules čempions līdz ar to ir izcīnījis uzvaras 21 trasē, panākot Alenu Prostu. Tikai Šūmaheram izdevies uzvarēt 22 trasēs. No šobrīd kalendārā esošajām Hamiltonam vēl nav izdevies triumfēt Baku, Brāļu Rodrigesu trasē Meksikā, kā arī Interlagosā, Brazīlijā, kas kalendārā bijusi visu viņa karjeras laiku.

Austrijā esošā “Red Bull” trase vienmēr izcēlusies kā īsa un ātri veicama, tomēr tā kā šogad mašīnas ir nedaudz ātrākas kā pērn, Luisa Hamiltona kvalifikācijas otrās kārtas rezultāts 1 minūte un 6.228 sekundes ir īsākais laiks, kas bijis nepieciešams, lai veiktu apli F1 čempionātā kopš Naidžela Mansela 1990. gadā uzstādītā pole position laika Pola Rikāra trasē 1m04.402s.

Sods liedza Rosbergam startēt no 2. pozīcijas, pārtraucot viņa sēriju ar 14 secīgiem posmiem, kas uzsākti no pirmās starta rindas. Šai rādītājā viņš panācis Fetelu, bet pieciem braucējiem ir izdevušās vēl garākas sērijas. Rekordists Airtons Senna no 1988. gada Vācijas GP līdz 1989. gada noslēgumam Austrālijā 24 reizes pēc kārtas stājās uz pole position vai blakus kvalifikācijas uzvarētājam.

Lielisku sasniegumu demonstrēja Paskāls Verleins, kurš kvalifikācijā ierindojās divpadsmitajā vietā. Tas ir atkārtots labākais sasniegums “Manor” komandai, skaitot tās priekšgājējus “Marussia” un “Virgin”. Sacīkstēs viņam izdevās gūt karjeras pirmo punktu, ļaujot “Manor” vienībai apsteigt “Sauber” komandu konstruktoru kausā. Tā kā oficiāli “Marussia” un “Manor” ir atšķirīgas komandas, tad tā bija pirmā reize, kad “Manor” finišē punktos.

Pēc Sebastiana Fetela riepas uzsprāgšanas, Kimi Raikonenam izdevies viņu panākt divos dažādos statistikas rādītājos – abiem karjerā nu ir izdevies 84 reizes kāpt uz goda pjedestāla, bet šīs sezonas kopvērtējumā abiem gūti 96 punkti, neraugoties uz to, ka pērn Raikonens guva tikai nedaudz vairāk kā pusi no Fetela punktu skaita. Tikmēr Hamiltons kļuvis par pirmo braucēju, kas karjerā gūst 2000 punktu, kas gan nav objektīvs rādītājs punktu sistēmu un posmu skaita sezonā regulāro izmaiņu dēļ.

09-austria-lap-chart

Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!

32 KOMENTĀRI

  1. PILOTI:
    – Kimi kļuvis par 8. pilotu ar 240 GP
    – Kimi kļuvis par 6. pilotu ar nobrauktiem vismaz 62 000 km
    – Hamiltons kļuvis par 5. pilotu ar vadībā nobrauktiem vismaz 2600 apļiem
    – Hamiltons klasificējies TOP6 128 reizes, panācis Prostu, abi dala 4. vietu, 3. vietā ar 132 TOP6 klasifikācijām ir Reikenens
    – Kimi izcīnija savu 32. 3. vietu, viņš ir pārliecinošs līderis šai rādītājā, 2. vietā ar 28 3. vietām ir Alonso
    – Kimi izcīnījis 64. 2. vai 3. vietu, panācis Šūmaheru, abi dala 2. vietu, 1. vietā ar 65 2. vai 3. vietām ir Alonso
    – Batons kļuvis par 4. pilotu, kurš finišē ar uzvarētāju vienā aplī 160 reizes
    – Kimi 26. reizi startē no 4. vietas, panācis Masu un Prostu, visi dala 3. vietu, 2. vietā ar 27 4. starta vietām ir Šūmahers
    – Kimi no TOP5 startē 112. reizi, panācis Manselu, abi dala 7. vietu, 6. vietā ar 123 TOP5 startiem ir Bergers

    KONSTRUKTORI:
    – Williams kļuvusi par 3. komandu ar 670 GP
    – Sauber kļuvusi par 9. komandu ar 320 GP
    – TOP6 klasificējušies 208 Red Bull braucēji, apsteiguši Renault (207), pacēlušies uz 7. vietu, 6. vietā ar 212 TOP6 klasifikācijām ir Benetton
    – Verstapens atveda Red Bull 34. 2. vietu, Red Bull panākuši Renault, abas komandas dala 7. vietu, 6. vietā ar 35 2. vietām ir Mercedes
    – Ferrari kļuvusi par 1. komandu ar 230 3. vietām
    – Ēriksons atveda Sauber 15. 15. vietu, Sauber panākuši Force India un Ferrari, visas komandas dala 7. vietu, dalītā 5. vietā ar 16 15. vietām ir Marussia un Lotus
    – Perezs “atveda” Force India 9. 17. vietu, Force India panākuši Toro Rosso un HRT, visas komandas dala 6. vietu, dalītā 4. vietā ar 11 17. vietām ir Lotus un Minardi
    – Alonso “atveda” McLaren 6. 18. vietu, McLaren panākuši Minardi, abas komandas dala 8. vietu, 7. vietā ar 7 18. vietām ir Kurtis Kraft
    – Toro Rosso braucējs no 15. vietas startē 42. reizi, panākuši Ferrari, abas komandas dala 5. vietu, 4. vietā ar 46 15. starta vietām ir Brabham

    VALSTIS:
    – Brazīlija kļuvusi par 4. nāciju ar 760 GP
    – Saincs atveda Spānijas 25. 8. vietu, spāņi panākuši šveiciešus, abas nācijas dala 8. vietu, 7. vietā ar 42 8. vietām ir somi
    – Botass atveda Somijas 37 9. vietu, somi panākuši amerikāņus, abas nācijas dala 6. vietu, 5. vietā ar 69 9. vietām ir brazīļi
    – Alonso “atveda” Spānijas 6 18. vietu, spāņi panākuši japāņus, abas nācijas ala 9. vietu, 8. vietā ar 8 18. vietām ir somi
    – Lielbritānija kļuvusi par 1. nāciju ar 240 pole position
    – Batons atved britu 200 3. starta vietu, līderi

    VIENĀ KOMANDĀ:
    – Rosbergs (Mercedes) vadībā bijis 45 GP, pamācis Prostu (McLaren), abi dala 7. vietu, 6. vietā ar 46 GP vadībā ir Mansels (Williams)
    – Rosbergs (Mercedes) vadībā bijis 1292 apļus, apsteidzis Hamiltonu (McLaren) (1292), pacēlies uz 8. vietu, 7. vietā ar 1488 apļiem vadībā ir Hakinens (McLaren)
    – Rosbergs (Mercedes) TOP6 finišējis 74 reizes, panācis Prostu (McLaren), abi dala 7. vietu, 6. vietā ar 75 TOP6 finišiem ir Alonso (Ferrari)
    – Rosbergs (Mercedes) TOP10 finišējis 96 reizes, panācis Fetelu (Red Bull), abi dala 5. vietu, 4. vietā ar 97 TOP10 finišiem ir Vēbers (Red Bull)
    – Hamiltons (Mercedes) izcīnījis 25 uzvaras, panācis Klārku (Lotus), abi dala 6. vietu, 5. vietā ar 28 uzvarām ir Mansels (Williams)
    – Kimi (Ferrari) 3. vietā finišējis 16 reizes, panācis Vēberu (Red Bull) un Lafitu (Ligier), visi dala 4. vietu, 3. vietā ar 17 3. vietām ir Hakinens (McLaren)
    – Hulkenbergs (Force India) bez uzvarām ir 66 GP, panācis Fisikellu (Benetton), abi dala 9. vietu, 8. vietā ar 70 GP bez uzvarām ir N. Rosbergs (Williams)
    – Hamiltons (Mercedes) izcinījis 28 pole position, panācis Manselu (Williams), abi dala 5. vietu, 4. vietā ar 33 pole position ir Klārks (Lotus)
    – Hamiltons (Mercedes) no pirmās rindas startē 47. reizi, panācis D. Hilu (Williams), abi dala 8. vietu, dalītā 5. vietā ar 48 pirmajām starta rindām ir Rosbergs (Mercedes), Hamiltons (McLaren) un Klārks (Lotus)
    – Hamiltons (Mercedes) izcīnījis 8. hat-trick, panācis Fetelu (Red Bull), abi dala 3. vietu, 2. vietā ar 11 hat-trick ir Klārks (Lotus)
    – Batons (McLaren) kļuvis par 8. pilotu ar vismaz 900 punktiem
    – Batons (McLaren) kļuvis par 4. pilotu ar vismaz 900 punktiem bez čempiona titula
    – Rosbergs (Mercedes) punktos bijs 96 GP, panācis Fetelu (Red Bull), abi dala 3. vietu, 2. vietā ar 103 GP punktos ir Masa (Ferrari)

  2. Patīkama statistika: Hamiltons ir kļuvis par pirmo pilotu, kurš ir sasniedzis 2000 punktu robežu (2009 punkti). Mūsdienās, protams, punktus piešķir dāsnāk nekā senāk, bet tā kā arī posmu skaits sezonā senāk bija pat 3x mazāks (7 posmi 1950.g. sezonā), tad arī uzvaru skaits ir tikpat “objektīva” statistika kā izcīnīto punktu skaits. 🙂

    • Vienīgā objektīvā statistika ir titulu skaits…pārējais ir tikai tīrā matemātiķu bezdarbība… 🙂 Pēc 10 gadiem par uzvaru dos 50 punktus un būs 30 posmi…un Hamiltons būs vēsture par kuru praktiski vairs nerunās 🙂 Bet nu vismaz šodien Hamja fani var papriecāties 😀

      • Nu jau, nu jau, fan… Tituli piem. pateicoties Žana Toda pavēlēm “Rubens, let Michael pass for the Championship” un turklāt vēl ar klaji ātrāko formulu tomēr nestāv blakus piem. Senna-Prosta divcīņās uz dzīvību un nāvi iegūtajiem tituliem. 😉

      • Komandā ir divi braucēji un viens tituls…komanda pati izvēlās,kuru bīdīt uz titulu nevis Andis 🙂 tad jau Hamiltona punkti nestāv klāt Sennas-Prosta divcīņas uz dzīvību un nāvi iegūtajiem punktiem 🙂

      • Ja tev būtu kaut minimāla sajēga par F1, “fan”, tad tu zinātu, ka ne visas komandas izvēlas bīdīt tikai vienu pilotu. McLaren Sennas un Prosta laikā u.c.
        P.s. Vai tad neizlasīji “eksperta” Austina Powersa viedokli:
        http://www.f1.lv/?p=27581
        Austins: “jebkurā gadījumā, cieņa un respekts meŗšiem par to, ka acīmredzami naf (nu vismaz nebija līdz šim) ustanofkas no sērijas, ‘kas pirmais izbrauc Turn1 pirmajā/n-tajā/pēdējā aplī, tas arī ir tīma #1 šai sacīkstē’ – reāls racings starp pilotiem, kā rādās, ir (bija) atļauts.
        Nebūtu bijis atļauts – HAM nebāztos garām ROS pēdējā aplī austrīķeru GP AD 2016..”
        Kaunies nezināt tik elementāras lietas, “fan”! 😛

      • Nav man nekādas sajēgas no F1…sievietes arī piedalās sacīkstēs?! Tie Tavi uzbraucieni…laimīgs jūties,ka neko nezinu par F1? 😀 Redzu,kas notiek,kad komandas ljauj abiem ciiniities par titulu kā 2007g. Hamis vs Alonso un beigās neviens ne otrs… un redzu,kas notiek tad komandai ir 1 un 2 pilots 😉 paareejais man neinterese…iipashi Tavi sunja murgi un uzbraucieni!

      • Fan, tavi suņa murgi ir apbrīnojami. 😀
        Ļaujot cīnīties savā starpā vienas komandas pilotiem, titulu ne vienmēr izcīnīs kāds trešais. Sennas – Prosta divcīņas to spilgti pierāda. Bet tu jau pats atzini, ka tevi tas neinteresē, tikai kāpēc tu apkauno vārdu “fans” izmantojot šādu niku?! Man pat palika kauns lasot tik aplamus tavus komentārus, “fan”!

      • Fan, tikai tevi šeit interesē “zilā” tēma, jo šaubu nav, ka tu šeit sev meklē kādu zilo, bet varu tevi apbēdināt. Es neatbilstu tavai gaumei! 😛

      • Andi – man patiešām negribētos Tevi sarūgtināt, bet mūsdienu F1 tā lieta darās daudz smalkāk ,nekā kādreiz…tagad tas viss ir necaurspīdīgs un aiz balta priekškara… Tāpat kā Ferrari pēdējosm titulos, tāpat arī Red Bull , tāpat arī Mercedes – ir skaidri uzbliezuši sezonas scenāriju, kā un uz ko tie strādās…mūsdienu problēma ir f1 finanses un reitingi, tāpēc tas jādara necaurspīdīgi , un ar aizkulišu politikas palīdzību ir jāsarūpē vismaz kautkāda spriedze, ja komandai ir liels pārsvars un viņa to var atļauties…jāsarūpē tas – itkā cīniņš…. ne velti 2007 gadā Kimiks bija virsotnē un tūlīt pēc tam pārgāja uz Masu… ne velti izskatījās, ka Vēbers īpaši jau 2010 gadā tur baigi spurojās līdzi Fetelam – da nespurojās… tas pats ar Mercedesiem – agri vai vēlu būs vajadzīgs jauns varonis – PUBLICITĀTEI , un agri vai vēlu izdevīgāk būs izbīdīt Rosbergu , jo varoņu sejām ir jāmainās , jo tas dod komandas tēlam ,publicitātei , un reklāmai jaunu garšu….. , kas nozīmē – arī lielāku piķi informatīvajā, preses un reitingu lauciņā….tikai šie to visu dara tik noslēpumaini ,ka to nemaz tik vienkārši nevar ,,uzkost,, …

  3. cirkulē infa, ka Nikijpele izmuldējies visumā sliktas lietas par HAM, austrīķeru GP 5-dienā ierakstītajā, bet vakar parādītajā “Sport und Talk aus dem Hangar-7” šovā no Servus TV. Tātad nekāda iespaida no jaunākajām meŗšu dueta eskapādēm 😀

    Jūtrubā pagaidām nav, pašu Servus TV vebsaitā arī kā jaunākais ir redzams sižets no 11. maija ar Maksi V. un Daniēlu R.

    • Cirkulē arī šāda infa:
      Накануне Гран При Австрии Льюис Хэмилтон заявил, что у него «на удивление хорошие» отношения с Нико Росбергом. Однако неисполнительный директор команды Mercedes Ники Лауда в интервью Servus TV утверждает, что это не так, и в действительности Хэмилтон очень нервничает из-за проигрышей.
      Ники Лауда: «Льюис говорил, что у них с Нико хорошие отношения, но на самом деле это неправда. И чем дольше Росберг остаётся впереди, тем более разъярённым становится Льюис. Я видел, как он разгромил свою комнату в гостинице в Баку после того, как врезался в стену в квалификации. Конечно, потом он сам всё оплатил».
      Šaubu nav, ka Hamiltons vēl šosezon pacentīsies “izēst” Rosbergu no Mercedes komandas, tāpat ko centās izdarīt ar Alonso Makos. Būs jautri! 🙂

      • rukijs ‘centās izēst’ tābrīža ‘valdošo’ 2x čempionu? Kā tad..

        Ka 2x čempions izskatījās itin nevarīgs salīdzinājumā ar to pat rukiju, tas gan tiesa 😛

        Un ka pēc atklāsmēm par t.sk. 2x čempiona aktivitātēm R&D jomā, lielā mērā nākušām no tā pat 2x čempiona, tam 2x čempionam vietas komandā vairs nebija un nevarēja būt, kādi papildus pierādījumi tam vajadzīgi.. 😛 Saki, tas viss bija vien HAM intrigu rezultāts?

      • Tam “rukijam” jau ir vairāk titulu nekā spāņam.
        P.s. Kā tagad pats redzi 2x čempionam ir vieta McLaren komandā, kaut tas pats Rons Deniss ir pie šprices. 😛

      • P.P.S. Austin, ja tu būtu sekojis līdzi F1 arī 2007.g., tad būtu ievērojis vairākas it kā nevainīgas Hamiltona darbības komandas iekšienē un trasē, lai radītu intrigas un “izēstu” spāni.
        2007.g. Ungārijas GP vainīgs bija Hamiltons nevis Alonso…
        http://www.autosport.com/news/report.php/id/61368
        McLaren team boss Ron Dennis absolved Fernando Alonso of any blame in today’s qualifying incident – and revealed it was actually Lewis Hamilton who triggered the pitstop hold-up. Explaining further the situation with Hamilton, Dennis said: “They were out of sequence because Lewis should have slowed and let Fernando past. And he didn’t. He charged off. That’s how we got out of sequence. 😛

      • mīļumiņ, ka Spāņu Primadonnas fankluba kalendārā maģāru GP AD 2007 ir svinamdiena, ar to tu amēriku neatklāsi itin nevienam 😛

        nu varbūt vienīgi vucānam..

        saki, viena tāda epizodīte sabojāja tavam dieveklim visu sezonu..? vāji gan tad viņam nerviņi.. 😛 😛

      • Ļīmumiņ ierauj dzimumdiena kāu drapīti un nomierinies 😛 Kā nekā skaitļītis nedzaudz apaļš 😀

    • Fan – Tu salīdzini divas nesalīdzināmas lietas – nekad F1 vēsturē divi vienas komandas piloti , kas ir cīnījušies par tituliem vēl nekad nav tos zaudējuši kādam trešajam pie noteikuma, ja viņu komanda ir ar pamatīgu dominanti un pārsvaru sezonā….. 2007 gada Maķi nebūt nebija galvastiesu pārāki pār konkurentiem…pat izcīnītajos punktos Maķiem nebija galvastiesu lielāka pārsvara pār Ferrari….. tāpēc nejauc visu vienā putrā – kad satiekas divas vai vairākas diezgan vienlīdzīgas komandas un kāds melnais zirdziņš izvelk no rikām kādam titulu, vai kad sezonā burtiski dominē kāda no komandām un tās pārsvars ir nospiedošs, lai varētu neuztraukties par kādu trešo lieko…atšķirība ir pamatīga Fan…. cerēt ,ka šosezon varētu uzrasties kāds melnais zirdziņš – comoooon….da beidziet…

      tiesa – pirmo reizi vēsturē šāds precedents varēja notikt, kad 2010 gadā Red Bull bija diezgan drošs pārsvars sezonas gaitā pār konkurentiem , taču Fetela un Wēbera kļūdas gandrīz maksāja šiem titulu..vot tas gan būtu bijis liels kauns, ja būtu papūtuši….

  4. Bet svarīgākā ziņa no Mercedes nometnes vēl tikai sekos:
    В Mercedes готовят жёсткие дисциплинарные меры.
    Льюис Хэмилтон и Нико Росберг могут быть оштрафованы или даже отстранены от выступления в гонках, если они допустят ещё одно обоюдное столкновение – такие меры, по информации британской прессы, готовятся руководителями Mercedes, чтобы избежать введения командной тактики.
    Hamiltons ļoti objektīvi visu skatītāju vārdā izteicās par komandas taktiku:
    http://www.f1news.ru/news/f1-113585.html
    Льюис Хэмилтон: «Нам не нужна командная тактика. Я хочу гоняться. Я вырос с желанием бороться с лучшими, а став лучшим – обгонять соперников.
    Я видел командную тактику в Ferrari, когда Шумахер и Баррикелло были напарниками, и, как болельщик, был разочарован увиденным. Мне не хотелось бы видеть у нас подобной командной тактики».

    • Un HAM visu pareizi pateica: tas ko varēja redzēt SCH un BAR Ferrari laikā bija pilnīga miskaste, nevis sacīkstes, kad Sančo Pansam bia jālaiž garām Dons Kihots, lai tas ar garantiju sagrābtu titulu, tas izskatījās nožēlojami. Pat VET: WEB 2:1 sarkanBuļļos izskatījās drusku pieklājīgāk.

      • Rubensam Ferrari draudēja pa nopietnam, ja viņš nelaistu garām Šūmi…
        Rubens Barrichello has alleged that Ferrari made a threat that might have ended his motor racing career during the infamous 2002 Austrian grand prix.
        https://www.auto123.com/en/racing-news/f1-rubens-barrichello-reveals-ferrari-threat-of-2002?artid=143386
        “It was eight laps of war,” he is quoted by Brazil’s Globo. “It’s very rare that I lose my temper, but I was screaming on the radio. I kept going right to the end, saying I would not let him pass.”
        “That’s when they said something about something much broader. It was not about the contract. I cannot tell you what they said, but it was a form of threat that made me think about re-thinking my life, because the great joy for me was driving,” said the 39-year-old.

      • Andīte,ja Tu kaut ko saprastu no politikas,bet to tikai saprot Vuciks! Ferrarii veel shodien ir 1 un 2 nr.tikai tas netiek afišēts! Rubis un Massis bija nolemti buutu muuzhiigi otrie…Massam veel bija iespeeja kljuut par chempionu,bet Rubim gan ne!

    • Andi – labs citējums… Hamis nav mierā ar komandas politiku..pat komandai ir gatavs spuroties pretī….kāda bij tā dzīves patiesība – ,,neklausīsi šefu, dabūsi samazinājumu, nevis paaugstinājumu,, …..Rosberga izēšanas vietā var norauties pats tā , ka maz neliksies…būs vien jāklausa politikai , Hami , būs vien jāklausa….

  5. Nupat tikai ienāca prātā. Pēdējā pitstopā HAM uzlika soft bet ROS supersoft. Varbūt tas nemaz nebija tik nevainīgi. Mercedes gribēja nodrošināties lai ROS spētu aizmukt no HAM. Pēc idejas ar supersoftiem tā kā vajadzētu braukt vismaz pāris desmitdaļas ātrāk katrā aplī. Reāli dzīvē gan izskatījās , ka ir otrādi. Es nebrīnītos, ka šogad Mercedes verhuška grib pa visām varītēm noturēt ROS līdera un attiecīgi čempiona godā, citugad tāda iespēja var nebūt. Citādi pēc kā tas izskatās – vācu mašīna….bet uzvar vislaik brits. Vienīgais HAM nav tas džeks, kas tik viegli tam ļausies :))

    • pēc Sky komentētāju teiktā kautkad pašā races iesākumā, ROS uz sacīksti bija tikai viens S kalošu komplekts. Un pēc viņu teiktā, kā reiz neizdevīgākā pozīcijā tas noliekot ROS, jo ātruma starpība nekompensējot (nu vismaz ne austrīķeru trasē un klimatā) krietni īsāko ‘derīguma laiku’ supersoftiem salīdzinājumā ar softiem

      • papildus vēl ROS uztina sev virsū ķeskas no VET izjukušās kalošas.

        tai “HD” streaminga servisā, ko mans jaunēklis uzgāja, bija pagrūti atšķirt/saskatīt bildē, bet ja ticēt uz vārda Sky duetam Kroftijs&Brandls, to uztīto ķesku plivināšanās ap vārīgajām ‘aero’ detaļām pēdējās palēnām lauza nost – kas nekādi nevarēja palīdzēt ROS apļa laikiem

  6. 54 To Lewis Hamilton OK Lewis close that gap as much as you can. It’s Hammer time.
    57 To Lewis Hamilton Nico car ahead, he is on the super-soft tyre. 16 laps remaining – need to attack and pass on-track.
    57 From Lewis Hamilton Why is he on a softer tyre than me?.
    58 To Lewis Hamilton So Lewis we think that this is the right tyre to get to the end.

    • riepu izvēle vīkendam ir ‘public knowledge’, tāpat kā konkrētu riepu izlietojums vīkenda gaitā. T

      ā ka ‘miera dūjai’ HAM ‘ņegože’ ir brīnīties, kā tas nākas, ka ROS ir savādākas kalošas apautas, kā pašam.

  7. Luiss bija sašutis, ka Rosim atšķirīga stratēģija pēdējiem apļiem, taču papēti riepu sastāvus rūpīgāk .. – mazlietotas riepas – tas nozīmē straujāku darba tempa iegūšanu un uzturēšanu, kas ir ideāls risinājums gadījumā, ja jānobrauc nedaudz apļu..šajā gadījumā cietāks, bet lietots sastāvs ir labāks risinājums par jaunu un mīkstāku sastāvu….