Aizvadītajā nedēļas nogalē Niko Rosbergam izdevās kļūt par 16. braucēju F1 vēsturē, kuram izdevies tikt pie 20 uzvarām, turklāt septīto reizi karjerā viņam to izdevās paveikt atrodoties sacīkšu vadībā no pirmā līdz pēdējam aplim. Tik bieži tas ir izdevies vēl tikai deviņiem braucējiem, no kuriem visi, izņemot Naidželu Manselu, kļuva par vairākkārtējiem čempioniem, turklāt šī bija 50. Grand Prix izcīņa, kad Kekes Rosberga dēls atradies sacīkšu vadībā.
V. | Braucējs | Komanda | Rezultāts | Aplis |
1 | L. Hamiltons | Mercedes | 1’51”583 | 40 |
2 | N. Rosbergs | Mercedes | 1’51”746 | 11 |
3 | D. Kvjats | Toro Rosso | 1’52”081 | 37 |
4 | D. Rikjardo | Red Bull | 1’52”461 | 11 |
5 | S. Fetels | Ferrari | 1’52”728 | 35 |
6 | Dž. Palmers | Renault | 1’53”251 | 41 |
7 | M. Verstapens | Red Bull | 1’53”281 | 32 |
8 | S. Peress | Force India | 1’53”414 | 34 |
9 | K. Raikonens | Ferrari | 1’53”498 | 27 |
10 | N. Hilkenbergs | Force India | 1’53”530 | 41 |
11 | R. Grožāns | Haas | 1’53”803 | 25 |
12 | V. Botass | Williams | 1’54”120 | 31 |
13 | E. Gutjeress | Haas | 1’54”335 | 26 |
14 | F. Masa | Williams | 1’54”342 | 25 |
15 | F. Alonso | McLaren | 1’54”484 | 43 |
16 | E. Okons | Manor | 1’55”734 | 26 |
17 | F. Nasrs | Sauber | 1’56”152 | 31 |
18 | K. Magnusens | Renault | 1’56”588 | 4 |
19 | K. Sainss | Toro Rosso | 2’05”072 | 1 |
20 | M. Ēriksons | Sauber | 2’15”255 | 2 |
21 | Dž. Batons | McLaren | 2’21”859 | 1 |
Ne tik spoži gāja Rosberga komandas biedram un galvenajam pretiniekam cīņā par čempiona titulu Luisam Hamiltonam, kurš jaudas agregāta komponenšu maiņas dēļ sacīkstes uzsāka no pēdējās rindas. Tas gan netraucēja Hamiltonam aizcīnīties līdz 3. vietai un iegūt skatītāju simpātijas dienas braucēja balsojumā. Hamiltons kļuva par pirmo braucēju, kam izdevies 3 reizes kāpt uz goda pjedestāla, startējot 20. pozīcijā vai zemāk. Pērnā gada čempiona kontā nu ir 97 goda pjedestāli, kas ļāvis panākt Fernando Alonso. Vairāk reizes top 3 tikuši vien Šūmahers (155) un Prosts (106). Hamiltonam arī izdevās kļūt par ātrākajiem apļiem bagātāko britu braucēju, pārspējot Naidželu Manselu. Turklāt šī bija 180. posms “Mercedes” braucēja karjerā, no kuriem visus viņš pavadījis, startējot ar tieši “Mercedes” dzinēju. Tik lielu uzticību vienam dzinēju ražotājam demonstrējis vien Mihaels Šūmahers, kurš 180 posmus aizvadīja ar “Ferrari” motoru.
Tikmēr ļoti neveiksmīgs mājas posms izvērtās Beļģijā dzimušajam Maksam Verstapenam, kurš pirmo reizi “Red Bull” sastāvā finišēja bez punktiem. Sestdienā gan Verstapenam izdevās pārspēt 55 gadus seno Rikardo Rodrigesa rekordu – meksikānim bija izdevies kvalificēties pirmajā starta rindā 19 gadu 6 mēnešu 26 dienu vecumā, kamēr Makss to paveica būdams 18 gadu 10 mēnešu 28 dienu vecs.
Niko Hilkenbergam izdevās sagādāt “Force India” komandai vērtīgus 12 punktus, finišējot 4. vietā. Vācietim joprojām nav izdevies kāpt uz goda pjedestāla, turklāt katrā reizē, kad viņš izcīnījis 4. vietu, kāds no braucējiem tiek pakļauts briesmām – šoreiz smagu avāriju piedzīvoja Kevins Magnusens, 2012. gadā Beļģijā Grožāna mašīna pāršāvās pāri Alonso spēkratam, gandrīz trāpot pašam sportistam, bet 2013. gadā Korejā sacīkšu vidū uz trases izbrauca medicīnas auto. Kopumā iegūti 22 punkti ļāva “Force India” kopvērtējumā apsteigt “Williams” un pietuvoties izdevībai pirmo reizi komandas vēsturē pabeigt sezonu 4. vietā.
Aizstājot Rio Harjanto, debiju šajā posmā piedzīvoja francūzis Estebans Okons, kļūstot par devīto visu laiku jaunāko braucēju F1 vēsturē, turklāt pirmo reizi uz starta stājās divi braucēji, kas nav sasnieguši 20 gadu vecumu. Spa trasē pirms Okona debiju piedzīvojuši tādi braucēji kā Mihaels Šūmahers, Tjeri Būtsens, Renē Arnū un nesen aizsaulē aizgājušais Kriss Eimons.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!
PILOTI:
– Rosbergs kļuvis par 13. braucēju, kurš vadībā bijis 50 GP
– Masa kļuvis par 5. braucēju, kurš TOP15 klasificējies vismaz 200 reizes
– Hamiltons izcīnīja 21. 3. vietu, panācis M. Šūmaheru un Bergeru, visi dala 6. vietu, 5. vietā ar 22 3. vietām ir Fetels
– Alonso izcīnīja 13. 7. vietu, panācis M. Šūmaheru, Heitfelds un Bonīru, visi dala 8. vietu, 7. vietā ar 14 7. vietām ir Barikello
– Masa izcīnīja 14. 10. vietu, panācis Batonu un Heitfeldu, visi dala 2. vietu, 1. vietā ar 20 10. vietām ir Barikello
– Rosbergs klasificējies 170. reizi, panācis Trulli, abi dala 7. vietu, 6. vietā ar 192 klasifikācijām ir Reikenens
– Reikenens 26. reizi startē no 3. vietas, panācis Fetelu, abi dala 7. vietu, 6. vietā ar 27 3. starta vietām ir Bergers
– Batons no 9. vietas startē 15. reizi, panācis Fisikellu, R. Šūmaheru, un Alboreto, visi dala 7. vietu, dalītā 3. vietā ar 16 9. starta vietām ir Barikello, Heitfelds, Kulthārds un Patrēze
– Reikenens no TOP10 startē 198. reizi, panācis Barikello, abi dala 3. vietu, 2. vietā ar 202 TOP10 startiem ir Alonso
– Perezs guvis 324 punktus bez uzvarām, apsteidzis Grožānu (315), pacēlies uz 3. vietu, 2. vietā ar 335 punktiem bez uzvarām ir Hulkenbergs
– Botass guvis 388 punktus bez čempiona titulu, apsteidzis Bergeru (385), pacēlies uz 7. vietu, 6. vietā ar 511 punktiem bez čempiona titula ir Rikardo
– Hulkenbergs guvis 335 punktus bez čempiona titula, apsteidzis R. Šūmaheru (329), pacēlies uz 9. vietu, 8. vietā ar 385 punktiem bez čempiona titula ir Bergers
KONSTRUKTORI:
– Mercedes izcīnījuši 12. uzvaru šo sezonu, panākuši Red Bull (2011), Williams (1996) un McLare (1984), visas komandas ala 7. vietu, 6. vietā ar 13 uzvarām sezonā ir Red Bull (2013)
– Mercedes izcīnīja 8. uzvaru pēc kārtas, panākuši Mercedes (2014/2015), Ferrari (2003/2004) un McLaren (1984/1985), visas komandas dala 5. vietu, 4. vietā ar 9 uzvarām pēc kārtas ir Red Bull (2013)
– Toro Rosso uzvaras nav izcīnījuši 149 GP pēc kārtas, panākuši Lola, abas komandas dala 6. vietu, 5. vietā ar 163 GP bez uzvarām pēc kārtas ir Force India
– Red Bull no 5. vietas startē 28. reizi, panākuši Jordan, abas komandas dala 8. vietu, 7. vietā ar 32 5. starta vietām ir Renault
– Williams kļuvusi par 4. konstruktoru ar vismaz 60 8. starta vietām
– Sauber no 16. vietas startē 47. reizi, panākuši Williams, abi konstruktori dala 3. vietu, 2. vietā ar 50 16. starta vietām ir Tyrrell
VALSTIS:
– Francija kļuvusi par 4. nāciju ar vismaz 70 braucējiem iekš F1
– Vācija kļuvusi par 2. nācu ar vismaz 10 000 km vadībā
– Somija kļuvu.si par 6. nāciju ar vismaz 40 9. vietām
– Lielbritānija kļuvusi par 2. nāciju ar vismaz 40 15. vietām
– Hamiltons atved britu 220 ātrāko apli, pārliecinoši līderi
– Lielbritānija kļuvusi par 2. nāciju ar vismaz 100 startiem no 21. vietas
– Austrālija guvusi 2032,5 punktus, apsteiguši itāļus (2019,8), pacēlušies uz 6. vietu, 5. vietā ar 2413,5 punktiem ir somi
KOMANDĀS:
– N. Rosbergs (Mercedes) nobraucis 7047 apļus, apsteidzis Batonu (McLaren), pacēlies uz 4. vietu, 3. vietā ar 7755 apļiem ir Kulthārds (McLaren)
– N. Rosbergs (Mercedes) nobraucis 35 640 km, apsteidzis Batonu (McLaren), pacēlies uz 4. vietu, 3. vietā ar 37 061 km ir Kulthārds (McLaren)
– N. Rosbergs (Mercedes) vadībā nobraucis 6528 km, apsteidzis Hamiltonu (McLaren), pacēlies uz 9. vietu, 8. vietā ar 6950 km vadībā ir Prosts (McLaren)
– N. Rosbergs (Mercedes) kļuvis par 4. braucēju ar vismaz 100 TOP10 klasifikācijām
– N. Rosbergs (Mercedes) izcīnījis 20 uzvaras, panācis Hakinenu (McLaren), abi dala 10. vietu, alītā 8. vietā ar 21 uzvaru ir Hamiltons (McLaren) un D. Hils (Williams)
– Kvjats (Toro Rosso) 14. vietā finišē 5. reizi, panācis Botasu (Williams) un Fisikellu (Force India), visi dala 6. vietu, 5. vietā ar 6 14. vietām ir Ēriksons (Sauber)
– Hulkenbergs (Force India) aizvadīja 70. GP bez uzvarām, panācis N. Rosbergu (Williams), abi dala 8. vietu, 7. vietā ar 71 GP bez uzvarām ir Kulthārds (Red Bull)
– Hulkenbergs (Force India) aizvadīja savu 70. GP bez uzvarām pēc kārtas, panācis N. Rosbergu (Williams), abi dala 9. voetu, 8. vietā ar 71 GP bez uzvarām pēc kārtas ir Kulthārds (Red Bull)
– Hamiltons (Mercedes) uzstādīja 19. ātrāko apli, panācis Vēberu (Red Bull), Reikenenu (McLaren) un D. Hilu (Williams), visi dala 9. vietu, 8. vietā ar 20 ātrākajiem apļiem ir Reikenens (Ferrari)
– N. Rosbergs (Mercedes) izcīnīja 28. pole position, panācis Manselu (Williams), abi dala 6. vietu, 5. vietā ar 29 pole position ir Hamiltons (Mercedes)
– N. Rosbergs (Mercedes) kļuvis par 3. braucēju ar vismaz 100 sacīkstēm punktos
Es mazliet papildināšu, ja drīkst… “Hamiltonam (31 ĀA) arī izdevās kļūt par ātrākajiem apļiem bagātāko britu braucēju, pārspējot Naidželu Manselu (30 ĀA).” 🙂
Nākamais Luisa mērķis ir 3.vietā ALL TIME ĀA listē esošais Prosts (41 ĀA). 😉
P.s. Šaubu nav, ka es turpināšu turēt roku uz statistikas pulsa, …Vermin! 😛
Kā pats saproti ātrāko apļu jēga benzovozu laikos ir pavisam cita, tā ka kārtējā bezjēdzīgā nesalīdzināmā statistika.
Vinjsh varbuut 7 kaarteejais pasaules chempions ĀA uzstādītājs bet tituli paliks turp pat pie 3-4…
Nu ja, nu ja tikpat bezjēdzīga un nesalīdzināma statistika kā piem. uzvaru skaits pilotiem, jo taču 50tajos posmu skaits sezonā bija 3x mazāks nekā mūsdienās. 😉
Man ir ļoti ļoti liels prieks, ka tu to sāc saprast, Vermin! 😛
Uzvara ir un paliek uzvara, tur nu grozi kā gribi 😀
Nu ja, nu ja grozies kā gribi, bet arī ātrākais aplis arī 50tajos bija ātrākais aplis. 😛
Kad tu spēsi saprast, ka F1 ir komandu sports, nevis individuālo pilotu sporta veids, tad tev arī pieleks, ka arī uzvaru statistika ir absolūti neobjektīva, jo īpaši tam, kurš ieguva pateicoties komandas pavēlēm:
Rubens (Eddie, Felipe), Let Michael pass for the Championship! (1998.g., 2001.g. un 2002.g. Austrijas GP, 1999.g. Francijas GP, 2005.g. Monako GP, 2005.g. ASV GP, 2006.g. Japānas GP utt.) 😛
Ir jau tas ātrākais aplis arī tagad, bet nu ar to starpību, ka pirmsbenzovozu laikos tam bija korelācija ar pilotu perfomanci, tad tagad tā ir funkcija no atlikušā benzīna daudzuma pēdējā pitstopā 😀 Pietiek uztaisīt vēlu pitstopu un statistika uzgavilē 😀 Nu bet tas tev par grūtu saprast , kur ir starpība 😀
Es tā arī nesaprotu, kur tu dzirdēji komandas pavēli , piemēram 2006 gadā Japānas GP. Vai tad tiešām kādā brīdī Fisicella bija priekšā Fernandelim un saņēma pavēli viņu palaist? Tu man liekas kaut ko jauc 😀 Un tu taču nesāksi man pārmest pārlieku simpatizēšanu Fernandelim, ka es to negribēju pamanīt 😀
Es ne mirkli nešaubījos, ka tu, Vermin, atkal ieslēgsi sev tik ierasto āksta funkciju un izliksies, ka nezini ko izdarīja Felipe Massa startējot no pole position… 😛
P.s. Starp citu, Vermin, ja pilots brauc ar 2 sek. aplī ātrāku formulu kā tas bija šī gs. sākumā Ferrari pilotiem, tad ātrākajam aplim korelācija ar pilota perfomanci ir maznozīmīga, jo abiem atliek tikai aizpasažierēt šo 2 sek. aplī ātrāko nekā konkurentiem formulu līdz uzvarai, pa ceļam žāvājoties vēl arī uzstādot ātrāko apli. 😛 Un tā kā Šūmahers gļēvi lika veto uz meistarīgu pilotu ienākšanu Ferrari komandā, tad pats saproti cik “liela” vērtība ir viņa uzstādītajiem ātrākajiem apļiem. 😛
Tātad tu apgalvo , ka pēdējo trīs sezonu Mercedes komandas pilotu sasniegumiem nav nekādas vērtības, dēl neapšaubāma tehniskā pārsvara? 😀
Klaunu tēlo tu – lai kas arī pēc tavām domām nenotika šajā sacīkstē starp Massu un Šūmi (cik atceros bija normāla apdzīšana , bet tuvāk netaisos pat pētīt bezjēdzīguma dēļ), tam nav nekādas nozīmes un ietekmes uz apspriežamajām statistikām. Tam varētu būt nozīme tikai tad ja tiktu apskatīta tāda statistika kā apļi vadībā 😀
Tevis pieminētās muļķības apgalvo tu. Noņem taču reiz no savas galvas to benzīnā samērcēto lupatu un centies sajēgt, ka F1 ir komandu sporta veids, nevis indivīdu. Kad tu to spēsi saprast, tad varēsi iesaistīties diskusijās par statistiku, nevis kā līdz šim visu laiku sniegt jaunus pierādījumus tam, ka esi klauns. 😛
Ja tu jefiņ nepamanīji, tad es neko neapgalvoju. Es tikai pajautāju vai tiešām ir tā kā tu esi uzrakstījis, jo tieši tādas sekas izriet no tā, ko tu gvelzi http://www.f1.lv/?p=28157#li-comment-18426
Uže ņe tak izyskanny maņeri (c)
/’ģenerāļa romance’ no A.Maļiņina repertuāra/