“Mercedes” braucējs Luiss Hamiltons, pārliecinoši kontrolējot notikumus haotiskajā Brazīlijas GP izcīņā, izcīnījis desmito uzvaru šosezon. Viņa komandas biedrs Niko Rosbergs finišēja otrajā vietā, bet vēls pitstops ļāva Verstapenam pēdējos apļos izraut 3. vietu no Serhio Peresa.

Grožāna avārijaSpēcīgais lietus prasīja pirmo upuri vēl pirms sacīkšu starta – izbraucis no boksiem, lai dotos uz savu starta pozīciju, Romēns Grožāns nenovaldīja savu “Haas” formulu trases pēdējā sektorā, piedzīvojot avāriju un netiekot līdz kvalifikācijā nopelnītajai septītajai starta pozīcijai. Laikapstākļu dēļ starts tika atcelts par 10 minūtēm un tika uzsākts aiz drošības mašīnas.

Septītajā aplī drošības mašīna devās boksos. Makss Verstapens nekavējoties apdzina Kimi Raikonenu un pakāpās uz trešo vietu. Drīz vien somu panāca arī viņa komandas biedrs Sebastians Fetels, kurš līdz apdzīšanai netika, jo pieļāva kļūdu un sagriezās, zaudējot vairākas pozīcijas. Fetels devās boksos pēc vidēji slapjajām riepām, kuras jau bija uzmontējuši vairāki peletona lejasgala braucēji. Arī pitstops nebija pārāk sekmīgs un “Ferrari” braucējs zaudēja vēl 5 sekundes.

Tai pašā līkumā, kur neveiksmes piedzīvoja Grožāns un Fetels, avāriju piedzīvoja “Sauber” braucējs Markuss Ēriksons. Tas lika vēlreiz trasē doties drošības mašīnai. Uzreiz boksos devās “Red Bull” braucēji pēc pārejas laika riepām. Rikjardo gan boksos devās, kad ieejā jau dega sarkanā gaisma, par ko saņēma 5 sekunžu sodu. Sacīkstēm atsākoties, Raikonens uzreiz zaudēja kontroli un piedzīvoja avāriju. Atlūzām pāri pārbrauca Hulkenbergs, radot bojājumus priekšējam antispārnam. Trasē tika izkārts sarkanais karogs.

Sacīkstes atsākās 20 minūtes vēlāk aiz drošības mašīnas. Jau pēc pirmā apļa riepas mainīja tobrīd ceturtajā vietā esošais Hulkenbergs, kuram tika konstatēta caura labā aizmugurējā riepa. Sacīkstes pēc sadursmes ar Kvjatu neatsāka Hulkenberga nākamās sezonas komandas biedrs Džolions Palmers. 28. apļa beigās, tā arī neļaujot braucējiem sacensties, sacīkstes tika apturētas vēlreiz.

MasaVerstapens tika garām Rosbergam un izveidoja vairāku sekunžu pārsvaru, kas tika dzēsts, kad Verstapens sagriezās un gandrīz ieskrēja sienā, tomēr lieliski novaldīja mašīnu, noturot otro pozīciju. Pozīciju pēc pozīcijas ieguva zemāk esošie Rikjardo un Fetels, līdz 40. aplī “Red Bull”, neraugoties uz lielākas lietusgāzes tuvošanās risku, pieņēma lēmumu sūtīt Rikjardo boksos. Dažus apļus vēlāk viņam sekoja arī Verstapens.

Trasē vēlreiz nācās sūtīt drošības mašīnu, kad avāriju piedzīvoja mājinieks Felipe Masa, kurš asarām acīs pateicās faniem un saņēma uzslavas no visu komandu mehāniķiem, piedzīvojot vienu no karjeras emocionālākajiem mirkļiem. Aiz drošības mašīnas boksos pēc slapjā laika riepām devās Verstapens, izkrītot no punktu zonas.

Tomēr jaunās riepas palīdzēja pēdējos apļos strauji traukties garām konkurentiem, pakāpjoties līdz pat sestajai vietai, vēlāk no trases izspiežot arī Fetelu. Drīz vien ticis galā ar Sainsu un Peresu, Verstapens izrāva pēdējo goda pjedestāla pakāpienu, kamēr cīņā par 5. vietu, Fetels apsteidza Sainsu. 9. vietu izcīnīja Felipe Nasrs, kas ļauj “Sauber” konstruktoru kausa izcīņā apsteigt “Manor” un pakāpties uz desmito vietu.

Uzvara Hamiltonam ļāva samazināt Rosberga pārsvaru kopvērtējumā līdz 12 punktiem. Nākamais posms pēc 2 nedēļām risināsies Jasmarīnas trasē Abū Dabī.

Brazīlijas GP rezultāti
V. Braucējs Komanda Dzinējs Rezultāts
1  Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 3:01’01.335
2  Nico Rosberg Mercedes Mercedes 11.455
3  Max Verstappen Red Bull TAG 21.481
4  Sergio Perez Force India Mercedes 25.346
5  Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 26.334
6  Carlos Sainz Jr. Toro Rosso Ferrari 29.160
7  Nico Hulkenberg Force India Mercedes 29.827
8  Daniel Ricciardo Red Bull TAG 30.486
9  Felipe Nasr Sauber Ferrari 42.620
10  Fernando Alonso McLaren Honda 44.432
11  Valtteri Bottas Williams Mercedes 45.292
12  Esteban Ocon Manor Mercedes 45.809
13  Daniil Kvyat Toro Rosso Ferrari 51.192
14  Kevin Magnussen Renault Renault 51.555
15  Pascal Wehrlein Manor Mercedes 1’00.498
16  Jenson Button McLaren Honda 1’21.994
 nf  Esteban Gutierrez Haas Ferrari
 nf  Felipe Massa Williams Mercedes
 nf  Jolyon Palmer Renault Renault
 nf  Kimi Raikkonen Ferrari Ferrari
 nf  Marcus Ericsson Sauber Ferrari
 ns  Romain Grosjean Haas Ferrari

 

26 KOMENTĀRI

  1. Stabili slapji apstākļi, diezgan braucams ar lietus riepām, bet neļauj sacensties – murgs kaut kāds. Ja nav lietusgāze un paši piloti atzīst, ka ir braucams (protams, Hamiltons ir ieinteresēts braukt vismaz līdz 75% distances un ir viens no labākajiem lietus vīriem trasē – pat minūti spējis atvest pār 2.vietu, bet pat viņš neriskētu, ja būtu pārāk riskanti izlidot), tad fanu dēļ ir jābrauc – daži izlidos no trases, labākie paliks trasē līdz pat laika limita beigām/53.aplim un viss…

  2. Šodien vecais teiciens ‘beigas labas – viss labs’ laikam ir vietā. Interesanta gonka izvērtās – tā kā tam lietus apstākļos jābūt. Protams, pēc pirmās pusotras stundas pie TV ekrāna noteikti ne tikai man bija karsta vēlēšanās nošaut visu to kretīnu baru, kas pārgrieztiem ģīmjiem dirn tajā trases “kosmiskajā Hjūstonas vadības centrā” un pilnīgā bezfilmā spaida pogas, izkarinot dzeltenos un sarkanos karogus. Bet, lai nu paliek – publika trasē attieksmi nodemonstrēja.
    Nevar neatzīmēt Verstapena talanta paraugstundu. Nebaidīšos no šī salīdzinājuma – tas bija Sennas stilā un līmenī.
    Tagad gaidīsim pēdējo posmu. Arābiem paveicies – saņems to, par ko Bernijam sapiķojuši – pat bez jebkādām dubulto punktu piešķiršanām tituls tiks izšķirts viņu galaicīgajā trasē 🙂

    • Piekrītu katram Pro vārdam!
      Skatītāju attieksme man atgādināja “leģendāro” 2005.g. ASV GP:

      Tajā sacīkstē, protams, atkal neiztika bez pavēles Rubensam “Let Michael pass for the Championship”! 😮
      Indy 2005 made me quit Ferrari – Barrichello
      “The team invited me to slow my pace so that Michael could get closer 😀 to me and to pass me 😮 ,” Barrichello, who is now 35 and a Honda driver, said.
      “In this moment I knew that the time had come for me to go. That race in the United States was crucial,” he added.

      • Var jau vēl atcerēties Airtona braucienu Doningtonā 1993, kad pa pilnīgu upi apļa laikā tika 5 piloti apdzīti. Bet VES un daļēji HAM arī godam tika galā ar šo milzu peļķi. 🙂

    • tieši tā.. ja godīgi, drusku bail paliek par jaunēkli – uzbrauciens uz bordes, kuram sekoja saslīdēšana, bija faktiski sausam laikam atbilstošs.. kā mēdz teikt politklauns Kaimiņš no Augstā Nama tribīnes – ‘pavisam bailes pazaudējis’…

      bet tak’ laikam kāds ‘tur augšā’ viņu sargā….

  3. Maxis atgādināja Šūmja laikus,kad lietus sacīkstēs visiem kā stāvošiem perdelēja garām…bija pelnījis uzvarēt 😉 Rosb.pārsteidza,ka nesāka psihot pēc zaudētas 2.v….plānu būs izpildījis uz titulu gandrīz jau nodrošinājis…atliek vien tikai stabili nobraukt vismaz 3-jam next race…Kimii žēl…labs Q,bet…vispār baigi miklā gonka šoreiz brazīļiem sanāca!

  4. Lietus sacīkstes ir interesanti skatīties.
    Kas attiecas uz HAM čempiona izredzēm, ….vajadzīga ROS ķibele. Citādi..nu vai tiešām ROS būs tik stulbs un ar tādu mašīnu nenobrauks kaut trešajā vietā. Otreiz šāda situācija var nebūt un to neizmantot, nu tikai kāda ķibele to var patraucēt. Domāju scenārijs būs , kā jau pēdējās 3 sacīkstēs…HAM entā uzvara un skābs uzvarētāja smaidiņš…ROS varēs starot 🙂

    • Lietus sacīkstes varbūt būtu interesanti skatīties, ja tās nepārvērš par bezgalīgu ripināšanos aiz drošības mašīnas bez jebkāda pamata. Cik no tiem apļiem, kas šajā sacīkstē tika nobraukti aiz drošības mašīnas bija pamatoti. Tātad – pilnīgi nepamatota sacīkstes sākuma aizkavēšana, Uzsākot sacīkstes aiz drošības mašīnas, tai pirmā apļa beigās bija jābrauc malā, un tā pēc visām atsākšanām. Pilnīgi nepamatota sacīkstes pārtraukšana otru reizi. Tad kur ir tas interesantums? Tur ka tās lietus riepas ir kaut kādi lietum pilnīgi nepiemēroti gumijas gabali? Vai kaut kas tāds vija iedomājams Goodyear, Michelin un Bridgestone laikā?

      • Nesmīdini pasauli, Šūmis čīkstēja vēl vairāk nekā “daudz princeses”!
        Schumi: Pirellis like ‘raw eggs’
        http://www.skysports.com/f1/news/12472/7739626/schumi-pirellis-like-raw-eggs
        However, Schumacher’s dislike of Pirelli’s current range of F1 rubber is not shared by Mercedes team-mate Nico Rosberg.
        Speaking to Sky Sports News during last week’s test session at Mugello, the Chinese Grand Prix winner said: “I don’t think it is an issue, I think it’s good.
        “It’s a challenge – it’s a different challenge, about tyre management. It’s very interesting; it makes the racing fantastic also, a lot of overtaking thanks to that as well.”

      • P.s. Protams, ka Šūmahers visu laiku čīkstēja par riepām, jo bija pieradis pie savas braukšanas stilam pēc īpaša pasūtījuma ražotām riepām.
        P.p.s. Fans81 vakardienas iekomentētā halucinācija par it kā to, ka “pirms Šumahera Ferrarī jau Bridžitu izmantoja” manī izraisa smaidu vēl arī šodien. 🙂

      • Jebkurš sevi cienošs F1 portāls jau sen būtu nobanojis tādus kā fans81, kurš par F1 nav spējīgs pateikt neko saprātīgu, bet visu dienu provocē un rupji apsaukā citus lasītājus. Kauns ir lasīt šādus komentārus!

    • šis texc vismaz man norāda, ka ‘skābā smaidiņa’ stāvoklis jau ir iestājies čempiona kandidāta prātiņā –

      “Unbelievable, when will it end?’, said Hamilton of his bad luck. “Red Bull made such a big mistake with that call.

      “Verstappen still had a great race and got back up to third but it would be good if they made some good calls at the next race.

      avoc – http://in.reuters.com/article/motor-f1-brazil-hamilton-idINKBN1391RC

      morāle – nav čempiona kandidāta cienīgi vaidēt par konkurentu ne-palīdzību cīņā pret paša komandas biedru.. vai tur līs stiprāk vai vispār pārstās līt, to nu neviens nevarēja paredzēt, tāpatās to, kurā tieši brīdī būs/nebūs SC un kurā vietā kurais nokrešojušais noparkosies…

      • Austin, no tevis piedāvātā fragmenta izriet, ka Hamiltonam prātā ir “bad luck”, kas viņu šogad vajā ļoti bieži!
        Ja tu nespēj saprast kontekstu, tad man ir žēl tevis. 😉