Ar Kurta Buša uzvaru noslēgušās sezonas prestižākās NASCAR sacensības. Kā jau šādam pasākumam pienākas drāma bija augstā līmenī – milzīgas avārijas, biežas līderu maiņas un problēmas ar degvielu sacensību līderiem deva iespēju daudziem autosportistiem. Karjeras labākais sasniegums “Ford” braucējam Raienam Bleinijam, kurš finišēja otrais.
Pēc jaunajiem noteikumiem sacīkstes tiek sadalītas vairākos segmentos. Pirmais beidzās pēc 60 no 200 sacīkšu apļiem. Jau 14. aplī problēmas piemeklēja vienu no galvenajiem favorītiem Džoiju Logano, tomēr viņam izdevās neiepalikt apli. Segmenta vidū aizmugurē braucošais Korijs LaDžoije piedzīvoja avāriju izraisot dzelteno karogu fāzi. Sacīkstēm atsākoties vadībā bija nonācis Kevins Hārviks, tomēr drīz vien vadību pārņēma Kails Bušs. Lielisku sniegumu demonstrēja arī Raiens Bleinijs, tomēr sadursme lejasgalā ļāva konkurentiem pietuvoties. Bušs un Hārviks apsteidza Bleiniju, pieciniekā iekļuva arī Keselovskis un Ērnhards Jr.
Hārvikam izdevās pakāpties vietu augstāk un uzvarēt otro segmentu, tomēr par galveno notikumu tajā kļuva avārija, kuru izraisīja Kaila Buša saslīdēšana, ko, visticamāk, izraisīja caura riepa. No avārijas nepaguva izvairīties sacensību līderis Ērnhards Jr., otrajā vietā braucošais Eliots Sadlers, kā arī vēl trīs braucēji. Sacīkstes tika apturētas, līdz ar to tām mašīnām, kas bija devušās boksos segmenta vidū (pārsvarā visi “Ford”) pēkšņi radās izdevība. Hārviks uzvarēja segmentu priekšā lieliski atkopušajam Logano. Piekto vietu, segmentu noslēdzot, ieguva Danika Patrika, kas sacīkstēm atsākoties pat bija tikusi līdz 2. vietai.
Trešais segments skatītājiem sniedza iespēju redzēt vēl iespaidīgāku sadursmi. Džeimijs Makmarejs nesadalīja trasi ar Džimiju Džonsonu, kas izraisīja ķēdes reakciju, no sacīkstēm izsitot arī Daniku Patriku un radot bojājumus vairākām mašīnām. Vadībā nonāca pole position ieguvējs Čeiss Eliots, tomēr ne uz ilgu, jo drīz vien lejasgalā sekoja vēl viena sadursme. Arī nākamais zaļo karogu periods bija gaužām īss, jo Makmarejs jau atkal izrādījās pārlieku agresīvs – šoreiz cīņā ar Eliotu, jau atkal izraisot ķēdes reakciju aizmugurē braucošajiem. Izstājās arī viens no galvenajiem favorītiem Breds Keselovskis. Tikai piecas mašīnas bija izvairījušās no pilnīgi visiem kontaktiem.
Ostins Dilons bija nonācis 1. pozīcijā. Nākamajā aplī Logano pārņēma vadību, kamēr kārtējais kontakts cīņā par pēdējām pozīcijām izraisīja vēl vienu dzelteno karogu fāzi. Logano un Larsons cīnījās pašā priekšā, kamēr Eliots un Kurts Bušs sekoja cieši aizmugurē. Drīz vien vadībā nonāca Eliots, uz kuru iepriekš piedzīvotā sadursme, šķiet, lielu iespaidu nebija atstājusi, aiz viņa iekārtojās Truekss Jr.
Pēdējos apļos visiem vadošajiem braucējiem izredzes uz uzvaru izdzēsa tukša degvielas bāka, kā rezultātā pēkšņi viss sagriezās kājām gaisā un uzvaru izcīnīja Kurts Bušs. Līdz pēdējam aplim viņš ne reizi nebija vadībā. Trijniekā tika arī Bleinijs un Almendlingers.
“Stewart-Haas” braucējam Bušam, neraugoties uz vairākām uzvarām citos ovālos un titulu 2004. gadā, Deitonā vēl nebija izdevies uzvarēt. Nākamais posms 5. martā risināsies Atlantas spīdvejā.
Vieta | Braucējs | Komanda | Rezultāts | Apļi | Startēja |
---|---|---|---|---|---|
1. | Busch Ku. | Stewart-Haas Racing | 3:30:09 | 200 | 8 |
2. | Blaney R. | Wood Brothers Racing | +0.228 | 200 | 36 |
3. | Allmendinger A. | JTG Daugherty | +0.419 | 200 | 38 |
4. | Almirola A. | Richard Petty Motorsports | +1.195 | 200 | 13 |
5. | Menard P. | Richard Childress | +1.564 | 200 | 33 |
6. | Logano J. | Team Penske | +2.196 | 200 | 15 |
7. | Kahne K. | Hendrick Motorsports | +2.288 | 200 | 26 |
8. | Waltrip M. | Premium Motorsports | +8.826 | 200 | 30 |
9. | DiBenedetto M. | Go FAS | +9.451 | 200 | 25 |
10. | Bayne T. | Roush Fenway | +9.581 | 200 | 11 |
11. | Gaughan B. | Beard Motorsports | +9.669 | 200 | 39 |
12. | Larson K. | Chip Ganassi | +11.267 | 200 | 16 |
13. | Truex J. M. | Furniture Row | +1 aplis | 199 | 35 |
14. | Elliott C. | Hendrick Motorsports | +1 aplis | 199 | 1 |
15. | McDowell M. | Leavine Family Racing | +1 aplis | 199 | 22 |
16. | Cassill L. | Front Row | +1 aplis | 199 | 27 |
17. | Hamlin D. | Joe Gibbs Racing | +1 aplis | 199 | 4 |
18. | Whitt C. | Premium Motorsports | +2 apļi | 198 | 17 |
19. | Dillon A. | Richard Childress | +2 apļi | 198 | 10 |
20. | Sadler E. | Tommy Baldwin Racing | +2 apļi | 198 | 40 |
21. | Newman R. | Richard Childress | +2 apļi | 198 | 14 |
22. | Harvick K. | Stewart-Haas Racing | +3 apļi | 197 | 5 |
23. | Gase J. | BK Racing | +4 apļi | 196 | 29 |
24. | LaJoie C. | BK Racing | +7 apļi | 193 | 31 |
25. | Ragan D. | Front Row | +13 apļi | 187 | 20 |
26. | Earnhardt J. | Circle Sport/TMG | +55 apļi | 145 | 32 |
27. | Keselowski B. | Team Penske | +57 apļi | 143 | 7 |
28. | McMurray J. | Chip Ganassi | +59 apļi | 141 | 3 |
29. | Suarez D. | Joe Gibbs Racing | +59 apļi | 141 | 19 |
30. | Dillon T. | Germain Racing | +60 apļi | 140 | 18 |
31. | Stenhouse J. R. | Roush Fenway | +67 apļi | 133 | 23 |
32. | Bowyer C. | Stewart-Haas Racing | +72 apļi | 128 | 6 |
33. | Patrick D. | Stewart-Haas Racing | +72 apļi | 128 | 12 |
34. | Johnson J. | Hendrick Motorsports | +73 apļi | 127 | 24 |
35. | Buescher C. | JTG Daugherty | +73 apļi | 127 | 37 |
36. | Kennington D. J. | Gaunt Brothers Racing | +71 apļi | 127 | 28 |
37. | Earnhardt J. D. | Hendrick Motorsports | +94 apļi | 106 | 2 |
38. | Busch Ky. | Joe Gibbs Racing | +97 apļi | 103 | 21 |
39. | Jones E. | Furniture Row | +97 apļi | 103 | 34 |
40. | Kenseth M. | Joe Gibbs Racing | +95 apļi | 103 | 9 |
Ķēdes reakcija! Deitona tak nav Deitona, ja puse vai biš mazāk no tās vāģu kaudzes netiek salidināti bortos: Īstu “Big One” laikam nav bijis. Skatītājiem šovs ar kaudzi krešiem, kur kāds nu maksimums dabū zilumu, a mehāniķu komandām aizraujoša nākamā nedēļa, kā no lūžņiem atkal sastiķēt (jau bez skoča 🙂 ) ejošus vāģus…