Sebastians Fetels svētdien bahreinā spēja trešo starta pozīciju pārvērst uzvarā, kļūstot par pirmo “Ferrari” braucēju kopš Mihaela Šūmahera 2004. gadā, kuram izdevies gūt vismaz divas uzvaras sezonas pirmajos 3 posmos. Turklāt bez Šūmahera tas Maranello vienībā izdevies vēl tikai Nikijam Laudam un Alberto Askari.

Fetelam šī bija trešā uzvara Bahreinā un lieliska reabilitēšanās par pagājušo gadu, kad viņa “Ferrari” dzinējs nodega vēl pirms tikšanas līdz starta līnijai. Pilnīgi pretējs stāsts Stofelam Vandūrnam, kurš pērn debitēja F1 čempionātā, izcīnot komandai pirmo punktu sezonā, kamēr šogad dzinēja problēmu dēļ svētdien no boksiem ārā nedevās.

33. reizi ātrāko apli uzstādīja “Mercedes” braucējs Luiss Hamiltons. Viņš ir desmitais braucējs, kuram izdevies uzstādīt ātrākos apļus vairāk kā 10 gadu garā nogrieznī (savu pirmo ātrāko apli Hamiltons sasniedza 2007. gadā).

Bahreinas GP ātrākie apļi

V.BraucējsKomandaDzinējsRezultātsAplis
1L. HamiltonsMercedesMercedes1'32''79846
2D. RikjardoRed BullTAG Heuer1'33''49542
3K. RaikonensFerrariFerrari1'33''72055
4S. FetelsFerrariFerrari1'33''82636
5V. BotassMercedesMercedes1'34''08733
6F. MasaWilliamsMercedes1'34''25639
7S. PeressForce IndiaMercedes1'34''60939
8R. GrožānsHaasFerrari1'34''94833
9D. KvjatsToro RossoRenault1'34''98545
10M. ĒriksonsSauberFerrari1'35''08635
11E. OkonsForce IndiaMercedes1'35''17939
12N. HulkenbergsRenaultRenault1'35''37240
13Dž. PalmersRenaultRenault1'35''55243
14F. AlonsoMcLarenHonda1'35''59547
15L. StrolsWilliamsMercedes1'36''30310
16M. VerstapensRed BullTAG Heuer1'36''6814
17P. VerleinsSauberFerrari1'36''78643
18K. SaincsToro RossoRenault1'38''0268
19K. MagnusensHaasFerrari1'38''7186

Tikmēr Hamiltona komandas biedram Valteri Botasam izdevās izcīnīt pirmo pole position savā karjerā, kļūstot par piekto somu braucēju, kurš to paveicis. Pēdējais, kam tas izdevās bija Heiki Kovalainens (tobrīd arī Hamiltona komandas biedrs) 2008. gadā Silverstounā. Pirms tam to paveikuši Kimi Raikonens, Mika Hakinens un Keke Rosbergs.

Grafiks: Pirelli

Sacīkstēs Botass kāpa uz goda pjedestāla 11. reizi, lai gan pie uzvaras viņam vēl nav izdevies tikt. Visvairāk goda pjedestālu bez uzvaras karjerā izcīnījis Niks Heidfelds (13), bet Patriks Depailē, Žans Alezī, Mika Hakinens un Edijs Īrvains 15 reizi palika otrajā vai trešajā vietā pirms savas pirmās uzvaras.

Botasa pole position pārtrauca Luisa Hamiltona sešu secīgo uzvaru kvalifikācijā sēriju, kas aizsākās pērn Ostinā. Lai atkārtotu Airtonam Sennam piederošo rekordu, Hamiltonam pietrūka vien pole position Bahreinā un Sočos pēc 2 nedēļām. Pats Hamiltons gan 2015. gadā spēja sasniegt 7 pole position pēc kārtas.

Grafiks: Pirelli

Jau trešo reizi šosezon visām komandām izdevās ar vismaz vienu braucēju kvalificēties otrajai kvalifikācijas kārtai, turklāt Džolions Palmers pirmo reizi karjerā sasniedza trešo kārtu.

Grafiks: F1.com

Tikmēr absolūts fiasko Serhio Peresam, kurš palika 18. vietā. Tā ir zemākā pozīcija, no kuras viņam ir nācies startēt kopš pagājušā gada Bahreinas GP izcīņas. Sacīkstēs gan gāja krietni veiksmīgāk un Peress guva punktus jau 13. posmu pēc kārtas. Tikmēr viņa komandas biedrs Estebans Okons demonstrē izcilu stabilitāti, finišējot desmitajā vietā jau trešo posmu pēc kārtas.

Grafiks: FIA

Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!

30 KOMENTĀRI

      • Tvaika Fans81 ir iedomājies ka Luisam ir jāizvēlas par ko priecāties, vai jāmaina rekordi pret tituliem. hahaha! Tavas halucinācijas vienkārši iespārda!

  1. He-he-he-galma fuflogons parādījies! Ampli,kā tur ir ar to Fetala,it kā ātrāko formulu,a? 😀 Izrādās,ka fricim ir bijusi tikai ceturtā ātrākā tā kā tavs rasklads par Fetela ātrāko auto ir no pirksta izzīsta otsebjatina. 😀

    • Fuflogons VELNS cenšas noslēpt faktu, ka Sebs bija ātrākais gan treniņos, gan kvalenē, bet kā pats Sebs atzina kvalenē esot pārcenties tāpēc arī neuzvarēja. Šaubu nav, ka Sebam ir ātrākā formula, bet tas ka viņš ar to nespēj iegūt pole position vai uzrādīt ātrāko apli tikai pierāda, ka viņam ir laiks pāriet uz DTM.

      • VELN, ja jau ātrākais aplis tev norāda uz ātrāko formulu, tad piem. 2016.g. Itālijas GP ātrākā formula bija McLaren, jo Alonso uzrādīja ātrāko apli. hahahaha! Cēsu Ampli, cik tev gadu, ka tu pat nesaproti kādas muļķības tu runā!

      • Jā,Tvaika Rihardiņ, grūti tev pašam saprast, kas ir sekundārs ātrākais aplis un sacīkšu režīmā ātrākais aplis 🙂 Ja jau pieminēji Itālijas GP,tad varēji paturpināt ar piebildīti kādā veidā Alonso to AA dabūja 🙂 Pirms prasi kādam gadus paskaties uz sevi spogulī-spokam vecumu,cik zinu vēl neviens nav noteicis! 😀
        Tvaika Riharda Mīļa vietā atgādināšu,ka Alonso ar pustukšu bāku sacensības beigās uzvilka svaigus super mīkstā sastāva Britnijas botes un veica viss viss viss ātrāko apli tādā veidā atgādinot par sevi,jo šamējo jau lielākā daļa ir aizmirsusi izņemot Tvaika ielas pacientus!

      • Ampli,apskaties Hamiltona un citu pēdējos 10-it sacīkšu apļu laikus un vēlreiz mēģini visiem te iestāstīt,ka Fettelam bija ātrākā mašīna! Muahahahā!
        Un vēl,pārgudrais fuflogon,uzraksti savu defenīcas interpritāciju pēc kuras tu nosaki kura ir ātrāka mašīna. :DDDDDD

      • Velns nesaprot pat tik elementāru lietu, ka Fetels sacīkstes beigās pasažierēja savu ātrāko formulu līdz finišam un viņam nebija nekādas vajadzības uzrādīt ātrāko apļa laiku.

      • Tas labi Rihardiņ, ka esi sapratis, ka pēdējās trīs sezonās Hamis ir pasažierējis ātrāko mašīnu, kas nav pilnīgi nekāda māksla, un līdz ar to viņa iespēto šajās trīs sezonās var pilnīgi neņemt vērā 😛 Tā arī pierakstījām. Copyright Rihardiņš 😛 😛 😛

      • Vermin, neaizmirsti tad neņemt vērā arī Šūmja iespēto 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003 un 2004. 😛

      • Šūmim nosacīti viegli tituli nāca 2002 un 2004 gadā. Pārējos gadus te iekšā nejauc Tikai redzi, nevis es bet gan tu, spriedelē par iespētā vērtību. 🙂 Un līdzko to sāk darīt, tad var ļoti tālu aiziet. Bet Tu jau nedomā (nav tās vielas), kas no tevis sacītā izriet 😛

      • Vermin, ātrākā formula visos manis nosauktajos gados vēl bija mazākais ļaunums. Vēl bija FIA atbalsts (atceries How Ferrari and Bridgestone Stole the 2003 F1 World Championship?) un No.2 pilots – ieročnesējs, kurš regulāri laida Šūmi sev garām. Ar TĀDU atbalsta komplektu 7 tituli ir maz!

  2. Faniņ, paskaties augšā tabuliņu,
    Fetels 33P- 36AA,
    Hamiltons 41P- 46AA,
    Botas 30P-33AA, …
    nu neizskatās ka viņi ar vecām pastalām AA izbrauca. Un cik tad palika apļi līdz race beigām? Skaitīt māki? Un cik tad pilnas bija viņu bākas? Ko teiksi?
    Mjā, Kimi pitstopa laiki pat 10ka nav!

      • Un ko ta es neredzēju tajā GP? Varbūt pēc tavas šaurās pierītes, to ka McLaren bija ātrākā formula vai? Nejauc kopā divas dažādas lietas! Ātrākais aplis nenozīmē ka tas ir ātrākais mašiņš. Patin vēl vēsturi, AA ir štancējuši vairāki, kuriem gonka ir pagājusi galīgi garām, punktus dabūt vairs nevar, nu tad ja nav ko zaudēt, tad še jums fašisti granātu AA ( par prieku sev, par prieku tev, un ļautiņiem par prieku…)

      • Cērme paskaties vismaz 1x kādu gonku 😀 Kimii vēl nav spējis Q apsteigt Vettelu, tāpēc starp viņiem vēl nav tāda īsta cīņa notikusi 😉 Tvaiķenē labi baro,Rihard? ;)))

      • Tvaiķenē laikam tiešām nemaz tevi nebaro vai arī tikai ar cērmēm, kas tev visur rādās un neļauj skatīties F1, Fans 81, jo neesi spējis saredzēt to, ko redzēja visi skatītāji, ka Fetels trasē apdzina Kimi gan Ķīnas GP (19.aplī) gan Bahreinas GP (36.aplī).

      • Tu vēl Hamiltona un Botasa “”CĪŅU”” aizmirsi pieminēt,ir gan klauns! 😀
        Starp citu Kimim komanda neteica lai šams palaiž Sebu garām ko gan nevar teikt par Meršu tīmu. Jūti atšķirību jebšu tas ir par smagu gremojams.

      • Ja Velns būtu nopietni sekojis līdzi F1 sacīkstēm, tad būtu zinājis, ka visas pilotu radio sarunas nepārraida pa TV. Tā kā, pacenties sagremot kāpēc Kimis palaida sev garām Feteli.

      • Ja tu savukārt būtu sekojis F1 sacīkstēm tad zinātu, ka Kimim, šādos gadījumos radiosakari pilnīgi pārstāj darboties un nekā nevar dzirdēt 😛

      • Domā ar galvu, Vermin! Kimim vienu reizi tāds joks ar nedarbojošamies radiosakariem izgāja cauri, bet Ferrari nav tā komanda, kas pacietīs No.2 pilota patvaļu.

      • Tas,ka tavs jaunās paaudzes melnbaltais TV ir spējīgs “sadzirdēt” pilnīgi visas komandu-pilotu sarunas nedod tev tiesības izplatīt šeit tuftu par nenotikušu sarunu esamību. He-he-he!