Džensona Batona atgriešanās formulu čempionātos sāk izskatīties arvien mazāk ticama. 2009. gada F1 čempions norādījis, ka nevēlās braukt IndyCar, jo tas esot pārāk bīstami, kamēr Formula E viņu neinteresē. “McLaren” pāreja uz “Renault” dzinējiem mazina iespēju, ka Alonso pametīs komandu šī gada izskaņā.

Indycar neesmu ieinteresēts. Tur, protams, startē vairāki augstas klases braucēji, tomēr tas viss ir sasodīti bīstams! Mani pārsteidz, ka viņi vēl sacenšas. Viņi ir ļoti drosmīgi, tomēr tas nav priekš manis. Neredzu nekādu jēgu no tā,” stāsta Batons, kurš šīs dekādes laikā zaudējis divus draugus Deniju Veldonu un Džastinu Vilsonu, kuri gāja bojā IndyCar sacensību laikā.

Formula E čempionātam ir sava vieta. Tā ir lieliska pārbaude autoražotājiem moderno un strauji attīstošo tehnoloģiju dēļ. Iespaidīgi, cik straujiem tempiem čempionāts ir audzis, piesaistot jaunas komandas, ražotājus un braucējus, tomēr mani tas viss neaizrauj.

Gribu sacensties un gūt prieku no tā. Vēlos dzirdēt dzinēja rūkoņu un sajust vairāk kā 600 zirgspēku jaudu. Tas ir tas, ar ko uzaugu. Devos uz Doningtonu un Kastlkombu un vēroju trakuļus trasē. “Porsche” turbo dzinējs ar 900 zirgspēkiem, sacenšoties ar “Mini”, kas bija vienlīdz garš un plats, ar neticami lielu dzinēju… To es mīlu – jauda un braucēja izmisīgie centieni to kontrolēt.

Par vienu no reālākajiem Batona karjeras attīstības ceļiem tiek minēts IMSA WeatherTech sportskāru čempionāts. Ilggadējais F1 braucējs norādījis, ka viņu čempionātā piesaistījusi visiem braucējiem līdzīgā tehnika, kas padara tās par vienām no visstraujāk augošajām sacīkstēm Amerikā. Čempionātā šogad startē vairāki bijušie F1 piloti – Huans Pablo Montoija, Niks Haidfelds, Bruno Senna, Kristians Fitipaldi, Sebastians Buemi, Jans Magnusens, Džankarlo Fisikella, kā arī pagājušajā nedēļā par DTM čempionu kļuvušais Renē Rasts.

Par savām F1 karjeras gaitām Batons ir sarakstījis grāmatu, kas plašākai publikai būs pieejama no ceturtdienas. Tajā sportists nekautrējas paust savu viedokli par Luisa Hamiltona īpatnībām.