Formula 1 čempionāta vadība apsver iespējas veikt izmaiņas sacīkšu starta pozīciju izkārtojumā ar mērķi padarīt sacensības aizraujošākas un samazināt atstatumu starp vadošajām komandām un sekotājiem.

Jau dekādēm ilgi braucēji uz starta tiek sakārtoti divās rindās, kas ievērojami apgrūtina pat 3. starta vietas īpašnieka izredzes pirmajā aplī nonākt sacensību vadībā. Kā viens no variantiem tiek piedāvāts trīs, vai pat četru braucēju nostādīšana pirmajā rindā, atgriežoties pie 20. gadsimta vidū izmantotās sistēmas, kas esošo F1 peletonu ļautu satilpināt tikai 5 rindās.

Lai iegūtu lielāku skaidrību par noteikumu virzību izmantosim virtuālās vides palīdzību. Varam ievākt vērtīgu statistiku. Tas ir viegls veids, kā viegli simulēt situācijas, ko citkārt nebūtu iespējams izdarīt,” vēsta Pats Saimondss, kurš pēc aiziešanas no “Williams” komandas tehniskā direktora amata pievienojās F1 rīkotāju komandai ar mērķi veikt saprātīgu čempionāta attīstību nākotnē.

Kas notiktu, ja mēs vienkārši pieņemtu šādas noteikumu izmaiņas? To nav iespējams viegli simulēt. Mēs varam doties pie eSporta grupas un teikt: “Hei, puiši, pamainām starta kārtību, aizvadam 20 sacīkstes un skatamies, kas notiek!” Viņiem nav jābrauc 300 kilometri. Esam ieinteresēti tikai pirmajos 3 apļos. Tad redzēsim, kas notiks. Vai mūs gaida daudz aizraujošāks pirmais aplis, vai arī lielas avārijas jau pirmajā līkumā?

Simondss arī akcentēja, ka neplāno iet Bernija Eklstona ceļu, kurš noteikumus mainīja vairāk impulsu vadīts, nevis veicot nopietnas pārbaudes. “Daži no jums varbūt atceras, kā pirms pāris gadiem kāds, kurš vairs nav iesaistīts F1 procesos, vienu dienu nolēma mainīt kvalifikācijas formātu, un pēc mirkļa tas jau bija paveikts. Tam nebija nekādas simulācijas. Daži cilvēki ar divciparu IQ paskatījās, noteica, ka tas nekam neder, kās tā arī vēlāk izrādījās. Tas gan nevienu neatturēja no idejas īstenošanas.