Kārtējā ziema aizvadīta un kārtīgam motorsporta fanam par vienu no pirmajiem pavasara vēstnešiem noteikti kalpos Formula 1 sezonas sākums. 2018. gada pirmais starts Austrālijā tiks dots 25. martā. Kurš pārsteigs, kurš liks vilties? Centīsimies noskaidrot. Šoreiz izvērtēsim “Haas” komandas iespējas.

Vēsture

Lai gan “Haas” komanda 2016. gadā aizvadīja savu pirmo sezonu Formula 1 čempionātā, tomēr šis nosaukums nebūs pārāk svešs pieredzējušākiem autosporta līdzjutējiem, jo 1985. un 1986. gada čempionātos, izmantojot “Lola” ražotās šasijas jau startēja “Team Haas Ltd.” vienība. Ambiciozo amerikāņu projektu vadīja Karls Hāss, kuram gan nav radniecīgu saišu ar tagadējās “Haas F1 team” īpašnieku Džīnu Hāsu. Atšķirībā no citiem ‘sava ceļa bruģētājiem’ “Haas” komanda izvēlējusies radikāli atšķirīgu pieeju, piesaistot speciālistus ar pieredzi citās komandās un izveidojot cik vien ciešu sadarbību tehniski iespējams ar “Ferrari”. Šis gan nav stāsts par vēl vienu “Toro Rosso” stila komandu, jo amerikāņiem ir pašiem savi mērķi un divi ļoti ātri un pieredzējuši braucēji.

Kas jauns?

Pats komandas vadītājs Guntars Steiners par galvenajām izmaiņām min ‘halo’ sistēmas ieviešanu un pielāgošanos aerodinamiskajā jomā. Interesanti, ka atšķirībā no lielas daļas pārējo komandu, kas izvēlējušās uz ‘halo’ režģa izveidot nelielus antispārniņus, “Haas” komandai redzama vesela rinda virpuļveida ģeneratoru, ar mērķi uzlabot gaisa plūsmu ap braucēja ķiveri.

Pārgalvīgu pārmaiņu vietā pieslīpēti mazie defekti un uzlabots izsvarojums. Sāna gaisu savācējos un priekšējā antispārnā redzams “Ferrari” pieskāriens, kuri palīdzējuši Džīna Hāsa komandai arī ar pārnesumkārbu un aizmugurējo balstiekārtu. Pēdējos gados lielas problēmas sagādāja mašīnas bremzes. Komandas sastāvs palicis nemainīgs, tādēļ amerikāņu vienībai jācer, ka Romēns Grožāns un Kevins Magnusens ar tām spēs tikt galā.

Foto: Haas F1 team

Ko gaidīt?

Roberts Graudiņš: “Lai notiktu pārmaiņas, tās ir jārada. Gan starpsezonas sagatavošanās process, gan atslēgas cilvēku saglabāšana un testu rezultāti liek domāt, ka “Haas” komanda šogad varētu atrasties aptuveni turpat, kur abās iepriekšējās sezonās. Līdz šim amerikāņiem lieliski izdevies izmantot uz paplātes pasniegtās izdevības, tomēr, ja “McLaren” un “Renault” progress virzīsies kā iecerēts, “Haas” galvenajai cīņai jābūt ar “Toro Rosso” par astoto vietu. Ja braucēji spēs tikt pāri savam agresīvajam stilam (šo vairāk varētu adresēt Magnusena virzienā), ir iespējams uzsākt cīņas ar “Williams” junioriem, tomēr pārāk sacerēties nevajadzētu.”

Aldis Putniņš: ““Haas” komandas pilotus Romēnu Grožānu un Kevinu Magnusenu varētu pieskaitīt tiem komandas biedriem, kuru savstarpējā cīņa īpaši neietekmēs viņu turpmāko karjeru. Abi ir pietiekami pieredzējuši un stabilas vērtības, tomēr neviens no viņiem vairs nav augšupejošā trajektorijā un sapņi par vadošajām komandām visdrīzāk jau ir izsapņoti un izdzīvoti. Tomēr no komandas, kas ir savas attīstības zīdaiņa stadijā, viedokļa šāds stabils pilotu sastāvs ir ideāls – veido labu attīstības fundamentu un nejauc gaisu ar nepamatotām ambīcijām, kas noteikti būtu kādas ‘uzlecošās zvaigznes’ gadījumā.”