Ceļš uz F1
Šveicē dzimušais Grožāns jau bērnībā nolēma savu karjeru veidot, pārstāvot mātes dzimteni Franciju, Šveicē valdošā autosacīkšu aizlieguma dēļ. Pāreja no kartinga uz formulām bija nevainojama – Formula Lista Junior 1.6 Series kļuva par Grožāna pirmo pieturvietu, kur Romēns izcīnīja 10 uzvaras 10 posmos un nodrošināja titulu.
Pierādot sevi Francijas Formula Renault čempionātā, Grožāns nonāca “Renault” F1 jauno braucēju sistēmā, kas palīdzēja viņam izkalt ceļu līdz motorsporta prestižākajam čempionātam.
2006. gadā aizvadījis debijas sezonu Eiropas F3 čempionātā (tolaik Formula 3 Euro Series), gadu vēlāk Romēns pārgāja uz spēcīgo “ASM” komandu, kļūstot par Kamui Kobajaši un Niko Hulkenberga komandas biedru. Cīņā ar vēlāko Formula E un WEC čempionu Sebastianu Buemi pārāks bija Grožāns.
“Renault” F1 komandai jaunie braucēji nāca viens pēc otra – vispirms Heiki Kovalainens, tad Nelsons Pikē Jr., tādēļ pat lielisks sniegums GP2 čempionātā (2 punkti aiz vicečempiona) un triumfs GP2 Āzijas čempionātā vēl nedeva tagadējam braucēju asociācijas prezidentam iespēju tikt pie ilgi kārotās debijas.
Ne tikai nedeva, bet pat nebija pietiekam arguments, lai turpinātu darbu “ART” rindās. Grožāna vietu ieņēma Hulkenbergs. Tika rasts rezerves variants “Barwa Addax” rindās. Tieši Grožāns ar Hulkenbergu cīnījās par titulu līdz “Renault”, tomēr abi ilggadējie cīņubiedri tika pie pozitīva rezultāta – ‘krašgeita’ pielika punktu Pikē Jr. F1 gaitām, ļaujot debitēt F1, kamēr Hulkenbergs kļuva par čempionu un uz augstāko klasi pakāpās nākamajā sezonā.
Motorsporta elitē
Romēns Grožāns šobrīd ir F1 braucēju asociācijas vadītājs, tomēr ceļš līdz stabilitātei F1 čempionātā bija garš pat pēc debijas. Pēc Nelsona Pikē Jr. atbrīvošanas “Renault” noslēdza līgumu ar Grožānu līdz sezonas beigām, tomēr tā izrādījās absolūta katastrofa. Sezonas otrajā pusē komanda ļoti reti tika punktos, Alonso pārliecinoši pārspēja Grožānu, bet Pikē atzīšanās par iepriekšējā gadā apzināti izraisīto avāriju noveda pie tās vadītāja Flavio Briatores un tehniskā direktora Pata Saimondsa diskvalifikācijām, kā arī titulsponsora “ING” tūlītējas aiziešanas. Ironiski, ka Singapūras GP treniņos Grožāns avarēja tieši tai pašā vietā kur pirms gada to Pikē Jr. paveica apzināti.
Uz 2010. gadu “Renault” noskatīja Robertu Kubicu un Vitāliju Petrovu, kamēr Grožāns kļuva par “Pirelli” testu braucēju un atkāpās līdz startiem FIA GT1 un Auto GP čempionātos, bet savu otro izdevību GP2 čempionātā izmantoja godam, 2011. gadā izcīnot titulu un atgriezās Enstounā bāzētajā komandā, kas nu jau bija kļuvusi par “Lotus”. Atzīstams ātrums trasē gan pārāk bieži gāja roku rokā ar pārlieku lielu agresivitāti, kas noveda pie viena posma diskvalifikācijas pēc avārijas izraisīšanas startā. Tas daļēji uzskatāms par pagrieziena punktu Grožāna karjerā, jo jau nākamajā sezonā Šveicē dzimušais Grožāns demonstrēja ievērojami stabilāku sniegumu un daudz retāk atradās trases malā ar sadauzītu mašīnu. Lieliska sezonas otrā puse ļāva gada laikā 6 reizes kāpt uz goda pjedestāla, tiesa gan, ne reizi uz augstākā pakāpiena.
V6 Turbo dzinēji 2014. gadā nebija “Renault” izcilākais veikums un komplektā ar komandas budžeta samazināšanos, Kimi Raikonena aizstāšanu ar Pastoru Maldonado “Lotus” no komandas, kas regulāri cīnas par goda pjedestāliem, atkāpās līdz peletona lejasgalam. Pāreja uz “Mercedes” dzinējiem gadu vēlāk radīja cerību stariņu, tomēr Grožāna mērs bija pilns un viņš atrada izaicinājumu jaunajā “Haas” projektā, visticamāk, ar mērķi tikt “Ferrari”, ar ko Džīna Hāsa vadītajai komandai izveidojusies ļoti cieša sadarbība.
Neviens negaidīja brīnumus, redzot, kā citas jaunās F1 komandas mocījās – no četrām 2010. gadā apstiprinātajām jaunpienācējām bija palikusi tikai “Manor” un arī tā atradās savā pēdējā pstāvēšanas gadā. “Haas” izmantoja ciešo sadarbību ar “Ferrari”, lai demonstrētui lielisku ātrumu pirmssezonas testos, kā arī gūstot šokējošu 6. vietu pirmajā posmā Austrālijā, kad Romēns lieliski izmantoja sarkano karogu fāzi. Nelielais budžets un pieredzes trūkums liedza “Haas” komandai izrādīt nopietnu konkurenci sezonas otrajā pusē, tomēr lieliskais sākums ļāva sezonu noslēgt ar 29 punktiem, kamēr komandas biedrs Estebans Gutjeress palika sausā. Savas spējas Grožāns apliecināja arī pērn, turklāt ar Kevinu Magnusenu kā komandas biedru “Haas” izdevās kļūt par pamatīgu biedu vidusslāņa komandām. Grožāna pulveris noteikti vēl sauss un alkas pēc pirmās uzvaras tikai pastiprinās. Ja izdosies sevi apliecināt, viss vēl ir iespējams.