Kārtējā ziema aizvadīta un kārtīgam motorsporta fanam par vienu no pirmajiem pavasara vēstnešiem noteikti kalpos Formula 1 sezonas sākums. 2018. gada pirmais starts Austrālijā tiks dots 25. martā. Kurš pārsteigs, kurš liks vilties? Centīsimies noskaidrot. Šoreiz izvērtēsim “McLaren” komandas iespējas.

Vēsture

“McLaren” bija oranži vēl tad, kad fotogrāfijas bija melnbaltas. Šogad apritēs 50 gadi kopš komandas pirmās uzvaras F1 čempionātā, kas tika sasniegta ar tās radītāju Brūsu Maklārenu pie stūres. Līdz pat Šūmahera dominancei ar “Ferrari” tieši “McLaren” braucēji visbiežāk bija kļuvuši par čempioniem – kā pirmie to paveica Emersons Fitipaldi un Džeimss Hants, tomēr komandas ziedu laiki pienāca Rona Denisa ērā 1980-tajos gados. Ar “Honda” dzinējiem un Airtonu Sennu un Alenu Prostu pie stūres “McLaren” nereti bija vairākas sekundes aplī ātrāki par tuvākajiem konkurentiem. Arī pēc tam “McLaren” mašīnas allaž bija atrodamas peletona galvgalī, ko lieliski apliecina Mika Hakinena un Luisa Hamiltona tituli, tomēr pēdējā laikā neveiksmes bijušas daudz vairāk – spiegošanas skandālā 2007. gadā zaudētas ievērojamas naudas summas, rezultātu pasliktināšanās un 3 bezcerīgi gadi kopā ar “Honda” nostādījuši komandu tās zemākajā punktā. Tas nozīmē, ka turpmāk ir tikai viens ceļš – augšup.

Kas jauns?

Trīs gadu ilgušajās aprēķina laulībās ar “Honda” mīlestība tā arī neuzvirmoja un “McLaren” šogad izmantos “Renault” jaudas agregātus. Šādas izmaiņas rada ķēdes reakciju, kas nozīmē, ka nācies pielāgot šasiju, balstiekārtu un aerodinamiskos risinājumus mašīnas aizmugurē, kas liks Fernando Alonso un Stofelam Vandūrnam apgūt daudz jauna.

No ārienes pamanāmas vairākas izmaiņas – krāsojums kļuvis vēl ‘oranžāks’, kas pamatīgi izceļ titulsponsora trūkumu. Priekšgalā arī likvidēta “S-Duct” sistēma, izmainot gaisa plūsmas ‘tecējumu’. Arī “McLaren” gaisa savācēji kļuvuši ievērojami mazāki, tomēr testos nācās saskarties ar dzesēšanas problēmām.

Foto: McLaren

Ko gaidīt?

Roberts Graudiņš: “Prognozēt “McLaren” komandas potenciālo spēku ir sarežģīti, jo sāk šķist, ka pati komanda to vēl īsti neapjauš. Skaidrs, ka ar jaunajiem dzinējiem ātrums ir atgriezies, tomēr ķibeles testos rāvās ārā pa visām vīlēm, tādēļ netika veikts plānotais darba apjoms. Tas nostādīs komandu sarežģītākā situācijā sezonas pirmajā pusē, taču, ja ar tik pamatīgu budžetu un nu jau arī konkurētspējīgu jaudas agregātu sezonas otrajā pusē neizdosies izrādīt pretestību vadošajām vienībām, tad Alonso un visu komandas fanu pacietības mērs būs pilns. Šobrīd viss liecina, ka oranži krāsotās formulas sezonu varētu noslēgt ceturtajā vietā.”

Aldis Putniņš: ““McLaren” komandā šogad izšķirsies Stofela Vandūrna karjera. Jā, tik dramatiski! Jo pērn beļģis īsti nespēja turēt līdz Fernando Alonso, lai gan bezcerīgā mašīna tieši superzvaigznei Alonso varētu nosist visu apetīti. Šogad Vandūrnam atlaides vairs neviens nedos un turklāt viņam bus spiediens no divām pusēm: jātur līdz Alonso līmenim un jācenšas netiešā cīņā pārspēt jauno “McLaren” talantu Lando Norisu, kurš startēs Formula 2 čempionātā. Ja Vandūrns paliks Alonso ēnā, spānis turklāt ars pa diviem čempionātiem, bet Noriss kļūs par F2 čempionu, 2019.gadā varam sagaidīt “McLaren” junioru rokādi.”