Šīs nedēļas nogalē Barselonā tiks atklāta Pasaules rallijkrosa 2018.gada sezona, kurai sekos līdz ar Latvijas līdzjutēji, jo latviešu braucēji būs atrodami trīs klasēs: Pasaules ieskaitē Supercar klasē Jānis Baumanis, Eiropas ieskaitē Supercar klasē Reinis Nitišs un Eiropas Super1600 klasē Artis Baumanis. Tomēr ir vērts aplūkot to, kas notiek ar nedaudz mazāk zināmām komandām un projektiem.

Leiši arī sarosījušies

Savas ambīcijas startam Pasaules rallijkrosa čempionātā pieteicis arī viens no lietuviešu rallijkrosa braucējiem Ernestas Staponkus ar savu komandu “ESmotorsport”. Leitis iepriekš startēja Super1600 klasē, kur 2016.gadā Lidenhilas trasē izcīnīja savu labāko panākumu – 5.vietu, sezonas kopvērtējumā ierindojoties 11.pozīcijā.

Šobrīd “ESmotorsport” komanda strādā pie “Skoda Fabia RX” mašīnas izstrādes un talkā ir aicinājuši vairākas autosporta pasaulē pazīstamas kompānijas: “Viason Sport”, “Blue Engineering” un “Autotek”. Turklāt Staponkus ir paziņojis, ka pats nesēdīsies pie mašīnas stūres, bet risina pārrunas ar vairākiem rallijkrosa pasaulē pazīstamiem braucējiem, kas gan vēl nav startējuši Pasaules ieskaitē. Komandas un mašīnas debija čempionātā paredzēta uz vasaras vidū.

Franču lepnums – Šišerī projekts

Ar īpašu interesi tiek gaidīts jaunais franču projekts: Gerlēna Šišerī un viņa komandas GCK lolojums (mašīnu gan būvējusi britu ‘Prodrive’ kompānija) “Renault Megane R.S. RX”, ar kuru startēs pats Šišerī un vēl viens francūzis Žeroms Grožē Žanins, kurš ļoti slavens rallijkrosa braucējs savā dzimtenē.

Interesi par šo projektu palielina mašīnas atšķirīgie tehniskie risinājumi. Kā izteicās pats Šīšerī prezentācijā Parīzē, tad “šim modelim kopīgs ar pārējām mašīnām ir tikai divas durvis un četri riteņi, viss pārējais ir atšķirīgs.” Kopīgajos testos Silverstonā “Megane” bija ātra jau pirmajā dienā, bet paskatīsimies, uz ko tā ir spējīga šonedēļ Barselonā, kur visi beidzot brauks ar pilnu jaudu.

Gronholms ar Hyundai

Otrs pagaidām galvenokārt slepenībā tīts projekts ir Markusa Gronholma komandas GRX lolotais “Hyundai i20 Supercar” modelis, kurš būvēts uz 2016.gada WRC modeļa bāzes. Pagaidām GRX komanda nopietnu atbalstu no korejiešu autoražotāja nav nodrošinājusi, taču panākumu gadījumā nav izslēgts nopietnāka fabrikas līdzdalība nākotnē.

Pirms sezonas atklāšanas posma grūti spriest par mašīnas konkurētspēju un abu pilotu Timura Timerzjānova un Niklasa Gronholma izredzēm, jo kopīgajos testos Silverstonā komanda nepiedalījās.