Šajā nedēļas nogalē Šanhajā risināsies F1 sezonas trešais posms Ķīnas Grand Prix. Lai gan pirms sezonas par izteiktu favorītu tika uzskatīti “Mercedes”, sezonas pirmajos posmos pārāks bija “Ferrari” pārstāvis Sebastians Fetels. Piemetam šai cīņai “Red Bull” un mūs gaida aizraujoša nedēļas nogale!

Šajā Hermana Tilkes meistardarbā apdzīšanas tiešām ir iespējamas. Par vienu no labākajām vietām darba paveikšanai uzskatāma garā taisne trešajā sektorā, tomēr tā nebūt nav vienīgā vieta. Ieeja pirmajā līkumā un tai sekojošo pagriezienu kompleksā iespējama pa dažādām trajektorijām, turklāt trase ir pietiekami plata, lai braucēji turpinātu cīņu arī pēc kājas pieskāriena bremzes pedālim. Pamatīgs izaicinājums braucējiem ir trases septītais līkums, kas ir ļoti ātrs, turklāt ved kalnā, apgrūtinot redzamību un pārbaudot braucēja uzticību mašīnas spējām. Arī pēdējais pagrieziens pirms starta finiša taisnes ir viltīgāks nekā izskatās. Pareizā ieejas ātruma atrašana ik gadu sagādājusi problēmas braucējiem, liekot izbraukt ārpus trases, vai pat pilnībā izslīdēt no trases.

Grafiks: FIA

No faktu vācelītes: Neraugoties uz lieliskajām apdzīšanas iespējam, Ķīnas Grand Prix ir vienīgais posms kalendārā, kur pēdējos četros gados bez izņēmumiem pole position ieguvējs vēlāk triumfē arī sacīkstēs, turklāt katru no šīm četrām reizēm Ķīnas GP uzvarētājs vēlāk nodrošināja sev arī čempiona titulu – Luiss Hamiltons to paveica 2014., 2015. un 2017. gadā, bet 2016. gadā pārāks bija viņa komandas biedrs Niko Rosbergs.

Pagājušogad spēcīgās lietusgāzes radīja šaubas par to, vai kvalifikāciju un sacīkstes vispār izdosies aizvadīt. Pa laimi, laiks pierima un sportistiem izdevās aizvadīt pilnvērtīgas sacīkstes. Šonedēļ nokrišņi tiek solīti tikai piektdien, kad Šanhajā būs pelēks, vēss un drēgns laiks. Vējš un mākoņi sestdienā mazināsies, bet sacīkstēs caur mākoņiem varētu izlauzties arī pa kādam saules staram, kas sasildītu gan gaisu, gan trasi.

Lai gan “Ferrari” ar Sebastianu Fetelu priekšgalā uzvarējuši pirmajos divos posmos, Ķīnas Grand Prix ir “Mercedes” teritorija. Garā taisne ir lieliski piemērota viņu jaudīgajiem dzinējiem, bet viena apļa ātrums izskatās pietiekams, lai cīņu sāktu no pirmās rindas, turklāt vēsāki laikapstākļi parasti spēlē pa labu ‘sudraba bultām’. Ja arī šoreiz neizdosies izcīnīt uzvaru, sāks skanēt pirmie trauksmes signāli.

Starp favorītiem nevar nepieminēt arī “Red Bull”. Bahreinā viņu cīņa beidzās īsti nesākusies, bet Austrālijā dažādu problēmu dēļ Daniels Rikjardo un Makss Verstapens nespēja pilnībā apliecināt komandas potenciālu. Sacīkšu režīmā “Red Bull” ir daudz spēcīgāka kā viena apļa ietvaros, tādēļ to nedrīkst norakstīt pat tad, ja tiks aizņemta tikai trešā starta rinda. Mihaels Šūmahers 2006. gadā un Džensons Batons 2010. gadā apliecināja, ka arī no tās ir iespējams izcīnīt uzvaru.

Tikmēr cīņa desmitnieka lejasgalā uzņēmusi vēl straujākus apgriezienus. Kevins Magnusens pierādījis, ka “Haas” ātrums nekur nav zudis, tomēr cīniņā ar “McLaren” un “Renault” iesaistījies jauns spēlētājs – “Toro Rosso”. Komanda vēl Austrālijā bija atrodama pašā tabulas lejasgalā, taču vairāki dzinēja un aerodinamiskie uzlabojumi palīdzēja Pjēram Gazlī Bahreinā izcīnīt 4. vietu. Šanhajā dzinēja spējām būs ne mazāka nozīme, ļaujot pārbaudīt, vai tas bija mirkļa spožums, vai “Honda” šogad pārvērtusies līdz nepazīšanai.

Par interesantu pavērsienu sacīkšu stratēģijas izvēlē varētu kļūt pieejamo riepu komplekti – līdz ar vidējo un mīksto riepu komplektu, “Pirelli” piedāvā nevis supermīkstās, bet gan soli mīkstākas ultramīkstās riepas. Tam vajadzētu radīt lielākas atšķirības apļa laikos un potenciāli veicināt apdzīšanu skaita pieaugumu.

Prognozes: Šosezon uzsākam nelielu prognožu eksperimentu: Formula 1 pamanāmākais līdzjutējs Latvijā Valdis Valters izteiks savu TOP3 prognozi uz gaidāmo posmu, kuru pēc sacīkstēm salīdzināsim ar F1.LV redaktora Alda Putniņa TOP3 prognozi uz konkrēto posmu. Noteikumi punktu skaitīšanā ļoti vienkārši – par precīzi uzminētu vietu 3 punkti, par vienas vietas nobīdi (4.vieta netiek ņemta vērā) – 1 punkts. Izsaki savu prognozi raksta komentāros, vai sociālajos tīklos Facebook un Twitter.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā būs iespējams vērot “Viasat Motor” un “RTL” kanālos. Šonedēļ Latvijas motorsporta līdzjutēju acis būs pievērstas pasaules rallijkrosa čempionāta sezonas pirmajam posmam Barselonā, Romas ielās sestdien cīņas aizvadīs Formula E pārstāvji, bet IndyCar čempionāts devies uz leģendāro Longbīčas trasi.

Preses konference ar Maksu Verstapenu, Pjēru Gazlī un Markusu Ēriksonu:

Piektdiena, 13. aprīlis

05:00 Pirmie treniņbraucieni
09:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 14. aprīlis

06:00 Trešie treniņbraucieni
09:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 15. aprīlis

09:10 Ķīnas Grand Prix starts

Grafiks: Pirelli
Grafiks: Pirelli