Aizvadītajā nedēļas nogalē Norvēģijā risinājās FIA pasaules rallijkrosa čempionāta piektais posms. Tajā redzējām gan dominanci, gan sāpīgās neveiksmes un neticamas atgūšanās. Šoreiz par notikušo ļausim runāt skaitļiem – piedāvājam 10 aizraujošus faktus par aizvadīto posmu.

#1 Johans Kristofersons aizvadīja perfektu nedēļas nogali – “PSRX” braucējam izdevās
izcīnīt uzvaru katrā kvalifikācijas kārtā un vēlāk triumfēt arī pusfinālā un finālā.
Šī ir tikai otrā reize čempionāta vēsturē, kad kad tāds noticis. Interesanti, ka arī
pirms diviem gadiem, kad pilnīgu nedēļas nogales dominanci izbaudīja Andreass
Bakeruds, tas notika tieši Hellas trasē, Norvēģijā.

#2 Trešo reizi čempionāta vēsturē uz fināla starta stājās tikai divu valstu
pārstāvji. Arī abas pirmās reizes, kad šāda situācija notika – 2016. gada Esteringā
un 2017. gadā Metē – uz fināla starta stājās 4 Zviedrijas pārstāvji, kā arī norvēģi
Peters Solbergs un Andreass Bakeruds.

Foto: FIA World RX

#3 Norvēģiem gan pārtrūka ļoti veiksmīga sērija. Savās mājās Hellas trasē viņi allaž
spējuši izcīnīt uzvaru noslēdzošajā kvalifikācijas kārtā – 2014., 2015 un 2017. gadā
to paveica Solbergs, bet 2016. gadā viņš ierindojās aiz Bakeruda. Šoreiz abi palika
bešā Johana Kristofersona dominances dēļ.

#4 Septīto reizi līdz finālam aizcīnījās brāļi – 2014. gadā Norvēģijā un Turcijā tas
izdevās Peteram un Heningam Solbergiem, kamēr Timija un Kevina Hansenu tandēms tajā pabijis jau piecas reizes. Pagaidām gan nevienam no šiem sportistiem nav izdevies
izcīnīt uzvaru, kad brālis arī ticis līdz finālam.

#5 Sods par agresīvu manevru pret Peteru Solbergu un elektronikas defekts lika
Matiasam Ekstromam kvalifikāciju noslēgt tikai 10. vietā. Tas bija zviedru sportista
vājākais rezultāts kvalifikācijā kopš 2015. gada (ja neskaita 3 izlaistus posmus),
kad viņš arī Norvēģijas RX kvalifikācijā palika tikai desmitais. Šoreiz izdevās tikt
pāri problēmām un iekļūt finālā, kur izcīnīta otrā vieta. Nedēļas nogalē Ekstroms
guva 17 punktus. ‘Mazāk atalgojoša’ 2. vieta bijusi tikai Sebastianam Lēbam šogad
Barselonā, kad francūzis guva 14 punktus.

#6 Savu debiju pasaules rallijkrosa čempionātā piedzīvoja Alekss Vurcs. Viņš kļuva
par ceturto F1 braucēju, kurš startējis gan F1, gan World RX čempionātos. Līdz šim
to bija paveikuši tikai Žaks Vilnēvs (7 starti 2014. gadā), Markuss Vinkelhoks
(2014. gadā Somijas RX) un Džianni Morbidelli (2015. gadā Itālijas RX un Argentīnas
RX). Nevienam no viņiem gan līdz pusfinālam aizcīnīties nav izdevies.

#7 Pirmo reizi kopš pagājušā gada sacensībām Biķerniekos Latvija bija pārstāvēta ar
4 braucējiem – Jānis Baumanis cīnījās pasaules čempionāta ietvaros, viņa brālis
Artis ar Juri Spīķi pārbaudīja spēkus Eiropas čempionāta Super1600 ieskaitē, bet RX2
klasē ar Latvijas licenci startēja Vasīlijs Grjazins. Turklāt tikai latviešiem,
somiem un norvēģiem izdevās iekļūt Norvēģijas RX pusfinālā katrā no šīm trim klasēm.

Foto: Rihards Baumanis

#8 Starta pozīcijas pirmajai kvalifikācijas kārtai tiek noteiktas izlozes rezultātā.
Tradicionāli pole position atrodas pirmā pagrieziena iekšmalā un tiek uzskatīta par
labāko pozīciju, no kuras uzsākt sacensības. Šosezon no ‘regulārajiem’ braucējiem
tikai viens sportists pirmajos piecos posmos nav ticis pie Q1 pole position –
čempionāta pārliecinošais kopvērtējuma līderis Johans Kristofersons.

#9 Zviedrija allaž bijusi rallijkrosa lielvalsts un tās braucēji cīnījušies pa
tituliem, tomēr Norvēģijā pirmo reizi čempionāta vēsturē 7 Zviedrijas pārstāvji
iekļuva sacensību pusfinālā. Tāds kvantitātes un kvalitātes apvienojums nevienai
nācijai līdz šim vēl nebija izdevies.

#10 Pēc divām uzvarām sezonas pirmajos posmos, Artis Baumanis Eiropas čempionāta
Super1600 klasē sacensības Norvēģijā noslēdza 4. vietā. Tikt labāko četriniekā katrā
no sezonas pirmajiem trim posmiem nebūt nav viegls uzdevums – Reinim Nitišam un
Jānim Baumanim tas nebija pa spēkam, bet pēdējais braucējs kurš nodemonstrēja tik
apskaužamu stabilitāti bija Ulriks Linnemans 2014. gadā. Ja Artis Top 4 tiks arī
nākamajā posmā Frnacijā, viņš atkārtos sasniegumu, ko šai klasē kopš tās rašanās
2011. gadā paveicis vienīgi Andreass Bakeruds.

Foto: Rihards Baumanis