“Mclaren” F1 komandas vadītājs Zaks Brauns atzinis, ka komanda labprāt pievienotos Amerikā populārajam IndyCar čempionātam, ja šāda izdevība rastos.

Brauns šī mēneša sākumā kopā ar komandas sacīkšu direktoru Ēriku Buljē un Žilu de Ferānu (Fernando Alonso IndyCar mentoru un projekta pārraudzītāju) devās uz Detroitu, kur risinājās dubultposms, lai pārrunātu iespējamās opcijas. Kā reālākais variants tiek minēta sadarbība ar “Andretti Autosport” līdzīgi, kā tas jau notika Indianapolisas 500 jūdžu sacīkstēs pērn, turklāt komandas vadītājs Maikls Andreti kā “McLaren” komandas ielūgts viesis apmeklēja pagājušajā nedēļā notikušo Kanādas Grand Prix.

Zaks Brauns: “Nopietni apsveram iespējas pievienoties IndyCar, tomēr pagaidām esam bijuši samērā piesardzīgi. Ja nolemsim papildināt jau tā bagāto “McLaren” motorsporta vēsturi ar citāk aktivitātēm un pasākumiem, pirmkārt, raudzīsimies, vai tas neradīs negatīvu iespaidu uz Formula 1 komandu. Šim čempionātam jābūt komerciāli pamanāmam, tādam, kur jūtamies, ka varam konkurēt augstā līmenī, kā arī atbilst mūsu zīmolam. Tikai tad, ja čempionāts atbilst pilnībā visiem šiem nosacījumiem, mēs to apsvērsim. Necenšamies sasteigt lēmumu, tomēr šāds variants (pievienošanās IndyCar) izskatās iespējama. Centīsimies lēmumu pieņemt tuvāko mēnešu laikā, lai varētu pilnvērtīgi sagatavoties 2019. gada sezonai. Tomēr vēlos norādīt, ka pagaidām vēl nekādi līgumi nav noslēgti.

Šī nebūtu pirmā reize, kad “McLaren” ienāk IndyCar čempionātā. 1970-tajos gados tā pievienojās čempionātam gan kā individuāla komanda, gan nodrošinot vairākas komandas, tostarp “Penske”, ar šasijām. Čempionāts tika pamests 1979. gadā ar 28 uzvarām, no kurām trīs izcīnītas Indianapolisas 500 jūdžu sacīkstēs, kā arī diviem čempiona tituliem.

Vaicāts par Fernando Alonso iespējamo pāreju uz IndyCar jau nākamsezon, Brauns norāda: “Mēs vedam pārrunas ar Fernando. Tās sākām jau aptuveni pirms gada. Viņš uzsāka savu F1 karjeru ļoti sen un uzskatu, ka šobrīd viņš to izbauda tikpat ļoti kā līdz šim. Uzskatu, ka viņš kļuvis par labāku braucēju kā jebkad. Viņu gan mazliet sadusmo fakts, ka pēdējā laikā tas vairāk kļuvis par komandu, nevis braucēju čempionātu. Fernando mīl F1, mīl WEC, piedalījās Deitonā, tādēļ ceru, ka kaut kādā veidā spēsim viņu saglabāt “McLaren” vidē. Nevēlos pārāk izplūst par sarunām, kas mūsu starpā ir bijušas, tomēr nevar noliegt, ka katru reizi, kad viņš ierauga mašīnu, ar ko ir iespējams uzvarēt, viņš vēlēsies ar to braukt, neatkarīgi kur un kā.

Neraugoties uz nesaskaņām F1 čempionātā, Brauns būtu gatavs IndyCar izmantot “Honda” dzinējus. Šobrīd “Honda” un “Chevrolet” ir divi vienīgie dzinēju piegādātāji šai čempionātā, tomēr neizslēgtu arī iespējamību veikt pāreju uz amerikāņu rūpnīcas ražojumiem.