“Mercedes” komandas vadītājs Toto Volfs izskaidrojis, kādēļ Luiss Hamiltons netika iesaukts boksos Austrijas Grand Prix virtuālās drošības mašīnas laikā, kā rezultātā viņš zaudēja ne tikai sacīkšu vadību, bet atkrita līdz pat ceturtajai pozīcijai.

Mēs izrunājām situāciju komandas iekšienē. Atradāmies pirmajā un otrajā pozīcijā, pārliecinoši kontrolējot sacīkšu gaitu. Te piepeši otrajā vietā esošā mašīna apstājās. Trasē tika sūtīta virtuālā drošības mašīna. Mums bija aptuveni pusaplis, lai pieņemtu lēmumu. Mēs to nepieņēmām. Tas ir fakts, un šeit mēs zaudējām cīņu. Tai brīdī trasē sūtot virtuālo drošības mašīnu, 80% gadījumu pitstops ir pareizākā lieta, ko darīt.

Ar tikai vienu mašīnu savā rīcībā pret diviem konkurentiem, domājām, kas notiktu, ja konkurenti sūtītu boksos tikai vienu no savām mašīnām? Mēs atgrieztos trasē aiz Kimi, jo viņi nesūtītu viņu boksos. Tāpat arī aiz Maksa. Kā tas izšķirtu sacīkstes? Viss šis analīzes cikls novērsa mūsu uzmanību un mēs pavadījām pa daudz laika, cenšoties izvērtēt situāciju.

Volfs Austrijas GP neveiksmi nosauca par sāpīgāko dienu savā darbā, norādot, ka jūtas vēl sliktāk kā pēc 2016. gada Spānijas Grand Prix, kad sadursmes rezultātā abas “Mercedes” formulas izstājās jau pirmajā aplī. “Pirms sacīkstēm daudzi cilvēki nāca pie mums un teica, ka tā būs kā pastaiga parkā un izcīnīsim dubultuzvaru. Bet tāds ir motorsports. Tas mēdz būt ļoti, ļoti ļauns. Šoreiz viss ļaunums nāca pār mums.

Volfs arī uzsvēra, ka riepu degradācija bija krietni izteiktāka, kā komanda bija gatavojusies. “Vienīgie, kam nebija problēmas ar riepām bija “Ferrari”. Visi pārējie cīnījās ar nodilumu. Neviens uz to nebija gatavs. Gaiss bija par 10 grādiem siltāks kā tika sākotnēji prognozēts, tomēr domāju, ka lielāka loma ir tam, ka visi, kas cieta, metās uzbrukumos. Braucām uz savu spēju robežas, kā rezultātā riepas vienkārši pārkarsa.

Runājot par izstāšanās iemesliem, Volfs norāda, ka tie nav saistīti ar nesenajiem jaudas agregātu uzlabojumiem, pieminot, ka Valteri Botasu pievīla hidrauliskā noplūde, kamēr degvielas spiediena problēmas pievīla Luisu Hamiltonu.