Pēc finiša ceturtajā vietā sacīkstē Moncā Luiss Hamiltons nebija apmierināts ar savu sniegumu, lai gan presē atteicās kritizēt Mihaelu Šūmaheru, ar kuru viņam bija ļoti ilga cīņa, kas arī izjauca “McLaren” pilota iespējas finišēt uz goda pjedestāla.

Intervijās dažādiem laikrakstiem un TV kanāliem Luiss Hamiltons mēģināja izvairīties no šī temata un uz jautājumiem par to vai Šūmahers ir aizstāvējis savu pozīciju pārāk agresīvi un negodīgi, brits atbildēja ar ilgu klusuma pauzi.

“Tas man nekādas nozīmes,” negribīgi atbildēja Hamiltons. “Mums bija laba sacīkste un komanda ieguva vērtīgus punktus. Cīņai nebija ne vainas. Galu galā es viņu apdzinu, lai gan tas bija ļoti grūti. Viņš taisnēs bija ļoti ātrs un ātrāks par mani, kaut arī es izmantoju DRS sistēmu.”

“Par sacīksti kopumā es neesmu apmierināts – startēju no otrā vietas, finišēju ceturtais,” turpināja brits.

Jāpiebilst, ka Šūmahers par savu pozīcijas aizsardzības agresīvo taktiku vēlāk saņēma kritiku. Arī arī sacīkstes laikā tiesneši sazinājās ar “Mercedes” komandtiltiņu, lai brīdinātu par iespējamo sodu, ja vācietis turpinās tādā garā.

1 KOMENTĀRS

    • nu tas gan arī jautājums, vai zigu-zagu mētāšanās pa trasi īsti saucama par (skatāmu) cīņu. man personīgi aizraujoši liekas tieši manevri, kuros piloti mainās pozīcijām un trajektorjām, kamēr viens paliek priekšā (arī Šūmim ar Hami bija tāds moments, laikam).

      nu respektīvi, tieši skatāmība, manuprāt, šeit nav labs arguments, jo defensive driving nav skatāma kā tāda.

      • Zigu-zagu mētāšanās pa trasi man liekas īsti neatbilst, tam , kas bija īstenībā. Varbūt, ka ļoti piekasīgi skatoties, varētu konstatēt vienu reizi, kad pirms Lesmo trajektorija tika mainīta divreiz.

      • Neviens jau neaicina uz pilnīgu bespriģelu. Bet nu te kaut kā es nespēju ieraudzīt, ka būtu bijusi vai nu izteikti rupja bloķēšana vai rupja pretinieka izspiešana no trases.ja’jau jebkura cīnā starp starp autosportistiem trasē tiks noliegta pašā iedīglī, tad paliks tikai ripināšnās

      • interesanti, kur tieši tu sportā, kuru burtiski uz priekšu dzen iekšdedzes aparāti, saskati “dabisko” lietu kārtību 😀

        tas vien, ka kaut kas ir vecs (briesmas autosportā) nenozīmē, ka tas ir labs.

  1. Šajā gadījumā noteikumi nevar tikt piemēroti viennozīmīgi un bez šaubu ēnas, jo tas nav šahs, kur ar laidni nedrīkst iet pa horizontāli:)

    Uzticēsimies tiesnešiem, bet paliksim pie saviem subjektīvām domām. Cīņas (LH vs MS un FA vs SF) bija brīžiem asas, bet ne brutālas. Manuprāt viss bija tieši tā kā tam jābūt – pietiekami asi, lai pakairinātu skatītāju uztveres kārpiņas, bet ne tik ļoti, lai kādam būtu jāapvainojas. Ai laik it!

    • Tieši tā brutālas braukšanas pazīmes es šeit nevienā no gadījumiem nesaskatu. Un ja nu tas ir tā, tad varbūt, ka domāju nepareizi, bet tas ka tiesneši šādos gadījumos iejaucas jau sacensību laikā, ja kaut kur robežojas ar manipulēšanu ar rezultātiem.

  2. Prikols tāds, ka Šūmis pēc tam palaida garām Hamiltonu, jo saņēma brīdinājumu no tiesnešiem. Kaut gan reāli Makiem nebija nekādu īpašo ieroču, līdz ar to Šūmis varēja normāli aizstāvēties. Tad jau varētu iedot brīdinājumu arī par līšanu iekšmalā, ja tur nav vietas. Paši dzen garām, kur pagadās, un pēc tam bļauj.

    • Vispār Šumis nepalaida vienkārši garām, viņam jau aizmugurējās riepas bija pamatīgi nobrauktas un viņš nespēja vairs būt tik agresīvs. Un vispār tas noteikums par vienu kustību ir tāds pastulbs, jo sanāk ka tev vienkārši ir jānoskatās kā brauc garām un neko nevari darīt. Šumim atruna bija, ka viņš atgriežas ideālajā trajektorijā nevis bloķē Hamiltonu, jo savādāk būtu sods uzreiz bez lielām apspriedēm

      • Nu formula1.com rakstā “Italy analysis” ir teikts, ka Šūmis nospieda apgriezienu ierobežotāju. Domāju, ka arī pašam Hamiltonam tās riepas bija nodilušas.

  3. Morlok,
    ok – pafilozofēsim, kas tad vispār pasaulē ir dabiskā lietu kārtība? Vai cilvēkam lidošana, braukšana ar dažādiem transportiem, niršana ar zemūdeni ir dabiskas lietas? Protams, ka nē! Tie ir mākslīgi tehniski risinājumi, kas vienmēr saistīti ar risku. Tā tas ir bijis, ir un būs. Katru dienu simtiem cilvēku pasaulē iet bojā autoavārijās. Tad kāpēc būtu jāiedomājas, ka autosacīkstes būs kaut kāda ūber-pasargāta sfēra, kas brīva no riska?
    Tēlaini izsakoties – ja reiz esi ietērpies bruņās un paņēmis zobenu, tad gatavojies cīņai, nevis romantiskai pastaigai ziedu pļavā… 😀