“Williams” komanda apsver iespēju uz 2012.gada sezonu nomainīt Rubensu Barikello. Šobrīd reālākie kandidāti esot Adrians Zutils no “Force India” komandas un 2007.gada čempions Kimi Raikonens.

Zutils un Raikonens ‘privātā kārtā’ septembrī paviesojās “Williams” fabrikā Grūvā, tomēr šīs vizītes netika afišētas no komandas puses un nekādi paziņojumi nesekoja. Nevar aizmirst, ka šobrīd “Williams” vienībā notiek ievērojama administrācijas un tehniskā departamenta reorganizācija, jo šogad komanda ir piedzīvojusi sliktāko sezonu kopš ienākšanas Formulā 1 1978.gadā.

Lai gan piloti nevarētu būt vainojami vājajos rezultātos, “Williams” meklē iespējas samazināt izmaksas uz Barikello algas rēķina, tajā pašā laikā nezaudējot priekšrocības, ko dod pieredzējis pilots. Kamēr Pastora Maldonādo vieta ir drošībā, jo viņa sponsors Venecuēlas naftas kompānija PDVSA ienes komandā ap 25 miljoniem sterliņu mārciņu, Barikello aiz muguras nestāv finansiālie atbalstītāji.

Turpretim vācietis Adrians Zutils, kurš pamazām tiek izstumts no “Force India” komandas, lai atrastos vieta Niko Hilkenbergam, varētu atvest uz “Williams” savu sponsoru – darotkompāniju “Medion”. Taču eksperti atzīst, ka Zutila kā attīstības pilota vērtība nav īpaši augsta un arī kvalifikāciju rezultāti attiecībā pret šīs sezonas komandas biedru Polu di Restu nav spoži.

Savukārt Kimi Raikonens, kurš pameta F1 2009.gadā, ir visai nedrošs variants. Soms startē Pasaules rallija čempionātā ar visai viduvējiem panākumiem un divi gadi ārpus F1 ir ilgs laiks, kā pie pierāda Mihaela Šūmahera pieredze. Turklāt Raikonens noteikti nebūs gatavs apmaksāt savus startus F1, lai gan varētu piesaistīt papildus uzmanību komandai.

Jāpiebilst, ka “Williams” komandu ir pametis tehniskais vadītājs Sems Maikls, kurš jau paziņojis par pievienošanos “McLaren” komandai. Grūvas komandas tehniskās lietas turpmāk vadīs bēdīgi slavenais (spiegošanas skandāls) Maiks Kuglans, kuram palīdzēs aerodinamikas speciālists Džeisons Somervils un inženierijas nodaļas vadītājs Marks Džilans. Tāpat nevar aizmirst, ka uz nākamo sezonu “Williams” atkal apvieno spēkus ar “Renault” dzinēju piegādātājiem.

1 KOMENTĀRS

  1. tad jau tiešām sezona iet uz beigām, ja sākas spekulācijas par Raikonena F1 nakotni!
    Nedomāju, ka soms piekritīs startēt zemā gala komandai, bez atalgojuma un par to arī piemaksāt. Ka arī pats Wiliams uzstādījums – meklēt pieredzējušu pilotu attīstībai (pa lēto) ir diezgan naivs. Lai gan viņiem tagad būs “Štirlics” hehe.
    ps
    vai Putniņa kungam ir kāda objektīvāka info, par Kimi, kā tehnisko lietu pārzinātāju un virzītāju. Citādi manā galā, dzirdēts tikai virspusējs ,klišejisks viedoklis, ka soms ir vājš tehnikas bīdītajs. Toēr tas izklausās pēc “viena tante teica” un īpašas diskusijas vai argumenti pret nekad nav dzirdēti.
    paldies

    • Ferrari laikā pacēlās jautājums par Raikonena kā attīstības pilota zemo vērtību. Lai gan nekad neesmu lasījis/dzirdējis pretēju viedokli, baumas pārsvarā radās pēc tam, kad Kimi nevarēja sastrādāties ar Krisu Daijeru un par viņa sacīkšu inženieri kļuva Andrea Stella, ar kuru somam komunikācija veicās krietni labāk. Tātad drīzāk sākotnējās baumas radušās tamdēļ, ka ar Kimi nav viegli atrast kopīgu valodu un no skopās runas izprast lietas būtību. Taču tas nenozīmē, ka viņš nespēj attīstīt mašīnu – jāmāk ar viņu komunicēt viņa valodā (es nedomāju somu).

  2. Ja kimi tiesham apmeklejis rupnicu tad sanak ka ledus virs ir diezgan izmisis, jo agrak vins izskatitu tikai top komandu piedavajumus un par solidu algu, ja atlaizot barikelo frenks grib ietaupit naudu tad kimi ari saprot ka tur neviens vinam ari neko daudz nemaksatu

  3. Reports first emerged in the Finnish press, with Räikkönen expected to have been viewing the Williams-built Jaguar C-X75 supercar as opposed to any F1-related talks.

    “It was a private visit so we don’t actually have a comment to make,” a team spokesperson said when contacted by GPUpdate.net on Friday.

  4. Raikonena variants jau nu vairāk smaržo pēc kārtējās spekulācijas. Savukārt skatoties uz rezultātiem, Zutilam ir ko padomāt, ar ko Williams prieķš viņa ir perspektīvāks varians par Babaja komandu. Frenks noteikti varētu būt skopāks. 😀

  5. nu jā, par Kimi viss skaidrs, Williams braucējs viņš nebūs. Zutils gan izklausās ticami – gribētos pat teikt: “tas, kurš nākamgada nebrauks FI”, vai tas būtu Zutils, di Resta vai Hulks. alternatīva būtu “kāds, kurš nebrauks Renault” – Petrovs (ja tiešām nepaliek pie reņiem), varbūt pat Niks (kaut gan aiziešana no Williams reiz sanāca nesmuka. bet tas bija pie drusku citas Williams vadības). domāju, ka Rubensa izredzes strādāt pie Kuglana ir diezgan nelielas.

      • gribētos domāt, ka Petrovs paliks Renault. ja ne, tad – uz kurieni? pieņemot, ka Lotus/Virgin/HRT viņš negribēs piezemēties, kādi citi ir varianti? no Williams puses – probļema vai ņe probļema, bet kaut ar savu ladas emblēmu viņš kā reiz izceļas no citu neslikto pilotu (tā paša Zutila, di Restas) fona, imo.

      • Ja Ladas bļemba nāk komplektā ar keisu/keisiem, piepildītu ar baksiem, tas ir droši vien interesanti jebkuram tīmam, atšķiras tikai dažādu tīmu “intereses” radīšanai nepieciešamais keisu skaits.

        Bet ļaunas mēles melš, ka Renault nemaz tik daudz naudu nesaņēma par Petrovu/Ladas bļembu, tā ka nezin vai ir gluži vienkārši sagadīšanās divos notikumos – Renault ir kļuvuši par mazākuma akcionāru F1 tīmā, un Petrova nākotne ir ne visai droša, tai pat tīmā 😉