Lielais ātrums nav iemesls kādēļ IndyCar posmā Lasvegasā avarēja un bojā gāja angļu pilots Dens Veldons. Taču “Dallara” rūpnīca ir atradusi risinājumu, lai šāda veida sekas pēc sadursmēm vairs nenotiktu.

Veldona pilotētā mašīna uzlidoja gaisā pēc tam, kad ietriecās kādā no priekšā braucošajām strauji bremzējošajām formulām. Ātrums šajā trasē svārstījās ap 220 jūdzēm stundā un tas varētu šķist galvenais arguments, kādēļ viss beidzās tā kā tas beidzās.

“Mazāks ātrums neko nebūtu mainījis,” intervijā žurnālam “Autosprint” stāsta IndyCar šasiju ražotāju “Dallara” boss Džanpaolo Dallara. “Pat, ja mašīnas brauktu par 50 mph lēnāk, tas neko nebūtu izmainījis avārijas būtībā. Arī tad, ja divas riepas, kas rotē vienā virzienā, saduras ar ātrumu 30 mph, mašīna, kas atrodas aizmugurē, tiek uzsviesta gaisā. Un tur neko nevardarīt. Arī autosacīkstēs Eiropā pie daudz mazākiem ātrumiem ir redzētas līdzīgas situācijas.”

Jaunā IndyCar šasija, kas par godu Veldonam nosaukta par DW12, šādas avārijas izslēgs, jo ap aizmugurējiem riteņiem tām būs īpašas uzlikas. Risks, protams, pastāvēs, taču tagad tas būs nesalīdzināmi mazāks.