Luiss Hamiltons Abū Dabī GP izcīnīja 17. uzvaru, kas viņu uzvarētāju sarakstā ir pacēlis uz 15.pozīciju.

Tāpat jaunais brits kļuva par 17-to pilotu F1 vēsturē, kas sacīkstēs bijuši vadībā vairāk par 1000 apļiem. Līdz šim posmam Hamiltonam ik sezonu bija samazinājis vadībā pavadīto apļu skaits: 2007.gadā tie bija 321 aplis, 2008.gadā 294 apļi, 2009.gadā 182 apļi, 2010.gadā 100 apļi un 2011.gadā pēc Abū Dabī GP 150 apļi (kopā 1047 apļi vadībā).

Sebastians Fetels izstājās jau otrajā līkumā un līdz ar to viņš vairs nevarēs pārspēt Mihaela Šūmahera 2004.gada rekurdu 13 uzvaras sezonā, kā arī uzlabot Džima Klarka rādītāju no 1963.gada, kad brits bija vadībā 71,47% no visiem sezonas apļiem. Turklāt ar šo izstāšanos Fetels izsvītroja arī savu uzvārdu no to pilotu saraksta, kuri finišējusi pilnīgi visās šī gada sacīkstēs. Kopā ar komandas biedru Marku Vēberu Fetels ir finišējis 17 posmos.

Hamiltons kopā Fetelu absolūti ir dominējuši Abū Dabī trasē – visos gados tikai viņi ir bijuši pirmajā starta rindā, tikai viņi ir guvuši uzvaras un abi kopā ir bijuši vadībā 146 no 165 sacīkšu apļiem.

Marks Vēbers uzrādīja ātrāko apli, kas bija 12. viņa panākums karjerā un tagad austrālietis ir vienā rindā ar Alberto Askāri, Džeku Brebemu, Renē Arnū un Huanu Pablo Montoiju. Tas Vēberam bija sestais ātrākais apli šajā sezonā – viņš šajā rādītājā ir priekšā visiem konkurentiem.

Abū Dabī GP bija pirmā sacīkste bez “Red Bull” uz goda pjedestāla kopš pērnā gada Korejas GP izcīņas, kas tieši bija arī Sebastiana Fetela pēdējā izstāšanās no sacīkstēm tehnisku problēmu dēļ.

Pastors Maldonādo sacīkstes laikā saņēma divus sodus, kas nozīmē, ka sezonas gaitā viņš jau ticis pie pieciem pākāpumiem un izlīdzinājis rezultātu ar sezonas ‘slikto zēnu’ Luisu Hamiltonu.

“Williams” komanda Abū Dabī reģistrēja visu laiku sliktākās starta pozīcijas – 23. un 24.starta vietu. Iepriekš sliktākais rādītājs bija 1975.gada ASV GP posmā Votkinsglenā, kad Žaks Lafits un Lella Lombardi startēja attiecīgi no 21. un 24.starta vietas. Interesanti, ka neviens no pilotiem toreiz tā arī pašā sacīkstē nepiedalījās – Lombardi mašīnai radās kļūme ar aizdedzi, bet Lafita acīs iekļuva viziera tīrāmais šķidrums un viņš nespēja ņemt dalību sacīkstē.

Avots: F1Fanatics