Tieši decembrī pirms 10 gadiem “Toyota” oficiāli pieteica sevi Formulā 1, bet Deivids Kulthards vēl senāk testēja “Benetton” formulu. Savukārt tolaik vēl jaunais Brūss Maklārens saņēma kārtīgu skūpstu no Miss Sebring.

Pirms 10 gadiem – Toyota ienāk Formulā 1

“F1LV

Sākotnējais plāns paredzēja “Toyota” debiju jau 2001.gadā, tomēr kompānija nepažēloja 11 miljonu USD drošības naudas zaudēšanu, lai par gadu atliktu debiju un sagatavotos vēl labāk. Galarezultātā “TF102” modeļa debija notika 2002.gada 17.decembrī un tajā piedalījās abi jaunā projekta pirmie piloti Mika Salo un Alans Maknišs, kuri iepriekšējo gadu bija pavadījuši testos ar komandas pirmo modeli “TF101”. Pēc neveiksmīgas 2002.gada sezonas, Salo un Maknišs zaudēja vietu komandā. Pēc milzīgām investīcijām, kas sniedzās miljartos USD, 2009.gada izskaņā “Toyota” slēdza savu F1 projektu.

Pirms 19 gadiem – Kulthards ar Benetton?

Lai gan visu savu Formula 1 karjeru Deivids Kulthards ir pavadījis “Williams”, “McLaren” un “Red Bull” komandās, viņa karjera varēja iegrozīties pavisam citās sliedēs, jo viņa pirmie nopietnie testi bija “Benetton” sastāvā. Taisnības labad jāsaka, ka pirmie testi ar F1 mašīnu Kulthardam bija jau 1989.gadā ar “McLaren”, kas bija kā balva par Gada jaunā pilota nosaukumu no “McLaren/Autosport/BRDC”. Tomēr 1992.gada 1.decembrī Kulthards piedalījās “Benetton” testos slapjajā Silverstonas trasē. 40 apļos skots spēja parādīt savu talantu, taču komanda galarezultātā izvēlējās pieredzi – Rikardo Patrēzi. Kulthards tajā sezonā atgriezās F3000 čempionātā un F1 debitēja “Williams” sastāvā 1994.gadā pēc Airtona Sennas nāves.

Pirms 52 viena gadiem – Jaunākais GP uzvarētājs

Paraksts zem foto: Brūss Maklārens saņem kārtīgu skūpstu no Miss Sebring par uzvaru 1959.gada Sebringas GP sacīkstē. Toreiz 12.decembrī Maklārens bija 22 gadus un 104 dienas vecs, tādejādi viņš kļuva par jaunāko GP uzvarētāju F1 vēsturē un šo rekordu saglabāja līdz 2003.gadam, kad Ungārijas GP uzvaru izcīnīja Fernando Alonso, kurš tobrīd bija 22 gadus un 26 dienas vecs. Toreiz Sebringā Maklārens izvirzījās vadībā tikai pāris simtus metrus pirms finiša, kad apdzina komandas biedru Džeku Brebemu. Interesanti, ka par uzvaru šajā posmā Maklārens saņēma ne tikai 6000 USD, bet arī pāris hektārus nekustāmā īpašuma Sebringas ezera krastā.

1 KOMENTĀRS

    • FA laboja tieši šo Maklārena rekordu. Ja gan pavisam precīzi visu skaita, tad jāņem vērā arī Indy500 sacīkstes, kas 50-tajos gados bija F1 kalendārā, bet tās statistiķi visai apzināti ignorē. Ja ieskaitam Indy500, tad jaunāks par Maklārenu vēl 1952.gadā bija Troijs Rutmans, kas uzvarēja Indianapolisā 22 gadu un 80 dienu vecumā.