Kamēr Haime Algersuari ir pārliecināts, ka viņa Formula 1 karjera nebeigsies 21 gada vecumā, Bruno Senna apsver iespēju doties uz ASV un pievienoties NASCAR čempionātam.
2009.gadā Haimem Algersuari aiz muguras nebija neviena kilometra testu ar F1 mašīnu, taču tas netraucēja “Toro Rosso” sezonas vidū viņu nolīgt un iesēdināt Sebastiana Burdē vietā. Tagad divus gadus vēlāk neskatoties uz to, ka spānis atnesa divas trešdaļas no visiem “Toro Rosso” punktiem, komandai tas netraucēja viņu bez ceremonijām atlaist. Atlikušajā laikā līdz sezonas sākumam atrast vietu F1 komandā uz 2012.gada sezonu nebūs viegli, jo brīvo pilota pozīciju skaits ir ļoti ierobežots un konkurss ir nežēlīgs. Kā divas reālākās iespējas Algersuari esot vieta blakus tautietim Pedro de la Rosam HRT komandā vai arī turpināt strādāt “Red Bull” paspārnē un kļūt par komandas trešo un rezerves pilotu, kāda šai komandai pēdējās sezonās nav bijis (kopš Brendona Hartlija).
“Es izskatu vairākas iespējas,” atzina pats Algersuari. “Domāju, ka “Toro Rosso” labā izdarīju visu, ko spēju un šī sezona bija laba. Man ir tikai 21 gads un man jāmeklē jaunas iespējas. Es neesmu nikns vai apbēdināts par komandas lēmumu, tieši otrādi – man viņiem jāpateicas par doto iespēju. Es domāju, ka mans laiks Formulā 1 nav beidzies un turklāt tagad esmu mierīgāks, nekā tad, kad biju “Toro Rosso” sastāvā.”
Tostarp itāļu prese ziņo, ka pēc atlaišanas no “Lotus” komandas, Bruno Senna apsver iespēju karjeru turpināt ASV, lai gan 28 gadus vecajam brazīlietim ir reālas iespējas palikt vienībā rezerves pilota amatā – pozīcijā, kurā viņš uzsāka arī šo sezonu. Nevar aizmirst, ka NASCAR sērijās, kas esot otra Sennas karjeras turpināšanas iespēja 2012.gada sezonā, startē viņa tautietis Nelsons Pikē juniors.
Savukārt par IndyCar sērijām Senna var aizmirst, jo viņa ģimene (māte Viviāna Senna) to neļauj darīt, uzskatot, ka šis čempionāts ir pārāk bīstams. Atgādinu, ka 1994.gadā, kad bojā gāja Airtons Senna, Bruno bija 10 gadi un viņa māte vēl uz 10 gadiem aizliedza nodarboties ar visa veida autosportu, cerot, ka šī ‘slimība’ Bruno nepielips. Toreiz Airtona Sennas māsas lēmumu ietekmēja arī tas, ka gandrīz vienlaicīgi ar brāļa zaudējumu viņa atvadījās arī no vīra, kurš gāja bojā pēc satiksmes negadījuma ar motociklu.
Senna, manuprāt, ir un paliek viduvējība, kas bez slavenā uzvārda līdz F1 nemaz nebūtu nonācis, savukārt, Haime šīs sezonas otrajā pusē patiesi paspīdēja… kādai vietai šim censonim vajadzētu atrasties
Jā, diemžēl romantiskie laiki, kad aizgājušo gadu slavenību atvases un radinieki lieliski cēla F1 reitingus, ir pagājuši. Tagad Bernija onkuļa impērija jūtas tik varena, ka visādus Pikē juniorus un Sennas krustdēlus var pasūtīt dēt pēc dažām sacīkstēm. Nu, vēl tik Rosbergs jaunākais turas…
Būtu Bruno pietiekoši pieaudzis vēl 90-tajos, tēvocis Frenks viņu būtu paņēmis bez liekas runāšanas. Tāpat kā Hilu, tāpat kā Vilenēvu. Bet ar top-mašīnu mazais Senna būtu pavisam cits braucējs…
Rosbergs turās vēl tikai tādēļ, ka pats šo vietu ir izcīnījis… gan jau, ka uzvārds palīdzēja nonākt F1, taču tālākais jau ir paša nopelni.
ir piloti, kuriem ir talants, lai “izsistos” un ir tādi kuriem nav… savulaik tas pats Alonso sāka ar Minardi, vēl nesen Fettels ar Torro Rosso tika pie uzvaras… gluži vienkārši tādi kuri tikai ar savu talantu var izsisties nav daudz… nevar jau teikt, ka šiem 2 nebija sponsoru, bet visdrīzāk šajos gadījumos tam nebija 100% izšķiroša nozīme, kā piemēram Petrova vai Maldonādo gadījumā. Sennas un Pikē gadījumā gan tie bija uzvārdi, kas tīkami klausītāja ausij… nu vismaz sākumā… pēc tam jau sāk vērtēt pašu pilotu un čiks vien sanāk 🙂
Es tikai gribētu piebilst, ka pasaulē gandrīz nav gadījumu, kad dēls pārspētu tēvu (Enrique Iglesias tas var izdoties, bet viņam vēl tāls ceļš ejams) un Keke Rosbergs bija, iespējams, visu laiku vajākais F1 čempions (ja nemaldos, tikai 1 uzvara posmā tajā gadā) un tikai 5 GP uzvaras karjerā.
Tā ka, tīri pēc statistikas, Niko nav cerību…
Hmm… Un kā tad ar Žaku un Žilu – neskaitās vai ? 🙂
Gan Rosbergi, gan Vilenēvi ir diskusiju vērti. Jā, 1982.g. Kekem tiešām paveicās – sezona izvērtās traģiska un tieši viņš no tā bija ieguvējs, lai gan startēja ne ar to spēcīgāko mašīnu. Ja paskatās vecā Rosberga karjeru kopumā, tad viņš patiesībā nekad nebija izteiktā līderu komandā. Tomēr vienmēr pamanījās izpogāt vismaz savus komandas biedrus, pat Manselu 85.gadā. Tikai savā pēdējā sezonā palika Prosta ēnā. Uz ko velku? Uz to, ka Keke noteikti nav tas sliktākais čempions. Statistika šoreiz nav noteicošā.
Vilenēvu gadījums arī ir īpašs. Ok, Žaks visos ciparos tēvu ir pārspējis, tomēr fakts paliek fakts – Žils bez visiem tituliem neskaitāmu līdzjutēju un pat speciālistu acīs ir viens no visu laiku dižākajiem. Bet Žaks ir tikai viens no parastajiem čempioniem…