Foto: McLaren MercedesFIA ir publicējusi galējos 2012.gada sportiskos noteikumus, kuros ir neliels labojums attiecībā uz noteikumu, saskaņā ar kuru pilots, aizsargājot savu pozīciju tikai vienu reizi drīkst mainīt savu trajektoriju.

“F1LV

Iepriekš sacīkstēs piloti, aizsargājot savu pozīciju, nobrauca no ideālās trajektorijas un pēc tam, tuvojoties pagriezienam, atgriezās ideālā trajektorijā. Teorētiski šajā gadījumā ir divas trajektorijas maiņas un FIA pirms 2012.gada sezonas mēģināja ieviest skaidrību un noteikt, ka tikai viens manevrs ir pieļaujams – respektīvi, ja pilots ir pametis savu trajektoriju, lai bloķētu sāncensi, tad viņš vairs nedrīkst atgriezties sākotnējā trajektorijā.

Šāds risinājums izraisīja neapmierinātību pašu braucēju vidu un arī sašutumu no līdzjutēju puses. Tagad FIA nolēmusi ieviest zināmas izmaiņas 20.3 noteikumu punktā.

“Pilotiem nav atļauts veikt vairāk par vienu trajektorijas maiņu, lai aizsargātu savu pozīciju. Pilotam, kurš atgriežas savā trajektorijā pēc aizsardzības manevra veikšanas, tuvojoties līkumam, būs jānodrošina vismaz vienas mašīnas platuma vieta starp savu mašīnu un trases apmali.”

Ko tas nozīmē reālos apstākļos? Piemēram, ja pilots aizsargā iekšējo malu, tuvojoties labējam pagriezienam, un tad atgriežas uz ideālās trajektorijas, viņam būs jāatstāj pietiekami brīvas vietas trases ārmalā, lai sekojošais pilots to var izbraukt bez sadursmes briesmām.

Teorijā šis priekšlikums šķiet saprātīgs, tomēr pagaidām grūti iedomāties, kā tas tiks realizēts dzīvē, kā pret tā ievērošanu izturēsies agresīvāka pilotēšanas stila piekritēji un kādā veidā šī noteikuma ievērošanu varēs kontrolēt sacensību tiesneši. Tomēr kopumā FIA centieni ir tikai apsveicami – vismaz teorijā definēt robežu, kas šķir pārkāpumu no agresīvas savas pozīcijas aizstāvēšanas.

1 KOMENTĀRS

  1. Tikai teorija… Praksē ir skaidri redzams – ja pilots negrib sasist savu formulu, tad šis noteikums neko daudz nedod, jo apdzīt ar KERS un DRS var arī taisnē. Savukārt, ja pilotam kaut kādu apstākļu dēļ ir svarīgi manevru izdarīt par jebkuru cenu, tad nekādi noteikumi sadursmi neatvairīs. Paskatieties, kas notika starp Hamiltonu un Massu visas sezonas garumā.

    Tā ka visa šī noteikumu maiņa tiek veikta ar lielu novēlošanos. To vajadzēja darīt PIRMS DRS un KERS (galvenokārt DRS) ieviešanas. Tagad šis noteikums jau ir novecojis un to vispār vajadzētu atcelt. Lai vismaz upurim ir iespējas aizstāvēties. Savādāk brīžiem brauc garām kā stāvošiem…

    Bet nu cerēt, ka FIA uz kaut ko reaģēs laicīgi, laikam ir naivi…

      • Kā ta nevar?! Lūk, galvenajos vilcienos:
        -Jāaizliedz jebkāda elektronika,
        -Vadība tikai ar stūri, ātrumkloķi un 3 pedāļiem,
        -Jānovāc visas tilkes tipa trases un tās jāaizstāj ar ātrām un baudāmām.
        Un tad labākais būs nevis tas, kurš visprecīzāk izbrauc datora nosprausto trejektoriju starp stūrainiem pagriezieniem, bet gan tas, kuram ir akna un māka ieslidināt mašīnu pagriezienā ar 250 km/h 😀

      • 🙂 Es neteicu, ka “viena manevra” noteikums ir nepareizs! 🙂 Es teicu, ka tas nāk par vēlu (jeb par ātru, ja viņi taisās noņemt DRS)

        to Pro:

        – F1 ir jābūt tehniski advancētākajai motorsporta klasei pasaulē, tāpēc elektronikai IR jābūt. Tikai tai ir jābūt virzītai formulas, nevis pilota virzienā. Es gan domāju, ka tieši to Tu gribēji teikt.

        – par 3 pedāļiem nezinu…, kloķus gan vari aizmirst droši, ātrumi jāslēdz pilotam. Vadība? Nu, slēdžus stūres jau spaida pats pilots, tā ka tas ir OK, ne?

        – par trasēm 100% piekrītu. No savas puses gribētu pielikt 3 lietas:

        1. Punktu sistēmu, kur punktus saņem VISI piloti (varbūt pat nefinišējušie) un papildus punktus par pole, atrāko apli un (iespējams) par atrašanos vadībā. Lai nebūtu izstāšanās – brauc, kamēr kust.

        2. Iekļaut Indianopolisas ovālu kā vienu posmu. (vairāk kā vienu ovālu gan ne)

        3. Un mākslīgo lietu. Mana versija ir tāda, ka gadījuma skaitļu ģenerators tiek iestatīts tā, lai katra 3-4 sacikste ir “slapja”. Pie tam tas nav zināms iepriekš, bet tiek ģenerēts lidzigi, kā realajā situācijā – apmēram pusstundu iepriekš paziņo, ka “lietus” būs un tad “līst” atkal nenoteiktu laiku. Tad arī parāditos gan pilota, gan stratēgijas, gan arī veiksmes faktors.