Kimi Raikonena pirmie testi “Lotus” sastāvā notiks no 23. līdz 24.janvārim Valensijas trasē, kad soms izmēģinās 2010.gada specifikācijas “Renault” formulu.
“Lotus” komanda ir apstiprinājusi, ka Raikonenam būs divu dienu testi, kuru laikā aklimatizēties Formula 1 mašinērijai. Tomēr somu pilots testu ierobežojumu dēļ varēs izmantot tikai 2010.gada “Renault” modeli R30. Pēdējo reizi Raikonens F1 startēja 2009.gada izskaņā.
Turklāt noteikumi ierobežo arī “Pirelli” riepu izmantošanu šajo testos – Raikonens nevarēs izmantot sacīkšu specifikācijas riepas un viņam jāiztiek ar demo riepām, kas tiek izmantotas reklāmu filmēšanai vai prezentācijas pasākumiem. Nevar aizmirst, ka 2010.gadā netika izmantota arī DRS sistēma un nebija KERS sistēmas, kuras Raikonenam būs jāpgūst uz simulatora.
Pagājušā nedēļā Raikonenam Enstonas bāzē notika sēdekļa piemērīšanas procedūra, pēc kuras soms paziņoja, ka viņam nebūšot problēmu ātri apgūt visas sistēmas un drīz vien viņš spēs uzrādīt savu maksimālo ātrumu.
“Es nedomāju, ka esmu pazaudējis kaut daļu no no sava ātruma,” Raikonens paziņoja “Lotus” komandas mājas lapā. “Pats grūtākais būs apgūt jauno riepu uzvedību. Svarīgākais būs iemācīties “Pirelli” riepu īpatnības un man būs nepieciešama atšķirīga pieeja. Taču es neesmu noraizējies.”
Kimi un noraizējies ir divas nesavienojamas lietas 🙂 Viņš ir tas, ko tautā sauc par poh**istu 🙂 Šī vārda labākajā nozimē 🙂
To, cik patiesa ir viņa pārliecība par ātruma atgūšanu, to mēs tikai vēl redzēsim. Turu īkšķus, lai viņam būtu taisnība.
kā izpaužas “sēdekļa pielaikošana”? izlasīju šo rakstu dienā iekš f1.com un sapratu, ka tas ir gauss pasākums uz visu dienu. Varbūt ir kādam vairāk info par šo procedūru?
Tas tiek darīts ar tiešo dibena un muguras nospieduma atstāšanu poliuretāna putās (kaut kas līdzīgs celtniecības putām, tikai biezākas konsistences un ātri cietē). Turklāt paralēli sēdēšanas pozīcijai jākoriģē, leņķis, atālums no pedāļiem, ceļgalu augstums (starp ceļgaliem un šasijas augšējo daļu vēl viens putu slānis), stūres attālums utt. Tāpēc process var ievilkties, jo īpaši gariem pilotiem.
isklausas baigi parliecinats ka tik beigas nesanak sakt zeloties ka masina nejiet
Katru reizi izlasot vārdu salikumu ‘testu ierobežojumi’, uznāk dusmas par šo idiotisko situāciju. Protams, it kā ir skaidrs, kāpēc tas tiek darīts, tomēr absurdā tur krietni vairāk nekā lietderīgā. Vai kāds spētu iztēloties situāciju, kad, piemēram, sprinteriem gadā būtu atvēlētas vien pāris nometnes, kurās drīkst trenēties ar naglenēm, vai slēpotājiem ārpus sacensībām ļautu izmantot tikai koka slēpes? Būtu smieklīgi, vai ne? Taču tieši tas notiek mūsdienu F1. Rezultātā tūlīt piedzīvosim vēl viena leģendāra braucēja atgriešanos, kas visdrīzāk būs tikpat bezzobaina kā Šūmaheram.
testu ierobežojumi ir tāds stulbs koks ar diviem galiem, tāpat kā tā motoru samazināšana sezonas gaitā, lai “samazinātu” izmaksas. Beigās lētāk sanāk katrā gonkā dedzināt vienu jaunu motoru, nevis ieguldīt 10x vairāk līdzekļu, lai pagatavotu vienu motoru visai sezonai.
Rakstītā gan ir viena kļūda. tas kimi nav izmantojis DRS tas ir skaidrs.Bet KERS kimi jau ir izmantojis Ferrari sastavā. Takā uzmanīgāk rakstat..
varētu būt tā, ka “vienkārši KERS”, kurš bija sastopams Kimstera Ferrari anabāzes laikos, ir kas cits kā KERS+DRS, 2012. sezonas versijā, ciktāl tas attiecas uz kāra uzvedību..
Kimi ir izmantojis KERS – to nu nevajag aizmirst.. Tieši pateicoties KERS esamībai uz Ferrari, spēja izcīnīt savu pēdējo uzvaru F1 (ja kaut ko nejaucu), Spā trasē apdzenot Fisikellu, kaut sacīkšu temps abiem bija identisks…
Un KERS formulas uzvedību ietekmē daudz vairāk kā DRS… KERS izmaina bremzēšanu (kā pērn manījām Batonam vienā posmā, kad viņš nezināja vai bremzējot KERS palīdzēs vai nē), DRS principā neko daudz nemaina (vismaz sacīkstēs) kā tik vien vajadzību pēc garāka 7.pārnesuma un piešaušanos “atvērt”, kad drīkst (tas notiek automātiski vai mehāniski ar pilota palīdzību, tas ir – vai pilots var to neizmantot?)…
KERS izmantošanas iemaņām gan ir jābūt nopietnākām – Beļģijas GP sacīkšu 1.apļa video no on-board M.Šūmahera kameras bija uzskatāms piemērs, kā tas ir jāizmanto (pirmo daļu no uzkrātās enerģijas izmantoja tikai taisnē pirmā sektora beigās, nešķiežot tur, kur nav vajadzības)
kā teiksi, kā teiksi..
IMHO bremzēt ar atslogotu aizmugures asi (DRS “atvērts”) ir jābūt maķenīt citam fīlingam, un bremzēšanas punktam kādus metrus agrāk, nekā kad ja bremzēšanas brīdī ir pieejams pilns downforce no aizmugures spārna (DRS “aizvērts”)..
Ja vien nav tehniskas problēmas, tad DRS atslēdzas tieši pirms bremzēšanas sākumpunkta, tā kā – neviens nebremzē ar nolaistu antispārnu, pēc noteikumiem tā beidzas vēl ‘ar gāzi grīdā” braucot (pretējā gadījumā izslīdēšana sausā laikā nebūtu pārsteigums)
Tā kā – bremzēt ātrāk vajadzētu tikai dēļ lielāka ātruma…
Vispār DRS ir atņēmusi vienu no burvīgākajām F1 sastāvdaļām – dabiskās aizvēja vilkmes…
Nu ja. Sumis ir pieradijis, ka var apdzit izmantojot sliptream. Alonso un Hamis ari iemegina to dazreiz. Alonso gan iet sekmigak. Ta ka vecais labais slipstream nekur nav pazudis.
kā teiksi, kā teiksi
… 2010.gada specifikācijas “Renault” formula izmēģinās somu …