“Toyota” WEC (World Endurance Championship) jeb Pasaules izturības čempionāta projekts uzņem apgriezienus un paplašinās.

“Toyota” startēs 6 posmos

Pēc tam, kad “Peugeot” nāca klajā ar šokejošo paziņojumu par WEC pamešanu, čempionāta organizatori ACO pielika visas pūles, lai pierunātu “Toyota Motorsport GmbH” paplašināt savu līdzdalību WEC čempionātā jau pirmajā gadā. Kā izrādās, tad FIA un ACO spēkā ir līgums, kas paredz vismaz divu pilnvērtīgu ražotāju līdzdalību čempionātā. Tādejādi pēc “Peugeot” demisijas šis līgums bija apdraudēts, tomēr ACO ir izdevies pierunāt “Toyota” paplašināt savu līdzdalību čempionātā līdz sešiem posmiem, lai gan līdz ar to tika mainīti arī WEC noteikumi – punktus ražotāju ieskaitē rēķinās sešos no astoņiem čempionāta posmiem un tikai no vienas ekipāžas, jo “Toyota Motorsport GmbH” komanda tikai divos posmos (Lemānā un savās mājās Fudži) plāno uz starta izlikt otru ekipāžu. Japāņu kompānija, kuras motoru sporta bāze vēl kopš Formula 1 projekta atrodas Ķelnē Vācijā, nepiedalīsies pirmajā WEC posmā Sebringā, lai iegūtu iespēju labāk sagatavoties sezonai.

Deividsona iespēja

Ar “Peugeot” aiziešanu no pašu inicētā WEC čempionāta bez darba ir palikuši vairāki lieliski piloti un viens no tiem ir bijušais F1 braucējs Entonijs Deividsons, kuram pēc pagājušā gada snieguma prognozēja spožu nākotni endurance pasaulē. Kā izrādās, tad “Toyota” ir kontaktējusies ar Deividsonu vēl pirms “Peugeot” aiziešanas, tomēr brits atteica japāņiem, jo viņam bija spēkā divu gadu līgums ar francūžiem. Tagad “Toyota” ir visas iespējas tomēr nolīgt jauno zvaigzni kaut arī tikai saīsinātai divu posmu (Lemāna, Fudži) programmai ar domu par 2013.gadu. Arī no Deividsona skatu punkta tas būtu labs risinājums, jo garantētu palikšanu apritē un galu galā startu Lemānā ražotāja komandā. Par potenciālajiem Deividsona ekipāžas biedriem žurnāls “Autosport” min bijušo “Toro Rosso” pilotu Sebastianu Buemī un “Toyota Super GT” pilotu Hioraki Išiuru.