Vairāki respektabli preses izdevumi apgalvo, ka Adrians Ņūvejs nestāsta patiesību par vienu no jaunajiem aerodinamiskajiem risinājumiem. Ko cenšas noslēpt “Red Bull Racing” komanda?

Tieši pazīstamais dizaineris ir idejas autors tā sauktajiem “karstajiem difuzoriem”, kas uz šo sezonu ir aizliegti. Taču jaunajā 2012. gada “Red Bull-Renault” modelī RB8 tās priekšgalā iestrādāta gaisa atvere, kas it kā, pēc Ņūveja vārdiem, tiek izmantota, lai ar caurplūstošā gaisa palīdzību atvēsinātu pilotu. Taču ne visi tam tic.

“Lietus laikā pilotiem tagad būs slapjas kājas,” uzticamais Vācijas izdevums “Auto Motor und Sport” citē kādu vārdā nenosauktu inženieri.

Tāpat Ņūveja vārdiem netic Žoans Viljadelprats, kurš iepriekš strādājis par inženieri tādās F1 komandās kā “McLaren”, “Ferrari”, “Benetton” un “Prost”. Savā slejā spāņu laikrakstam “El Pais” viņš raksta: “Personīgi es neticu Adriana Ņūveja izskaidrojumam, ka atvere domāta pilota atvēsināšanai. Ja tā, tad tagad Sebastians Fetels un Marks vēbers laikam gatavojas braukt pusaizmiguši.”

Itālijas skandalozais tabloīds “La Gazzetta dello Sport” baumo, ka gaisa plūsma caur minēto atveri formulas priekšējā daļā tiek novirzīta zem mašīnas grīdas.

1 KOMENTĀRS

  1. Abas versijas neizklausās ticamas. Pilotu komforts F1 nekad nav bijis pirmajā vietā, bet arī priekš gaisa laišanas zem grīdas tā sprauga šķiet stipri par mazu…

    Visticamākā, protams, ir versija par to, ka Ņūvejs melo 🙂 Jautājums tikai – par ko?

    Mana versija ir šāda:
    Tā sprauga rauj gaisu iekšā kokpitā, palielina tajā spiedienu un līdz ar to uzlabo gaisa plūsmu tieši virs kokpita atveres, jeb ,citiem vārdiem sakot, to gaisa daļu, kas pūš tieši pilota ķiveres stiklā.

    • Par kokpitu tomēr nepiekritīšu. Grūti iedomāties, kā gaisa plūsma, kas iziet caur kokpitu un kaut kur nāk ārā no tā, uzlabo gaisa plūsmu tieši virs kokpita atveres. (Jo lielāks gaisa plūsmas ātrums, jo spiediens ir mazāks.)

      Turklāt tajā mašīnas daļā svarīgākais gaisa plūsmas uzdevums ir bez liekas turbulences nonākt dzesēšanai paredzētajos gaisa savācējos virs pilota galvas (lielākais dzinējam, mazākie pārnesumu kārbai un KERS).

  2. Piekrītu Ivaram bet tomēr Ar Ņūveju nekad neko nevar zināt. Es jau vairāk sliecos uz to ka šis caurums attieksies vairāk uz aizmugures piespiedējspēku, jo kāda jēga šinī autosportā ir dzesēt pilotu?? Es saprastu ja runa ietu par motora dzesēšanu tad gan es noticētu.

  3. Kāpēc gan lai nebūtu izdomājuši veidu kā gaisa plūsmu apliekt ap kokpitu (pa sāniem iekš konstrukcijas), un tad uz aizmugures difuzoru? Formāli pilotu tiešām dzesēs, bet reāli padzesēs gan motoru, gan iegūs papildus piespiedējspēku (ja reiz visi teorijas liek galdā)

  4. Tik tiešām pilota dzesēšanai tā atvera ir stipri par lielu – lietus laikā kājas slapjas. Testos Heresā, kur bija ap 0 grādiem Vēbers jau teica, ka esot kājas salušas.

    Patieso nozīmi pagaidām vēl neviens īsti nezina, bet visticamāk tomēr būtu savdabīga F-Duct sistēma, kā sezonas beigās izmēģināja Mercedes – caur purngalu un tālāk pa vertikālajām antispārna balsta kolonām gaisa plūsma tiek novadīta zem priekšējā antispārna un līdz ar to arī mašīnas apakšā.

      • Pagriezt/paātrināt gaisa plūsmu ar īpašu cauruļu (mainīgi diametrs) sistēmu galīgi nav problēma – F-Duct laikos to jau darīja.

        Bet ir vēl viens variants. G.Andersons raksta, ka šie jaunie deguni nepatīkami paātrina gaisa plūsmu, kas iet pa mašīnas virsu un tādejādi rada pārāk lielu cēlējspēku (Bernulli princips). Lai samazinātu šo (d)efektu, iespējams Ņūvejs ir uztaisījis šķirbu, kas daļu gaisa plūsmas ‘aizķer’. Tālāk jau to gaisu var izmantot ne tikai pilota dzesēšanai, bet arī priekšējās balstiekārtas komponentu nemainīgas temperatūras uzturēšanai.

  5. ideja par gaisa plūsmas virzīšanu kā tādu ir ok, bet lai virzītu to atpakaļ ? tas rada pretestību. Ņūijs jau tāpat izvairās no visādu caurumu, ribu un citu atveru pielietošanas cik vien iespējams, jo jebkura atvere samazina piespiedējspēku. par gaisa plūsmas vienmērīgāku dalīšanu varētu arī piekristt. ben man liekas ka šis gadījums ir no tiem kad ģeniālais ir vienkāršs, proti, ņemot likuma burtu nevis jēgu – EXAUST blown diffusers are no longer permited, bet nekas neliecina ka blown kā tādi diffusers arī ir aizliegti. būs interesanti beigās uzzināt kuram no muums taisnība bija. laba diskusija visumā, skat – cik dalībnieku tik ideju, nemaz neesam bālāki par f1 dižjiem:)

  6. Nav shaubu, ka Njuuijs melo, faktiski jau vinjsh neko citu visus shos gadus nav dariijis, tikai melojis un suucis asinis.
    Ko sleepj Red Bull komanda? Arii caur Njuuija meliem var redzeet, ka komanda censhas sleept sava iipashnieka – superbagaataa eebreja spalvaino roku. Tas skaidrs katram, kas nav nozombeets.