Kompānijas “Daimler” līdzīpašnieki ikgadējā sanāksmē aicinājuši “Mercedes” komandu aiziet no F1 čempionāta un rūpnīcai vairāk uzmanības veltīt ielas mašīnu ražošanai.
“Daimler” līdzīpašnieku “Union Investment” pārstāvis Ingo Speičs savā runā uzsvēra, ka popularitātes ziņā “Audi” un BMW ielas automobiļi šobrīd atrodas soli priekšā “Mercedes”.
Tāpat Speičs piebilda, ka pēdējā desmitgadē paveiktais darbs nav novērtējams kā pietiekami labs un ieteica sekot BMW piemēram, kas pirms dažiem gadiem pameta F1. Lai gan tas bija tikai viena līdzīpašnieku pārstāvja skaļi izteikts viedoklis, pēc viņa runas aplaudējuši arī citi kompānijas “Daimler” akciju turētāji.
Jāpiemin arī, ka “Mercedes” pagaidām ir vienīgā no “lielā četrinieka” komandām, kas vēl nav parakstījusi jauno Konkordes līgumu. Tam jāstājas spēkā sākot ar 2013. gadu. “”Ferrari”, “McLaren” un “Red Bull” komandas savu uzticību čempionātam jau apstiprinājušas ar parakstiem.
Mercedes aiziešana būtu pārāk traka. Lai kā savulaik, ziedu gados, Šūmahers bija apriebies, tagad gribas, lai viņš vismaz kādu uzvaru vēl kā vecais buks izcīna! 🙂
Tur jau tā problēma, ka Mercedes komanda jau no paša sākuma bija mākslīgs veidojums un tieši Mercedes vadība ir vislielākie bremzes šai komandai. Viņi tur kaut ko kontrolē, par ko pašiem nav ne mazākās sajēgas. Visas tās “tradīcijas un saknes” ir aiz matiem pievilktas. Brauns, Šūmahers, Rosbergs un citi burtiski no nulles to komandu veido, visu laiku ejot caur milzīgu pretestību. Tāpēc tā arī ir, ka jau trešo gadu taisa formulu, kas neiet.
Mjā, vispār jau tā lielo auto ražotāju ‘rūpnīcu komandu’ iesaiste F1 līdz galam nav saprotama. It kā jau var pieņemt, ka tas tiek darīts reklāmas nolūkos. Taču manuprāt tādas markas automašīnas kā Mercedes vai BMW cilvēki parasti neizvēlas pēc principa “o, redzi – merši brauc F1, davai tad mēs arī nopirksim mersi”. Šāda sistēma varbūt darbojas ar Renault, kas skaitās lētā gala mēsls, un dalība prestižās sacīkstēs kaut kā notur viņu akcijas pircēju acīs.
Jauno tehnoloģiju ieviešana un izmantošana? Arī apšaubāms arguments, jo mūsdienu ierobežojumi neko revolucionāru vairs nepieļauj.
Rezultātā var saprast kompāniju akcionārus. Tiek tērēta milzu nauda, bet jēgas nekādas.
jācer, ka ‘akcionāriem’ mute ciet pēc Ķīnas GP 2012..