Sacensību beigu daļā pakāpies uz otro vietu, pasaules čempions Sebastians Fetels galu galā Ķīnas GP izcīņā finišēja tikai piektais, jo divu pitstopu stratēģija nozīmēja to, ka “Red Bull” formulas noslēdzošajos apļos gluži vienkārši neļāva cīnīties par pjedestālu.
Fetels, kurš 2011. gadā ne reizi nestartēja zemāk par trešo vietu, šā gada pirmajos trīs posmos nav spējis kvalificēties augstāk par piekto pozīciju. Šanhajā viņš pirmo reizi kopš 2009. gada posma Brazīlijā neiekļuva pat pirmajā desmitniekā un sacīksti sāka no 11. vietas. Pēc slikta starta atkritis uz 15. pozīciju, Fetels tomēr atguvās, pateicoties diviem boksu apmeklējumiem, taču tas arī nozīmēja, ka beigās viņa riepas jau bija pavisam nodilušas.
“Kļuva arvien sliktāk,” pēc finiša portālam “Autosport.com” izteicās Fetels. “No riepām vairs nekas nebija palicis pāri. Zināju, ka vienīgā iespēja būs, ja atraušos no Kimi Raikonena, kuram šķiet bija līdzīgas problēmas.”
Interesanti, ka arī pirms gada Fetelam šajā trasē nenostrādāja divu pitstopu stratēģija un viņu pirms finiša apdzina Luiss Hamiltons, kurš boksos bija izvēlējies braukt trīsreiz: “Liekas, ka pirms gada bija tāda pati situācija. Šoreiz ir mazliet citādi, bet pēdējie pieci apļi bija pavisam līdzīgi – aizmugurē braucošie mani burtiski noēda, jo no riepām vairs nebija palicis pāri nekas.”
“Es centos tās dabūt pie dzīvības,” viņš turpina. “Centos no tām kaut ko izspiest, bet tās bija pagalam. Centos pielāgot bremžu balansējumu un visu, ko varēju, taču neko nespēju līdzēt. Žēl, jo pjedestāls bija tik tuvu! Taču esmu ieguvis punktus un vismaz atguvos no 15. vietas.”
Fetels arī neslēpj, ka sacīkstē ļoti traucēja nespēja izspiest no mašīnas labu ātrumu Šanhajas garajās taisnēs: “Mēs taisnajos gabalos bijām par lēnu. Tieši tur zaudējām daudz laika. Un tādēļ bija ļoti grūti kādu apdzīt.”
Tāpat vācietis skaidro, kāpēc jau pašā sākumā zaudēja vairākas pozīcijas: “Sķiet, ka es nogulēju startu. Parasti, kad nodziest gaismas, esmu ātrs, taču šajā reizē laikam biju viens no sliktākajiem. Pēc tam attapos aiz “Williams” formulām, kas pirmajā līkumā sadūrās un biju spiests strauji spiest pa bremzēm, jo nezināju, kas notiks tālāk. Tad zaudēju vēl pāris pozīcijas. Man priekšā gandrīz nokļuva pat Heiki Kovalainens ar “Caterham” formulu, tāpēc jāsaka, ka sākums bija tiešām slikts. Stratēģija palīdzēja pakāpties uz augšu.”
F1 kopvērtējumā iepriekšējo divu sezonu čempions ieņem piekto vietu, zaudējot pat komandas biedram Markam Vēberam, kurš ir ceturtais. “Red Bull Racing” komanda Konstruktoru kausā atrodas otrajā vietā.
ir OK. nav ne vainas no 11 poziicijas startaa nofinisheet 5tajam. turklaat vairs nav tie laiki kad divas komandas bija paaraakas par visiem. peletona vidus shogad ir daudz tuvaak vadoshajaam komandaam, kas veelvairaak sarezhgjii dziivi ja starta poziicija ir slikta.
protams, Sebinaatora liidzjuteeji gaida ko vairaak. ceru ka liidz Eiropas posmiem RBR atkal buus liimenii.
nu re tas ir tas, ka sacikses it ka klust interesantakas, bet cina notiek nevis starp pilotiem kurs atrak brauc, bet starp riepu noturibam un tad jau rezultata tas nav karaliskais autosports, kur nosaka atrako bruaceju, bet gan ekoskola vai riepu glabeju sacensibas 🙁
tieshi taapeec F1 ir karaliskaa klase jo te sacenshaas netikai piloti, bet arii tehnologjijas. taadu fiichu kaa ABS bremzes un traction control aizsaakumi mekleejami tieshi F1 gonkaas. nepaies ne paaris gadi kad arii karstie difuzori un KERS buus ielas auto iemonteeti. F1 ir mashiinbuuves karalis.
ja gribi pilotu saciikstes- skaties NASCAR vai GP2.
Nu, tā tehnoloģiju sacensība ir sen jau kā zem lielas jautājuma zīmes. Mūsdienās es drīzāk to sauktu par sīko knifu sacensību tehnoloģiju ierobežošanas maratonā.
Starp citu, kāda gan varētu būt karsto difuzoru loma ielas mašīnās? 😀 Tas patiesībā ir klasisks piemērs risinājumam, kas normālos apstākļos nekad nebūtu radīts.
vainiigs. ar ielas mashiinu es nebiju domaajis Ford Escort. vajadzeeja teikt ielas sporta auto.
es domaaju ka naakotnee karstie difuzori buus katram autinjam, kas centiisies iekljuut TOPgear aatraako aplju listee.
RBR teicami nodemonstreeja cik milziigu piespiedeejspeeku tas dod, turklaat neradot papildus dragu traucoties pa taisni.
piekrītu Arcani domai principā, tikai konkrētais piemērs ar ‘karsti pūsto’ difuzoru nezin vai būs pareizais. JO – lai tā karstā pūšana sekmētos, izpūtēju rorēm jāiet difuzorā pa taisno. Rezultējošā rēkoņa ir baisa. Ne pa vienu ‘ielu’ ar tādu pūsto difuzoru braukt nebūs ļauts 🙁
nu mouns, Austina Powersa kungs 🙁
Tu man sabojaaji lielo sapni. es kaa RBR fans sapnjoju kaadu dienu braukt ar puusto difuzoru pa bikjernieku trasi. nostalgjijaa par 2011. gada sezonu, kaa saciit jaasaka.
a ko domaa, DTM vai Lemaanas autinjiem arii taa fiicha neder?
no sērijas ‘kad es būšu bagāts vīrs’? 😉
Tipa pa Biķerniekiem smacēt ar RB7, jeb arī uz turieni līdzīgā veidā transportēt ‘salonauto’ ar pūsto difūzeri?
Par DTM un/vai lemānu nezinu, ne vienā ne otrā gadījumā par šitās fīčas izmantošanu nekas daudz dzirdēts nav. cita specifika, galabeigās, endurances racēm nekā f1..
Ielas mašīnām no karstajiem difuzoriem nav jēgas. Drīzāk jau dubultie difuzori kaut ko dotu. Otrkārt, F1 dēļ visiem ierobežojumiem ir krietni pakritis uz leju. 2004. gada Šūmahera Ferrari varētu nokost jebkuru pašreizējo formulu par vairākiem apļiem vienas sacīkstes laikā. Un visas tās jaunās tehnoloģijas ir pamatīgi aizkavējušās F1 līmenī. F1 tikai pēc izmaksām ir karaliene, pēc citiem rādītājiem stipri mazs tas pārsvars.
es uzskatu ka ja grib tehnologijam sacensties, tad nedrikst but ierobezojumi finansiali, taisiet kocmosu cik vein kruta grib un tad visi sacensas, jo riepas ir loti butisks faktors, tapec ka viens pilots brauc agresivi un otrs brauc daudz mierigak, un saja gadijuma mierigais nobruaks labaku gonku jo riepas bus sataupitas, neskatoties uz to ka agresivais bus duadz atraks…
p.s. nevaj ari skatities tikai vienu apli, jo jaapzinas ka gonkas beigas kad nav degvielas formulas ir duadz atrakas un tie kuri saglabajusi riepas ari vares uzradit atrakos aplus, kaut gan gonkas sakuma vini ir dudinajusi 🙁
tas pats Raikonens, ja vina riepas peksni ”nenokristu no klints” gonka butu daudz daudz incigaka jo cinitos vel vairak piloti pa 2 vietu
agrāk jau vēl “bēdīgāk” izskatījās, kad jāuzmana bij’ ne tikai riepas, bet arī endžins, gaņģene, sajūgs, eļļas abos pirmajos, ‘ūdens’ pirmajā, utt. utjpr.
modernajos laikos lielākā daļa to uzmanīšanas prieku pilotiem iet secen
lai brauc boksos 3 reizes, tad nebutu bijis jataupa nekas
Vettels bij ļoti ātris no 15 pozīcijas (pēc pirmā apļa) līdz piektejai, nevar nepieminēt ka gandrīz visu laiku atradās satiksmē kas neļāva saglabāt labas riepas, jo Webbers tikai ar 3 apļus svaigākām riepām apdzina Vettelu. bet jāmāk saglabāt riepas lai uzvarētu 🙂