Suzukas trase šajā mēnesī svin savu 50 gadu pastāvēšanas jubileju.

Aprīlī Suzukas trasē norisinās vairāki jubilejas pasākumi par godu trases 50 gadu pastāvēšanai. 1962.gadā “Honda” kompānija atklāja Suzukas trasi, kuras autors ir holandiešu arhitekts Džons Hugenholcs. Par trases tapšanas interesanto vēsturi rakstīju jau pērn pirms Japānas Lielās Balvas izcīņas.

Suzukā šo 50 gadu laikā ir notikuši 23 GP posmi un daudzi no tiem ir bijuši izšķirošie čempionātā. Interesanti un loģiski, ka tieši ar Suzukas trasi saistās arī japāņu pilotu labākie panākumi Formulā 1 – Aguri Suzuki 1990.gadā izcīnīja trešo vietu. Atzīmējot trases gadadienu, Aguri Suzuki devās aplī ar savu 90-tā gada “Larrouse” formulu. Tāpat svinībās piedalījās arī Takuma Sato, kas pilotēja “McLaren MP4/5” – formulu, kas pateicoties Alenam Prostam un Airtonam Sennam iegāja Suzukas vēsturē ar abu komandas biedru slaveno sadursmi 1989.gadā. Tāpat pasākumā piedalījās Satoru Nakadžima, Šinži Nakano un Žans Alezī. Ļoti iespējams vēl pēc 50 gadiem jau 74 gadu vecumā uz Suzukas 100 gadu jubileju ieradīsies arī Sebastians Fetels, lai pilotētu “Red Bull RB7”, ar kuru viņš uzvarēja 2011.gadā un nodrošināja savu otro titulu.

Tostarp šī Suzukas jubileja ir likusi pameklēt interesantu statistiku par Formula 1 kalendārā esošajām trasēm. Cik tad no šobrīd aktīvajām F1 trasēm ir tapušajas šajā gadsimtā un cik daudz ir vēsturiskās trases, kuru pirmssākumi meklējami vēl pirms Formula 1 čempionāta rašanās? Zemāk atradīsies visu šī gada trašu atvēršanas gadus hronoloģiskā secībā.

Spa, Beļģija – 1922.gads
Monca, Itālija – 1922.gads
Montekarlo – 1929.gads
Hokenheima, Vācija – 1932.gads
Interlagosa, Brazīlija – 1940.gads
Silverstona, Lielbritānija – 1947.gads
Suzuka, Japāna – 1962.gads
Monreāla, Kanāda – 1978.gads
Hungarorings, Ungārija – 1986.gads
Katalonija, Spānija – 1991.gads
Albertparks, Austrālija – 1996.gads
Sepanga, Malaizija – 1999.gads
Šanhaja, Ķīna – 2004.gads
Sakira, Bahreina – 2004.gads
Valensija, Spānija – 2008.gads
Marina Bay, Singapūra – 2008.gads
Yas Marina, Abu Dabī – 2009.gads
Jeongama, Koreja – 2010.gads
Ņūdeli, Indija – 2011.gads
Ostina, ASV – 2012.gads

Info: F1 Racing

1 KOMENTĀRS

  1. Es no šī saraksta 4.pozīcijas principiāli izņemtu Hokenheimu un ieliktu to tajā sviestaino Tilkes trašu lejas galā. Protams, arī Spa, Monca, Interlagosa un Silverstona ir patālu no savas oriģinālās konfigurācijas, tomēr tās ‘vardarbība’ skārusi mazākā vai loģiskākā apveidā. No Hokenheimas pāri palicis tikai nosaukums un koordinātes globālajā navigācijas sistēmā… 😀

    • gribēju jau rakstīt ko līdzīgu. Visloģiskākās izmaiņas, manuprāt, ir Interlagosā, kur no labirinta izmeta pāris taisnes, un saglabājot gandrīz visus līkumus un iekšdaļā nomainot braukšanas virzienu, paliek tā pati trase! Silverstona ir “ārā” un SPA (atskaitot divus līkumus arī)
      Līdzīgs jautājums ir par Nirburgringu…
      Katrā ziņā jau esmu komentējis par mūsdienu trašu apsurdu, kad infrastruktūra ir svarīgāka par trasi. Tad, lai būtu rokas tīras uzprojektē PLATĀKU trasi – lai visi domātu, ka tagad varēs apdzīt. Ir, protams, atsevišķi interesanti līkumi, bet kopumā tāds stop&go variants. Pēdējās tendences liecina, ka modē nāk, “ķekšainas” trases, bes izteiktām taisnēm un klasiskiem līkumiem.
      Īstenībā trses ir interesanta tēma, kur var vērot kā attīstās tendences un autosports.

  2. nu da jebkurai trasei šodienas konfigurācijā ar oriģinālo kopīgs ir vien tikai nosaukums, un kāds viens vai 2 līkumi (Spa gadījumā – La Source un no kalna lejupejošais gabals līdz strautam)

    katik nav tā, ka ‘visoriģinālā’ palikusies ir monako, no “tiem laikiem” 😉

      • nu laikam jau citādi nav iespējams, ibo nekas nestāv uz vietas.

        manā humblajā prātā, šīs gaudas par “visu izmainīto” vislabāk var summarizēt šādi –

        VAI TAD ŠITĀ IR GRANTS.. ULMAŅLAIKĀ, VOT TĀ GAN BIJA GRANTS..