Pēc Spānijas GP kvalifikācijas, kurā pole izcīnīja Luiss Hamiltons, radās aizdomas par to, ka “McLaren” komandai var tikt atņemts šis panākums, jo brits apstājās trases malā, netiekot līdz boksiem.

Uzreiz tiksim skaidrībā – nav noteikums, kas aizliedz pilotam palikt trases malā pēc kvalifikācijas vai sacīkstes beigām, tomēr tam ir jābūt pamatotam iemeslam. Pēc 2010.gada Kanādas GP, kad Hamiltons arī netika līdz ‘parc ferme’, FIA galvenais tiesnesis Čarlijs Vaitings izplatīja paziņojumu, ka turpmāk komandām būs jāiesniedz nopietns pamatojums, ja pilots netiks līdz boksiem. Loģika ir visai saprotama – tiešneši nevēlas, lai pēc kvalifikācijas pa trases malu mētātos 10 pamestas formulas ar tukšām degvielas tvertnēm.

Pēc lidojošā apļa Barselonas trasē Hamiltons apstājās trases malā, jo komanda ziņoja par degvielas trūkumu – neoficiāla informācija liecina, ka bākā palikuši 1,3 litri degvielas, bet lai nobrauktu bremzēšanas apli ir vajadzīgi 2 litri un vēl vismaz 1 litrs jāatstāj FIA paraugu ņemšanai.

Līdz ar to 150tā “McLaren” pole svinēšana iespējams būs jāatceļ, lai gan komanda jau pamanījās izsūtīt ziņu par to, ka viņu mājas lapā iespējams iegūt datora ekrāna saudzētāju par godu šim notikumam. Vēlāk gan komanda apķērās un joprojām nav izsūtījusi preses relīzi pēc Spānijas GP kvalifikācijas, jo pagaidām tieneši nav nolēmuši, ko iesākt un vai “McLaren” skaidrojums par ‘force majeur’, kas ir tehniskas problēmas, būs pietiekams.

Gaidām atrisinājumu!