Vienā dienā ar Monako GP izcīņu ASV norisinās svarīgākais gada motoru sporta pasākums – Indianapolisas 500 jūdžu brauciens.

Uz starta Indy500 izgāja 33 piloti, no kuriem arī vairāki ar Formula 1 pieredzi: Rubenss Barikello, Žans Alezī, Takuma Sato, Sebastians Burdē. Diemžēl “Lotus” dzinēja mazās jaudas dēļ Žana Alezī dalība Indy500 bija tikai 9 apļus gara – sacīkšu tiesneši parādīja melno karogu viņam un viņa kolēģei Simonai De Silversto, jo abu apļa laiki pārsniedza 105% no līdera laikiem. Neskatoties uz to Alezī ir gatavs atgriezties Indianapolisā arī 2013.gadā.

Kā ierasts, neiztika arī bez nopietnām avārijām un Maika Konveja lidojums ļoti atgādināja Dena Veldona pērnā gada avāriju. Par laimi, šoreiz ar Konveju un Vilu Pauveru, kas arī bija iesaistīts incidentā, viss kārtībā.

Pēc veiktiem 115 no 200 apļiem sacīkstes vadībā ir Skots Diksons, kuram seko Frankiti un Sato, tomēr boksu apmeklējumi situāciju strauji maina. Barikello pagaidām ir 14.pozīcijā.

125.aplis: Pēc Diksona došanās boksos par Indy500 līderi ir kļuvis Takuma Sato un ieiet vēsturē, kā pirmais japānis, kas pabijis šīs sacīkstes vadībā.

133.aplis Arī Barikello pirms boksu apmeklējuma pabija sacīkstes vadībā savā debijā, tomēr Sato atkal priekšā un sāk aizstāvēties no Frankiti.

26 apļi līdz finišam: Pēc kārtējās dzelteno karogu fāzes un boksu apmeklējumiem vadībā Diksons, kuram seko Frankiti. Sato joprojām turās trešajā vietā.

20 apļi līdz finišam: Kamēr cīņu par uzvaru bija sākuši abi “Target Chip Ganassi Racing” komandas biedri Diksons un Frankiti, no ceturtās vietas saslīdēja Eds Karpenters un atkal dzeltenie karogi.

Šī gada Indy500 jau 30 līderu maiņas, kas ir jauns rekords. Pirms tam rekords bija 29 līderu maiņas un tas tika uzstādīts 1960.gadā.

13.apļi līdz finišam: Vadībā izvirzījās Tonijs Kanāns, bet atkal dzeltenie karogi – šoreiz formulu sasitis Marko Andreti.

Pēdējais aplis: Sato metās cīņā ar līderi Dario Frankiti un sekoja sadursme. Izskatās, ka Frankiti iespieda sato zālē, kur vietas vairs nebija.

Pēc finiša: Tā ir trešā Dario Frankiti uzvara Indianapolisā un visas trīs ir bijušas dzelteno karogu laikā. Otrais finišē Skots Diksons, trešais Tonijs Kanāns. Victory Line Frankiti sagaida ar skotu dūdām. Frankiti ar asarām acīs šo uzvaru velta savam  bojā gājušam draugam Denam Veldonam.

Atkārtojumā var redzēt, ka Frankiti atstāja Sato tieši mašīnas platuma vietu un japānis pats nedaudz izbrauca ārpus trases robežām kā dēļ arī saslīdēja.

2012.gada Indy500 labākie momenti:

Indy500 2012.gada rezultāti:

Vieta Pilots Ražotājs Atstatums Startā Izstājāšajās iemesls
1 Dario Franchitti Honda Logo 0 16
2 Scott Dixon Honda Logo 0.0295 15
3 Tony Kanaan Chevy Logo 0.0677 8
4 Oriol Servia Chevy Logo 2.9166 27
5 Ryan Briscoe Chevy Logo 3.6721 1
6 James Hinchcliffe Chevy Logo 4.0962 2
7 Justin Wilson Honda Logo 4.2430 21
8 Charlie Kimball Honda Logo 4.6056 14
9 Townsend Bell Honda Logo 5.6168 20
10 Helio Castroneves Chevy Logo 7.6352 6
11 Rubens Barrichello Chevy Logo 7.9240 10
12 Alex Tagliani Honda Logo 8.2543 1
13 Graham Rahal Honda Logo 8.7539 12
14 JR Hildebrand Chevy Logo 11.3423 18
15 James Jakes Honda Logo 13.4494 17
16 Simon Pagenaud Honda Logo 14.1382 23
17 Takuma Sato Honda Logo 1 aplis 19
18 EJ Viso Chevy Logo 1 aplis 9
19 Michel Jourdain Honda Logo 1 aplis 22
20 Sebastien Bourdais Chevy Logo 1 aplis 25
21 Ed Carpenter Chevy Logo 1 aplis 28
22 Katherine Legge Chevy Logo 1 aplis 30
23 Ana Beatriz Chevy Logo 10 apļi 13
24 Marco Andretti Chevy Logo 13 apļi 4 Avārija
25 Josef Newgarden Honda Logo 39 apļi 7 Mehānika
26 Sebastian Saavedra Chevy Logo 57 apļi 24 Elektrība
27 Ryan Hunter-Reay Chevy Logo 77 apļi 3 Balstiekārta
28 Will Power Chevy Logo 121 apļi 5 Sadursme
29 Mike Conway Honda Logo 122 apļi 29 Sadursme
30 Bryan Clauson Honda Logo 154 apļi 31 Mehānika
31 Wade Cunningham Honda Logo 158 apļi 26 Elektrība
32 Simona de Silvestro Lotus Logo 190 apļi 32 105% noteikums
33 Jean Alesi Lotus Logo 191 apļi 33 105% noteikums


1 KOMENTĀRS

      • 100 rez interesantaak, jo pilotiem vajag miilziigas prasmes lai stuuri visulaiku griestu pa kreisi. 100 interesantaak jo pilotiem visulaiku ir jaatur gaaze griidaa. 100 interesantkaak jo liikumu izejaas nav jaaciinaas ar oversteeringu. 100 reiz interesantaak jo pilotiem nav jaakjer bremzeeshanas punkti.

        iisaak sakot- saciikstes supertalantiigajiem.

      • Arcani – vienreiz varētu nedemonstrēt savu aprobežotību, jo visi 4 punkti ir muļķības.
        Nezinu, kāda ir jaunās šasijas fizika, bet: Klasiskajā 90. gadu CART, ovālā pagriezienos gāze nebija grīdā, bija jāķer punkts, kad atlaist gāzi, braukt ar juveliera precizitāti, jo oversteer efekti bija, un pie nepareizas stūres kustības, bišķi bišķi par ātru ieejot līkumā, sagrieziens un tikšanās ar sienu garantēti.

  1. Ho-ho-hooo, tas atkal bija super!!! Tiešām drāma, un drāma līdz pēdējam aplim. Es gan vēl cerēju, ka pēdējos apļos vecais zēns Kanāns spēs noturēties priekšā, bet nekā – Ganassi piloti otrajā sacīkšu pusē bija praktiski ārpus konkurences. Nu, bet Takuma monstrs – gāja uz visu banku, taču nepaveicās… 🙂
    Frankiti – respect! Mūžīgais cīnītājs līdz galam. Pelnīta uzvara!
    Principā pārsteidza Barikello – neskatoties uz līdzšinējo blāvo sezonu, šamējais bija spējīgs turēt tempu un vai tik nav pamanījies izcīnīt ‘rukija’ titulu 🙂
    Savukārt Andreti nepārsteidza – “Andretti Luck” klasika – dominance pirmajā sacīkstes pusē, tad pagalam nelaikā noticis pitstops un visbeidzot avārija…
    Kas attiecas uz avārijām, tad es gan teiktu, ka Konveja lidojums vairāk atgādināja viņa paša šausminošo avāriju pirms diviem gadiem. Turklāt atkal atļaušos izteikt minējumu, ka jaunās šasijas sevi neattaisno. Jau treniņos bija 2 līdzīgas avārijas un šī bija trešā – pašreizējām mašīnām pēc sagriešanās pa 180 grādiem un kontakta ar apmali ir tendence atmuguriski celties gaisā. Līdzīgi kā NASCAR. Iespējams, ka šo efektu rada tie aizmugures pontoni. Pagaidām tikai veiksme paglābusi no vertikāliem lidojumiem…
    Bet kopumā – baigi labs! 😀

  2. Žēl Takumu! Šķiet, ka ar visu to Wlldonmāniju, tiesneši piever acis, jo ir TIK SKAISTI, kad nebeidzami tiek kultivēts Dans. Kā arī Dario ieiet vēsturē utt… šovs.
    Šaubos vai Takuma būtu izplūdis Welldonismā.

  3. Aldi Putniņ vai kāds cits viedais par Indy. Man jau arī viemēr ir šķitis, ka tie amīšu openwheel ir baigi vienkāršie un nekas grūts tur nav, bet vai ir tā, ka, ja viņiem būtu advancēti airodinamikas risinājumi, tā kā F1, viņi vispār tur būtu pie tā asfalta pielīmēti, un tad tikai to varētu saukt par vieglu braukalēšanos. tagad tas grūtums ir tajā, ka viens pats jau var viegli riņķot, bet tiko kā jāapdzen, tā tur var sākties tā slīdēšana?

  4. Nu es divas karojošās puses (f1 monako un indy500) nevaru izšķirt, man godīgi sakot abas neliekas tās interesantākās.. (pie f1 vakar iemigu, bet šo inndy500 apskatu arī aiz vienveidības nespēju noskatīties). Es saprotu, ka abas ir ar tradīcijām bagātas sacīkstes u.t.t., bet jāsaprot, ka (sevišķi monako gadījumā) daudz kas ir mainījies. Nu nav monako ne spa, ne monca. Par indy.. es domāju tā tāda amerikāņu tradicionāla sacīkste, ko amīši novērtē jo ar to uzauguši u.t.t., bet eiropai tas ir mazāk saprotams, un konkrēti man nevilina ovāli, es nesaprotu, vai tiešām tā ir braukšanas māksla? vai tiešām tad nevarētu novienkāršot un likt braukt par šausmīgi garu taisni (vienīgi skatītājiem tribīnē būs garlaicīgi jo vienreiz pabrauks garām). Ovāli ir amīšiem un arī tiem, kas ir uz vietas, jo sacīkstes ir garas, var skatīties, ēst, grillēt, dzert aliņu, pļāpāt, klausīties motoru rēkoņā, bet pa tv man tas liekas iemidzinoši..)

    P.s.
    tas ir mans necilais viedoklis, jo katrs atrod interesantumu dažādās leitās.. man, cita starpā ļoti patīk fubols, un apkārtējie man saka, ka tas ir boring, jo 22 spēlētāji 1 bumu bieži 90 min neiesit ne reizi vārtos.

    p.s.s.

    tamdēļ es gaidīšu to pašu kanādas, beļģijas un itālijas Grand Prix un izbaudīšu man patīkamās, vecās pasaules (eiropas) autosacīkšu klasiku. un monako lai paliek tradicionāla, bet nevisai interesanta sacīkste.

    • Katram noteikti savs, bet es varu padalīties ar personīgo viedokli. Viss balstās uz sajūtām un emocijām. Skatoties IndyCar sacīkstes lielajos ovālos, visu laiku ir šī apziņa, ka darbība notiek aiz veselā saprāta robežas. Ātrumi ir tik lieli, ka jebkurā mirklī var notikt visļaunākais. Un tas ir tas, kas neļauj pie televizora iemigt. Vēl jo vairāk – tas liek turēt acis vaļā un uzgavilēt ekstrēmiem un bezbailīgiem apdzīšanas manevriem, kādu tur ir pa pilnam.
      Formulā 1 šīs sajūtas jau sen kā vairs nav (nu, varbūt nedaudz pāris trasēs). Formula 1 jau gandrīz 20 gadus ir izvēlējusies jebkādu riska robežu pārkāpšanu samazināt līdz minimumam. Un mani īpaši neuzrunā visi tie statistikas dati par apdzīšanām vai 6 dažādiem uzvarētājiem sezonas sākumā. Apdzīšanas notiek arī vieglatlētikā. Autosportā es gribu ko vairāk…

      • jā, bet vai ir baigā starpība vai apdzen ar 300 vai 200 vai 100, galvenais lai smuki, oriģināli, dažādos līkumos, bet ovālā tak ir tas ‘over and over again’, nu tas pats. okej liels ātrums, bet ja abi korekti brauc, tad jau tādā lēzenā līkumā varētu arī dzīt uz 500 ātrumu. un līderu maiņau daudzskaitlīgums jau pēc būtības nenodrošina, ka tas ir interesenati. atkal jau par to futbolu laikam jāatgriežas. ir bijušas spēles kad 0:0 beidzas, bet spēle ir bijusi super interesanta. tamdēļ laikam jāsaka, ka es saprotu, ka var patikt indy, nascar un ovāli vispār. varbūt man kādreiz vienkārši jāpaskatās kādi 2, 3 posmi pēc kārtas.

  5. Nu kādam zābakam ir jābūt, lai domātu, ka ovālā braugt uz maksimuma robežas tik vien vajag, kā stūrēt pa kreisi! Vajag varbūt painteresēties kā notiek braugšana ovālos, kā tiek strādāts ar akseleratoru un bremzēm, lai noturētu mašīnu 4W driftā uz milimetra robežas. Un tad vēl iekš visa tā, domāt par stratēģiju un atrast “koridoru” kur apdzīt.
    Varbūt mums tas nav tik saistoši, tāpat kā krikets, jo vienkārši dzīvojam citos platuma grādos, tomēr nevar noliegt meistarību, kas nepieciešama, lai riņķotu ovālā visiem pa priekšu.

    • man nav ne mazaakaas veeleeshanaas paintereseeties kaa tieshi vinji veic kreiso pagriezienu. man tiik skatiities saciikstes kuras notiek saciikshu trasee kuraa ir taisnes, aatri liikumi, leeni liikumi, s-veida bremzeetaaji, reljefs un liikumi kuri pagriezhaas arii uz labo pusi.

      fakts ir taads, ka no amiishu saciiksteem nav atnaacis neviens veiksmiigs F1 pilots. Zanardi, Budree un Montoija visi bija baigi krutie rinjkju griezeeji. reaalaas F1 trasees viduvejiibas ar paaris spilgtiem saciikshu momentiem.

      dziivee es vienmeer izveelos visu labaako. arii autosportaa man patiik veerot labaako pasaules pilotu sacensiibas.

      • Principā šis apgalvojums, ka no amīšu sacīkstēm (uz F1) nav atnācis neviens veiksmīgs pilots, darbojas arī pretējā virzienā. Turklāt gan vienā, gan otrā gadījumā ir daži izņēmumi.
        IndyCar ir piedalījušies un piedalās krietni daudz bijušo F1 pilotu. Taču tikai retais Amerikā ir guvis izcilus panākumus. Ja nemaldos, par IndyCar čmpioniem izdevies kļūt vienīgi Emersonam Fitipaldi, Manselam un Zanardi, turklāt pirmie divi komentārus neprasa – viņi bija stāri arī F1. Savukārt ir taču divi F1 pasaules čempioni, kuri nākuši no IndyCar – Mario Andreti un Žaks Vilenēvs. Tā kā svaru kausi ir stipri līdzīgi…

      • no F1 uz Indy piloti paariet vainu savas karjeras izskanjaa, kad pilots vairs nav formaa. vai arii ja nav sanaacis sevi apliecinaat F1 trasees. taapeec arii izpaliek izcili panaakumi Amerikaa. savukaart no Amerikas uz Eiropu meedz paarnaakt pashi labaakie. vieniigi Skots Speeds bija nesaprotams iznjeemums.

  6. MVolandam… mansell tikko uzrakstīja ļoti labi.
    Vēl analoģija – atlēti olimpiskajā stadionā skrien 5000m distanci arī ovālā – vai tiešām tā ir skriešanas māksla?
    “galvenais lai smuki, oriģināli, dažādos līkumos” – par šo – F1 trasēs apdzīšanas manevri bieži vien tiek veikti pāris vietās, citreiz pat vienā vietā! Tā kā apdzīšanas superfests (dažādos līkumos, dažādā veidā) road trasēs parasti nenotiek.
    Ovālos bieži tas notiek vairākās vietās, var ilgāk braukt sānu pie sāna, līdz kamēr kāds ņem virsroku.
    Paradokss, bet ovāls piedāvā daudzdimensionālāku sacīksti. Man pašam patīk garie treki. Mazie, īsie – 0,7 jūdzes (Ričmonda tagad gan vairs nav Indycar kalendārā) – man nav pa prātam.
    Es kādreiz arī sekoju futbolam…
    Bet nu jau kādu laiku beisbols un amerikāņu futbols liekas interesantāki.

  7. nu secinājums (man) ir viens, starp sportu un reģionu ir tradīciju kaut kāda sasaiste. amerikā ir tas, eiropā šitais, un citur kaut kas cits. ne tas, ne šis nav labāks par otru, tas vienkārši ir citādāks. par autosportu runājot, es vispār tikai f1 skatos, tā konstanti. var jau klaigāt un brēkāt, bet f1 patīk eiropiešiem un amīšiem indy (ja ir kāda statistika). un viens no otra var kaut ko aizņemties (f1 no indy ir jāpaņem grozāmās onboard kameras).

    • labaakie piloti brauc F1. tieshi tas pirmo formulu padara labaaku par Indy. ja divas lietas ir citaadaaakas, tad vienmeer viena no vinjaam ir labaaka. preteejaa gadiijumaa vinjas buutu vienaadas, vai ne taa?

      • Man svarīgāka ir interesanta sacīkste nevis kurā brauc labāki piloti 🙂 Bet nu katram savs