FIA ir izdevusi kārtējās norādes un rīkojumus, kā pilotiem vajadzētu uzvesties trasē laikā, kad notiek cīņa par pozīcijām.
Pēdējo mēnešu laikā vairākkārt ir pacēlies jautājums par to, kā pilotam būtu jāuzvedas trasē laikā, kad viņš aizstāv savu pozīciju. Pirms šīs sezonas FIA pat izdarīja izmaiņas sportiskajos noteikumos, kur nodefinēja iespēju pilotam vienu reizi aizsargāt savu pozīciju pirms atgriešanās ideālajā trajektorijā, tomēr rezervējot vietu trases malā arī konkurentam.
Šajā sezonā ne vienmēr šie noteikumi ir viennozīmīgi ļāvuši noskaidrot vainīgo sadurmes vai incidenta gadījumā. Skaļākais piemērs ir Niko Rosberga pēkšņā agresijas izpausme Bahreinas GP laikā, kad vācietis, aizsargājot savu pozīciju, gandrīz izstūma no trases Luisu Hamiltonu un Fernando Alonso.
Vēlāk FIA tiesneši nolēma nesodīt Rosbergu ar pamatojumu, ka viņš “virzījies nepārtrauktā kustībā un turklāt Hamiltona un Alonso mašīnu ievierojama daļa nav bijusi blakus “Mercedes” formulai incidenta brīdī”.
Tomēr šajā sezonā sacīkstes ir ļoti sīvas un ņemot vērā daudzās apdzīšanas, mums katrā sacīkstē ir iespējams kāds incidents. Tāpēc piloti bija aizcinājuši FIA konkretizēt šos noteikumus un precīzāk arī nodefinēt, ko nozīmē “ievērojama daļa” no mašīnas garuma.
Pāris stundas pirms Lielbritānijas GP sacīkstes starta FIA sacīkšu direktors Čarlijs Vaitings izsūtīja visām komandām vēstuli, kurā precizēja šos noteikumus un definīcijas, pēc kurām vadīsies sacīkšu tiesneši, kad izvērtēs incidentus.
“Pilots, kurš aizsargā savu pozīciju taisnē pirms bremzēšanas zonas, drīkst izmantot pilnu trases platumu sava pirmā manevra laikā tikai gadījumā, ja viņam blakus jau neatrodas ievērojama daļa no apdzenošā konkurenta mašīnas,” teikts skaidrojošajā vēstulē. “Šī aizsardzības manevra laikā pilots nedrīkst bez attaisnojoša iemesla šķērsot trases robežas.”
Lai konkretizētu situāciju par definīciju “ievērojama daļa”, Vaitings raksta: “Ja apdzenošā konkurenta mašīnas priekšējā antispārna jebkura daļa atrodas blakus aizmugurējam ritenim mašīnai, kuras pilots aizstāv savu pozīciju, to var izskatīt par “ievērojamu daļu” no mašīnas.”
[column size=”2-5″] [quote] IndyCar noteikums: “Jebkurš preventīvs aizsardzības manevrs ir atļauts, bet jebkurš reaģējošs manevrs nav atļauts.”[/quote][/column]
Vai šāda noteikumu konkretizēšana ieviesīs lielāku skaidrību par pušu atbildību incidentu laikā, mēs droši vien varēsim pārliecināties jau tuvākajos posmos. Tomēr parastam līdzjutējam šādi samudžināti skaidrojumi un noteikumu labojumu jabojumi tikai jauc galvu. Šeit iespējams vajadzētu palūkoties pāri okeānam un pamācīties no IndyCar vienkāršā un manuprāt efektīvā risinājuma apdzīšanas noteikumos: “Jebkurš preventīvs aizsardzības manevrs ir atļauts, bet jebkurš reaģējošs (pēc jau uzsāktā oponenta uzbrukuma) manevrs nav atļauts.”