“Scuderia Coloni” komanda, kas šajā sezonā paziņoja par šokējošu lēmumu sezonas beigās izstāties no GP2 čempionāta, plāno nākamgad startēt IndyCar sērijās.
“Coloni” Formula 1 līdzjutējiem ar stāžu būs atmiņā no astoņdesmito gadu beigām un deviņdesmito sākuma, kad itāļu privātā vienība centās nostiprināties F1 čempionātā. Tas viņiem neizdevās.
F1 bēdīgā pieredze
Komandas dibinātājs ir F3 čempions Enco Koloni un F3 čempionātos Eiropā vienība ātri iekaroja virsotnes – Ivans Kapelli un Nikola Larīni pirmos panākumus F3 guva tieši “Coloni” sastāvā un vēlāk tas viņiem palīdzēja debitēt F1. Pēc F3000 mēģinājuma “Coloni” jau 1988.gadā uzsāka pirmo pilno sezonu Formulā 1. Tolaik sacīkšu pieteikumā bija ap 40 mašīnām, lai gan uz starta izgāja tikai 26 un “Coloni” formulas ļoti bieži bija starp šīm liekajām, lai gan piloti Gabriele Tarkvīnī (vēlāk BTCC, ETCC un WTCC čempions) un Roberto Morēno (gara karjera arī CART un ChampCar sērijās) retumis bija spējīgi uz maziem varņdarbiem atsevišķos posmos.
Tad sekoja neveiksmīgā vienošanās ar “Subaru”, kas samaksāja “Motori Moderni” par savu dzinēju sagatavošanu un izvēlējās nepareizo partneri, jo iepriekš šī itāļu kompānija izbojāja “Minardi” debijas gadus ar ļoti neizturīgajiem V6 turbo motoriem. Rezultāti bija nožēlojami un sekoja pāreja uz “Ford” motoriem, kas arī nedeva cerētos uzlabojumus.
1991.gadā komandā bija tikai 6 darbinieki un ar “Ford” motoru apgādātais modelis bija 1989.gada mašīna ar nelieliem uzlabojumiem. Debitants Pedro Čavess nespēja pārvarēt pirmo kvalifikācijas sietu un sezonas beigās komanda tika slēgta, bet F1 komandas vieta pārdota ne mazāk bezcerīgajai “Andrea Moda” komandai. Pēdējos divos gados “Coloni” komanda pat nebija tuvu tam, lai pārvarētu pirmo kvalifikācijas kārtu un kopā aizvadīja iespaidīgi daudz (67) posmus bez iespējas paostīt gaisu īstajā kvalifikācijā un pat nerunājot par sacīksti.
Atgriešanās pie saknēm
“Coloni” atgriezās pie savām F3 saknēm un pie stūres sēdās arī īpašnieka Enzo dēls Paulo, bet vēlāk viņu nomainīja argentīnietis Estebans Tuēro, kurš vēlāk iekļuva arī F1 “Minardi” sastāvā.
1997.gadā “Coloni” atgriezās F3000 čempionātā, kur vienības piloti divas reizes kļuva par vicečempioniem (2002.gadā ar Džordžio Pantāno un 2003.gadā ar Rikardo Sperafiko).
2005.gadā F3000 pārtapa par GP2 sērijām un jaunajā versijā “Coloni” panākumi nebija tik augsti – komanda nespēja ar savu pilotu sezonas izskaņā būt starp trim laureātiem. Vēlāk par komandas līdzīpašnieku uz laiku kļuva arī Džankarlo Fisikella.
Straujā kursa maiņa ar skatu pāri okeānam
Šī gada Lielbritānijas GP laikā sekoja šokējošais paziņojums par komandas lēmumu pamest GP2 sērijas un konkrēt iemesls netika minēts. Paziņojumā bija teikts, ka tāds lēmums pieņems pēc “nesaskaņām ar sēriju organizatoru”.
Tikmēr “Coloni” īpašnieki jau ir nosprauduši jaunu mērķi – IndyCar, kamēr Eiropā vienību saista vairāki līgumi ar pilotiem par viņu karjeras virzīšanu un šo pienākumu “Coloni” turpinās cītīgi pildīt.
“Kā pilotu menedžeris esmu ļoti daudz laika pavadījis domājot par to, kā pilotus padarīt par profesionāļiem, kuri pelna savu iztiku no sacīkstēm,” skaidroja Paolo Koloni. “Eiropā jaunie talanti tērē miljoniem Eiro, lai iekļūtu GP2 un F-Renault čempionātos, kur tiem ir iespēja attīstīt savu karjeru. Taču realitāte ir tāda, ka, ja pilotam neseko ražotājs ar savu atbalstu, tad vienīgais veids, kā iekļūt F1 ir likt galdā 15 miljonus Eiro un nopirkt sev vietu uz pēdējām divām starta rindām.”
“Tagad ir pēdējais laiks apjaust, ka Eiropā mums ir jāskatās uz citiem variantiem un IndyCar šajā ziņā spēj piedāvāt ļoti daudz gan pilotiem, gan viņu sponsoriem,” turpināja Koloni jaunākais. “IndyCar ir milzīgs šovs mediju intereses un translāciju ziņā. Šobrīd tā ir lieliska alternatīva tam, ko Eiropa var piedāvāt klases zem Formulas 1.”
“Paskatieties uz piemēriem, kad Eiropas piloti kļuva Amerikā par līdzjutēju favorītiem – tie bija gan Alekss Zanardi, gan Makss Papiss, gan Dario Frankiti un daudzi citi,” turpināja Paolo Koloni. “Tāpēc es vēlos izveidot saikli ar Ameriku un regulāri nodrošināt IndyCar ar talantīgiem pilotiem no Eiropas. Tas varētu notikt sadarbībā ar citām IndyCar komandām vai pa taisno ar “Coloni” vienību.”