FIA ir paziņojusi izmaiņas tehniskajos noteikumos pēc tam, kad Vācijas GP laikā atklājās “Red Bull” komandas mēģinājums izmantot aizliegtus dzinēju regulējumus.
Abas “Red Bull” formulas Vācijas GP laikā izmantoja dzinēju elektroniskos regulējumus, kas nenodrošināja augstāko iespējamo griezes momentu pie vidējiem dzinēja pārnesumiem un līdz ar to griezes moments nebija lineāri atbilstošs akcelerācijas pedāļa stāvoklim. Kā atzina FIA tehniskais delegāts Džo Bauers, tad tas ir vērsts uz dzinēja regulējumu izmantošanu aerodinamiskā piespiedējspēka pastiprināšanai mašīnas aizmugurējā daļā.
Tomēr tiesneši nolēma nesodīt “Red Bull” un izplatīja paziņojumu, ka lai arī viņi nepiekrīt komandas skaidrojumam par šo anomāliju, noteikumu burts pēc būtības nav pārkāpts. Tas nozīmē, ka austriešu vienība kārtējo reizi bija spējusi izmantot tehnisko noteikumu caurumu jeb ‘pelēko zonu’.
FIA tiesneši rekomentēja “Red Bull” komandai pēc sacīkstes Vācijā atgriezties pie iepriekšējiem dzinēja regulējumiem, kuros nebija novērojama šī anomālija. Pāris dienas pēc Vācijas GP FIA ir izplatījusi visām komandām tehnisko noteikumu skaidrojumu dzinēju regulējumu lietā.
Lai arī precīzs tehnisko noteikumu papildinājums pagaidām nav pieejams publiski, BBC ziņo par to, ka visām komandām FIA rīcībā jānodod dzinēju regulējumu dati no pirmajām četrām sacīkstēm un, vadoties pēc tiem, atlikušajā sezonas daļā griezes momenta rādītāji pie 6000 apgriezieniem dzinēja minūtē nedrīkst atšķirties par 2% abos virzienos.
vai kāds var lūdzu paskaidrot netehniskam cilvēkam, kas īsti par štelli tur?
Nu, tā – pašu ideju vienkārši.
paldies.
BBC atsaucoties uz FIA ziņoja, ka Red Bull un Renault izmanto samazinātus griezes momenta regulējumus pie vidēja ātruma, kas var izpausties kā vilces kontroles sistēmas darbība izejā no līkumiem – proti, tiek ierobežota riteņu izspolēšana. Ar šo noteikumu FIA grib izskaust iespēju, kad riteņiem tiek nodots mazāks jaudas % nekā tas būtu normāli iespējams. Savukārt kas attiecas uz aerodinamiku, tad tur jau notiek spēlēšanās ar droseļvārsta stāvokli, lai izplūdes gāzu sistēmā būtu intensīva plūsma.
sky eksperti teicas ari ka si efekta rezultata vini samazina cilindru skaita darbibu likuma, ka reultata ari bendzina ekonomija ir lielaa
pēc izlasāmās informācijas, RBR bija saprogramējuši dzineeja ECU tā, ka braucot vidējos ganģos, un nespiežot gāzes pedāli līdz grīdai, endžins nodarbojās ar gaisa pumpēšanu, ne tikai riteņu griešanu vien. Kā tieši tas tiek panākts, un kā tieši ‘gaisa pumpēšana’ palīdz, pagaidām nav skaidrs.
Tagad ir paskaidrots, ka ‘jaudas zudums’ no tādas gaisa pumpēšanas nedrīkst pārsniegt 2% no endžina kopējās ‘jaudas’ attiecīgajā brīdī.
Stingri tehniskos terminos, tie ‘jaudas’ mērījumi ir ņūtonmetros (griezes moments, angliski ‘torque’)
FIA precizējums minot arī aizdedzes momenta manipulēšanas ierobežošanu, uz max 2.5 grādiem
Cik es sapratu, viņi pamanās divus cilindrus darbināt tukšgaitā.
vai tad pagājušajā sezonā jau šito neaizliedza, kad atlaižot pedāli apgriezieni nesamazinājās motoram un tādejādi intensīvās izplūdes gāzes uz attiecīgajām detaļām palielināja piespiedējspēku aizmugurei…..tas nav tas pats?
pirmā atšķirība ir, ka izgāj’šgad izplūdes gāzes tika pūstas kaut kur kāra apakšdaļā, jebšu tieši t.s. “grīdas difuzorā”
šogad izpūtējus tā locīt nav brīv’, un trubu novietojums ir visai stingri reglamentēts
otrkārt, jaunā kara viltība, cik nu var saprast, neko daudzi neietekmē dzinēja apgriezienus (jeb citiem vārdiem, tā ‘darbojas’ tad, kad dzinējs dedzina degvielu un ražo ‘karstas’ izplūdes gāzes, un nevis strādā tukšgaitā).
FIA depeša piesaucot 6000 rpm kā minimālo lielumu, kuru pārsniedzot, būs ievērot minēto max 2% griezes momenta ‘zuduma’ limitu, tikai funs tāds, ka 6k apgriezienu F1 endžinam ir apmēram ‘brīvgaitas’ lielums 🙂
Tiem kuriem, ar sho saprashanu ir pashvakaak, respektiivi ar ko RB kraapaas, tiek spiests gaazes pedaalis 100%, bet uz motoru tas atsaucaas ar mazaak % piem 90%. un par sho lietu RB ir kaartiigi panemti aiz pakalas, respektiivi ar shitaam speeliiteem meeginaaja cik var ierobezot ritenu izspoleeshanu.
Tie kuri skatiijaas Vaacijas GP kvalifikaaciju, tad var buut atceraas, ka pirmajaa sesijaa, RB loti shvaki izskatiijaas, dabuuja likt miikstaas riepaas, lai vispaar tiktu otrajaa sesijaa, bet tad kad lietus nolija, tad peekshi Fetels kaut kaadas mistiskaas sekundes priekshaa visiem, un tieshi peec kvalifikaacijas FIA likaas aizdomiigi RB perfomance dazaados laika apstaaklos.
nu nezin vai tā atklāsme nāca pēc Vācijas GP. R.Brons šito teica jau martā, kad visiem uz mēles bija meršu priekšējā f-dukte –
“…Brawn added that some of the exhaust systems on other cars could also be considered illegal under the regulations and that all the talk of Mercedes’ F-duct was conveniently distracting attention.
“Formula One is very competitive, the people involved in it are very competitive and it is the nature of the sport,” Brawn added. “Every year that I can remember there has been debate and argument. Probably, to be honest, what we have done has taken the focus off the exhaust systems people are running because they are nowhere near what was intended by the FIA. ”
avots – http://en.espnf1.com/australia/motorsport/story/73346.html
Nee, nee shoreiz tas bija peec kvalifikaacijas, jo ja tas buutu jau sen sekots, tad Horners netiktu izsaukts pusotru stundu pirms saciikstes, uz FIA kantori, ar paskaidrojumiem jo RB pirms saciikstes draudeeja abaam formulaa starteet no pitstopiem, vai pat liegta iespeeja piedaliities sacenciibaas. Vareeja redzeet ka Horneram bija bikses pilnas.
Man tas joprojām liekas sviests. Pirmāmkārtām dēļ definīcijas – griezes moments (un jauda) ir tas, kas rodas motorā, sadegot degvielai un kas tiek padots uz riteņiem. Pie vienādiem apgriezieniem tas var mainīties – dēļ temperatūras, gaisa mitruma, motora nodiluma. Nedod dievs, ja vēl gāzes pedālis bišķiņ izļurkājas vai kāds cits iemesls, kāpēc tos vienādos apgriezienus nevar dabūt. Otrāmkārtām, to var saistīt arī ar degvielas ekonomiju, jo Traction Control tas ir stipri nosacīti. Ja riteņi nav izspolējuši, viņš vienalga samazina jaudu. Un pretējā gadījumā, kad piespiedu kārtā notiek degvielas dedzināšana, tas atkal nozīmē, ka tiek vests līdzi papildus svars. Tā ka drīzāk es piekrītu, ka FIA nepatīk, ka to čakarē, kaut gan paši nevar pateikt, kā tieši šī čakarēšana izpaužas.
Lasu un smīnu 🙂
Nez kāpēc tikai nekur nepasaka vienu svarīgu info:
1. Noteikumos RBR regulējumi iekļāvās un tos nepārkāpa, ja skatās tīri pēc likuma.
2. Ar TC paveidu tur nekāda sakara!
3. Šādi regulējumi bija tikai šaja posmā!
4. Nezkāpēc neviens nerunā, kurs “pasūdzējās” mājiens, tas pats, kura komanda nelegāli izmanto citu fīču 🙂 (skatoties pēc nolikuma, kas ko drīkst aktivizēt un darbināt)
Viss šis liekas smieklīgi, jo reālās zimaiņas ir gaužām niecīgas, tieši tāpēc FIA nesodīja RBR, jo saprata, ka pēc pašu radītiem noteikumiem viņi ir tīri…
Skatos, ka mums te viens gudrinieks paraadiijies, no kurienes tev taada info, luudzu noraadi avotu, izskataas ka tev ir veel nopietnaaka info, nekaa cilveekiem kuri ir tajaa visaa iekshaa kaa piem Deimons Hils, Martins Brandls, Deivids Kulhards!
Es gan teiktu, ka FIA nesodīja tāpēc, ka neko tā īsti nespēja pierādīt. Par tām reālajām izmaiņām vēsturnieki vēl šodien šķēpus lauž.
Nu, ja un visi viņi trīs ir tehniskie cilvēki un konstruktori :), lai nu ta būtu, ka viņi labak, par Reno motoru spečuku zin vairāk, Arī Andersons, diez kas tad tas, nu ja, kur ta nu viņš var konkurēt ar so trīs tehniskajām zināšanam 😀
Palasi, kas īsti ir ši kartogrāfija 😉 un ka tā darbojās…bet gan jau Tu labak zini 😉
Un palasi, ka šonedēļ vispār rakstīts, tad zināsi, kas ir kas.
http://www.f1news.ru/interview/white/77626.shtml
Intervija, protams, interesanta, paldies par to, tikai nevajadzētu pilnībā ‘nomest no svariem’ (kā saka Tevis citētie krievi) faktu, ka intervēts tiek ieinteresētas puses pārstāvis. Protams, ka mistera Vaita-prāt, viss ir pilnīgākajā kārtībā, viss tas farss ir tikai konkurentu intrigas.
Tikai – teiksi jelko citu, un adieu, darbs pie Renault..
Izskataas, ka tev ir probleemas pirmavotus noraadiit, un ja kaadaam pirksti ir liiki, tad laikam tie ir tev, nevajag te smirdeet, ja pats nevari pastaaveet par savu teikto, pirms tu te smirdi, pamato kaapeec tu te smirdi, neviss teelo no sevis F-1 ekspertu ar savaam jeeliibaam.
audi-xtr izskatās, ka Tu esi ļoti izglītots cilvēks 🙂 🙂
Pirmkārt norādi kaut vai vienu jēlību?
Otrkārt Tu neesi tas, kurš man kko liks mekle, ja Tu nevari sameklēt, tad man tas tavā vieta nav jādara 🙂 un iemācies lasīt 😉
Treškārt, man prieks, ka Tev liekas, ka kāds smird, jo Tikai Tu nemēdz smirdēt :D…
Ceturtkārt neviens neko netēlo, bet pateica, to, par ko tiek runāts, un kas vairākās vietās tiek rakstīts. Tādam ka Tev iesaku Ferrari nostaju palasīt saistībā ar RBR vācija :).
Un viss beidzot, ja Tev kaut kas nepatīk – vari iet tālu tālu… (Tu saprati), jo Tavs viedoklis man ir dziļi pie kajas!
Luudzu, muusu jaunais teh direktor, preciizu pirmavotu, nevis ko krievi paartulkojushi un pashi pielikushi klaat, lai buutu interesantaak.
Manupraat tu pats te esi daudz ko pielicis klaat, un gribi buut baigais gudrinieks.
Luudzu konkreetus orginaajos avotus, nevis krievu sviestus, kuri pashi no F-1 neko nejeedz!
nu neiespējami nav, ka krievenieki ir noķēruši paddockā un nointervējuši pa tiešo, bet man tomēr labpatiktos lasīt oriģinālvalodā sacīto.. LADA-Renault un vsjo takoje, bet IMHO runāts tomēr tika po-angļicki..
Vienīgais, pārgudrais, esi te Tu :)…
Nekas anv pielikts klāt sekot vajag f1 līdz un lasīt ne tikai vienu, bet vairakus avotus…Tu mini vārdu KRĀPĀS…nu palasi noteikumus RBR iekļāvās šajās normās.
Bet rādās, ka TEV ļoti krempt, ka kāds Tev nepiekrīt 🙂 un tas ir smieklīgi :), otrkart Tu man neko nenorādīsi, PIRMAVOTU arī var atrast, ja vien pirksti nav līki…Treškārt, ja Tu to nezināji, krievu žurnālisti arī tieši tiek intervēt…f1cilvēkus 🙂
Un nespried pēc sevis, ka kāds kko liek klāt 🙂 P.S. Angļu žurnālisti gan to mīl darīt, bet nu jā, jareiz runā angļu mēlē tad jau ir godīgi pilsoņi 😀 un žurnālisti 😀
Otrkārt, fakts, ka pie FIA Brauns skkraidelē regulāri nav nekāds noslēpums, to darījis visās komandās kur strādājis!
F1 beidzot vajadzētu, beigt māžoties, ja paši uztaisa nolikumu, bet vēlak to koriģē, tas sāk palikt smieklīgi, šajā sezonā tās politikas gaužam par daudz. Vēlos redzēt vairāk cīņu un mazāk politikas!
ja taptu aizliegts jelkāds developments sezonas laikā, tad Tevis piedāvātais būtu reāls.
Bet, kamēr developments notiek, praktiski neizbēgami ir arī tas, ka teh.noteikumi ir jāprecizē sezonas gaitā.
Vari saukt to par māžošanos, ja vēlies, tikai pamēģini novērtēt reālistiski, kāds R&D potenciāls ir tīmu rokās, un kāds – noteikumu rakstītājiem.
Arī fakts, bet to varētu vēl saprast, ja tas nebūtu tik bieži un pēc principa, šo traktēsim tā, bet šo citādi…