Foto: Lotus/LAT

Kimi Raikonens pēdējā posmā pirms F1 brīvdienām atstāja tik labu iespaidu, ka vēlreiz vēlos pievērsties tieši vēsā soma tēmai. Šoreiz par viņa titula pretenzijām un iespēju nomainīt Masu.

Kimi cīnīsies par titulu..?

Vispirms sāksim ar statistiku – šobrīd Raikonens čempionāta līderim Fernando Alonso zaudē 48 punktus, kas pēc vecās punktus skaitīšanas sistēmas ir ~19 punkti. Šogad vēl priekšā ir 9 posmi, kamēr 2007.gadā, kad viņš kļuva par čempionu, tikai 2 posmus pirms finiša Kimi zaudēja līderim 17 punktus jeb pēc jaunās sistēmas 42,5 punktus.

Tie ir tikai skaitļi, lai arī patīkami Raikonena faniem. Tomēr izšķirošā nozīme būs tam, vai “Lotus” spēs uzturēt šo attīstības tempu līdz sezonas beigām. Arī šajā sakarā nesenā vēsture ir labvēlīga – kopš Ērika Buljē vadības perioda “Lotus” (vai “Renault”) ar agresīvu tehnisko uzlabojumu stratēģiju ir spējusi jaukt gaisu līderiem līdz pat sezonas izkaņai. Tagad jācer, ka šie uzlabojumi būs veiksmīgi un uzreiz dos rezultātu, jo ‘agresīva stratēģija’ nozīmē to, ka nav laika pārbaudīt un pārliecināties par jauno detaļu atbilstību – nākas paļauties uz aprēķiniem un datorsimulāciju rezultātiem.

[column size=”2-5″] [quote]Salīdzinoši zemās starta pozīcijas nav ļāvušas iepriekš (daļēji arī Ungārijā) pacīnīties par pirmo sezonas uzvaru Kimi Raikonenam un Romēnam Grožānam…[/quote][/column]

Šobrīd joprojām vājākā “Lotus” vieta ir ātrums viena apļa ietvaros. Tieši salīdzinoši zemās starta pozīcijas nav ļāvušas iepriekš (daļēji arī Ungārijā) pacīnīties par pirmo sezonas uzvaru Kimi Raikonenam un Romēnam Grožānam. Hungaroringā mēs redzējām pirmos uzlabojumus šajā virzienā – otrā un piektā vieta startā. Jaunā dubultā DRS sistēma, kas ir visai atšķirīga no “Mercedes” risinājuma, tiks vilkta dienas gaismā uz Spa un Moncas trasi, kur papildus maksimālajam ātrumam būs liela nozīme un ņemot vērā to, ka kvalifikācijā DRS var izmantot bez ierobežojuma, tad šeit Raikonenam un Grožānma pavērsies labākās iespējas cīnīties par uzvaru. Protams, pie noteikuma, ka arī sacīkstē nebūs pazudis “Lotus” ātrums, kas īpaši izpaužas karstā laikā, kas pārējiem konkurentiem sākas problēmas ar “Pirelli” riepu pārkaršanu.

Foto: Lotus/LAT

 

Raikonens neies atpakaļ uz “Ferrari”

Tieši Ungārijā parādījās baumas par iespējamo Raikonena atgriešanos “Ferrari” sastāvā, no kura 2009.gadā viņš tika izstumts. Kāds jaunākas paaudzes līdzjutējs bija izbrīnīts par šo faktu, tāpēc vēlreiz atgādinu – 2009.gadā “Ferrari” piedāvāja Kimi 17 miljonus Eiro, lai tas dotu savu vietu komandā Fernando Alonso un jau gadu pirms līguma beigām pamestu Maranello komandu.

[column size=”2-5″][quote]Lūk arī pirmais iemesls, kāpēc “Kimi + Ferrari = otrais raunds”, nešķiet reāls scenārijs…[/quote][/column]

Pats Kimi nesen atzina, ka netur ļaunu prātu uz “Ferrari”, lai arī šī šķiršanās varējusi notikt ‘jaukāk’. Pēc šīs piespiedu atvadīšanās Raikonenam arī neesot īpaši labas attiecības ar “Ferrari” prezidentu Luku di Montidzemolo. Lūk arī pirmais iemesls, kāpēc “Kimi + Ferrari = otrais raunds”, nešķiet reāls scenārijs. Otrais iemesls – vai Jūs varat iedomāties, ka Raikonens paklausīgi pilda otrā pilota pienākumu à la Irvains, à la Barikello, à la Masa? Es arī ne. Jo īpaši pēc Ungārijas GP, kur brīdī, kad sāka smaržot pēc uzvaras, Kimi šķērslis nebija arī komandas biedra Grožāna izsumšanas no trases. Nesaku, ka viņš to izdarīja, bet izdarītu, ja vajadzētu.

Ja vēl ar to visu ir par maz, tad nevaram aizmirst, ka “Ferrari” nostādītu sevi muļķa lomā vispirms maksājot milzu naudu, lai tiktu vaļā no Raikonena un pēc tam atkal maksājot, lai nolīgtu vēlreiz.

Rezumējot – Kimi vēl iejauksies cīņā par titulu un liks Di Montedzemolo justies vēl muļķīgāk, jo prese nebeigs viņam atgādināt par 2009.gada 17 miljonu ‘kukuli’. Kas attiecas uz nākamo sezonu, tad labāks variants par “Lotus” pie horizonta neparādīsies un pagaidām nav vajadzīgs. Go Kimi!

Foto: Lotus/LAT

1 KOMENTĀRS

  1. tā arī varētu būt, trīs labi argumenti. Gan jau varētu arī atrast argumentus pretējā virzienā.. ferrari turīgi, ferrari galu galā ir FERRARI, ļoti augsta konkurence, kas dzītu uz vēl lielāku ātrumu, drošvien lielāka alga.., bet jā, kimi labi izskatās melni zeltainajā mašīna

  2. nu tur jau ne tik daud ferrari maksaaja kaa spaanji (santander) lai alonso ferrari brauktu un bez nopietna konkuenta jo veel viens hamiltona variants domaaju izniicinaatu alonso karjeru. bet nu ljoti ceru ka kimi neies uz ferrari. lotus vinjam piestaav gandriiz tik pat labi kaa mclaren.
    par titula ceriibaam-nesaprotu kaapeec neviens nepiemin veel to ka naakamais posms ir spa un kimi manupraat ir galvenais favoriits uz uzvaru tur-kaa nekaa king of spa!!!
    vaardu sakot-KIMI CHAMPION!!!!!

  3. Mans viedoklis, vai vins ietu uz Ferrari, ja vinam piedaavaatu- es domaaju ka jaa, kapeec:

    1.Ja Ferrari vinam piedaavaa liigumu, tad pashi Ferrari bosi saprot, ka vins nebuus otrais, pilots ja vinam teiks Alonso laist garaam vins to nedariis, vini to saprot un apzinaas, un ja mees atceramies, tad 2007, 2008 un pat 2009 gadaa Kimi vs Felipe, taa bija loti veseliiga konkurence vinu starpaa, un oficiaali neviens no viniem nebija pirmais pilots.
    2. Raikonens saprot, ka ilgterminaa Lotus nespees konkureet ar top komandaam, taapeec ja vins veel cer sasniegt nopietnus meerkus F-1, tad es domaaju vins nomainiis Lotus.

  4. Ferrari nevar pie pašreizējām sāncensības iespējām atļauties 2vus absolūti labākos pilotus vienā komandā. Ļoti labi ir zināms, kā šis variants negāja cauri 1988/1989 gadā Maklāreniem. Arī ar Luisu Kimi nevarētu sajūgt vienā stallī, tur nekas neietu kā komandai gribētos…

  5. 2007.gada un šīs sezonas salīdzināšana ir tikai spēlēšanās ar cipariem. Situācijas ir pavisam atšķirīgas. Savā čempiona sezonā Raikonens brauca vienā no (tikai) divām uzvarēt spējīgajām komandām. Šogad viņš vēl tikai ‘stāv rindā’ uz pirmo uzvaru, ir bijis tuvu, taču var arī neuzvarēt vispār. Tāpēc Kimis drīzāk ierindojams vienā “līgā” ar Rosbergu, Šūmaheru, Maldonādo, Peresu vai Grožānu, no kuriem vairāk tiek gaidītas atsevišķas skaļas sacīkstes, bet ne cīņa par titulu.

  6. Man jau liekas, Raikonens pats notinās no Ferrari, nevēloties pārmērīgi strādāt. Toreiz visa komanda bija uz viļņa pēc Šūmahera aiziešanas un gaidīja tikpat graujošu turpinājumu, bet Kimim viss bija pofig. Un tā kompensācija sanāca tik liela tāpēc, ka līgums bija tāds sastādīts. Vai tad Jūs paši nerakstījāt, ka Montedzimolo par to spļaudījās?