Ar Hamiltona un Batona triumfu Moncā ir noslēgusies kvalifikācija pirms Itālijas GP.
Tikmēr Alonso, kurš bija ātrākais pirmajā un otrajā kvalifikācijas kārtā, uzrādīja tikai 10.rezultātu, tādejādi šokēja sanākušos tifozi, kuri tobrīd nenojauta, ka “Ferrari” formulai bija salūzis aizmugurējās balstiekārtas stabilizatora stienis, kas uzņem slodzi pie straujas virzienu maiņas un Moncas abos ‘S’ veida bremzētājos šīs slodzes netrūkst.
Par “Ferrari” potenciālu Moncā liecina Masas trešā pozīcija. “Ferrari” komanda rīta teniņos cītīgi trenēja aerodinamiskās tauvas paņēmienu, kad viens pilots izmanto otra radīto aizvēju taisnē un sasniedz lielāku maksimālo ātrumu. Moncā tas dod priekšrocības. Trešajā kvalifikācijas kārtā Masa savu labāko apļa laiku uzrādīja, sākot apli cieši aiz Alonso, tomēr vēlāk preses konferencē atzinās, ka nav izmantojis tauvu – tas neesot īsti izdevies.
Tikmēr “McLaren” piloti noliedza, ka viņiem arī būtu šāda komandu taktika. Batons atzina, ka vienkārši izmantojis citas ātras formulas – savā lidojošā aplī iesēdies aiz Sebastiana Fetela un tas palīdzējis tikt pirmajā rindā.
Vēl interesnats komentārs no Batona par taktiku rītdienas startā un pirmajā šaurajā līkumā. Brits atzina, ka komanda nodomā izstrādāt īpašus noteikumus un abi piloti cīnīsies par līderpozīciju jau no pirmā līkuma.
Eiropas”Bamp draftings” Ferrari izpildījumā varētu būt gana iņčīgi… 🙂
Vai kāds var lūdzu zinoši paskaidrot kādēļ kvali sadaļās izteikti līderi atkārtoti cenšas uzlabot laikus. Piemēram Q2 Alonso bija stabils līderis un nu nekādi viņam nedraudēja izkrist no pirmā 15nieka, bet vienalga viņš un vēl citi līderi centās uzlabot laikus. Priekš kam līderiem uzlabot laikus Q1 un Q2 sadaļās? Varbūt viņi izmanto iespēju sagatavot lidojošo apl priekš Q3?
Aldi Putniņ, lūdzu atbildi ja iespējams.
es domaju, ka tas ir tapec ka sogad ir pieradijies, trases visu laiku uzlabojas un Q1 vai Q2 brauciena pirmajas minutes nevar uzstadit tik atrus aplus ka to dara pedejas minutes, jo trase nav tik daudz gumijas. otrs ir tas ka riepu sastavs ir cietaks un ka pieradija batons vajag paris aplus lai dabutu idealo tempereturu un tapec ari vini turpina braukt jo aplu laiki uzlabojas.
Otrkārt vēlos šeit lūgt izteikties lasītājus par to, kāds kvalifikācijas režīms jums šķiet adekvātāks/pareizāks? Vecais, kad visu izšķīra jebkurš ātrākais aplis, vai esošais, kad jāspēj būt ātram trijos piegājienos?
Nu, vecais kvalifikācijas formāts noteikti bija taisnīgāks, loģiskāks un komandām draudzīgāks – bija pietiekoši daudz laika parādīt savu īsto potenciālu. Savukārt pašreizējais no sacensības viedokļa ir daudz efektīgāks, jo iespējamas pēkšņas nelabojamas neveiksmes vai ‘haļavas’.
Ja godīgi – šis ir viens no retajiem mūsdienu jaunievedumiem, kas man personīgi patīk 😀