Foto: Red Bull/Getty

Fernando Alonso mašīnai bija radušies nopietni bojājumi Itālijas GP sacīkstes laikā pēc tam, kad, apdzenot Sebastianu Fetelu, vācietis piespieda Alonso izbraukt no trases.

Vēlāk sacīkstes laikā Fetelam tika piespriests sods – izbraukšana caur boksiem par šo incidentu. Tiesneši nolēma, ka “Curva Grande” līkumā Fetels ir atstājis pārāk maz vietas Alonso, kā rezultātā spānis bija spiests izbraukt ārpus trases.

Vēlāk gan Alonso pats noķēra Fetelu un veica veiksmīgu apdzīšanas manevru, taču tikai pēc sacīkstes “Ferrari” atklāja, cik ļoti ir paveicies spānim.

“Pēs incidenta mašīnai bija nopietns bojājums aizmugurējā kreisajā daļā, ko varēja saskatīt un tāpat bija salauzta kādas mašīnas mehāniskā detaļa,” skaidroja “Ferrari” Stefano Domenikalli. “Sacīkstes izskaņā mēs ieteicām Alonso nebraukt uz apmalēm, jo varētu rasties vēl lielākas prolēmas. Esmu priecīgs, ka mums izdevās finišēt sacīkstē.”

Lai gan pats Fetels vēlāk paziņoja, ka viņš ir atstājis pietiekami daudz vietas Alonso un tādēļ nepiekrita, ka ir pelnījis sodu, Domenikalli uzskata, ka tiesneši lēmuši taisnīgi un to apstiprina arī nesenās izmaiņas apdzīšanas noteikumos.

“Pēc tā, kas notika Bahreinā (Rosberga incidenti),  tika ieviesti skaidrojumi noteikumos par to, ka priekšā esošam pilotam ir jāatstāj vieta mašīnai, ja tās daļa jau ir blakus,” skaidroja Domenikalli. “Es dzirdēju, ka cilvēki jautāja, kāpēc pērn Alonso netika sodīts par līdzīgu incidentu šeit Moncā. Es varu teikt tikai to, ka tas bija atšķirīgs incidents. Ja to visu pavēro palēninājumā, tad var redzēt, ka šis pavisam atšķirīgs gadījums un turklāt arī noteikumi ir mainījušies.”

1 KOMENTĀRS

  1. Lai priecājas Alonso – pats jau izvēlējās riskanto trajektoriju un Fetels neveica nekādus manevrus pa kreisi – tikai brauca uz ārmalu līkuma beigu daļā un Alonso vēl pat nebija blakus, kad jau sāka skart zālīti.. Normāls sacīkšu incidents, kuru sodīja tik, lai apmierinātu vietējos līdzjutējus.. Būtu tas kāds no lēnajām komandām, nevienu nesodītu..
    /drīkst kritizēt, bet nu video ar šo situāciju skatījos vairākas reizes/

  2. ”drīkst kritizēt, bet nu video ar šo situāciju skatījos vairākas reizes”, paldies, ka devi atķauju, šef.

    ”Alonso vēl pat nebija blakus, kad jau sāka skart zālīti.”. Noskatamies vēlreiz, kungs. http://www.youtube.com/watch?v=6ejUFPjaVQQ
    Vai nu aklums mūsdienu jaunatnei, vai negribēšana saskatīt patieso.

    P.S. neesmu ne Alonso ne Fetela fans, vajag vienkārši paskatīties uz šo lietu objektīvi.

    Paldies.

    • Starp citu noskatījos un pamērīju laikus. Tātad sekundi pēc tam, kad Alonso formula bija pozīcijā, kurā varētu uzskatīt, ka Fetelam rodas pienākums atstāt vietu (Alonso priekšjie riteņi apmēram līmenī ar Fetela aizmugurējiem riteņiem), vairāk kā psuse Alonso mašīnas jau ir ārpus trases. Pēc 1,3 sekundēm Alonso jau ir pilnībā ārpus trases. Nezinu precīzi kāds tur ir ātrums, bet līkums ir ātrais tātad vienkāršibas labad pieņemsim 144 km/h. kas ir 40 m/s. Ja esiet mazliet interesējies par reakcijas laikiem, tad ekstrēmi sasniegumi ir 0,3 sekundes, normāliem cilvēkiem varētu uzskatīt par ok vidēji ap sekundi. Pieņemu, ka F1 pilotiem būtu jābūt normālai reakcijai ap 0,5 sek, ja kaut kas ir tiešā redzamībā ( no priekšas ) un ap sekundi netiešā redzamībā (no aizmugures).
      Tas tā nedaud izziņai un pārdomām, tiem, kam ļoti gribas saukt – guilty

  3. ‘Objektīvajiem’ varu tikai ieteikt paskatīties mazliet vecākas F1 sacensības. Ar mūsdienu ‘objektīvajām’ acīm Jūs noteikti atradīsiet kādu iemeslu sodam kādam no pilotiem arī, piemēram, leģendārajā Arnoux Vilenueve sacensībā 1979 gadā Dijonā. Bet nu tā tomēr ir F1 klasika, ko ir vērts paskatītie arī šodien. Kāda klasika paliks pēc mūsdienām? pieķirto sodu Sodu protokoli par jebkādu meģinājumu scensties? 😛

    • atsauces uz vecajiem laikiem kā paraugu tam kā ir jābrauc ar F1 mašīnām ir nekorektas, jo vecajos laikos bija liels nāves un citu smagu avāriju skaits. Pateicoties šiem it kā nesportiskajiem sodiem, piloti brauc pasīvāk bet glābj savas un citu dzīvības

      • Tieši otrādi,vecajos laikos, kad formulas bija daudz nedrošākas, neskatoties uz to racing bija. Bet tagad, kad formulas ir daudz drošākas – nekādu racing?. Tad priekš kam šis cirks?

    • Tātad Tu atklāti pasaki, ka vēlies asinis!? Esi ar mieru lai sezonā vismaz reiz notiek traģiska avārija lai tikai “cirka” vietā būtu spēle uz dzīvību?

      Otrkārt, dēvēt esošo F1 par cirku ir nekorekti. Tā tomēr ir F1, kaut arī apgraizīta. Cirks drīzāk ir drifts, ar kuru aizraujas cilvēki, kuri nesaprotamu iemeslu dēļ mēģina darīt ar sporta auto to, ko autosportisti izvairās darīt, proti – izslīdēt 🙂

      • Nekā tamlīdzīga, esmu ļoti tālu no tā lai atbalstītu bespreģelu. Bet arī ļoti tālu no tā, lai atbalstītu sacīkšu pilnīgu profanāciju. Tās vairs arī nav autosacīkstes, kurās apdzinējam ir tikai un vienīgi priekšrocības un apdzenamajam ir tikai pienākums piebremzēt, pavākties malā un paklanīties. Ja reiz sacīkstes tad tomēr sacīkstes, kas prasa ari kaut kādu meistarību, nevis tikai ātrākās mašīnas ātrāku un drošu nogādāsanu lidz finišam. Arī apdzinējam ir jāuzņemas kaut kāds risks un atbildība, par savu rīcibu. Un konkrētajā epizodē no Fetela puses nebija pilnīgi nekādas bīstamas darbības par ko būtu jāsoda. Visa vaina tikai tur, ka nepiebremzēja un nepamuka malā. Kā jau norādīju augstā pat tam īsti nebija laika. Un patīk Tev vai nē, tā jau sacīkšu profanācija un cirks.

    • Kas attiecas uz konkrēto Vettela sodīšanu – piekrītu. Tas ir perebors. BET BET Ja par tādiem, niekiem, nesodītu (respektīvi nebūtu asa stingra robeža), tad visi iesācēji mūžīgi plivinātu ārā no gonkas pro braucējus. Tad katrā otrajā gonkā startā un vismaz reizi sacīkstē visādi Maldonādo, Grožāni un citi kraukšķīgie gurķi no sāniem un aizmugures bombardētu meistarus, jātu viņiem cīņu par titulu, un tādā sezonā kā šogad es to galīgi negribētu redzēt. tad jau labāk pēc “mašīnas nogādāšanas” principa. Starp citu lai cik nievājoši Tu neizteiktos, šogad ir ja nelados 5 vai 6 pretendenti uz titulu. Savukārt, agrāk, kad cirks bija mazāks Ferāri airēja pa pirmajām vietām bez nekādām pretestībām. Tā ka nespļauj desā, kura pēdējā laikā ir diezgan garšīga

      • Tā vai savādāk man gribētos, ka čempions tiek noskaidrots trasē, nevis ieinterseētu onkuļu manipulāciju rezultātā ar dīvainiem lēmumiem. Starp citu, piemēram, sodu Grosžānam uzkatīju par pamatotu, tur tiešām bija bespreģela vai muļķības pazīmes. Jāsoda ir par muļķibu vai apzinātu darbību. Vai jāsoda par katru kļūdu, šaubos – erraris humanum est. Tikai ja kļūdām ir sistemātisks raksturs tad tā jau ir muļķības pazīme 🙂

  4. negribu te izskatiities peec rasista, vienkaarsi ‘skatoties objektiivi’ – hispanjolu pilots, italjaanieshu komandaa, abi ar ambiicijaam uz ‘pasaules kundziibu’, tur nu mednieku/juurnieku staasti sagaidaami da jelkaadi.

    Jeb bija Team Radio ieraksts veel races laikaa dzirdams, kaut kas apmeeram uz so pusi – “Sacīkstes izskaņā mēs ieteicām Alonso nebraukt uz apmalēm”??